April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hier slaapt ze ook het liefst bij mij of mijn vriend op de buik. Ik vind dat ook altijd wel fijn hoor. Alleen inderdaad wel lastig als je gaat eten enzo haha. Maar ze slaapt nu ook steeds beter in haar eigen bedje op de dag dus daar geniet ik ook echt enorm van. Even lekker mama tijd

2. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Poepoeee..raar nachtje vannacht... ik doe in de nacht liggend voeden, maar we vallen steeds samen in slaap.. zo komt ze wel vaker.. en nu ligt ze op mn buik, want viel niet in slaap door de krampjes... tis zonde...
    Ben wel moe nu zeg.
    Truste ;)

3. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joep doet t echt goed op zijn nieuwe voeding. Gister 1.oo , 4.oo, 8.oo, 12.oo 16.oo , 30.oo , 1.oo, 4.3o totaal iets meer dan de norm van 6oo cc maar ik ben alllang blij.

Van 8 naar 6 flessen! Nu vandaag hopen dat hij ook beetje aan nieuwe ritme gewend is. Gister echt niet slapen, savondd alleen op mijn borst en daarna in bed gelegd, ging ook goed. Maar ik lees meer onrustige baby, dus zal er eel gewoon bij horen.

Ik lig nog lekker in bed. Ik ga zo joep flesje geven en dan samen douche. Ik moet vandaag ook nog eff naar de winkels, eff banden oppompen van kw bij fietswinkel. En cado kopen, morgen avond kinderverjaardag. !!!savondd, ze wordt 3!! Heel vreemd maar goed. Ik ga wel eff met bas tot half 9 of zo

Fijne dag allemaal

4. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annabel heb jij t boek oei ik groei? Misschien heeft lotte een spongetje, de 1e is namelijk r
    ond 5 wk zag ik gister

5. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Janneke, ja dat boek heb ik zeker en ik denk ook wel dat het daar mee te maken heeft. Ze heeft gisteren vanaf een uurtje of 2 's middags amper geslapen. Telkens een uurtje soms anderhalf maar meer niet en verder veel huilen.
    Gisteravond hebben we haar voor de laatste voeding in bad gedaan en gevoed en nu heb ik haar vanochtend om 7 uur! gewekt voor haar eerste voeding en nu ligt ze weer heerlijk te slapen. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tazzie hoe was je nacht?

annabel, wat lekker af en toe die mamatijd, en gelukkig heeft ze dus goed geslapen vannacht, ik hoop dat vandaag goed gaat.

chantal, raar zo een nacht he en wat zielig die krampjes, slaap lekker bij vandaag.

janneke, fijn zo een goed ritme voor jou en joep, lekker lang in bed gelegen daar heerlijk he.

hier weer een redelijke nacht: 00.30, 2.30, 4.30, 7.30, 9.30
    we hebben samen van 7.30 tot 1o.30 in bed gelegen viktor lekker naast mij geslapen, ik heb even een masker op kunnen doen want mijn huid zag er echt niet uit. ik zit sinds de bevalling onder de puisten en een droge huid.
    vanmiddag komen mijn 2 leidinggevende op kraambezoek en vanavond 2 vrienden, mijn vriend is nu nog aan het werk maar zo vroeg thuis zijn vandaag zo rond 7 uur denk ik.

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier weer een goede nacht.. om 3 uur even onrustig bewegen.. en om 5 uur weer maar toch weer in slaap gevallen tot 7 uur! knap mannetje!!

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    wat fijn zo een nacht, en dan zo knap om 3 uur en 5 uur onrustig zijn en dan toch verder slapen, knap mannetje zeg.

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    om 5 uur wel speentje gegeven hoor ;) dat scheelt ook wel haha..

ben trouwens voor t eerst weer ongesteld.. bah dat is iets wat ik totaal niet gemist heb tijdens de zwangerschap..

10. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tazzie dat is snel. Balen zeg! Ben je ook aan de pil begonnen? Ik zit heel erg te lwijfelen wat ik wil aan vbm

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    nee ben nog niet begonnen.. Dat omdat ik nog steeds 1 a 2 x per dag iets afkolf (ga nu over na 1x) en ik Lucas af en toe even aanleg als hij erg vroeg wakker is en huilt.. Maar ik ga denk ik gewoon weer aan de pil.. Had zelf wel een fijne pil dat scheelt..
    maar op zich 8,5 week nadat Lucas geboren is is wel normaal geloof ik.. Dacht het zelf ook alwel dat ik het deze week zou worden want bijna 2 weken geleden had ik last van mn zij (eisprong en die heb ik dus goed gevoeld ;) haha)

12. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik ga voorlopig niet aan de pil wij gaan condooms gebruiken. Ik heb nu en mijn kleine meisje op schoor liggen. Ik lees overal dat het niet goed is in ze bij je te laten slapen trekken jullie je daar iets van aan?

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    neee hoor.. ik laat Lucas ook wel bij mij slapen.. Maar ligt er wel aan wat voor plannen ik heb voor t huishouden enzo ;) Hij moet ook leren in zn eigen bed in slaap te vallen. En dat gaat (ingebakerd) aardig goed..

14. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die dat soms doet, vandaag had ik niet veel op de planning gewoon lekker een serie kijken haha.

15. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    tazzie balen dat je weer ongi bent.

Hier nog geen ongi maar met bv kan het lang weg blijven.
    Bij Felicity bleef het weg meer dan een jaar.

16. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    @janneke heerlijk zulke lange pauzes tussen t drinken! en inderdaad raar van die verjaardag.

@wendy jouw schema lijkt op die vsn ons.. tussen de twee en drie uur komt ze snachts.

@tazzie jaaa gedver ook totaal niet gemist! Ben dat vloeien van nu ook wel beu eigenlijk .. niet veel meer maar toch!

Ik zag dat ik al wat vriendjes erbij heb op facebook ;)

17. Hier ook een onrustig mannetje sinds gisteravond, hij heeft om 19.15, 21.30 en 23.00 de fles gehad, 2x 100cc en de laatste 60cc.
    Werd pas om 5.30uur weer wakker. Dat was super, maar die fles heeft ie helemaal leeg 120cc en hij wilde meer. Uiteindelijk 150cc gedronken. Om 9.45uur weer 130cc en tevreden slapen.
    Toen om 12.30uur 130cc en super onrustig drinken, flinke poepluier en spugen.
    Zou dit een sprongetje zijn?

Zie dat er meer onustige kinjes zijn....

Hier ligt Thom alleen bij ons te knuffelen als hij heel erg onrustig us, wij bakeren in en dat moet je dan wel volhouden ;)

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tazzie wat vervelend die ongesteldheid, die miste ik ook totaal niet tijdens de zwangerschap, wat luister jij dan goed naar je lichaam ik voelde mijn eiersprong nooit.

annabel, viktor kan gelukkig goed zelf inslapen maar hij valt vaak aan de borst in slaap en dan laat ik hem wel vaak even liggen.

patricia wat lekker 1 jaar niet ongesteld,ik kijk er niet naar uit weer die ongi klachten.

chantal hier nog 1 die het vloeien zat is, en de planning overdag is nu echt ver te zoeken hihi.

sophia wat vervelend die onrust bij je kind.als ik het oei ik groei boek moet geloven herken je een sprong aan de volgende signalen:
    huilerigheid, hangerigheid, humeurigheid.( herken jij deze signalen?)
    de volgende weken kunnen we dit verwachten wk 5, 8, 9, 12, 15,16,17,18,19, 23,24,2526 en de rest zijn we nog voorlopig niet;)

hier is echt een regeldag viktor zijn ritme is helemaal weg.
    9.30, 10.30, 12.30, 14.30, 15.30.
    hij is wel qua temp goed, diarree weg dus geen andere redenen lichamelijk dus dan zal het wel echt een regeldag zijn. ik geef er maar aan over en leg aan als hij dat wilt.

visite is geweest en was binnen 3 kwartier weer weg nu wilde ik even fruit eten maar dat moet ik nog snijden en viktor ligt nog te eten dus ook mijn fruit moet even wachten:)

19. Miss geul! Ik herken dat wel degelijk, heb me al aangemeld voor de sprongenwekker. Enne wat betreft voor die sprongetjes als ze ouder als 2 zijn.... Ik heb hier een dwarse peuter van 3, die speongetjes liggen vers in het geheugen :D

Thom slaapt nu al bijna 4uur, als ze boben de 4kg zij. En zoveel van de fles drinken dan lijkt me dat ook goed toch?

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ja dat denk ik wel, viktor zou 5 uur zonder borst mogen maar dat zit er nog niet in.

en viktor zat in zijn kraamweek al aan de 4 kilo dus ik denk dat dat gewoon mag ja. ik denk dat thom dus ook na 5 uur al mag komen maar ik weet niet of dat met flesvoeding ook is want ik weet alleen hoe het met bv zit.

Deel Deze Pagina