April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Hmm.. mevrouw pakt die nieuwe fles dus nog niet echt... dus dan maar niet kolven.. moet zeggen dat vl ook niet echt het geduld had om die fles te geven. Nu dus morgen maar eens laten wennen aan die fles.. maak wel kleine beetjes melk en dan steeds proberen ofzo? Hoop dat het lukt.. wat een gehannes.
    @secondlife Klinkt wel lekker jouw schema :) en logisch dat het wennen is met twee kindertjes. Komt echt wel goed!

2. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal, ik gebruik altijd friso. Dit zit in 2 zakken verpakt ipv een grote zak/bus zoals nutrilon, Als het open is, is het maar 2 week houdbaar. dus moet je het heel snel opmaken. Verder vind ik friso wat lichter verteerbaar.
    Ik heb ook die calma fles gehad voor joep. Werkt echt zoals de borst, echt een mooi product. Voor Joep ging het alleen te langzaam toen de inhoud meer werd. dus ik gebruik hem nu niet meer. ik geef nu ook geen bv meer dus ook niet nodig.
    verder je vraag over bv opwarmen, dat moet geloof ik aubemeri (hoe schrijf je dat????) dus hoe je dat onderweg moet doen? geen idee maar dan heb je toch je borsten mee;)
    Hoe doen ze dat op een kinderdagverblijf? mag niet in de magnetron geloof ik.
    Ik ben onderweg altijd in de weer met termoskannen en flesjes spa blauw. (ik gebruik geen kraanwater alleen bar le duc om krampjes te voorkomen)

Wij zijn vandaag naar spakenburg geweest, was markt en lekker visje gegeten. Joep in de draagzak, echt heerlijk. Top weer. zeker geslaagde dag. Vanavond die kinderverjaardag, ben om half tien naar huis gegaan met Bas. (toen kwam er nog een vriendin met een kind van 2 binnen:$ en die ging niet naar bed) Bas ging thuis lief slapen en Joep lag al op bed, goed bezig papa.
    Nu lekker voetbal kijken, ooohhhh wat spannend. Ik ben voor bayern!

3. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohj ik vergeet wat. Joep heeft vandaag voor het eerst gelachen!
    Ik zei al een paar dagen tegen man dat het niet lang meer ging duren. Soms zag ik in zijn ogen een lach, maar hij kon t nog niet, maar aan zijn hoofd zag ik gewoon dat hij moest lachen. Nu vanavond zag ik weer die blik en kwam er wel een lach bij. Ik twijfelde of het een stuipje was, maar later zei man hetzelfde. Dus het is ECHT een lach. Zo lief....

Chantal, Joep moest ook even wennen aan die fles. Ik nam er altijd een slokje uit zodat er al een druppeltje uit kwam en hij proefde wat erin zat zodat hij zijn best ging doen. Misschien helpt dat ook voor fay. Ik niet te zuipen hoor kv hihhii

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hoi dames..

sjtal balen dat fay de fles nog niet wou. maar komt vast goed :)

bv opwarmen moet au bain marie ;) dus flesje in pannetje (of flessenwarmer ;) heet water zetten.
    kan ook wel in de magnetron maar dan gaan de voedingstoffen sneller verloren..op kdv hebben ze daar vaak flessenwarmers voor staan..

janneke leuk dat joep gelachen heeft :)

secondlife, fijn dat het verder wel goed gaat!

wij hebben nutrilon HA.. en ik gebruik de difrax S fles..met S kersenspeen.

vandaag met een vriendin en Lucas wezen shoppen in de stad :) Voor Lucas ook goed geslaagd.. cool zwembroekje en ook een knaloranje broekje gehkocht haha.. en paar t shirtjes en van mn vriendin heeft hij ook nog 2 shirtjes gekregen..

wat hebben jullie de kleine aan met slapen met dit warme weer (voor de nacht dan ook? ) Bij ons is het nu al vrij warm binnen..(flat, 3 hoog bovenste verdieping en plat dak) dus hij heeft nu een romper lange mouw aan en zn pyamabroek.. hij heeft t vrij snel wel warm.. maar twijfel toch beetje of ie niet beter romper korte mouw en zn pyamashirtje aan kan

5. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    tazzie, leuk he winkelen.

Op joep zijn kamer is het 21 graden. Ik heb hem een romper aan met korte mouwen en een tshirt met lange mouw en broek. maar hij is ook nog heel klein. Heb je termometer in zijn kamer of babyfoon met meter? dat is wel makkelijk om te weten, dan kan je dat een beetje als uitgangspunt nemen. Ik legde bas altijd pas in romper korte mouw als het echt pas 28 graden is of zo. En dan eigenlij alleen overdag. snacht koelt het nog wel af en die handjes en armpjes liggen vaak niet onder de dekens.

Joep heeft ook difrax fles, die trekt hij soms zo vacum dat hij er niets meer uit krijgt dan moet ik er eerst weer lucht in latern komen voor er iets uitkomt. Heb jij dat ook Tazzie?

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    zo chantal dan had fay echt even haar slaap nodig sorry geen ervaring in het bewaren of meenemen van kolfvoeding. ik wacht met flesjes geven tot viktor 6 weken is ongeveer.

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Janneke dan moet je even dat rondje(ventiel)) wat onderin de fles zit nakijken. daar zit in t midden een dingetje en daar zou een klein sneetje in moeten zitten zodat de lucht weer kan ontsnappen. Lucas had dat bij zn blauwe difraxfles ook dat ie vacuum zoog. zat er geen sneetje in en die heb ik er heel voorzichtig in gemaakt en sindsdien gaat het goed. (fles kan eventueel wel gaan lekken maar dat is hier nog niet gebeurd.. de gele difrax had t ventiel al goed en lekt ook niet..

tis nu 22 graden op zijn kamer (en dus ook wel op onze kamer en hij slaapt 's nachts nog bij ons ;) babyfoon die we hadden is stuk haha dus zolang er nog geen nieuwe is blijft ie bij ons slapen.
    maar hij ligt ook nog ingebakerd in een badcape (en das niet een hele dunne nu.). Dus ik neem de gok met alleen romper lange mouw en pyamabroekje.. kan altijd nog pyamashirtje erover aan doen..ligt in de kinderwagenbak en onder een lakentje en dekentje.. ik ga slapen!

trusten iedereen

8. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!
    Het slaapritme is hier nog het zelfde gebleven.
    En elke keer als ik wil gaan slapen heeft madam haar ogen wijd open
    en is ze ook wakker tot rond 1u.:p (Dit heeft ze echt van haar vader want die is ook zo'n nachtwaker.)
    Dan slaapt ze weer en rond half 5, half7, half 9 komt ze nog eens.
    En overdag kun je een bom bewijze van opblazen dan slaapt ze door.

Wat betreft kleertjes, ja het is echt kiene wat je ze aan moet doen met dit weer.
    Vandaag wordt het ook weer mooi weer dus even kijken wat ik Serenity vandaag weer aan ga doen vooral als ik naar buiten ga.
    Ik denk dat het jasje zowieso uit kan worden gelaten.
    (Verders de planning misschien naar de maisdoolhof.)

Fijne zonnige dag allemaal!

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Goedemorgen!

Gisteren lekker gewinkeld met onze kleine meid, maar ze had het toch wel echt warm hoor! Het enige wat ik voor de kleine heb gekocht is een doekie, zodat ze niet met haar gezichtje in de zon ligt. Want de parasol die we hadden was kapot. Stom ding ging niet meer dicht.
    Verder zelf weer een nieuwe broek, ik pas sinds mijn zwangerschap ineens in een skinny jeans nou dat is echt nieuw want dat kon ik daarvoor echt niet.
    Verder twee van die echte vrouwen dvd's gekocht, heerlijk films met humor, liefde en een traantje natuurlijk.

Vandaag kwam ze weer rond 6 uur. Ik moet zeggen ik vind het wel een fijn ritme zo! Hier is het nog heel erg bewolkt dus ik hoop dat het nog beter gaat worden. Vanmiddag is het winkelcentrumpje bij ons in de buurt open met allemaal kraampjes dus dan kunnen we daar naartoe wandelen.
    Fijne zondag allemaal!

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    secondlife fijn dat alles goed gaat alleen jammer van de krampjes, hoop dat het snel over gaat.

chantal vervelend dat fay die fles niet wilt, misschien als je wat bv over de speen smeert?

janneke leuk zo een 1ste lachje hier twijfel ik ook vaak vooral vanochtend maar ik denk dat het echt stuipjes waren a was het wel een hele lange.
    en hoe vond je de voetbalwedstrijd?

tazzie leuk zo een knaloranje t-shirt en een zwembroek goed voorbereid op de zomer hihi.
    ik laat viktor in zijn eigen kleding slapen onder een laken met dekentje, onze slaapkamers zijn in de kelder daar is het koeler dus dan is het misschien net 20 graden, geen thermometer op de kamer hangen.

patricia balen dat ze rond jou bedtijd klaar wakker is. en dan vroeg wakker zijn, kan je zelf overdag bijslapen??

annabel fijn dat je geslaagd ben en dan ook nog skinny jeans:$
    vervelend van die paraplu van je meisie.
    dan is die zon erg scherp dat geloof ik.
    lekker ritme heb je zo zeg.

hier viktor weer redelijk elke 3 uur vannacht: 00.30-3,30-5.50-8.45-10.45 ik ben best moe en doe het dus rustig aan. heb ook echt tot 10.45 in bed gelegen naast alle andere voedingen natuurlijk.
    vandaag proberen te stofzuigen en de was te doen, maar wat vandaag niet lukt komt morgen wel of overmorgen......

11. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    tazzie bedankt voor de tip! Zat idd geen,sneetje in ventiel. Gaat nu beter.

Vandaag luie dag. Gister veel te laat naar bed! Vandaag alweer 2x een nat pak van pies en 1x spugen, ik zelf ook onder. Heb ik weer!

Nu eff slapen. Fijne dag

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    lekker geslapen janneke wat vervelend al die natte vieze pakjes en jijzelf ook nog onder dat is al helemaal vervelend.

hier ga ik snel wat aan het eten doen, totaal geen zin om te koken.
    visite is weg nu even relaxen hihi

13. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Vanavond heeft ons meisje heel veel last gehad van krampjes. Ze stopte gewoon niet meer met huilen en kon er niet van slapen. Dus toch maar even de dokterspraktijk gebeld met de vraag of ze iets hadden of in ieder geval tips. Maar verder dan infacol en het buikje masseren kwamen zij ook niet.
    Dus zijn we net samen in bad geweest, lekker met mama in het grote bad. Dat vond ze wel fijn geloof ik en nu ligt ze lekker in bedje. Ik hoop dat de krampjes in ieder geval een beetje gezakt zijn.

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    annabel misschien al geprobeerd maar fietsen met de benen werkt heerlijk, ik zing er wel bij anders houd viktor zijn benen stijf ik zing:
    wij gaan fietsen fietsen fietsen wij gaan wij gaan fietsen zodat de krampjes snel over gaan en deze zin herhaal ik constant dan zie je hem ontspannen en zich overgeven aan mij.
    hier helpt het echt om hem rustig te krijgen, badderen helpt ook, een kruik tegen de buik leggen, rug masseren, op de buik leggen op je arm, op de buik leggen in bed of box.

hier werkt het beste: buik liggen en fietsen, dan is hij zo weer rustig.

hier al het bezoek geweest nu lekker naar bed dus weltrusten wij zetten vind ik een saaie film aan dans laap ik zo(net als altijd met die film;))

15. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Bedankt voor de tips, het fietsen doen wij hier ook ja. Maar vaak houd ze haar beentjes echt stijf dus ik ga jou liedje eens proberen haha
    Het badje werkt heel erg goed, maar ze ligt niet zo graag op haar buikje. Wat wel ook helpt is in je armen nemen en dan heen en weer schommelen. Maar vanavond was het zo erg dat zelfs dat helaas niet hielp.

Slaap lekker!

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    zit het in de lucht ofzo? hier ook een manneke met krampjes...al extra in badje geqweest dat hielp voor een uurtje.. fietsen met de beentjes, op zn buik op schoot of je arm buik masseren.. niks hielp.. manlief ging m even temperaturen endaar begon ie te poepen.. hopelijk is het nu even over...

17. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Nou misschien komt het door het weer haha. Hier is het in ieder geval al de hele avond aan het onweren. Het badje heeft bij ons meisje goed geholpen maar ze heeft helaas nog steeds niet gepoept. Ik hoop voor haar dat het snel een beetje doorzet en dat ze dan weer voor eventjes van de krampjes af is.

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    annabel misschien even temperaturen? ;) is niet de manier maar als je t niet elke x doet.. Lucas heeft het geholpen. hij kon net alweer lekker lachen

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Nou dat hebben we gedaan maar heeft nog niet geholpen helaas

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Oohh jammer dat het niet geholpen heeft..

Bij lucas gelukkig wel en hij heeft geslapen tot kwart voor 6... nu flesje en straks moet ie zn eerste prikjes. :(

Deel Deze Pagina