meiden dank jullie voor jullie steun. ik zit nu nog in dubio wat te doen. mijn zus is heel resoluut nu ziek melden. mijn vriend zegt probeer er wat leuks van te maken ik twijfel mijn hart zegt ziek melden want op deze manier gaat het berg afwaarts, ik loop met tegenzin naar me werk, ik voel me ongelukkig. thuis loopt alles achter: wasjes, stoffen, opruimen en ga zo maar door. wat denken jullie dat wijsheid is?
wendy ik denk niet dat je je ziek moet melden. De drempel om dan weer naar je werk te gaan is heeeeel groot. De relatie met je werkgever wordt er ook niet beter op. Ga het gesprek aan met je leidinggevende om misschien een stapje terug te doen. Richt je of op je opleiding of op je werk maar niet beide. Op je werk ben je aanwezig maar verwacht geen extra inspanningen en activiteiten van jou. VRAAG HULP met je huishouden. Vraag een moeder/vriendin je te helpen door de was heen te komen en als je weer bij bent, vraag je vriend er iedere ochtend een was in te doen voor hij weg gaat. Plan voor jezelf een vaste wasopvouw ochtend in. Plan verder een andere ochtend of middag in waar je stofzuigt en 1 andere schoonmaak klus doet. DE REST KAN WEL EVEN WACHTEN. is er echt iets heel vies, vraag dan een vriendin je te helpen SAMEN IS LEUKER. Of vraag het aan je vriend in het weekend. Klinkt allemaal heel makkelijk als een ander het zegt, maar zo doe ik het ook zeg maar. Ik ben nog steeds niet hersteld van mijn bekken en kan ok niet alles zelf, nu ik ook weer werk. Iedereen wil mij dolgraag helpen. Ik vond het ook heel moeilijk om hulp te vragen, maar een kind krijgen is niet niks en dat doe je SAMEN. Dus ook van je vriend mag je hulp verwachten. Nou ik hou nu op anders tik ik nog 20 blz vol haha...
Hoi patricia welkom..Leuk een kleintje op 30 april. Mijn zoontje is 20 maart geboren, was uitgeteld op 17 april ook dmv een keizersnede. Hoe is jou dat bevallen? WEndy wat een ***leidingegevende zeg. dat ze zich niet in kunnen leven in jou.. Lucas heeft 2 vaste leidsters op ma en di. Een daarvan is ook zn mentor. Op vrijdag zijn er anderen en die wisselen nog wel eens MAar meestal is het dan wel 2/3 weken achter elkaar 2 dezelfde van de 3 (vrijdag zij ner zo weinig kinderen dat ze de groepen bij elkaar voegen en dan met 3 leidsters af kunnen) En Lucas is met allemaal even gek en zij met hem. verder Vanmorgen naar t cb geweest voor de 6 maanden controle (alleen dan met bijna 7 maanden haha) 72 cm en 8,5 kilo.. Groot manneke De arts was helemaal tevreden. Luc zag er goed uit zei ze. Mogen van haar met brood beginnen en verder doorgaan zoals we deden. Moest vooral mijn eigen gevoel blijven volgen ook met eten geven. Want zo zei ze "we hebben wel richtlijnen voor hoe het zou moeten maar elk kindje is anders en dan moet je je aanpassen aan het kind en niet de richtlijn" hihi.. Ook de wijkverpleegkundige die als eerste op huisbezoek is geweest toen Lucas net geboren en thuis uit t ziekenhuis was was zeer tevreden
en misschien is het verstandig om naar de huisarts te gaan, een vriendin van mij heeft na de bevalling van de 2e een postnatrale depressie gehad. Wie weet heb jij dat ook...... en laat de HA dan maar beslissen
zo toen ik mn reactie aan t typen was (en even drinken was wezn pakken hadden jullie flink doorgetypt Leuke foto's Janneke! Wendy wat Janneke zegt kan ik me wel in vinden. Vooral dat je vrien ook wel wat mag helpen als hij thuis is
als mijn vriend thuis is helpt hij ook echt. hij doet zo zijn best, ik stuurde vanmiddag een sms om te zeggen dat het niet goed ging en 10 minuten later stond hij voor mijn neus was even materiaal komen halen en even komen praten en hij belt heel de tijd om te vragen hoe het ging. zoe als hij thuis is dan pakt hij viktor als hij huilt hij komt naar me toe viktor heeft honger en som met viktor en zegt dan mama ik heb honger mijn vriend heeft spits op zijn werk werkt van 7.00-22.00 dus eigenlijk heb ik niet veel op te merken op hem.
Leuke foto's Janneke! Wat een lekker ding @tazzie, fijn dat die zo goed groeit en altijd fijn als tevreden zijn en leuk dat je met een boterham mag gaan beginnen. @wendy, ik zou je niet ziek melden. Maar nog een gesprek aan gaan en zeggen hoe e behandelt voelt. En bespreek het desnoods ook met de Mwer van je werk. @hier, ze sliep op tijd deze avond! Hopelijk deze keer door. Ze had wel een goede dag. Alleen was ze blij bij mij op schoot aan het hupsen (ze hupst een soort van ) en kwam met der voorhoofd tegen mijn tanden aan. Dus dat was eventjes huilen. Ik ga zo lekker mijn bedje in dames, dus alvast een fijne nacht!
Wendy daarom zei ik ook schakel hulp in voor het huishoudrn bij vriendin of moeder. Jij moet echt eveb stapje terug doen. Maakt even niet uit dat t een paar dagen iets rommeliger of viezer is dan je gewend beny. En echte vrienden zullen dat ook niet erg vinden als ze bij je komen. Op de dagen dat je werkt doe je alle voor viktorven jezelf zorgen. Op de dagen dat je vrij bent doe 1 ding per dag. Dus of boodschappen of stofzuigen of was opvouwen. Je maakt het veel te moeilijk voor je zelf. Het belangrijkste is dat je er bent voor viktor e goed voor jezelf zorgt. De rest is allemasl bijzaak. Sterkte meis
o wendy ik bedoel niet dat je vriend er nooit is, ik bedoel nu in zn drukke werk periode ben je alleen. Wel/niet ziek melden je moet doen wat je hart je ingeeft. we kunnen je tips geven en naar je luisteren maar niet voor je beslissen. Neem contact op met je ha en zoals janneke zegt vraag hulp.
meiden ik ga morgen mijn ha bellen voor hulp en mijn maatschappelijk werk ook bellen. - mijn zus kan ik niet om hulp vragen( ze zou wel helpen) maar zij zit zelf in een moeilijke tijd door scheiding en verhuizing. - mijn ouders willen wel helpen(mijn moeder gaat elke maandag oppassen op viktor) maar ze hebben de zorg voor mijn zus en haar zoon want die wonen bij mijn ouders. - morgen moet ik anderhalf uur werken en dan passen mijn zus en oma op. - ziek melden ben ik nog niet over uit, ik maak me zorgen dat ik er anders gewoon mee blijf lopen en dat ik er niet vanaf kom. dank jullie meiden
Zpatries sorry dan had ik t verkeerd. Dan zat ik even met t verkeerde verhaal ib mn hoofd sorry.. Wendy succes morgen. Goed dat je gaat bellen
Heb ik het goed als ik miss geul Wendy noem? Dan wil ik even zeggen dat ik net het hele verhaal heb gelezen en ik heb echt met je te doen. Tegenwoordig zijn werkgevers echt eikels. Als ik jou was zou ik je er niet al te veel van aantrekken, over een week zijn ze het vast weer vergeten. Ik hoop echt dat je er bovenop komt! Werk is werk en laat ze het maar even uitzoeken. Jijzelf en je gezin komen altijd op de eerste plaats, no matter what! Ik zal aan je denken en lees morgen wel hoe het met je is afgelopen. Heel veel liefs. @tazzie. HAHA ja kan gebeuren toch? hihihi een keizersnede had voor mij geen verschil gemaakt, weer een litteken extra op mn buik.... tis toch al net een zebrapad
patricia klopt ik heet zelf wendy. mijn werkgeefster had ik meer van verwacht heeft zelf een kind van 1 jaar maar ja. ik ga slapen morgen ga ik naar mijn oma en tussendoor werken. mijn oma en zus passen op viktor morgen. groetjes wendy
@Wendy: Succes vandaag met werken! En luister goed naar jezelf! @hier: Vandaag vind ik altijd de ergste dag van de week, dit is de enige dag dat ik Lotte eigenlijk pas vanavond om 6 uur weer echt zie. Natuurlijk kijk ik even om het hoekje als ze ligt te slapen maarja dat is twee seconden en dan ben je weer weg. Dus ik ga hopen dat het snel weer 6 uur is! Fijne dag allemaal
@wendy succes! @ Annabel, vervelend is dat! Dan ben ik altijd blij dat ik toch nog groot en deels thuis ben ivm studie. @hier, ze heeft door geslapen vanaf half 8 tot 6! Yay! Gisteravond een papfles gegeven en borst als toetje. Vanavond weer proberen en zien of de oorzaak gewoon honger was. Zo meteen lekker baby zwemmen!
@Suzzert: Ja dat kan ik me voorstellen, ik ben nu wel een beetje jaloers op jou hoor haha. Ik was ook graag lekker thuis geweest met mijn kleine meisje
hoi meiden, hier slaapt viktor nog heerlijk sinds 21.00 gister avond. ik kan even ontbijten voor ik weg moet. suzzert ik ben best jaloers over het thuis zijn. vandaag gaat viktor naar mijn oma en zus. dus ik moet zo gaan om hem naar oma te brengen. dan anderhalf uur werken en weer terug gaan naar mijn oma. daar even gezellig blijven hangen en dan voor het avondeten naar huis want ik vind het niet fijn om in de avond in de metro te zitten. en viktor gaat toch graag in zijn eigen bed slapen.