April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    annabel ik snap je spanning je vind het moeilijk om lotte weg te brengen maar je hebt het mega naar je zin op je werk dan wil je niet weg.
    veel succes en laat ons weten wat eruit kwam!

2. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    @ Miss Geul: ik ben administratief medewerkster, voor mn zwangerschap werkte ik 4 dagen per week en zou terug komen voor
    3 dagen per week, Thiemo zou 1 dag naar het KDV gaan en 2 dagen zouden de oma’s opvangen. Door een hoop gedoe bij het KDV
    hebben we dat per direct opgezegd en dus gelijk een probleem. Ik heb dus nu 1 dag in de week ouderschapsverlof de komende 1,5 jaar
    dus dat is zo prima opgelost.

Hoe doen jullie het met slapen? Thiemo ligt in een slaapzakje waarvan ik het langste stuk opdek onder het matras want hij draait
    anders op zn buik en kan niet meer terug, raakt in paniek etc.
    Dekentje erbij durf ik niet want ben bang dat hij het over zich heen trekt. Maar de winter staat voor de deur dus ook kou, dan is
    alleen het slaapzakje niet voldoende… Hoe doen jullie dat? Neem aan dat jullie baby’s niet allemaal stil blijven liggen :D

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier slaapt ze in een winterslaapzakje zonder mouwen, in een romper met lange mouwen en pyama broekje. Als het kouder is dan wissel ok af met der pyama en romper. Ze slaapt op der buik, dus ook geen dekentje hier.

Nu op weg naar mijn werk, met een enorm klote gevoel weg gegaan. Het leek wel of ze het wist dat ik weg ging, want ik ging een uur geleden stofzuigen en sindsdien was ze helemaal van de kaart. En heb zometeen een gesprek met iemand waar de hulpverlening naar alle waarschijnlijkheid stil gelegd wordt omdat het niet werkt. Dus niet echt zin in zeg maar. Maar goed, het moet maar! Gelukkig is het mooi weer

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @miss geul:ja inderdaad ik wil heel graag bij Lotte zijn maar ik vind mijn werk ook leuk.

Hier slaapt lotte in een slaapzak en onder een dekentje, ze ligt wel met haar voetjes tegen de onderkant van haar ledikantje aan. Ze draait wel op haar buik en soms ligt ze ook dwars in bed haha

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    mama van thiemo fijn dat dat mogelijk was op je werk.

viktor ligt in een slaapzak zonder mouw,roomper korte mouw en pyama 100%katoen, laken over zijn benen deken als het kouder word.

suzzert is je dag nog goed gekomen.

annabel dus afwachten welke keuze het lot voor je maakt.

hier een vermoeiende dag gehad samen met mijn zus, neefje en moeder wezen winkelen met gesloten portemoniks nu uitrusten en hopen dat mijn rug snel beter voelt.

vanavond lekker tv avond...

6. mnr

mnr Niet meer actief

Emma slaapt in een slaapzak met van die afritsmouwen. Als het dan te koud wordt kan ik die er nog aan ritsen.
    Verder een romper en een pyjama shirt met lange mouwen.

Geen deken of laken sinds ze 2 weken oud is want dat wil ze niet en dan wil ze niet slapen.
    Emma is al vanaf dat ze een week was super bewegelijk en schopte alles van der af.
    Ze wordt ook altijd over dwars en op haar buik wakker, maar ze kan dan ook zelf terug draaien, dus dan is het ook niet erg..

7. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    @ mnr: terug draaien heeft Thiemo nog niet onder de knie, heb van bureautje advies gekregen om lange gedeelte van de slaapzak onder het matrasje te vouwen en dat gaat prima, terug draaien oefenen we wel in de box.

Nog een vraag aan jullie :D

Wanneer gaan jullie kindjes in de wandelwagen (zit gedeelte)?
    Thiemo wil niet meer in de kinderwagenbak, hij wilgraag rondkijken. Ik heb een Maxi cosi Murra 4 en hij past nog makkelijk in de bak maar vind er dus niks meer aan. Nou lees ik overal dat ze pas in de wandelwagen mogen als ze goed kunnen zitten zelf want anders is het slecht voor het ruggetje.

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    @eendy, uiteindelijk wel. Het gesprek was wat moeizaam maar die horen er nu eenmaal bij. En onze pretletter was later weer gezellig vertelde mijn moeder.

@mama van Thiemo, hier ook de maxi cosi mura vier, bij ons wil ze al heel lang niet meer in de bak. Dus ik wisselde vaak de maxi cosi af met de draagzak. Nu gebruik ik de draagzak veel omdat ik twee hoog woon en een hond heb. Wij hebben het buggy gedeelte eerder geprobeerd (omdat die heel plat kon) maar dat was toen geen succes omdat ze echt te wiebelig zat. Nu hebben we hem toevallig dit weekend geprobeerd en ze zat een stuk beter, we hadden hen half plat gezet en ze vond het wel leuk geloof ik. Alleen wil ik morgen even een goede voetzak er bij halen want ze ligt wel een stuk meer in het open.

9. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    wendy is je portomennee gestolen? hebben ze op je werk nog wat gezegd.

annabel wanneer hoor je wat.

kinderwagenbak, hier zit jessie al in de wandelwagen. in het begin alleen op ligstand nu ook op zit.

spoedgeval was iemand met een overdosis medicatie.

ik ga een vierkante en ronde taart maken met bloemen

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Trouwens, wat voor voetenzak hebben jullie?

11. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Ik ben aan het kijken voor een Lodger Bunker. Die van Maxi Cosi zelf zijn nogal krap.

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ja ik zat ook al te kijken, maar vind ze allemaal best prijzig! Eens neuzen op marktplaats. Voordeel van de lodge bunker lijkt mij dat je hem ook koeler kan maken en warmer denk ik :p

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    mnr leuk he die gedragingen van je kind, ik vind dat zo bijzonder zo een klein wezen maar al zo een voorkeur.

mamavanthiemo viktor zit al ruim een maand in het zit gedeelte wel vaak liggend, maar soms ook gewoon liggend omdat hij zelf ook niet meer in de bak wilt.

suzzert fijn dat het met je meid wel goed ging.
    ik gebruik geen voetenzak heb vaak een doek over hem heen liggen tot zijn en als hij geen jas aan heeft tot zijn borst.

zoe nee niet gestolen maar gesloten, niets gekocht:p
    mijn werk laat me even dobberen geloof ik en ik laat het ook even donderdag weer werk tot die tijd rust.
    oh dan schrik je overdosis medicijnen dan snap ik die spoed ook.

hier een lange dag geweest, ik moest naar school vandaag dus na een lange dag ging ik viktor halen, lag hij prinsheerlijk te slapen in bed op het kdv:cool: dus ik naar huis gegaan na 15 minuten belde het kdv hij is wakker dus ik hem weer halen en nu ligt hij lekker naast mij op de bank te spartelen. morgen komt stevig ouderschap ik hoop daar wat tips te krijgen hoe ik met mezelf om moet gaan en wat ik kan doen om weer happy te zijn. zometeen eten maken en wat eten en dan vanavond huiswerk maken en lekker vroeg naar bed.

14. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een voetenzak van prenatal erin zitten ideaal

15. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hier zit Lotte ook in het wandelwagen gedeelte, ze had het echt niet meer naar haar zin in de bak en ze paste er ook bijna niet meer in. Was misschien een centimeter of 3 nog.

Donderdag om half 12 heb ik gesprek op mijn werk over mijn contract. Ik vind het allemaal zo spannend. Er is een uur voor uitgetrokken want om half 1 hebben we vergadering. Ik hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen en morgen nacht natuurlijk. Ik wist dat het eraan zat te komen maar nu het bijna zover is....pfff ik wil niet meer!

Vandaag is het ook het consultatiebureau geweest, omdat ik als een van de eerste de facebookpagina had geliked en daarom heeft ze een leuke boekje van Nijntje gekregen. Dus dat was dan weer leuk vandaag. Op het werk een beetje een conflict gehad met een collega, die werkte samen met nog een andere collega tot half 6 en ze stonden buiten. Komt ze om half 6 binnen, ja ik ben nu klaar kun jij niet naar buiten? Euhm nee sorry ik kan niet weg helaas. Ja sorry hoor vraag dat ook eerder, je weet toch dat je om half 6 klaar bent? Maar ben benieuwd hoe dit donderdag gaat met die collega. Nou fijne avond nog allemaal!

16. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    @annabel, kan mij voorstellen dat je nerveus bent voor het gesprek! Hopelijk lukt het slapen, rot overigens van de situatie met je collega

@Hier, in slapen was net weer een ramp. Maar ze slaapt nu lekker en ik ben blij want ik heb voor 30 euro een lodger bunker van iemand kunnen overnemen op marktplaats ^^ (nieuw prijs is 90 of meer)

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    annabel wat balen van die collega en veel succes donderdag ik zal voor je duimen.

suzzert wat leuk en wat een leuke prijs veel plezier met die zak;)

18. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    haha dank je, ik heb een paar een dekentje geprobeerd maar dat werkt echt niet meer bij der. Ze plukt het zo zich af namelijk :p

Onder het mom 'he een dekentje, die kan ik ook in mijn mond stoppen'

19. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    welkom MamavanThiemo

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Welkom mamavanthiemo. Hier ooj de mura 4 en mn zoontje zit daar nu in. Met 6 maanden heb ik hem overgedaan omdat hij flink lag te draaien in de wagenbak. Platte stand of nu ook vaak de halve ligstand. En heb gewoon de voetenzak van mura zelf erin. Tot nu toe geen problemen mee.

Annabel succes en duim voor je morgen.

Wendy succes vandaag. Hoop dat je goede tips krijgt.

Zoe was een heftig dagje dus laatst op je werk..

Verder ben ik t hsel ff kwijt. Zit via mn tel op zp en lig nog in bed ;) lucas ligt zowar nog te slapen.. Hij slaapt zo weinig overdag op t moment. ' s ochtends hooguit een uur en ' s middags ook masr een uur :( en dan is ie na zn groente ook echt doodop dat ie tussen half 6 en 6 uur naar bed gaat.

Deel Deze Pagina