April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hoi mnr,

welkom en wat leuk een dochter, geef je flesvoeding of borstvoeding?
    mijn zoon(geboren op 27 april) heeft meerdere signalen voor tandjes zoals:
    kwijlen, bijten, huilen van de pijn, spelen met zijn speen, luieruitslag(voor het eerst in 6 maanden) en diarree en hangerig

mijn zoon probeert te kruipen maar gaat achteruit, wel ontwikkeld hij zijn mondspieren en maakt de gekste geluiden.

hij kan blijven zitten maar nog niet zelfstandig gaan zitten.

wat een mooi gewicht welk geboortegewicht had je?
    mijn zoon woog 3740 en was 53 cm en de laatste keer was hij 8020 gram en 68 cm maar dit is al weer een maand geleden geweest

groetjes wendy

2. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij joep komen rr gewoon 2 tanden te gelijk omhoog!

Wendy bij ons op kdv ook 5 wisselende gezichten voor joep. Ik heb gezegd dat ik een vaste leidster wil voor hem.

Patricia, mooie fotos hoor. Ik vetgeet t vaak om fotos te maken:(

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    @mnr welkom! Ik heb een dochter genaamd Kieve die net als bij Wendy der zoon op 27 april geboren is. Hier tijgert ze achteruit maat gaat wel steeds op handen en knieën zitten en rolt alle kanten op. Zitten is ze geloof ik wel mee bezig maar likt nog niet. Ze heeft nu twee tanden en nummer drie laat zich sinds gisteren zien.

@Jamneke, was hier ook de eerste x, gelijk twee tanden! Arme schapen!

@wendy, ja ik ben erg blij als de pijn weg is! Ze heeft er nu een soort pleister op geplakt wat het strak houdt en dat werkt wel.

@hier, het was een hele wisselende dag. Eind van de ochtend was er niets goed, overal bij huilen als je iets afpakte wat ze niet mocht. Niet willen slapen. Erg vermoeiend.. Toen met der op bed gaan liggen en daar gevoed en toen is ze in slaap gevallen en ik ook. Dus hebben we samen liggen slapen. Smiddags was ze weer erg gezellig. Maar ik vind het best pittig op het moment. Zometeen als ze slaapt lekker greys anatomy kijken. Fijne avond!

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    janneke kunnen ze dat waarmaken(1 vast gezicht)?
    ik vind het trowuens niet erg dat er 3 verschillende vaste gezichten zijn als er maar duidelijkheid is:
    ochtend
    maandag juf B en Y
    dinsdag juf B en V
    woensdag juf B en Y
    donderdag juf B en Y
    vrijdag juf V en Y

middag:
    maandag juf Y en inval
    dinsdag juf V en inval
    woensdag juf Y en inval
    donderdag juf Y en inval
    vrijdag juf V en Y

zoals jullie zien elke middag 1 vast gezicht en 1 inval op vrijdag na dan...
    en viktor gaat nu voor de laatste week:
    maandag middag
    dinsdag hele dag
    woensdag middag
    donderdag middag
    vrijdag middag

en na de herfstvakantie:
    dinsdag hele dag
    donderdag middag
    vrijdag middag

suzzert ik vind het ook een hele moeilijke tijd ik ik twijfel zo erg aan mezelf. ik heb het idee dat viktor meer huilt door tanden pijn maar mijn vriend denkt dat hij aandacht zoekt.
    ik weet het ook niet meer, ik heb zo een onrust en dat hij zoveel huilt maakt het niet veel beter vandaag ook al aan de dunne en sinds gister luier uitslag, ik doe maar gewoon mijn best dan komt het hopelijk vanzelf allemaal goed.

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Wendy vervelend dat Viktor zo onrustig is. Maar het kan heel goed een combi zijn van tandjes en de 6 maandensprong. Tandjes overigens kunnen ze vrij lang over doen voor je daadwerkelijk iets ziet. Lucas heeft voor de eerste zichtbaar was ook zeker wel een maand er last van gehad.

hoiii Dreamer, fijn dat alles goed gaat met de kleine meid!

Suzzert wat rot een gekeusde onderrug en overbelaste schouder.. Hoe kom je daar zo aan? (of heb ik dat even gemist hier :) )

welkom mnr
    mijn zoontje is 20 maart geboren, 4 weken te vroeg :) en was de eerste van dit clubbie die zich aandiende haha. Hij heeft sinds gisteren 2 tandjes.
    daarentegen kruipt hij nog niet. probeert te tijgeren maar het lukt hem nog niet echt. Ach komt allemaal vanzelf wel denk ik maar zo ;)

6. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Pff al even niet gepost hier, maar ik had het zo ontzettend druk! En nu is het herfstvakantie dus dat betekend weer hele dagen werken en vroeg mijn bed uit.

@mnr: Welkom, ik heb een dochter genaamd Lotte en ze is op 3 april geboren! Gezellig dat je hier mee komt kletsen

Voor de rest ik ga vanavond even reageren want ik moet mijn kleine meisje gaan aankleden en dan alweer weg :(

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

Wat een nacht! Het koste gisteravond drie uit voordat ze ging slapen, daarna nog een paar keer wakker en dan in slaap vallen en weer wakker worden enzovoort. Voor de rest is ze wel vrolijk alleen die nachten.. Maar nu was ze ook zo toen ze bezig waste omrollen. Dus ik ben benieuwd wat hieruit voort komt ;)

Trouwens, het is koud! Lekker de verwarming aan en straks een kop thee!

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tazzie ik wacht die tandjes maar af en die sprong dacht ik al gehad te hebben maar het kan best.

annabel werkse meid.

suzzert wat balen die nachten.
    viktor slaapt sinds ik hem in slaapzak(2 nachten) eindelijk weer door dus toch die geborgenheid, vandaag zelfs tot 7.30 misschien meer geborgenheid door een knuffel of iets dergelijks bieden.

hier een piepochtend.
    gesprek met mijn leidinggevende gehad op mijn vraag om het maatschappelijk werk te bespreken.
    maar nu kreeg ik dus te te horen dat ze het wel heel bijzonder vinden dat nu (sinds 17 augustus) ik een vast contract heb ineenspnd heb en ik ben niet meer de wendy van voor mijn zwangerschap dat ze dat wel een nare smaak geven.
    ik zei ik herken mezelf ook niet ik wil niet constant en slecht gevoel hebben ik wil weer vrolijk zijn. ik ben mezelf kwijt en dat vind ik verschrikkelijk. en toen zei ze van je je snapt toch wel dat wij het heel bijzonder vinden dat nu ineens die depressies er zijn en dat daar nooit wat over gezegd is(ik was hiervoor ongeveer 3 tot 4 jaar depressie vrij)

ik heb nu een kut gevoel alsof ik ervoor kies om depressief te zijn alsof ik het leuk vind dat ik mezelf niet herken zit dit nu echt in tranen te typen omdat ik me hier zo kut over voel 1:(

nog 4 dagen werken en dan is het herfstvakantie en dan komt woensdag stevig ouderschap en donderdag en vrijdag moet ik werken.

tevens kreeg ik gister te horen dat een tante van mijn vriend(is uitbehandeld heeft longkanker) waarschijnlijk nog maar 2 maanden heeft heeft een terugval gehad en gaat erg slecht.

mijn vriend zit in een stress periode op het werken komt alleen thuis om te slapen dus kan me ook niet helpen.

sorry voor mijn klaagbericht meiden.

9. mnr

mnr Niet meer actief

@miss geul Wat naar voor je! Natuurlijk is het niet jouw schuld dat je er nu weer last van hebt.. Depressie is niet iets waar je voor kiest en wat je zelf wil, integendeel zelfs! Wat vervelend voor je dat er op je werk geen begrip voor is en dat ze het je alleen maar nog moeilijker maken..
    Ik wens je veel sterkte en hoop dat je er snel weer beter met je gaat..

Dank allemaal voor jullie welkom :) Wat leuk om te lezen hoe het met jullie kinderen gaat..

Mijn dochter Emma is op 7 april geboren met een keizersnee. Ik was op 6 april uitgerekend.
    Doordat de bv niet op gang kwam moest ik fv gaan geven.
    Ze woog bij haar geboorte 3200 gram, maar door dat ze geen voeding binnen kreeg is ze de eerste dagen veel afgevallen, en zat ze pas na 3 weken weer op haar geboorte gewicht.

Voor mijn zwangerschap werkte ik in de kinderopvang.
    ik ben nu thuis met m'n kleine meid en druk op zoek naar werk.

Hebben al jullie kinderen last van de 'oei ik groei' sprongen?
    Heb ze hier namelijk nog niet kunnen ontdekken tot nu toe..

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    mnr van binnen weet ik ook wel dat ik er niet voor kies en nee het is absoluut niet mijn wens maar het is wel de realiteit jammer genoeg.
    ik werk in de kinderopvang 4-12 jaar en moet dus vanmiddag ook werken ik zie er nu zo tegen op het liefste stop ik er aquut mee.

ik merk wel de sprongen maar dan omdat ik ervan weet niet omdat het zo opvalt. en soms weet je ook niet waardoor het nu zo gaat. een sprong of tandjes of ziekjes...

11. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    mnr welkom ik was uitgerekend op 15 april maar ben op 29 maart bevallen van een dochter. Jessie
    knap dat ze al kruipt, hier wel tijgeren en in kruiphouding maar hoe het nou allemaal werkt weet ze niet echt.

Wendy pardon, ik zou jou leiding wel eens een flinke schop willen verkopen. zo me vaste contract is in de pocket dus ik wordt lekker depressief. Wel ja alsof je er zelf voor kiest. Ik vind je nog heel moedig veel van de zorg voor Viktor komt op jou schouders en ondanks je eigen situatie ga je toch werken. Nou ze zouden je een compliment en een dik bos bloemen moeten geven want de meeste die alleen al denken dat ze depri zijn melden zich al ziek als er een scheet dwars zit en jij staat er keer op keer toch weer. Laten ze daar eens naar kijken stelletje idioten.

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    zoe dank je,
    ik weet nog niet hoe ik hier mee om moet gaan, ben echt boos maar ook verdrietig en zo kwam het inderdaad over bij mij.
    ben ook eerder gestopt er waren gelukkig weinig kinderen dus dan kan het maar echt zo een rot gevoel.

13. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    Halllo allemaal!

Ik heb dit clubje helemaal over het hoofd gezien! Wel leuk allemaal kinders van dezelfde leeftijd.
    Ik zal mij even voorstellen: Ik ben Patricia (23), en moeder van een zoontje geboren op 30-04, inderdaad koninginnendag. Ik was de 26e uitgerekend en ben bevallen inhet ziekenhuis.

Ik heb nog niet alles van jullie gelezen maar zal me best ervoor doen. hihi

Groetjes

14. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joep gaat maar 1 dag en dan 5 verscillende leidsters vind ik te veel. Vandaag had hij een van de vasten. Ik hoop volgende week weer :)

15. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik verbaas mij wel vaker hoe er met werknemers om word gegaan in een zorginstelling. Daar zou je toch wat meer begrip verwachten als je werknemer aangeeft last te hebben van een depressie! Echt heel vervelend Wendy!

@patricia, welkom! Hoe heet je zoontje? Wij kwamen op 30 april thuis met onze kleine meid en hebben toen heel knullig een oranje tompoes gegeten en naar de koninginnendag zitten kijken op tv :p had je een een beetje een goede bevalling? Ik hen zelf een dochter die geboren is op 27 april (ik was uitgerekend op 21 april)

16. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eff bij grlezen. Wendy dat kan je er net niet bij hebben. Sterkte meid.

Voor de nieuwe lingen. Ik zal me vanavond even voorstellen

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hoi Patricia wat leuk op konginnendag al wordt dat met vieren wel latsig denk ik.

gaat alles goed met je zoontje groeit goed ed?

janneke wow dat zou ik ook helemaal niets vinden inderdaad.
    vandaag stond er bij viktor op de groep een man.
    je merkte dat de kids helemaal anders waren leuk om te zien.
    dank je wel, en inderdaad dit gaf een slag met de hamer van 11.00-14.00 in tranen gezeten zelf mijn vriend even thuis gekomen om te praten.

suzzert inderdaad te zot voor woorden hoe we met mensen omgaan je eigen personeel je moet voor iedereen zorgen maar niet voor jezelf....

hoe vinden andere moeder een man op de groep, ik vind dat helemaal niet erg zelf leuk want de jongens kunnen lekker ravotten met de meester.

18. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    Goedenavond!

Ja met de kleine gaat het goed, groeit echt als kool. Wel leuk, want dan kun je blijven shoppen.

Oow wat leuk dat je toch nog wel mannen tegenkomt op de groep. Ikzelf heb daar ook geen problemen mee. Ben blij dat ze het uithouden in dat vrouwenwereldje! hihi

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Suzzert: Wat vervelend dat het zo lang geduurd heeft met lieve, en het is zeker koud aan het worden!

@Miss Geul: Wat een onzin van je leidinggevende zoals al meer hier is aangegeven vind ook ik het nergens op slaan. Net of jij ervoor kiest om je zo te voelen! Sommige mensen zijn echt zo gevoelloos!

@mnr: ja hier hebben we al een aantal sprongetjes gehad! Wat vervelend dat je thuis zit, ik werk ook in de kinderopvang op de buitenschoolse opvang.

@ptriies: Welkom!

@Janneke: Jeetje 5 verschillende leidsters? Dat is echt niet normaal hoor! Eigenlijk zouden wij als leidsters van de kinderdagverblijven en alle ouders eens goed moeten gaan demonstreren daar in Den Haag! Want veel van die wisselingen zijn het directe gevolg van al die stomme bezuinigingen die zij doorvoeren omdat ze er zelf toch geen last van hebben.

Mannen in de kinderopvang: Graag, vooral op de bso is het heel leuk voor de jongens. Die doen toch weer andere dingen met hen dan wij. Jammer dat er van die mensen zijn die het voor mannen in de kinderopvang verpesten.

@hier: Pfff dag twee van de herfstvakantie zit er weer op, nog maar 1 te gaan gelukkig. Ik vind dat dus helemaal niks, de hele dag werken en mijn eigen meisje achter moeten laten. Maar helaas het hoort erbij. Nu alleen donderdag nog en dan helaas wel tot half 7 maar ja het is niet anders. Het enige wat ik kan doen is hopen dat het snel donderdag half 7 is dan heb ik lekker weekend.
    Had ik hier trouwens al verteld dat onze Lotte een cadeau krijgt van het CB? Speciaal omdat wij als één van de eerste de facebook pagina geliked hebben haha. Ze komen dat volgende week dinsdag aanbieden. Ik ben erg benieuwd. Fijne avond allemaal!

20. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben janneke, ben 30 jaar en ben moeder van Bas (3) en Joep van 26 april. Zwangerschap met bekkeninstabiliteit waarvan ik nog steeds aan het revalideren ben. Wel een SUPER bevalling gehad van 2 uurtjes in het ziekenhuis. 3690 en 53 cm geloof ik....
    Borstvoeding lukte niet, kwam niks uit dus na 3 dagen over gegaan op fv. Joep lacht alleen maar en verder gaat alles prima. Het enige wat ik wel anders zou willen is dat hij niet iedere nacht 4x wakker wordt voor een speen! moet ik 3x lopen dan valt hij weer in slaap. Soms ben ik het zo zat dat ik hem bij ons in bed leg en dan slaapt hij meteen verder. Hij heeft vanaf het moment dat hij eruit kwam enorme zuig behoefte. Hij zocht zijn duim. Dus toen toch maar een speen gegeven....

Bas vindt het ook helemaal leuk om grote broer te zijn. zo schattig.

Een man op de groep, is wel leuk voor de kidz. Mijn man heeft ook een enorme aantrekkingskracht tot kinderen. Zijn we bij mijn zus op visite, zitten er binnen 5 min 10 kinderen bij hem op schoot en waarom??? dat weet niemand. Als ik bas en joep naar kdv breng vragen de kidz ook altijd: komt de papa bas ophalen??? want de kidz weten dan dat olaf altijd met hun speelt in de ballenbak. Ook als olaf thuis aan komt rijden, rennen alle kinderen op het plein naar buiten omdat ze met Olaf willen spelen!!!!! Hij zou echt zo op een kdv kunnen werken of bso. Maar hij heeft geen papieren en is loodgieter dus.... maar ik denk dus wel het heel leuk kan zijn voor de kidz.

Verder nog eff een leuke macho foto

Fijne avond

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina