April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Miss geul hopelijk wordt het weer morgen ook net zoals vandaag.
    In ieder geval veel plezier dan bij de kinderboerderij!:);)

2. Hoi dames ben weer even terug!
    6 maanden zijn zo voorbij he!

Kan niet alles teruglezen, maar begrijp at miss geul ff niet zo ekker zit, strekte meid!

Hier ook veel gebeurd, zit sinds september thuis. Mijn baas is faiiliet! Dus druk aan het solliciteren.

Thom groeit als kool en toch wordt ik er gek van :) hij kwam weer voor nachtvoedingen en sinds deze week krijgt hij om 11u een extra papfles. Hij is heel onrustig overdag, wil zijn middagflessen niet leegdrinken, fruithapjrs wil hij niet, jengelt dat hij moe is maar in bed gaat ie niet slapen.....
    Kortom, hekennen jullie dit, ik weet het niet meer.............

Ik heb effe vergelijkingen nodig :cool:

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    sprongetje en misschien in combi met tandjes? ;) Had Lucas ook rond die periode. Slechter slapen, onrustiger.. Een extra voeding was af en toe 's ochtends heel vroeg.

4. Geen tandjes te zien en dat denk ik al 2 maanden ....... Ik denk dat het wel meespeelt hoor ;)
    Maar hij wil gewoon geen fruit, wortelstamp vond ie heerlijk. Maar niet van een lepel hoor :$ van mijn vinger werd het gretig genomen, maar een lepel.... Hij houdt zijn lippen stijf op elkaar :cool:

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    patricia het was zeker leuk op de kinderboerderij, mijn neefje genoot en viktor viel heerlijk in slaap van het wandelen en het weer werkte goed mee, niet koud, niet warm maar precies goed.

sophia dank je wel.
    wat balen van je baan, zag je het aankomen of was het ineens?
    viktor die slaapt wisselen niet echt structuur maar ik hoor vaak rond 6 maanden nachtvoedingen etc etc. fruit en groenten vind viktor heerlijk.

hier een redelijke ochtend, viktor is echt snotverkouden heeft er ook echt last van heel zielig om te zien\te horen. maak elke keer zijn neus schoon met zo een zuiger en geef een neusspray dan gaat het weer even goed. maar hij heeft er duidelijk last van, hij heeft geen koorts geen dus ook geen zetpil.

we zijn naar de kinderboerderij geweest en naar de supermarkt en mijn neefje van 3 net ikke moe. nou dan gaan we toch lekker naar bed zei ik en hij stond zo op om naar bed te gaan dus mijn neefje en viktor liggen gezellig op bed, dus effe rust ik vind dat best heftig 2 kids ben blij dat dit voor tijdelijk is tot morgen en dan weer alleen viktor om voor te zorgen.
    vanmiddag ga ik nog langs een tante en mijn zus gaat waarschijnlijk dan even bij een speeltuin daar in de buurt met die kleine van haar spelen.

groetjes wendy

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sophia at hij hiervoor wel gewoon groenten? of ben je net begonnen met wennen?

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik ga straks even bijlezen dames. Maat voor nu ff

Ppfffff!! Het ging zo goed van de week maar nu ineens bij haast elke voeding huilen en maar willen bewegen. En moeilijk tot niet slapen en in der slaap nog heen en weer hupsen. Ze is dood moe, ik word zelfs moe van der zo is ze bezig. Hopelijk is die zes maanden sprong snel voorbij!

8. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Sophia: Lotte wil ineens bijna geen fruit meer eten, maar groente vind ze echt heerlijk. Dus het is in zekere zin wel herkenbaar.

@Suzzert: Wat vervelend dat ze zo druk is, ik moet zeggen dat Lotte dat ook even gehad heeft maar nu gaat het wel weer goed.

@hier: Vanochtend even lekker naar de kapper en de stad geweest. Voor het eerst in 6 maanden dat ik zonder mijn kleine meid naar de stad ben geweest. En toen kreeg ik bij de kapper een smsje van een tante van peter die vroeg of we die middag nog op de verjaardag kwamen. Euhm ik wist van niks! Maar goed we zijn toch nog even geweest. Nu ligt Lotte lekker op bed en ik denk dat ik zo eens lekker ga lezen. Fijne avond allemaal!

9. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet te druk maken sophia. Gaat vanzelf weer over. Hik komt echt niks te kort. En hoe relaxer jij bent, hoe makkelijker hij is. Komt allemaal goed. Voor hij het huis uit gaat zal hij echt wel van een lepel kunnen eten

10. Denk je :D

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    janneke mag ik liken geweldige opmerking.

12. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Meld zich hier een april 2012 mama.

Heb altijd wel meegelezen op Zwangerschapspagina, maar nooit gepost. Toch wel leuk om dingen te delen of elkaar te informeren.

Ik ben 19 april bevallen van onze zoon Thiemo, ik ben ingeleid in het
    ziekenhuis en de bevalling duurde 9 uur. Uiteindelijk heeft Gyn in moeten grijpen omdat Thiemo niet goed lag. Knip en vacuumpomp en daar was hij dan, onze mooie zoon.

Thiemo doet het goed, groeit uiteraard als kool :D
    Hij krijgt nog volledige bv met als aanvulling een groetehap en fruithap. Zijn er hier al baby's die brood eten?

13. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    o meiden heb niet alles mee gelezen. thans wel gelezen maar niet onthouden

het zijn hevtische dagen geweest vrij za en vandaag gewerkt vrij gelijk een lastig iemand aan de balie pfff gister en vandaag een hoop pers je rent je rot en als klap op de vuurpijl een raar ehbo geval waar een spoed ambulance voor moest komen. Morgen nog een dag en dan vrij tot zondag. vrijdag me taartje maken en za me bday vieren.

thanks voor de leuke reacties op de foto's. madammeke kan zotten en blijft ook zitten.

sophia niet druk om maken straks komt dat van zelf wel.

mama van thiemo welkom. hier geen brood ze wilt het niet en gaat spugen als ze alleen al een stukje tegen dr lip aan krijgt

14. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Ik zie er ook erg tegenop om dingen met stukjes/dotjes te geven, laatst een vers gepureerd peertje waar wat kleine dotjes in zaten, hij ging gelijk kokken, dacht dat hij stikte.... Maar schijnt normaal te zijn omdat ze moeten wennen aan de structuur van ander voedsel.

15. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @MamavanThiemo: Welkom bij het clubje! Ik heb al wel geprobeerd om wat brood te geven maar ze wil het gewoon echt niet. Een hapje en dan gaat ze kokhalzen en dan doet ze haar lipjes stijf op elkaar. Dus ik wacht gewoon nog even, probeer het over een aantal weken nog wel een keer.

@zoe: Nou ik hoop voor jou dat de dag morgen snel gaat en je even een beetje rust krijgt. In ieder geval geen werk.

@hier: nou het weekend zit er alweer op, bah wat gaat dat toch snel elke keer. En elke zondagavond denk ik weer: Ik heb zo geen zin om te werken morgen haha. Het valt meestal wel mee hoor als ik er ben, maar het is gewoon even een gevoel, echt zo'n maandag blues. Dinsdag komen ze van het consultatiebureau ik ben echt heel erg benieuwd naar wat voor verassing mijn kleine meisje gaat krijgen. Nou slaap lekker allemaal voor straks en tot spreeks hier op het forum!

16. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

Ze heeft weer eens een nachtje door geslapen! Afgelopen dagen waren een ramp. Niet willen slapen! Overdag niet en savonds niet. Toen heb ik het maar gewoon los gelaten en ik geef nu iets van vsm (ben ff de naam kwijt) voor tandjes en dat helpt geloof ik ook! Tand nummer vier kondigt zich aan namelijk.

@mama van Thiemo, welkom! Leuk nog een april moeder er bij! Hier ook volledig bv. Maar nog geen brood geprobeerd, ze eet wel zelf een soepstengel en vindt dat erg leuk om te doen en lekker. Wij gaan nu langzaam naar de combinatie gepureerd eten en de rapley methode.

@Annabel, kan me voorstellen de maandag blues. Het weer zit ook niet mee en een weekend is zo om! Hopelijk heb je het al wat rustiger op je werk?

@zoe, ben je al in een diep zwart gat gevallen omdat je 50 tinten uit hebt? ;) wat voor taart heb je gemaakt?

17. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Hier nog geen tandjes, wel een hoop gekwijl en gekauw.
    Rapley Methode? Nog nooit van gehoord, ik ga eens Googelen.

Thiemo slaapt gelukkig altijd door s'nachts, wat dat betreft mogen wij niet klagen. Hij gaat ook niet huilen als hij wakker word, hij blijft net zo lang wachten tot ik hem uit bedje haal.

Vandaag weer aan het werk, maar ach, mag niet klagen, ik werk maar 2 dagen in de week :)

18. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @suzzert: Nou gelukkig is het wel wat rustiger, de vakantie is weer voorbij haha. Maar goed die maandag blues verdwijnt nooit helemaal haha.

@MamavanThiemo: hier ook nog geen tandjes hoor, lijkt me heerlijk om twee dagen in de week te werken!

@hier: Nou daar is hij dan hoor....de maandag haha. ach ja voor ik het weet is het weer dinsdag en woensdag en dan ineens is het weer vrijdag haha. Als het goed is heb ik donderdag een gesprek met mijn manager over mijn contract. Pfff meiden ik vind het echt super spannend, ik hoop zo dat het verlengt wordt! Aan de andere kant wil ik niet teveel hopen want dan is de teleurstelling zo groot als het niet zo is. Nou ja ik ga nog even lekker genieten van mijn vrije ochtend!

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    mama van thiemo welkom.
    hier een baby die soms brood eet en lekker dat hij het vind, lekker sabbelen, maar ik geef ook broccoli in roosjes, bloemkool in roosjes, kiwi in kwartjes, banaan is 3 stukken en nu brood in stukjes zodat hij het zelf kan vast houden en in zijn mond doen.

juist als het gepureerd is verslikken kinderen zich omdat ze het danniet verwachten.

wat voor werk doe je dat je maar 2 dagen hoeft te werken?

zoe leuk om te zien dat onze kids allemaal zo goed ontwikkelen, viktor blijft ook zitten maar leunt erg ver naar voren.
    werkse hopelijk krijg je leuke klanten
    wat is trouwens een raar spoedgeval waar moet ik dan aan denken??

annabel werkse weer vandaag gelukkig bij jou geen vakantie meer fijne week.
    werkt het niet als je nu al een plan van aanpak maakt met je partner voor beide situaties? ik had het ook in augustus plan gemaakt wat te doen als..... en dan beide senario's en dar gaf me heel veel rust merkte ik.

suzzert 4 tandjes.... wow viktor loopt te vechten tegen zijn tanden volgens mij ze komen er maar niet door, wel alle signalen al een maand: zure luiers, bijten op alles, kwijlen waar je eng van wordt(af en toe trui en romper tot zijn navel nat.

hier een heerlijke vrije dag hier is het herfstvakantie en ik heb aangegeven maar 2 dagen te willen werken dus nu dinsdag naar school, woensdag komt stevig ouderschap, donderdag en vrijdag werken.

gister bedacht dat waarschijnlijk viktor woensdag avond al naar mijn ouders gaat en dat ik hem vrijdag avond daar ophaal, dat worden lange dagen denk ik zo....
    vandaag de stad in met mijn zus en moeder allebei vrij vandaag.

verder lekker uitgeslapen, viktor om 5.30 gedronken en daarna doorgeslapen tot 9.30:D

20. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    We hebben het al samen bekeken, eigenlijk hebben we dat al een hele tijd geleden gedaan. Op zich ben ik er ook een hele tijd rustig onder gebleven maar nu het zo dicht in de buurt komt merk ik toch wel dat ik weer wat onrustiger ben. Ik denk ook niet dat dit echt ophoud tot ik hoor wat me nu te wachten staat. Stomme bezuinigingen van de regering ook!

Deel Deze Pagina