April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier krijgen we vandaag bezoek van een oom en tante en van 2vrienden, ik vind het wel lastig want viktor is nog steeds erg onrustig

hij is erg aan het huilen,elke2 uur willen eten. ik vind het echt super sneu nu ligt hij weer te hikken. hij heeft vannacht ook geen poepluier gehad en normaal bij iedere voeding.

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    boney inderdaad slim zo knul:p

janneke gefeliciteerd met bas alvast, en succes met je schoonvader.
    lastig is dat met die voedingen ervaar ik hier ook.

annabel veel plezier bij de meeting

3. Waarom mag viktor maar om de 4uur eten, hier om de 3 uur hoor. En dan nog haalt hij het net aan met 7 voedingen. Het lichaamsgewicht maal 150ml is wat ze als richtlijn geven voor de hele dag.

4. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy sneu voor je kleine man. Klinkt ecgt als een regel dag. Ik zou zeggen visite eruit en rust in de tent!

Schoonvader is niet geweest op verjaardag van bas. Ecgt sneu voor hem. Mijn ouders en mijn tant waren er wel. Verwend, en t was ook druk zat zo.
    Ik vind t nog steeds onberijkelijk dat mijn schoonouders hun eigen ik en trots niet aan de kant kunnen zetten voor de 3e verjaardag van hun kleinzoon. Dit zegt echt zoveel over hun!

Boney voor zijn gewicht mag hij 525 cc hebben, gister zat hij op 560. Met 7 flessen. Ik houd t maar een beetje bij, woensdag komt cb langs.

Joep had net een hele paarse voet!! Ik beetje maseren, toen trok t weer bij. Toch wel gek....

Pijn in bekken is trouwens weer drama. Te snel de trap op, verkeerde houding zitten. Foute boel. Ik doe ook echt te veel. Maar ik denk ik ga nu 15 min liggen is er altijd wel 1 vd 3 mannen die ietd van mij wilt....

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sophia hij mag vkaer eten want ik geef op vraag maar normaal bij zijn gewicht zou hij om de 4 uur komen, maar viktor houd niet van de statistieken en komt elke 3 uur vannacht elke 2 uur.
    ik kan niet bijhouden hoeveel hij krijgt omdat hij aan de borst hangt en niet aan een fles.

janneke wat sneu voor bas dat je schoonouders allebei niet geweest zijn.
    en wat balen van je bekken echt je rust proberen te nemen want morgen is je man waarschijnlijk weer aan het werk, en dan moet je het overdag alleen doen dus probeer je man even extra te laten lopen doe ik hier ook als er visite is.

de visite is weer weg, viktor in bed gelegd hij lag volop te gapen toen ik hem naar beneden bracht hij lag een kwartier te huilen en is nu stil, ga zpo even kijken en meteen de was doen. ook ik heb erg last nog van de onderkant, hebben de dames met een knip dat ook een drukkend gevoel met name aan de kant van de knip, heb er net zelfs een pijnstiller voor ingenomen want zitten, liggen en lopen doet zoveel pijn.
    heel mijn linker been is gevoelig, alles is ook links gedaan bij mij:
    viktor lag met zijn voeten links te schoppen tegen mijn zenuw van mijn l. been( toen hij nog in mijn buik zat), ingescheurd naar links, ingeknipt naar links, prik met vloeistof linkerbeen.
    dus alles was links en dat is nu ook zo gevoelig.

vloeien: voor de dames die nog vloeien gaat dat geleidelijk of in horten en stoten, ik heb soms dat ik bijna niets verlies en dan als ik in de nacht bij viktor zijn bed sta loop ik ineens leeg en dan loopt het ook echt langs het verband omdat het zoveel is.

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Miss geul, Vervelend dat je zo'n last heb van je onderkantje. NIet iets opgelucht nu de hechtingen er uit zijn?
    En van dat vloeien klopt. Zeker bij BV. 's nachts voeden is heel goed voor je productie. 's Nachts maak je namelijk veel meer hormonen aan. En dus trekt je baarmoeder 's nachts vaker samen en dus ga je meer vloeien.
    En hier ook een baby die zich niet aan de statistieken houd. Overdag en 's nachts zo'n beetje elke 3 uur.

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nee eigenlijk totaal niet, nu komt het ook dat denk ik dat ik lichtelijk allergisch reageer op verband en dat zit er nu natuurlijk vaak op, ook al zorg ik in de avonden en ochtend voor frisse lucht dan lig ik op bed met viktor op mijn borst en een matje onder me dus dan lucht het wel.

dat vloeien in de nachten erger is door door die hormonen en vaker samentrekken van je baarmoeder is echt nieuw voor mij, ik moest vannacht echt uit zijn kamer rennen met viktor in mijn armen omdat het langs 1 been liep en we hebben witte vloerbedekking in zijn kamer liggen dus daar wil ik geen bloedvlekken op;)

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Je bent ook nog maar net goed een week bevallen. Met een paar dagen word het wel minder. Ik heb afgelopen dagen bijna niks gehad en liep met een inlegkruisje. Vanmorgen binnen 5 min voelde ik het al en was alles weer door gelekt. Niet heel erg of zo, maar een inlegkruisje was lang niet genoeg. Dus weer gewoon maandverband in vandaag.
    Heb je kotex al geprobeerd? Ik vind dat plastic ook niks. Ik kan er wel tegen, maar het zweet en het zit gewoon niet lekker. Het plakt aan je billen. Ik heb altijd libresse maandverband. En heb nu uitgevonden dat de inlegkruisjes van de lidl ook met een stoffen bovenkant zijn. Zitten ook goed.

Kennen jullie de groeicuve op borstvoeding.com? Bij Tessa ook altijd ingevuld. Ga ik nu ook weer doen voor Eva.

9. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Hoi meiden!

Net alles bijgelezen, even kijken wat ik nog weet.
    @Janneke gefeliciteerd met Bas! Wat stom zeg van je schoonouders. In eerste instantie die ruzie, dat ze zich niet een beetje in jou en jullie situatie kunnen verplaatsen en dat ze dan ook beide niet op zn verjaardag komen.. belachelijk!

Verder gelezen over het voeden. Ik geef ook gewoon borstvoeding en dat gaat goed. De afgelopen nachten kwam ze elke drie uur, maar daar ben ik al heel blij mee, want eerst kwam ze elk uur en was ze klagerig en dat vond ik erg vermoeiend. Ze slaapt stiekem nog steeds tussenin, ik vind dat echt heel fijn, maar ze moet eigenlijk wel in dr eigen bedje, die overigens ook naast ons staat hoor hihi. Ze slaapt niet op dr aankleedkussen, maar op de voedingskussen. Daar doe ik dan een dekentje over en dan ligt ze hoog.

Heb ook een paar vraagjes:
    * Die regeldagen trouwens... dat is toch pas vanaf 14 dagen ongeveer? en wat houdt dat dan ongeveer in?
    * Welke luiers gebruiken jullie?
    * Als het navelstompje er af is gevallen moet je het dan nog 'schoonhouden' met alcohol??

Verder las ik over de problemen met twee kindjes en de 1 wegbrengen.. gelukkig heb ik dat probleem nog niet ;)

Gisteren hebben we voor het eerst gewandeld! Dat was echt heerlijk! Wel last van mn stuitje en onderkantje.. drukt nog zo.. en inderdaad daarna meer vloeien. Vandaag ook gewandeld naar de boekwinkel (koopzondag) en daar het oei ik groei boek gekocht. Lijkt mij wel handig :)

@Annabel... ik ken dat wel dat steampunk.. ik vind dat zelf heel gaaf. Niet dat ik dat draag, maar houd er wel van :) Wat doen ze dan met dat clubje?

Oohw en kolven... wie doet dat al? Wat gebruiken jullie dan? ben benieuwd..

groetjes!!!

10. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Janneke: Wat sneu voor je kindje dat zijn opa gewoon niet komt. Ik snap dat soort mensen ook niet hoor. Voor je kleinkind zet je je trots toch gewoon opzij.

@Miss geul wat vervelend dat je zo'n last hebt van de kant van de knip. Ik heb zelf geen knip gehad dus daar kan ik niet over mee praten. Het vloeien dan weer wel dat had ik ook, ineens zo'n hele klodder.

@sjtal: ze staan met dat clubje op fairs en beurzen en doen dan ook acts. Bijvoorbeeld een uitvinder of een tijdreiziger enz. Echt super leuk allemaal.

@hier: Nou het was echt super gezellig hier, maar uiteindelijk ook wel weer fijn als ze allemaal weg zijn natuurlijk. Even lekker genieten van elkaar als gezinnetje weer! Fijne avond allemaal!

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    sjtal ik gebruik kruitvat luiers of bumblies.. bumblies vind ik iets fijner dan de kruitvat (iets minder stug) en kolven ik gebruik de avent handkolf.. eerst tijdlang de ziekenhuiskolf gebruikt/gehuurd. dat is de medela symphony maar die vond ik minder fijn op t laatst.

janneke gefeli met bas! sneu dat zn opa dan niet even komt

miss geul naar dat je zo'n last van de onderkant hebt. hopelijk knapt t snel op

annabel fijn dat het gezellig was..

hier zijn we even naar de kinderboerderij geweest.. ik rijd daar een pony van normaal en die had ik dus al een tijd niet gezien.. plus kan goed met de beheerders en t personeel dus dat was wel gezellig. Pony ook even aan Lucas laten snuffelen. hij deed echt heel lief heel zachtjes snuffen haha.. mn eigen paard vind t enger.. zo nog even snel kolven en daarna even met Lucas douchen :) vind ie lekker :) en hopelijk slaapt ie dan ook lekker goed door vannacht..

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    boney ik wacht het maar af, misschien wil ik wel teveel van mijn lichaam.;)
    ik heb mij ook aangemeld voor de groeicurve vind ik wel leuk, ook voor later.

chantal, ik heb 1 keer gekolfd, maar de kolf is lek en zuigt niet vacuüm dus heb nu een ander besteld. en herkenbaar dat onderkantje drukt bij mij ook en vloeit ook nog behoorlijk na. ik ga morgen het oei ik groei boek zoeken.

annabel fijn dat het zo gezellig was, morgen lekker uitrusten?

tazzie leuk de kinderboerderij.

hier viktor komt nog steeds elke 2 uur dus ik ben benieuwd voor vannacht.
    hij heeft vandaag ook maar 2 poepluiers gehad, dus er zit nog wel wat dwars, ik ben versleten en ga zo maar naar bed
    morgen gaat mijn vriend weg hij komt misschien de nacht thuis om te slapen maar hij komt dan 00.00 thuis en gaat 05.00 weg. dus dat zijn wel korte nachten voor hem.

13. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Miss Geul: Ja ik ga zeker uitrusten morgen haha, maar dan komen ook mijn collega's in de ochtend. Maar dat is ook wel weer gezellig. Vooral omdat peter de hele week vrij is geweest en morgen zijn vakantie weer voorbij is.

En het Oei ik groei boek is heel erg leuk ik heb hem ook! je hebt ook nog Oei ik groei wie ben ik. dat gaat meer over de persoonlijkheid van je baby ook heel erg leuk!

14. Miss geul! Ach sorry ik nam even te snel aan dat je de fles geeft, sorry. Tja met bv mogen ze toch eigenlijk zoveel ze willen. Ik ben zelf meer van een schema, alhoewel daar vandaag weinig van te merken was ;)

Sjtal! Hier heeft onze eerste ook vaakop het voedingskussen tussen ons in geslapen. Thom ligt in zijn eigen wiegje naast mij, moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken dat hij naar zijn eigen kamertje gaat :) overdag al wel hoor.

Fijn toch he al die familie's die geen rekening willen houden met jou, wij hebben het gehad me Rick. Mijn schoonouders kwamen ook te pas en te onpas langs, mijn man heeft er wat van gezegd en ten waren ze een beetje boos. Gelukkig zijn het net de mensen om boos te blijven, maar mijn schoonvader (schoonmoeder is inmiddels overleden) komt nu niet zo maar binnen gevallen.

Her ook 2 dagen gevloeid weer, maar ja heb ook weer veel gedaan. Ik voel me zo fit :) dat is weer een nadeel dan....

Wij gebruiken kruidvat, ook bij Rick. Nu wel een paar pakken pampers cadeau gekregen. Moet zeggen dat ze wel veel zachter zijn, maar eerlijk is eerlijk... Ook duur :)

Borstkolf heb ik van avent de handkolf gebruikt, heb geen ervaring met de
    Elektrische.

Regeldagen bij ca. 10dgn en dan bij 6 weken geloof ik.

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hier lucas ook nog steeds s nachts op onze kamer :) moet er ook nog niet aan denken op zn eigen kamertje :) overdag wel.

16. Zo meneer drinkt net even 130ml voor de laatste fles :$
    Gemiddeld drinkt hij 80;) morgen wegen ben zo benieuwd. Die Dr. Browns fles doet hier echt wonderen :)

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    annabel ja die 2 boeken lijken mij wel wat ik ben vanmiddag toch in de stad dus daar ga ik even zoeken.

sophia maakt niet uit, ik ben zelf ook echt van de schema's maar volgens statistieken zou viktor elke 5 uur mogen komen maar viktor heeft daar schijt aan en komt elke 2\3 uur. balen van het vloeien, wel fijn dat je je zo goed voelt.fijn dat de dr brown flessen zo een verschil maken.

tazzie gelukkig kan lucas wennen aan zijn eigen kamer overdag.

hier viktor nog steeds elke 2\3 uur komen vannacht:
    23.00-02.00-04.00-07.00
    nu ligt hijw eer te woelen en wakker te worden maar eerst ga ik zelf eten dus hij moet even wachten. vandaag gaan we winkelen voor nette kleding want mijn zus trouwt as. donderdag en ik ben getuige van haar dus we moeten er wel netjes en viktor schattig eruit zien.
    tevens gaan we een pasfoto laten maken voor zijn id want we gaan ieder jaar op wintersport en zomervakantie en dan hebben we wel een id nodig.

groetjes

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Sjtal, regeldagen zijn dagen waarop je kindje aangeeft dat het meer voeding nodig heeft. Ze komen dan vaak om de 1.5 of 2u om te drinken. Dit heeft de natuur zo geregeld om je productie omhoog te krijgen. Gewoon veel aanleggen dus. Dit duurt ongeveer 24u. De eerste is zo rond dag 10.
    Het kan ook zijn dat je er niks van merkt. Bij Tessa was het wel duidelijk te merken, maar bij Eva moet de regeldag nog steeds komen volgens mij.
    Hier gebruik ik pampers. Dan maar wat duurder, maar ik heb slechte lek ervaringen met een ander merk. Ik m'n kraampakket zat een pak van kruidvat en daar liep de spuitpoep gewoon langs haar beentjes de luier uit.
    En het navelstompje hoef je ip niet meer te verzorgen. Wel schoonhouden en dus evt wat bloed met een gaasje weg poetsen. Bij Eva heeft het vrij lang steeds iets gebloed.
    En lekker toch Fay tussenin? Gewoon lekker blijven doen. Niks mis mee. En desnoods zet je de wieg klem tegen je bed aan. Dat heb ik ook.
    en ik heb bij Tessa heel lang gekolfd toen ik weer aan het werk was. Ik heb toen gekozen voor de medela swing. Onderandere omdat hij erg zacht is. Het leek mij niet prettig als ik ergens zat te kolven en iemand kon die pomp geluiden horen op de gang. Je kan ook de zuigkracht instellen. En hij pompt eerst sneller om het toeschietreflex op te wekken. Als de melk eenmaal stroomt dan zet je hem om naar gewoon zuigen zeg maar. Ik vind hem heel fijn, heb geen ervaring met andere kolven. Maar voor je er veel geld aan gaat uitgeven, kijk eerst op marktplaats. Daar staan er wel 100en!
    De swing is trouwens een enkele kolf. Met een dubbele ben je sneller, maar ik vond dat niks. Ik kolfde vaak onder het eten en dus kon ik met 1 hand kolven en met de andere eten.

Wendy, hoe ging de nacht? Elke 2u overdag is best veel. Bied je beide borsten aan? En drinkt hij ze goed leeg?

Sophia, Thom goed geslapen op z'n fles?

Eva slaapt 's nachts bij ons op de kamer en overdag is ze eigenlijk altijd beneden. Ze slaapt dan in de box. Maar dat komt denk ik omdat ik in het begin geen trap mocht lopen en ze dus beneden liet. En nu vind ik het wel makkelijk. Ze slaapt gelukkig overal doorheen. Tessa kan herrie maken zoveel ze wil. Ook stofzuigen enzo is geen enkel probleem.

Ik ben inmiddels weer terug van school. Eva lag lekker te slapen in de wieg boven. En ik heb de gok genomen. Deur dicht voor de poezen, er kon niks gebeuren.
    Heb even op de klok gekeken. Het is nog geen 2 min. met de auto. De juf vroeg nog even wat aan me en binnen 11 minuutjes was ik weer terug. En ze slaapt nog steeds.
    Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet 'eng' of zo vond. Maar ik weet ook dat Eva bijna nooit huilt. Als ze slaapt en ze word wakker omdat ze honger heeft dan word ze heel langzaam wakker en gaat dus niet huilen. Dat scheelt denk ik ook. Als je een kindje hebt wat gelijk hard gaat huilen zodra het wakker is, dan ga je minder makkelijk weg denk ik.
    Nu nog een keer testen hoelang ik er over doe op de fiets. Vind het zo zonde om altijd met de auto te gaan.

Ik heb m'n ontbijtje op en Eva slaapt nog steeds. Ik heb knaltieten... ;)

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    boney ik b8ied altijd beide borsten aan maar die weigert viktor hij wil er vaak maar 1 soms 2. hij drinkt erg gulzig en neemt flinke slokken laat hem meestal zelfs nog langer liggen om te kijken of hij niet nog meer wilt, maar hij valt tijdens het drinken in diepe diep slaap, enna het luier verschonen wilt hij nog steeds de 2de borst vaak niet dan bied ik het namelijk ook aan, dit was ook besproken met de kraamzorg, ze zat van nou dan haalt hij genoeg voeding uit die ene borst, maar nu gaat hij minder lang want dit speelt pas sinds dag 8.

toevallig ook sinds ik de druppels vit. k+ vit d geef, herkennen jullie die klacht?

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik zit met het zelfde probleem. Eva drinkt erg snel. Is binnen 10 min. al klaar. Grote slokken. Erg gulzig. Omdat ze dus nog vrij vaak komt denk ik dat ze misschien niet genoeg van de achtermelk krijgt. Maar het lukt me gewoon niet om haar wakker te houden/krijgen en verder te drinken aan de borst.
    Ze drinkt hier dus ook maar 1 borst per keer. Als ze binnen een uur komt, dan bied ik dus dezelfde borst nog een keer aan zodat die borst iig goed leeg is en ze alle vette achtermelk heeft gehad.
    En over die druppels. Ik geef ze dus niet meer voor een voeding. De vit. k is vet (olie) en daardoor is haar mondje vet en kan ze niet goed happen en glijd ze van m'n tepel. Ik geef het dus na een voeding. Vit. D heb ik op waterbasis, maar dat is weer hartstikke vies.

Deel Deze Pagina