ja de hik dat ken ik wel, ons meisje heeft ook heel vaak de hik. Ze raakt dan helemaal gefrustreerd omdat het zo lang duurt. Hier werden we om 5 uur gewekt want ons meisje had honger haha. Daarna weer rond kwart voor 9. Ik vond het daarna wel een mooie tijd om uit bed te gaan. Dus we hebben nog even geknuffeld en nu ligt ze op bedje en zit ik lekker even beneden op de bank te genieten van het feit dat we nog een hele dag voor ons hebben. Fijne dag allemaal!
Hoi, ik meld me ook weer eens. Wel steeds bij gelezen. Maar door mooi weer en toch nog wel regelmatig bezoek vaak geen tijd om te reageren. Hier is alles goed. Eva is een voorbeeldige baby. Ze drinkt goed. Soms wat te gulzig. MAar ik heb dan ook genoeg voeding. Soms zelfs wat te veel en dan loop ik aan alle kanten leeg. Niet echt handig, maar als ik ga voeden stop ik overal doeken tussen en dan blijft de schade beperkt. Mijn herstel gaat ook goed. Maar daar werk ik zelf ook hard aan mee. Ben die pijn zo zat. En die is er helaas nog steeds. Maar wandelen is heel goed zei de fysio. Dus dat doen we dan maar. Elke dag een stuk(je). En dat gaat goed. Verder dan 10 min. kom ik nog niet. Dan heb ik weer veel pijn daarna, maar we bouwen langzaam op. Vind het erg jammer om te lezen dat sommigen van jullie zo tobben met de BV. En dan besluiten te stoppen of FV bij te geven. Had echt voor jullie gehoopt dat het zou lukken. Hier ging het eigenlijk vanaf het begin al als van zelfsprekend. De eerste dagen zo'n beetje elk uur aangelegd om alles goed op gang te brengen. Zat vaak op wel 12 voedingen per dag. En geen tepels meer over. Alsof er bij elke voeding een paar plakjes van m'n tepel werden afgehaald met de kaasschaaf! AUW. Maar het schrale is nu over en het doet dus niet meer pijn. Eva hapt goed en zuigt stevig. Soms stikt ze er bijna in omdat het zo haar keel in spuit. Ik voed nog steeds op verzoek en heb eigenlijk geen idee hoeveel voedingen ik per dag heb. Maar overdag denk ik zo elke 3u en 's nachts komt ze vaak 1x. Soms 2x. Ligt er een beetje aan hoelaat de laatste voeding 'savonds is. Tessa heb ik 20 maanden zelf gevoed en kan dus wel zeggen dat ik behoorlijk ervaren ben. Ook ken ik alle klappen van de zweep, want bij Tessa ging het niet zo van zelfsprekend. Ik kan dus ook meepraten over te weinig voeding, bij moeten kolven, bij moeten voeden, niet goed kunnen happen, borstonsteking, spruw en noem het maar op. Tessa wil even op de laptop. Dat had ik beloofd. Dus ik ben weer weg. Tot snel.
..hik hier ook heel herkenbaar vooral s'avonds. Ik zeg dan ook tegen haar hikkert hihi. De hik had ze trouwens toen ze nog in de buik zat ook vooral s'avonds.
Hier ook een hikker trouwens. Soms best zielig. Dan is het zo hard en duurt het zo lang. Dan heeft ze er echt last van. Ik leg ze dan aan en dan gaat het meestal snel over. Nu echt weg
Ow meiden wat is er weer veel geschreven, heb alles bij gelezen maar even geen tijd om op alles te reageren. Janneke wil wel even zeggen dat ik je een topper vindt, je hebt het geprobeerd je hebt doorgebeten maar helaas het mocht niet lukken. JE herstel is ook o zo belangrijk en dat is niet altijd even makkelijk na een zwangerschap met bekkeninstabiliteit en als je dan uren bezig bent met eigenlijk het voeden van je baby (borst geven, kolven, bijvoeden en ga zo nog maar door) en het blijkt dan dat je kindje er niet door is verzadigd dan kan je niets anders doen dan deze moedige keuze te maken in zowel het belang van je kindje als van je zelf (mama moet ook weer fit worden want ook Bas is er nog) Laat de tranen maar vloeien meid dat is helemaal niet erg. Het is emotioneel genoeg. Annabel hoe was het op het cb? En toch de katten weg, wat een idiote opmerking van die vrouw. Tja sommige mensen hebben denk ik wel eens meer met dieren dan met kinderen. Ego.. Gister me kledingkast uitgemest meer dan de helft weg gedaan een blauwe zak vol met positie broeken, tunieken, truitjes etc. Ga het denk ik maar op mp plaatsen er is niks mis mee maar ik draag het niet meer en zo kan je er nog iemand blij mee maken. Dus net maar ff op h&m online geshopt en wat nieuwe shirts en broeken besteld whahaha. Vanmiddag naar de dokter voor me zelf heb een ontsteking in me pink auwwww heb dit 5 jaar geleden ook gehad maar toen bleek het een lymfe ontsteking te zijn met een bloedvergiftiging heb toen 3 zware kuren gehad omdat de ontstekingswaardes maar niet uit me bloed gingen pff. Ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen. Jessie doet het goed op de voeding de krampen lijken een heeelllll stuk minder dan dat ze waren ze heeft 's avonds even een huil uurtje tussen 8 en 9 maar dan wilt ze gewoon bij je en dan is het goed. Nu gaat ze 2 dagen al voor dr laatste fles in badje (nou ja de gootsteen whaha) en ze slaapt naar mijn idee ook beter. Om 23.00 de laatste fles en dan komt ze om 04.30 maar dat is niet erg want papa moet er om 5 uur toch uit dus dat is op die manier mooi op elkaar afgestemd.
@zoe: ik moet morgen pas naar het cb, maar ben wel benieuwd hoe dat gaat natuurlijk. En dat van het badje voor de laatste voeding is herkenbaar. Dat werkt bij ons ook heel erg goed!
ik heb nog geen ritme voor het bad moment even aankijken wat handig is voor mij en viktor. verder hier alles goed, viktor groeit goed woog bij geboorte 3740 en vandaag 4060 dus dat is echt verbazingwekkend. de kraamzorg sloeg stijf achterover. viktor ligt te huilen dus doei doei
Boney het isdenk ik ook wel een verschil als er gelijk aangelegd kanworden of niet. Zowiezo,komt bv na een keizersnede minder snel goed op gang. Is lucas bij mij pas de volgende avond! Aangelegd. Is dusbijna 24 uur overheen gegaan.. Kreeg hij dus direct al kv(was niet de afspraak) en doordat hij ook niet goed kon drinken ook een sonde. Wel overdag al afgekolfde melk eerst in een spuitje in zn mond en via de sonde. Afkolven hebben ze me ook beetje mee aan laten modderen. Dus helaas heeft lucas kv had liever gehad alleen bv.. maar ik heb totaal niet genoeg. Staat mn man ook niet 100 procent achter me dus dat is ook niet fijn. Liefst zou ik me 2 dagen met lucas in bedverstoppen en continue aanleggen maar ik ben overdagalleen. Moet alles zelf doen.. dus ik doe mn best met kolven en bij de flesbeurten steeds even aanleggen.. en ik geef t nog niet zomaar op. Ben nu 6 weken bezig kan nog wel ff
hey meiden even een ego vraag, ik mag sinds enkele dagen naar buiten, en sinds vandaag mag viktor ook naar buiten aangeraden wordt om niet alleen naar buiten te gaan ivm angsten en onzeker voelen, nu ik zo binnen zit klinkt het als overdreven maar wat was jullie ervaring? ik ga vanavond even samen met mijn vriend en viktor weg met de auto. maar wil bij goed weer morgen ook wel even weg zonder vriend, vonden jullie het echt zo heel anders met een kind naar buiten? groetjes
Ik moet zeggen dat ik het niet zo anders vond hoor, ik vond het juist helemaal geweldig. Ik heb nog nooit zo trots buiten gelopen. Mij werd het afgeraden om in het begin alleen naar buiten te gaan omdat ik nog niet helemaal hersteld was. Maar zoals al eerder gezegd ik vond het niet raar of eng met de kleine naar buiten maar een geweldige ervaring!
Missgeul, hier was vriend de eerste drie weken vrij.. Zijn pas na een dikke week naar buiten geweest (mocht toen pas :S ) Maar ben nadat vriend is gaan werken ook gelijk erop uit gegaan hoor
Tazzie, ik vind het echt super knap van je dat je dat kolven erbij nog steeds volhoud! Petje af voor je. Lucas was natuurlijk te vroeg en dan is het voor die kindjes altijd erg moeilijk en vermoeiend om krachtig te zuigen. Wel raar dat je hem pas 24u later aan kon leggen. Vind ik slecht van het ZH. Maar hij krijgt nu dus borst, afgekolfde melk en KV? Je hebt er een dagtaak aan zeg. Ik vond het niet anders om te gaan lopen met Eva. Bij Tessa was het febr. en viel er weinig te lopen vanwege het slechte weer. Wel kan het de 1e keer tegenvallen hoever je kunt. Vaak voelen vrouwen zich goed, maar een stuk lopen is al snel te ver de 1e keer. Begin met 10 min en bouw dat gewoon op. Het is idd heerlijk om te lopen. Ik geniet er ook van. Tessa gaat gezellig mee op de fiets.
Goedemorgen, Hier de 2e slechte nacht. Pffft. Eva wilde gewoon niet slapen. Ze wilde ook niet drinken. Had duidelijk geen honger. Maar ze zat duidelijk niet zo lekker in haar velletje. Voor het eerst een speen geprobeerd, maar ook die wilde ze niet. Wat het beste werkte was bij ons in bed en dan met m'n pink er in. Maar ze bleef toch kreunen en zuchten en huilen. Echt krampjes heeft ze niet, want dan krijsen ze echt. Maar het zat duidelijk niet lekker in haar buik. Maar goed, dan mag ik nog niet klagen. De afgelopen 2 weken is het eigenlijk altijd super goed gegaan. Ze kwam voor een voeding en viel daarna gelijk weer in slaap. Maar ik ben zo moe!
Ik ben echt een leek wat hoeveelheden melk betreft. Ik heb gisteren voor het eerst een beetje gekolft. Gewoon om te kijken of ik het nog kon en omdat ik TE volle borsten heb. De 1e keer 25cc. Later nog een keer gedaan en toen binnen no time 75cc. Heb dus nu een flesje met 100cc BV in de vriezer. Maar hoeveel drinken kindjes eigenlijk? Ze krijgt nu nog geen flesje, pas als ik weer moet werken. Wil voor die tijd wel gaan oefenen. En bij Tessa is het allemaal veel te lang geleden. Dat weet ik echt niet meer. Nu ligt ze ook nog te slapen en m'n rechter borst doet zo'n pijn dat ik echt even ga kolven. Hij is anders ook te gespannen en dan kan ze toch niet happen.
Oeii das ff een mindere nacht dus... Hier drinkt Aimée nu 120cc (mja das wel flesvoeding dus zal misschien ook nog wel schelen) Mijn meisje wilde vanaf 6uur ook niet meer slapen.. Nu ligt ze te pitten.. Over n halfuur mag ze dr voeding maar denk dat k ook mn bed nog maar ff terug in duik...
ik ben gister met mijn vriend en viktor naar buiten geweest en voelde me helemaal super wel achteraf een opdonder doordat de hechtingen mega pijn deden en ik denk ook een stukje kraamtranen die ik tot gister eigenlijk niet gehad had, merk wel vandaag dat ik me ook minder voel qua energie en minder doe door die hechtingen zometeen als de kraamhulp weg is ga ik weer in de soda. en dan op bed tv liggen kijken zodat het goed kan luchten
boney wat vervelend zo een slechte nacht. boney sorry ik heb er ook echt geen verstand van hoeveelheden melk ik hoorde net dat ik na een voeding moet kolven ivm dat het 3 uur duurt voordat er een volledige nieuwe voeding is aangemaakt. dreamer slaap lekker ik hoop dat je even bij kan slapen.
Hoi lieve allemaal!! Ik zal mij ook weer eens even melden! Wat een drukte de afgelopen week zeg. Ik heb niet alles terug gelezen, want dan ben ik nog langer bezig. Wel heb ik eindelijk mijn handtekening aangepast Hier gaat alles goed! Fay doet het lekker, vooral overdag, want 's nachts spookt ze nogal. Ik las net dat Eva dat ook heeft gedaan vannacht. Ik heb in heel de week denk ik nog geen 10 uur geslapen. De eerste drie nachten kon ik zelf al niet slapen, doordat ik zo'n hoofdpijn en nekpijn en last van mn ogen had. Had een beetje teveel met mn hoofd geperst hihi... onthouden dat ik dan niet meer moet doen bij de volgende. Fay slaapt en drinkt overdag goed aan de borst en na 23:00 is ze zo wakker en ben ik zo moe. Ik heb haar toen een aantal keer aan de borst gelegd, maar mn tepels vonden dat op den duur ook niet meer zo leuk. Het enige wat dan nog hielp is inder, daad bij ons in bed (op een voedings kussen) en pink erin. Dan kan ik tenminste ook liggen, want heb een beetje last van mn stuitje. Ik ben eigenlijk nog benieuwd naar hoe de bevalling is gegaan van Wendy en Janneke, maar dat hebben jullie vast en zeker al beschreven, dus zal zo eens zoeken of ik het kan vinden. En foto's natuurlijk.... ga ook eens kijken of ik daar wat van kan vinden. Op Facebook heb ik wel een aantal foto's geplaatst en op twitter ook. Ik heb trouwens 6 uur extra kraamhulp ivm oververmoeidheid van mij, vandaag ging het beter, want heb ik toch iets van 5 uur geslapen in totaal vannacht. Vandaag en morgen is ze er dan nog 3 uurtjes en daar ben ik zelf heel blij mee. Vanaf zaterdag is Marten lekker twee weekjes vrij en kunnen we ook gaan wandelen. Daar heb ik ook super veel zin in. Ik zag hierboven ook al een tip staan dat we een klein stukje moeten doen. Ik wilde in eerste instantie al gelijk richting stad, maar dat is niet zo goed idee. Zo, vanaf nu ga ik weer proberen te volgen.. ben nu toch ook wat fitter hihi. Groetjes Chantal.