April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Sorry... ff zonder dat ik netjes reageer, maar heb een vraag.. eigenlijk wel 100,maar voor nu: Fay heeft bloed in dr ontlasting... wat te doen? Ze poept veel dus kan t dan gewoon een wondje zijn??
    Verder vragen over borstvoeding, slapen etc.. maar zal ik nog wel stellen... lees me suf op internet en in de boeken.. vind t best 'moeilijk' pff maargoed bedankt voor t lezen van mn ego post :) X

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ja hij slaapt gelukkig, zo kon ik even wat in het huishouden doen.
    ik hoop dat hij vannacht ook wil slapen, hij wilde absoluut niet op zijn rug liggen dus ligt hij op zijn zij te slapen.
    ik denk dat hij zo weer wakker wordt voor de borst.
    zoja dan geef ik die beneden en ga ik dan ook lekker naar bed.

morgenochtend heb ik een huiswerk ochtend gepland.
    en als alles mee werkt(mijn lichaam, viktor zijn rust en het weer) dan ga ik morgenmiddag naar school maar ik wacht eerst alles af.

groetjes

3. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Janneke1982 Verschrikkelijk is dat!
    Het verliezen van je kind moet wel het ergste zijn wat je als ouders kunt meemaken.

Ik geef zelf geen flesvoeding maar borstvoeding
    moet zeggen Serenity kan er ook wel wat van.
    Maar vaak is het ook gewoon zuigbehoefte.

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    chantal is het helder bloed?
    is ze al meer kwijt geraakt?
    misschien even voor de zekerheid dokter\hap bellen?

5. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
  6. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Anders moet je even overleggen met je huisarts

7. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal. ik weet wel dat meisjes ongesteld kunnen zijn un t begin. Ik weet hier hoe lang dat duurt.... Ik zou voor de zekerheid ha bellen. Dan zit je altijd goed.

8. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Patrucia, waarom heb je nu pas begraven? Wat heb je er al die tijd mee fedaan dan?

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    mama patricia wat een goede link ik heb gister weer veel geleerd.

chantal en wat heb je gedaan?

janneke hoe gaat het bij jou?

hier een redelijke nacht 00.30-4.00-07.00

vandaag hoop ik dat viktor iets meer rust heeft dan gister.
    en dat mijn hoofdpijn weer weg gaat.

groetjes wendy

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ff ego maar gister avond laatste flesje om 11 uur gehad en daarna heeft lucas doorgeslapen tot half 6 vanmorgen!! :D. Hopelijk houdt ie dit vast!!

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tazzie wat heerlijk dat wil ik ook.

12. Tazzie! Hoeveel drinkt Lucas dan bij het laatste flesje?
    Thom weegt nu 4110gr, maar drinkt vaak max 90ml en dan kan je de nacht niet door.... Een paar overdag gaan er helemaal in, 120ml.

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Heb lucas nu overdg op de 150 cc met 5 schepjes (is 165) maar dat weer afgieten naar 150. Gaan bijna altijd op. En gisteravond laatste fles niet afgegoten maar 165 gegeven helemaal op. Maar lucas is wel een maand ouder dan thom he ;) en weegt 4735 gram ( zal inmiddels wel weer zwaarder zijn ben ook over naar maatje 2 luiers van bumblies ;)

14. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Vandaag verraste ons meisje ons weer, ze had weer eens tot 6 uur doorgeslapen. De laatste tijd kwam ze telkens weer rond 4 uur. Dus dat was heel erg fijn!
    Is het bij jullie ook zo'n rot weer? hier regent en onweert het bah!
    Ach ja vandaag staat vooral de was op het programma er ligt echt een berg haha.
    Fijne dag allemaal

15. Dat is natuurlijk ook zo :) zit een beetje te wachten op de omslag dat hij meer gaat drinken. Ik wil te snel :)

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik herken je gevoel hoor spohia! ik wilde ook te snel (mn man nog sneller eigenlijk, die wilde inderdaad een maand geleden al dat lucas 's nachts zou doorslapen.. (komt ook omdat de verpleging in het ziekenhuis op de couveuseafdeling Lucas al snel lieten doorslapen tussen 11 en 12 laatste voeding en dan pas half 5 weer.. Thuis in overleg met de kraam dat veranderd omdat hij de nachtvoeding wel nodig had (merkte ik in t ziekenhuis al toen ie mijn laatste nachtje bij me mocht slapen.. toen kwam ie ook al eerder rond 3 uur half 4)
    Lucas dronk in het begin ook weinig hoor.. komt van zelf goed.

17. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    sjtal en hoe gaat het nu met Fay?
    Heeft ze nog bloed in haar ontlasting?

18. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Even een update: dokter vanmorgen gebeld en is even langs geweest. Waarschijnlijk een wondje bij dr anus.. verder ziet ze er goed uit, drinkt goed, spuugt wel veel terug vind ik. Hoe is dat bij jullie?
    Fay slaapt nu in een inbaker slaapzakje. Hoe slapen ze bij jullie? Ik vind het allemaal wel een gezoek en gevogel hoor.. nog niet echt ons ritmetje gevonden ;)

19. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sophia, hoeveel flessen per dag drinkt thom dan. Joep is van 26 april dus beetje referentiekader voor mij. Hij wil namelijk om de 3 uur een fles, ook snachts. Drinkt zijn flessen ook met gemak leeg 90cc. Eergister had hij hier ook niet genoeg aan en heb ik nog maar 30 voor hem gemaakt. Ik heb het idee fat hij veel te veel krijgt....

Tazzie wat lekker voor om zo lang te mogen slapen. Ik merk dat ik het best zwaar vind die nachtvoedingen. Mijn man doet ook niet een voeding omdat hij moet werken. Als hij vrij heeft de volgende dag, doet hij wel een voeding. Maar toch best pittig!
    Dus Tazzie, ik hoop echt voor je dat hij lekker blijft slapen vanacht.

Hier ook K* weer. Kunnen niet naar buiten vandaag echt jammer.... had zo zin in een wandelingetje met de wagen

Wendy, Joep kan ook al heel goed zijn hoofd ophouden:)
    Kom hij vanaf zijn geboorte al. Ook heeft hij heel veel kracht in zijn benen. Bas had dat ook. Echt grappig om te zien, dat je zo hun best doen om hoofd op te houden en je aankijken.
    Jou mannetje is ook gewoon heel sterk.

Sommige kinderen zijn hier snel mee. Maar als ze 4 zijn, kunnen ze allemaal hetzelfde.

Bas liep met 8 maanden al langs de tafel. Hij is nu (net) 3 en kan niet praten. Ja tauto ipv auto. Niet te verstaan voor onbekende. Maar iedere week gaat het beter... 25 juni moeten we weer naar het audiologisch centrem om te meten of hij nog vocht achter ijn oren heeft, bas zijn favorieten bezigheid NOT

20. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Kom net van het consultatiebureau af
    Kleine ligt mooi op het gemiddelde.
    gewicht:4030
    lengte:54,5
    hoofdomtrek:36,2

12 juni krijgt ze haar eerste prikjes.