April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Morning..
    Dames, kzit nu al met mn handen in t haar...

Overdag heb je geen kind aan Aimée.. Ze is soms wakker, kijkt lekker rond.. Drinkt dr flesje en gaat weer slapen..

Maar vanaf een uur of 11 in de avond is t foute boel... Niet meer willen slapen, huilen, enorm beweeglijk en wat meer kreunen...

Nu dacht ik aan darmkrampjes, dus ben al begonnen met infacol.. Buikje masseren en fietsen met dr beentjes.. Tijdens het temperaturen draaien we al wat met de thermometer om t los te krijgen... Maar sinds woensdagavond nog steeds geen ontlasting.. Maar nu denk ik net, als het krampjes zijn,, Dan zou ze er overdag toch ook last van hebben?!

Is dit misschien gewoon een omgedraaid dag en nachtritme?
    Breekt iig al aardig op nu...

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dreamer, krampjes zijn wel vaak ''s avonds en 's nachts. Wat zegt je kraamhulp ervan?
    En als je ze bij je neemt, is ze dan rustig? Als ze echt krampjes hebben dan huilen ze ook als je ze bij je hebt op de arm.
    En anders heeft ze misschien gewoon mama honger.

Sjtal, over de slijmprop heb ik laats wat geschreven voor janneke. Zal het straks even opzoeken. Hier dus nog niks kwijt geraakt. Hij komt meestal vlak voor op tijdens de bevalling.
    Soms er voor, maar je bent nog maar net 37 weken. Vind het nog een beetje vroeg.

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Sjtal, ik kan het zo snel niet vinden. Bij Tessa ben ik hem verloren toen ik overging van ontsluitins- op persweeen.
    Er zijn zelfs vrouwen die dat ding helemaal niet zien.

En afscheiding heb ik hier ook. Heb ik eigenlijk al heel de zwangerschap last van, maar sinds een dag of 2 is het echt heel erg! :$ Het is wit/gelig van kleur.
    Lekker praatje op de vroege morgen ;)

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Boney ze is dan alleen stil als we over dr buikje wrijven of dr een pink geven... Nja die pink moet dan de mijne zijn want die van vriend wil ze niet...

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En je kraamhulp? Wat zegt die ervan?

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Die zei gister dat t idd klinkt als krampjes...
    Mar echt hoe lang houden die dan wel niet aan... Proberen al vanalles om dr ontlasting los te krijgen maar t mag gewoon niet helpen lijkt wel... Kan er echt zelf wel om mee gaan janken...

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Bevallen:
    Tazzie van Lucas
    Dreamer van Aimée
    Zoe van Jessie

Nog zwanger:

6 april
    Mammie Patricia 27 jaar 2e kindje - meisje

7 april
    Boney 30 jaar 2e kindje - meisje

20 april
    Miss Geul 24 jaar 1e kindje

25 april
    Janneke1982 29 jaar 2e kindje - jongen

27 april
    Sjtal 29 jaar 1e kindje - meisje

Klopt dit zo? En de mama's die bevallen zijn, welke datum?

8. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Nou hier heeft volle maan ook niet geholpen hoor!:p

Over de bloedprop ik heb dat bij Felicity toen helemaal niet gezien.

9. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dreamer jason had hier ook last van de nachten waren een drama zeker omdat zn darmpjes vol ontlasting zaten. Eerst infacol dit hielp een week en toen begon het weer. Mijn buuf kwam met de ideale tip. Weet niet welke flesvoeding je gebruikt? Maar wij mengde de nutrilon standaard met de nutrilon omneo. De omneo is voor baby's met darmkrampjes en een moeilijke ontlasting. Stel jason kreeg 60cc dan deden we 1 standaard en 1 schepjes omneo. Het werkt niet in 1 dag maar na 2 a 3 dagen kwam zijn ontlasting los en was het probleem krampen verholpen. De gouden tip was dit voor ons... Je kan het continu met de thermometer proberen maar op een gegeven moment worden die darmpjes lui. Je ha kan ook lactulose voorschrijven maar ook hiervan kunnen daar kunnen ze luie darmen van krijgen.

Boney hier is Jessie op 29 maart geboren.

Jessie regelt dr temp nu goed maar die flesjes wat een drama. Zo drinkt ze 60 meer krijgen we er echt niet.in en zo drinkt ze 30 om vervolgens na een uur weer 10 te willen. De nacht pakt ze goed wel gewoon 60 di voor de gehoor test en gelijk maar ff laten wegen

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Bevallen:
    Tazzie van Lucas
    Dreamer van Aimée
    Zoe van Jessie 29 maart

Nog zwanger:

6 april
    Mammie Patricia 27 jaar 2e kindje - meisje

7 april
    Boney 30 jaar 2e kindje - meisje

20 april
    Miss Geul 24 jaar 1e kindje

25 april
    Janneke1982 29 jaar 2e kindje - jongen

27 april
    Sjtal 29 jaar 1e kindje - meisje

Klopt dit zo? En de mama's die bevallen zijn, welke datum?

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Lucas is 20 maart geboren :)

klinkt wel als krampjes. Lucas heeft ze af en toe ook..
    (ik geef zowel afgekolfde moedermelk als kunstvoeding nutrilon H.A)
    bij hem helpt t aardig om op zn buikje te wrijven of m op zn buik op je arm te hebben liggen..
    Ook heeft Lucas waarschijnlijk last van reflux :(

12. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de drogist heeft vsm druppels voor de ontlasting te bevorderen. Mag vanaf 0. Kindicol of zo heet het. Kijk uit met een thermometer te porren, dit ksn de ook beschadegen! Ik deed bij bas altijd druppeltje slaolie in zijn fles, maar toen was hij al een week of 6.
    Voor het huilen snachts zou ik proberen, extrs fles, evenuteel een halve, dpeentje en anders kiezen: laten huilen, je kan niets voor haar doen en zij moet snachts gewoon slapen of bij je nemen en hopen dat het slaspritme vanzelf beter eordt.
    Voor krampjes helpt het meestsl goed om idd op je arm met buikje naar beneden.

Ik heb al de hele dag harde buiken, auwie. Maar geen weeen, jammer.
    Ik heb troueens ook erg last van sfscheiding, ik heb mijn inlegkruisje maar ingewisseld voor een tenalady!

13. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja tazzie lieve foto.

En dreamer je kan ook cb bellen, daar zijn ze voor!

14. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net een wasmand opgeruimd. Meteen weer harde buik..... Ik houd ermee op!

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Lastig die harde buiken. Hier ook heel veel. 10tallen per dag.

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    De koortslip was een voorbode voor de waterpokken ;)
    Vanmorgen een paar vlekjes en het word snel meer. Ze heeft tot nu toe nergens last van. Ik had vanmorgen al zo'n voorgevoel en ben gelijk spul gaan halen bij de DA. Gelukkig maar want anders zaten we met de pasen.
    Het is een stuk minder gevaarlijk voor baby's dan een koortslip gelukkig. En voor mij ook niet omdat ik ze als kind ook heb gehad. Het enige zou zijn dat ze misschien niet in het ZH mag komen, maar dat zien we dan wel weer.
    De koortslip droogt dankzij al m'n gesmeer erg snel en mooi in. Er komt bijna geen vocht meer uit.

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Peter heeft trouwens vandaag beschuit en muisjes gekocht. Dan zitten we niet zonder mocht ze komen.
    En ik heb daar nu zo'n trek in gekregen dat ik thee ga maken en een beschuitje er bij ga eten.

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Zoooo hier vanmiddag een volle poepluier :D
    Voor nu ligt ze even rustig bij oma... Hopelijk blijft ze vannacht redelijk rustig...

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoe blij kun je zijn met poep :D
    Fijn voor jullie en aimée. Hoop dat het vannacht goed gaat.

Beschuit met muisjes was heerlijk...

20. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boney ik heb gister ook al beschuit met muisjes op. Schijnt ook goed te zijnn voorbde bv. Hihi zal een zwanger lichaam hier zelf om vragen, net als melk.
    Goed dat je spul hebt tegen waterpokken. Ik dacht trouwens dat smeersel tegen koortslip niet mocht onder 12 jr. Of heb je wat van ha gehad?

Dreamer ik zal voor je duimen vanacht!

Deel Deze Pagina