April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Aah die eerste prikjes daar zie ik zo tegenop! Gelukkig heeft ons meisje wel goed geslapen ze diende zich om half 6 weer aan sites dat is heel netjes! En ze ligt nu ook weer lekker te slapen

2. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zielig babys met kramp. Tazzie sterkte vandaag. Ik nam altijd natte washand mee om pijn te verlichten, ik weet niet of t echt hielp....

Joep vanacht netjes om de 4 uur. Echt goed te doen zo. Man doet dr fles van 12 uur. Ik die daarna, prima. Hier word ik nie moe van.

Vandaag badkamer poetsen, stom.....

1e week dieet, resultaat 1 kilo. Toch wel moeilijk. Helelvaatsdag ook patat gefeten en t weekend toch gesnoept. Slechte start. Deze weer weer nieuwe pogong

3. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    ...Ligt eraan als de oudste thuis is kan het bijna niet, tenzij zij een middag dutje ook gaat doen maar dat zit er vaak niet in die is veelste actief.
    Maar ik moet zeggen ik ben er denk ik aangewend geraakt aan die tijden. In het begin was ik wel echt dood op.

tazzie Oooh bah, de eerste prikjes!
    Ik zit er nu ook al tegenaan te hikken!:(

Annabel26 zielig die krampjes, gelukkig dat jullie meiske toch nog goed geslapen heeft!

Janneke1982 Fijn dat Joep om de 4 uur kwam!
    -

Vanochtend Felicity weggebracht naar school met de kinderwagen.
    Daarna gelijk doorgelopen naar de winkel wat boodschapjes gedaan.
    En zometeen effe een badje maken voor Serenity.

Fijne zonnige dag nog allemaal!

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    annabel hoe is het nu met de krampjes?
    en werkte het fietsen met zingen?

tazzie klopt tempen kan helpen want je prikkelt de darmen en de anus door de thermometer erin te steken, als je het niet et vaak doet kan het geen kwaad maar als je het TE vaak doet worden de darmen of anus lui volgens mij.

janneke lekker zo een ritme elke 4 uur.
    balen dat je dieet minder gaat als gehoopt, en de badkamer boenen jij hebt er zin in;)

patricia zo te lezen gaat het goed bij jou, en niet meer moe zijn van dat ritme wat een respect ik ben hier overdag en in de avond som net een zombie ik vergeet alles en val spontaan zittend in slaap soms.

1ste prikjes, ook ik zie daar echt tegen op, tip van de kraamzorg houd het warm de plek van de prik dus dat wil ik doen maar geven ze de 1ste prik?

hier een redelijke nacht: 1.10-4.00-6.30-9.15
    nu liggen we lekker samen op de bank, zometeen nog even eten\ontbijten en dan samen douchen. vanmiddag naar de stad baby zonnebrand halen en kolf zakjes om melk in te gaan vriezen.
    en dan ook meteen boodschappen halen.

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    t zijn 2 prikjes.. in beide bovenbeentjes eentje..
    kleine man was al beetje van slag doordat ie wakker geworden voor het meten en wegen..en met die prikjes echt krijsen.. kon met moeite mn eigen tranen binnen houden.. heb t gekoeld met koud washandje.. nu net flesje op en zo in alleen zn rompertje naar bedje.. (wel onder een lakentje.aar tis nu al zo'n 22/23 graden op zn kamertje). hij mag niet ingebakerd komende 24 uur..

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    oh tazzie wat zielig.
    ik kijk er zo tegen op inderdaad.
    ik hoef gelukkig pas over 1 maand voor zijn prikjes.
    donderdag wel consultatiebureau maar dan geen prikjes gelukkig.

viktor ligt te huilen hij wilt graag op schoot liggen om in slaap te vallen maar hij moet ook zelf in slaap gaan vallen.
    hij heeft er de laatste dagen steeds meer moeite mee om op zijn rug in slaap te vallen zonder aandacht wat nog al wat tranen oplevert.
    vannacht ook in zijn eigen bed, normaal slaapt hij zo als ik hem eten heb gegeven geeft hij geen kik, maar vannacht na elke voeding 10 minuten liggen huilen, en nu weer liggen huilen en zodra er iemand kijkt is hij stil echt zo van he er komt iemand mij oppakken.

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hai dames!
    Kom ook mn neus nog ff laten zien :p

Ik las iets over temperatuur.. Kraamzorg hier zei ook alles tussen de 36.5 en 37.5 is goed.. Ik vorige week in de stress want temp was 37.6/37.7. Ik navraag gedaan bij kinderarts in t zknhuis en bij het CB.. Nee hoor das heel normaal bij kindjes van deze leeftijd.. Pas vanaf 38 graden moet je even bellen.. Sommige kindjes hebben nl gewoon een wat hogere lichaamstemperatuur... (Bij aimée kan dit wel kloppen, tis nog altijd rond de 37.5/37.6 en ik ben zelf ook altijd wat warmer :p )

Kga nog ff eea bijlezen hier, mn meisje heeft een goeie dag en slaapt nu weer lekker dus heb weer ffies tijd ;)

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Secondlife, jij hebt idd al een lekker schema hoor!
    Hier ook op 6 flessen.. De meeste tijden zijn nu:

De nachtfles tussen 03.00 en 04.30, dan vaak de volgende rond 07.30/08.00, dan rond 12.00/12.30, 16.00/16.30, 19.00/19.30 en dan rond 22.30.. Wil overigens vd week wel wat gaan rommelen.. Soms gaat del aatste fles nl pas rond 23.30/00.00 en dna komt ze ook rond een uur of 4. Dus wil kijken als we de laatste fles rond 22.00 geven ofze dan ook rond die tijd komt :) Hebben we zelf weer een iets langere nacht :p

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @miss geul: nou heb het zingen nog niet kunnen testen ze heeft de hele nacht gelukkig heerlijk te slapen en nu ook. Dus ik hoop dat het een beetje gezakt is

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    dreamer dan heeft aimée inderdaad standaard een hoger temperatuur. viktor heeft standaard zo ongeveer 37.1, wat een mooi strak ritme, ik ben benieuwd of je die kan beinvloeden.

annabel nou dat hoor ik liever want zolang jij het niet kon uitproberen, heeft lotte geen kramp dus dat is alleen maar beter.

hier net terug uit de stad en van mijn werk, viktor slaapt lekker in de box heeft het vandaag echt super gedaan.
    gegeten om:1.10-4.00-6.30-9.15-12.00-14.20.
    dus ik ben blij met mijn mannetje.

groetjes

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ahhh mn manneke heeft wat koorts.. zo zielig..

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik val nu echt van mijn stoel, laat viktor er de laatste dagen weinig tijd tussen zitten laat hij er deze ronde al 5 uur tussen zitten ik zal hem bijna wakker maken om te gaan eten omdat ik niet weet hoe lang ze zonder mogen weten jullie dat?

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hij werd zojuist wakker en ligt nu te slurpen haha.

14. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    tazzie Ooh wat zielig!
    die vervelende spuitjes ook
    Hopelijk voelt hij zich snel beter!!

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tazzie wat zielig komt dat denk je door de vaccinatie?

hier slaapt viktor nu in zijn bed voor als hij er weer veel uur tussen laat dat ik niet hoef te gaan zitten wachten op hem.

groetjes

16. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Tazzie: aah wat sneu, ik hoop dat hij zich snel beter voelt.

Hier is het nu weer even rustig maar onze kleine meid heeft nog steeds last van krampjes. Weet iemand hoelang een baby die borstvoeding krijgt zonder poepen kan? wij zitten nu op dag 4! Ik had gisteren al gebeld met de huisartsenpost maar die zeiden dat ze er niks aan konden doen. Maar ik vind het nu toch wel lang duren dat kan toch niet goed zijn?

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    dit haal ik van Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Ontlastingspatroon van borstgevoede baby's

Als colostrum is overgegaan in rijpe moedermelk wordt de ontlasting gewone borstvoedingpoep: smeuïg, soms waterig met vlokjes of klontjes en friszuur ruikend. De kleur is (mosterd)geel, al kunnen andere tinten ook voorkomen. Veel baby's produceren dagelijks meerdere keren ontlasting. Dit is meestal meer dan een veegje in de luier en soms zit het tot aan de nek. Het is niet ongewoon dat de ontlasting eruit ziet alsof er 'zaadjes en pitjes' in zitten.

Opvallend is dat halverwege de tweede maand het ontlastingspatroon bij veel borstgevoede baby's verandert waarbij de ontlasting vaak wat steviger wordt. De frequentie kan afnemen tot slechts één keer per week. Er zijn zelfs baby's die twee tot drie weken geen ontlasting hebben, zonder daar last van te hebben. Als de ontlasting dan komt is dit veel en zacht. Dat is geen darmverstopping, maar een normale variatie op het ontlastingspatroon van borstgevoede baby's. Hoewel weinig ontlasting er bij baby's ouder dan zes weken ook op kan wijzen dat de borstvoeding niet lekker loopt.

Overzicht van het ontlastingspatroon van borstgevoede baby's
    Periode Aantal per dag Uiterlijk Hoeveelheid
    0-2 dagen 1 of meer Plakkerig en donkergroen tot zwart van kleur Gering tot overvloedig
    3-4 dagen 1-3 Donker via groen naar geel Toenemend in volume
    4-7 dagen 1-4 of meer Geel, klontjes, vloeibaar, zacht Overvloedig
    1-6 weken 3-5 of meer Geel, klontjes, vloeibaar, zacht Overvloedig
    6 wkn-6 mnd 3-5, kan ook dagen overslaan Geel, zacht, kan dikker worden door veranderingen in de melk Overvloedig en kan minder vaak komen
    Na 6 maanden Zacht, kleur en aroma veranderen na introductie vaste voeding

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ahhh wat sneu Tazzie :(

Missgeul, idd redelijk strak schema al ja nu ik het zo terug lees :D Ben idd wel benieuwd of ik het hier mee niet helemaal verpest, maargoed dat risico neem k maar voor een keertje... Anders doen we het morgen gewoon weer zoals normaal ;) Valt mij nl ook op dat ze na 22.00 vaak in redelijk diepe slaap valt en dan moeten we dr toch wakker maken na die tijd

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @miss geul: Bedankt voor de informatie, als ik dat zo lees kan het dus nog wel even duren voor ze gaat poepen had hier ook al meerdere berichten op het forum gelezen over kindjes die 11 a 12 dagen geen ontlasting hadden.
    Pff wat is dat toch allemaal onzeker he dat moeder zijn.

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    annabel dat is het enige dat ik niet leuk vind aan deze tijd dat ik zo vaak twijfel aan mijn moederschap, ook al zie ik aan viktor dat ik het goed doe, maar ik twijfel over zoveel dingen echt verschrikkelijk.

Deel Deze Pagina