April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal, wat sneu dat het nog niet lekker loopt bij jou.

Spugen:
    Joep gaf ook best wel wat terug. Hij deed er ook heel lang over zijn fles leeg te drinken. Ik heb sinds 2 dagen nu difrax fles en hij geeft nu wel een slokje trug maar niet meer van die hele golven.
    Jij geeft bv geloof ik dus daar kan je niet zoveel aan doen. dus houdt flink wat doeken bij de hand. Ik doe ook slobber om bij joep en laat heb m nog even rustig liggen na fles voor ik hem meteen overeind haal om te boeren. Ik weet niet of t helpt maar hier is t wel minder. ook bij boeren slab zo neerleggen dat hij en ik niet onder komen. ik word zo moe van het verwisselen van kleren, en Joep ook!

Slapen:
    De eerste dagen wilde Joep niet slapen en heb ik hem ook ingebakerd. Dit werkt zo goed, dat deed ik bij Bas ook.
    joep heeft nu al 2 nachten in zijn eigen bed geslapen. In slaap komen is nog even moeilijk en heeft hij graag een speen. Die hij dan weer uit tuft en ik weer moet brengen. Ik heb nu een speen met een ring waar ik een spuugdoekje doorheen doe. Dan blijft hij langer in zijn mond. Gister sliep hij meteen in bed om 20.30 mooie tijd!
    snachts slaapt hij ook meteen verder als ik hem terug leg, gelukkig!
    Als Fay moeite heeft met inslapen, kan inbakeren echt heel goed helpen. Ziet er zielig uit maar is echt niet zo, geeft ze juist vertrouwd gevoel. Niet kunnen slapen is juist zielig!
    Ook kan een speentje helpen (als je die wilt geven) hele nachten op met een kind die alleen je pink wilt, houdt ook geen mens vol!

Overdag leg ik Joep in de box op de dagen dat bas er niet is, anders leg ik hem in bed. Dan krijgt hij meer rust. Verder gaat hij niet van hand tot hand, ik wil rust voor hem.
    Ik merk nu ook dat hij na zijn fles al iets langer wakker is, a is het maar 10 min. Gezellig!

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mammie patricia fijn dat de kleine mooi op t gemiddelde ligt :)
    en alles goed was..

sjtal fijn dat het verder niet ernstig was bij fay.
    Lucas wikkel ik in een badcape. zodat zn armpjes wel langs zn lichaam zitten. Maar bij heftig bewegen kan ie wel loskomen (is ook de bedoeling), heb m ook wel in een puckababy gehad, ging ook wel goed. Maar cb-arts raadde dit aan, kun je net wat strakker doen dan een puckababy.
    En soms slaapt ie zonder iets..

Janneke, ik zou Joep dan gewoon nu 100 per fles gaan geven (of iig 10 cc meer, zo heb ik t bij Lucas eerst ook gedaan. hij dronk de 90 leeg had zelf t idee dat ie niet genoeg eraan had en de wijkverpleegkundige zei ook geef m eerst maar 10 cc meer) hoe zwaar is hij nu?

Lucas kan zijn hoofd nu ook al aardig goed ophouden. Toen hij net geboren was en de eerste week vond de kinderarts in t ziekenhuis hem te slap.. Zelfs de fysio heeft m toen onderzocht. Die vond alleen zn nekje ietsje te slap de rest was oke. toen hij ruim 3 weken was weer naar de kinderarts geweest en toen vond ze m helemaal neit meer slap. En nu vind ik hem behoorlijk sterk. ook in zn benen en armen (hij kan best hard trappen pff vooral tegen de plek van de ks kan dat zeer doen :) )

3. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    sjtal af en toe geeft ze wel eens een mondje melk terug.
    ze heeft dan net een paar slokjes te veel melk gedronken.

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    handig he dat spuugdoekje door de ring van de speen.. dat deden ze in het ziekenhuis ook bij lucas ;) en doe ik ook vaak..
    Lucas gaat ook niet van hand tot hand. ik wil ook rust voor hem. bij de opa's en oma's mag ie dan wel zitten (ook niet altijd zoals met moederdag dat ik m niet aan sm gaf... maarja ik wil hem gewoon zelf troosten.... ;) ) kan niet iedereen waarderen maar jammer dan.. Mijn kind, mijn keuze.. En ik heb geen zin in een overprikkeld kind die dan niet meer kan slapen en alleen maar huilt..

5. Ben ik het hekemaal mee eens!

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    waar mee eens sophia?

ik ga mezelf eens onder handen nemen (mn benen enzo bijwerken ;) ) moet morgen voor controle naar de gynaecoloog.. Ben benieuwd of ik weer mag gaan paardrijden! heb er zo'n zin in om weer ff een x lekker uit te waaien!

iemand facebook trouwens? en vind t leuk om elkaar op facebook te hebben?

7. Rust voor je kind en als een ander daar commentaar op heeft.... Ammer dan!

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Zooo kom ook nog ff binnenvallen!!
    Janneke, das horror je kindje verliezen :(
    Tazzie, grootgelijk hoor,.. Jouw kindje jij bepaald wat er wel en niet mee gebeurd.. En wat lekker dat ie vannacht heeft doorgeslapen :)

Iemand had het over melk teruggeven?! Gebeurt hier ook.. Soms een paar dagen niet, dan een paar dagen aardige golven..

Aimée heeft zaterdag op zondag ook en nacht doorgeslapen, die was kapot.. Zaterdagavond was ze ontroostbaar :( Enorm huilen en krijsen.. Vanaf de middag tot een uur of 22.00. Toen om half 11 een fles gehad en geslapen tot half 7.. Gisteravond ook weer ontroostbaar, enorm overstrekken, heel vreemd huilen.. Ook echt raar doen tijdens het huilen.. Heeft mij iig doen besluite neen afspraak te gaan maken met een osteopaat.. Zit nu te wachten tot mn fysio terugbelt.. Wil t ook ff met haar overleggen en dan gai k die man bellen voor een afspraak..

9. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom later ff terug lezen. Vanmiddag met jessie naar de ha. Het gaat niet lekker ze is zo verkouden de groene snottebellen komen eruit zetten, hierddor drinkt ze weer slecht en !e heeft waarschijnlijk een navelbruek. Wat er vanmorgen nou gebeurde geen idee ze huilde ineens en ze zat helemaal onder de spuug/melk. Dr gezichtje, dr haartjes, dr nek en dr oogjes zaten er van dicht geplakt arm poppetje

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tazzie en sophia ik denk dat iedereen wel wilt dat hun kind snel de nacht door slaapt, en snel groeit en ontwikkeld.

annabel lekker hoor dat doorslapen, en de was weg werken wat een gedoe he, hier ben ik rede;ijk bij met de was gelukkig,

het weer
    hier schijnt nu de zon, maar net toen ik even heen en weer naar school was heb ik al het weer gezien: vertrok met zon, toen bewolkt onderweg terug naar huis regen, onweer, en hagel.

chantal het is niet makkelijk een 1ste kind weet ik intussen uit ervaring.
    wat zielig een wondje heeft ze er iets tegen een smeersel of iets?
    viktor geeft ook geregeld behoorlijk wat terug, maar dat is logisch want ik hoor hem klokken hij drinkt zo snel met als gevolg: spugen, hikken en boeren.
    viktor slaapt heel makkelijk gewoon in zijn kleding onder een laken. overdag ligt hij in de box op zijn rug of buik en in de avond leg ik er een dekentje overheen en in de nacht in zijn eigen bed in zijn eigen kamer.

janneke die kracht in zijn benen herken ik ook, viktor gafde mevrouw van de hielprik een mega harde schop omdat hij de hielprik niet leuk vond ze zij zelfs auw:p hij lijkt nu al op mama jij mij pijn doen ik jou pijn doen hihi.

patricia wat fijn dat alles goed was bij het cb.ik moet eind juni voor zijn 1ste prikjes heb er totaal geen zin in zo zielig.

tazzie wat leuk dat je die kracht toe ziet nemen.
    ik zie dat zelf niet viktor maar ik zie hem ook niet echt mega hard groeien en anderen zien dat wel.

ik ben best makkelijk met viktor iedereen die hier komt houd viktor vaak ook vast behalve als ik het niet wil dan bied ik het niet aan.
    wel zorg ik dat ik de basis bied zoals luier verschonen, borst geven dat doe ik zonder andere mensen erbij, hooguit mijn ouders of zus.
    maar ik zonder me meestal of voor de luier of de borst en daar reageerd hij goed op.
    net na de voeding houd ik viktor altijd bij me zodat hij rustig zijn eten kan laten zakken. verder ben ik totaal niet moeilijk hij moet er toch aan wennen dat er andere mensen zijn en hij reageert er niet op hij is niet mega onrustig of iets hij si gewoon normaal daarna,

met de bruiloft van mijn zus is hij vast gehouden door:
    mij(natuurlijk:D), mijn zus, mijn ouders, mijn oma, mijn tante.

met de trouwdag van mijn ouders:
    mij, ouders, oma, zus, buurvrouw, tante en natuurlijk door zijn papa.

facebook, ik heb facebook je mag mij toevoegen dat geld trouwens voor iedereen ik ben er onder de naam wendy geul

dreamer fijn dat ze doorsliep jammer dat het huilen er aan vooraf ging.
    ik hoop dat je fysio wat voor je kan betekenen.

zoe dat is schrikken als je je dochter zo aantreft onder de melk\spuug.
    hoe weet je die navelbreuk?
    verkouden herken ik, is viktor ook maar hij heefte r verder geen zichtbaar last van.

viktor heeft echt mama honger veel huilen als ik hem neerleg hij ligt nu naast mij op de bank en ligt mij veel aan te kijken echt zo van je blijft wel zitten want anders....:D hij ligt heel de dag overal naar te happen alsof hij honger heeft maar hij huilt niet ligt veel rond te kijken en te brabbelen. ik heb weer die hoofdpijn ben blij dat ik maar 30 minuten op school ben gebleven en daarna meteen naar huis ben gegaan want ik had het niet veel langer getroffen.

groetjes wendy

11. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook fb janneke reijerse-vink

Vanmorgen super kraam kado gekregen. Toen ik dat op fb zette, dacht ik nog: nu kunnen ze het hier niet zien. Moet ik eerst weer foto maken, dan op laptop zetten en dan op pagina. Duurt allemaal zooooo land. Dus ben je nieuwschierig naar mijn kado. Check dan mijn fb.

Vandaag kapster geweest, heerlijk weer de ontsluiting op mijn hoofd weggewerkt. Nu ben ik weer foto proef!

Zieke babys las ik. Sterkte zoe en dreamer!

12. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    ik heb ook facebook Annabel Blootshoofd en als je wil mag je me toevoegen natuurlijk haha

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    wat hebben jullie al veel baby foto's erop staan zeg.
    ik niet mijn vriend hecht mega veel waarde aan zijn privacy en vind het niet fijn als viktor op internet staat, nu vind hij het hier nog acceptabel is er niet blij mee maar accepteert het, maar facebook en msn daar wilt hij het niet op hebben.

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    dames jullie hebben een vriendenverzoekje ;) haha

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tazzie wat een leuke foto's, je kan bij de hema trouwens een speciaal nagelset kopen of met een houten vijl vijlen.

ik doe viktor zijn nagels er ook mee, en hij vind het heel raar hij kijkt me zo aan van hmm wat ben jij aan het doen mama;)

16. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Wat leuk al die verzoekjes op facebook haha.

Wat die foto's betreft, tja wij hechten ook echt wel waarde aan privacy maar we zijn ook zo trots op onze kleine meid dat we dat graag laten zien!

17. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vader had ook x bij 6 wk zwangerschap op msn vermeld dat jij weer opa wrd. Was ik ok nie zo blij mee!
    Ik vind fb wel leuk. Zeker op tel, zo verslavend. En leuk om te weten way iedereen aan t doen is. En natuurlijk veel complimenten over fotos van joep dat is helemaal leuk

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik ga zo jullie facebook eens rustig bekijken :)

Wendy ja nou ja schaartje heb ik al wel speciaal voor baby's. moet dan alleen nog even een vijltje halen.. als t volgende week beetje mooi weer is wandel ik wel even naar de stad met Lucas :)

wat hebben jullie eigenlijk allemaal in t medicijnkastje voor de kleine?
    Zit me net te bedenken dat ik eigenlijk nog niet echt veel heb voor de kleine.. moet dat wel ff gaan aanvullen

19. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd paracetamol (mag niet onder 3 mnd) luuf tegen verkoudheid, chamodent voor tandjes, tussikind tegen hoest, arnikind vallen en stoten creme zoutoplossing voor neusverkoudheid van otrivin per eenheid vrrpskt anders gaat t ovrr datum.

Eigenlijk dingentjes meer voor bas. bas was eigenlijk nooit zuek, alleen verkouden.

Ik ben trouwens heel blij. Ik heb al 2 dagen niet op bed gelegen overdag en ik geen bekkenpijn!! Zo bijzonder na 9 maanden om de 2 uur plat! Kan ik nu gewoon ern hele dag zonder bed.

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    annabel leuk he al die verzoekjes nu nog allemaal bekijken wie het zijn hihi.

janneke dat is inderdaad niet leuk van je vader geweest maar daarna nooit meer gedaan begrijp ik, en nu ben je er zelf aan verslaafd;)

tazzie de weerberichten worden positiever merk ik.

janneke jij hebt een hele medicijnkast vol, ik haal het wel als ik het echt nodig heb.

hier een rommelige nacht 23.00-2.00-4.00-07.00 en nu wilt hij weer eten maar is voor nu nog even tevreden met zijn vuist.
    viktor ligt sinds 7 uur al wakker te zijn en rond te kijken erg leuk maar nu ook veel huilen omdat hij wilt eten, maar zolang hij nog tevreden is met zijn vuist na een huil minuutje vind ik dat ook goed of is dat een erge gedachte.

Deel Deze Pagina