sophia dank je wel voor de tip, tazzie goed dat je dat deelt zodat wij niet hetzelfde hoeven te constateren. hier kom ik net van buiten lekker buiten gezeten en even gewandeld naar de groenteboer en een lekkere watermeloen gehaald mmmmm.
Wat een weer! Das dubbel genieten van mijn verlof. Hoewel ik moeilijk stil kan zittrn. Maar tijdsxhrift erbij lukt t meestal wel. Joep ook lekker buiten in de wagen. Gek dat we 3,5 week geleden nog met bib liepen. Om de 5 min hier kijken of er al irmand bevallrn was. Nu gaat t over kleertjes, flesjes enz. zo gek..... Maar dit is zo veel male leuker dan zwanger zijn. Wat een hel! Vanavond maat lekker in de tuin eten
ja idd zo raar en ik kan vitkor ook echt niet meer weg denken. ik zit nu lekker ontspannen tv te kijekn en te genieten van de temperatuur buiten vind ik het te warm,daar ga ik zometeen misschien nog heen, maar nu even niet. het zwanger zijn ervaarde ik niet als een hel, maar wel zwaar, de bevalling ervaar ik als een hel ook al was die heel snel en zonder complicaties maar toch een hel. maar wat er uit voort kwam is de hemel
Hoi dames! Was ik ook weer even Vandaag dan ook eindelijk mooi weer in Zeeland!! Vanmorgen ben ik op kraamvisite geweest bij een Yoga vriendinnetje Uiteindelijk alles goed gegaan, maar er naar toe was even drama. Kreeg de kinderwagen niet dubbelgevouwen, thuis was het nog een zooitje en ik was te laat! Ik moet echt nog leren om dat soort dingen los te laten. Ben zelf iemand van stipt op tijd, maar kan nu gewoon niet zo goed plannen. Las ook over onzeker zijn, ik ben zeker ook onzeker in bepaalde dingen. Vooral over de voeding..krijgt ze genoeg, hoe zorg ik ervoor dat ze langer tussen het drinken laat en ik ook nog ergens aan toe kom. Ze spuugt heel vaak en veel, wat zou dat zijn? Reflux? Al een paar keer het consultatie bureau gebeld, maar dan krijg je wat tips die ik eigenlijk al doe. Ik word nog het meest zenuwachtig als ik erop uit ben en ze gaat huilen. Als ze dan wil drinken is dat heel erg onhandig. Ik kan dan ook echt niet meer nadenken. Ik had Fay vandaag een romper korte mouw aan en een shirtje met lange mouw... geen broek, want die had ze onder gepoept en had (oeps) geen schoon broekje mee... maar het was warm zat en heb er wel een Hluier overheen gelegd. Heerlijk he dat weer! @Annabel schrikken van je moeder, nierbekkenontsteking is inderdaad goed te genezen, heb het zelf ook 3x gehad. @Tazzie Hoe gaat het met het mannetje? En ziek geweest van de prikjes? Lijkt me ook echt niet leuk!!! gaat echt aan je hart denk ik. En ik las een poepluier..hihi waar je al niet blij mee kan zijn @Janneke ik heb vanmorgen jouw idee van samen onder douche gaan gepikt! Vond ik echt super! Ging erg goed zo..super leuk En wie had nou ook dat baby lief net wakker is als je zelf naar bed wil gaan? Nou dat hebben wij hier dus ook. Tijdens het eten slaapt ze nu steeds lief (erg handig) en wordt ze om 20u wakker om te drinken, daarna blijft ze eigenlijk wel wakker tot een uur of 24/00:30 en wij zijn best vroege slapers.. We hebben trouwens ook een jonge poes sinds vrijdag! Echt een scheetje, maar wat een aanhankelijk ding..ze wil er ook bij liggen bij de borstvoeding haha.. niet zo handig Hoe zit het trouwens bij jullie met de kraamvisite? Hier is heel de week bijna volgepland.. ben het nu al beu haha.. al zijn de cadeautjes wel leuk natuurlijk
@wendy en Janneke Inderdaad raar ja!! Toen kletste de andere al wel over voeding en daar kon ik me nog helemaal niet in vinden, maar nu kunnen we er over mee praten haha. Morgen is Fay alweer 4 weken.. raar hoor, de tijd vliegt Mn ritme nog niet gevonden, maar heb wel sinds een dag of 3/4 dat ik me wat beter voel emotioneel. Vind mama zijn echt een behoorlijke omschakeling, geniet natuurlijk volop van dat snoetje, maar toch.. heel anders Hoe ervaarde jullie dat zo voor de eerste keer mama?
ik geniet van mijn mannetje en geniet van het mama zijn, maar die onzekere gevoelens daar was ik bang voor. ik vind het multitasken erg moeilijk. huishouden, dingen regelen(met name bellen dan gaat viktor tekeer)schoolwerk, en sociale contacten.
@wendy dat vind ik ook moeilijk! Er blijft zoveel liggen... en een dag is echt zo voorbij! Morgen naar t consultatie bureau ben benieuwd hoeveel ze aangekomen is
ik moet donderdag naar het cb ik ben ook zo benieuwd vooral naar de cm. ik weeg viktor thuis ook en daar stond vanmorgen 5,4 kilo
goede morgen, ik hoef niet bij te lezen, dat is een wonder. vandaag heb ik mezelf lekker vol gepland met regelzaken dus weinig online. vannacht heeft viktor het super gedaan: 21.00-1.00-4.00-7.00 zo kan ik tenminste ook nog slapen. misschien dat ik morgen of overmorgen lekker vroeg mijn bed in duik want in de avond laat viktor er vaak wat meer uur tussen. sinds 2 dagen vraagt viktor om 8 voedingen per dag dus ik hoop dat hij snel een vast ritme heeft en zoniet dan niet. nu ligt hij in bed hij wordt al een beetje wakker maar laat hem even liggen misschien slaapt hij nog even door. valt me wel op hij komt iedere ochtend rond 9 uur voor het eten. iedereen een fijne zonnige dag. groetjes
haha dit is inderdaad voor het eerst dat we niet bij hoeven te lezen. Nou ja iedereen geniet gewoon van het lekkere weer. Gisteravond lekker mijn mijn moeder naar de ladiesnight geweest in de bioscoop. Daar draaide de film: What to expect when you're expecting. Erg leuk en herkenbaar haha. Vannacht hebben we allemaal niet echt goed geslapen want het was zo warm binnen! Dus nu hebben we de rolluiken naar beneden gedaan voor wat verkoeling. Want het was echt niet te doen in de slaapkamers. Fijne dag allemaal!
Dames ik kom ook weer binnen vallen. Vorige week dinsdag met Jessie bij de ha geweest, na dr spuug actie enz. Ze heeft idd een navelbreukje volgens de dokter doen ze hier niks aan omdat het gat een cm is waar dr navel normaal in zit. Ik heb geen idee want als ik op internet zoek lees je toch dat het of opereren of afplakken is dus erg lastig zeker omdat dit de collega van me eigen ha is en ik deze niet zo fijn vind (geen leuk verleden met dr) de verkoudheid jeetje ze is zo zielig geweest het snot liep eruit echt zo groen als maar wezen kon en hoesten nou dacht dat ze er in bleef en door het hoesten weer spugen. Kan er niks aan doen ja sprayen en vaak leegtrekken met het peertje en ik kon kiezen om het te spoelen door er zoutoplossing in te spuiten met een spuitje en deze er gelijk met het peertje uit te zuigen heb het spul mee gekregen maar niet gedaan, ze was al zo beroerd. Moet zeggen dat ze aardig is opgeknapt nu soms nog een dikke groene bullebak maar meer ook niet... Ben gewoon niet meer toe gekomen aan reageren. Do nog op pad geweest voor een outfit voor de toppers, vrijdag kreeg ik kraam visite en daarna even naar de dierentuin moest sieraden bij een collega halen, thuis gekomen boodschappen ik was op in de avond. Za Jason optijd klaar hebben want die ging met vrienden van ons mee naar Rockanje en die hebben een dochtertje van bijna 3 en toen was het tijd om me klaar te maken en richting a'dam te gaan en ik had het geluk dat wij de kaarten hadden met de vreselijke trappen naar boven (me schoonzus en schoonmoeder hadden de ingang met de roltrap) Het is een leuke avond geweest. Veel sjans gehad whahaha ach het doet je toch goed om te weten dat je nog goed in de markt lig whahaha en dan al die mannen in kostuum nou het heeft toch wel wat hoor (kan me ergens wel voorstellen waarom me moeder 38 jaar geleden is gevallen voor een kapitein (mijn vader dus)... Laat thuis zondag vroeg weer wakker maar wel lui. Maandag hier de was aangepakt en heeft Jason heerlijk gebanjerd in de tuin, gister Jason weer naar school maar wat vond ik het moeilijk om te bepalen wat ik Jessie moest aantrekken achteraf gezien had ik haar te warm gekleed. Wel een lekker zomers broekje lang, een lange mouwen romper en een shirtje erover met korte mouw maar al snel dr lakentje van dr afgehaald buiten. Thuis toch maar de broekje uit gedaan en nu een korte mouwen romper met een jurkje en een luierbroekje. Janneke ik las ergens dat jij Joep ook voeding met forte geef? Ik doe sinds vorige week ook 1 schepje forte door dr voeding heen. Ze zat op de 170 cc water en 6 scheppen maar na 2 2,5 UUR HAD ZE WEER honger en kwam ze steeds weer op de 7 flessen. Met forte drinkt ze nu 150 cc en zo'n 5 flesjes perdag, ze laat er langer tussen en de nacht slaapt ze nu zo goed als door. Hoe gaat het met de lijn? Wat doe je? Annabel dat is schrikken van je moeder zeg, gelukkig weten ze nu wat het is en is het goed te behelpen met midicijnen. Tazzie zielig he die prikjes, heb je Lucas een zetpil gegeven toen hij verhoging had? Jessie krijgt ze 6 juni pff hou me hart al vast en ik ben best een droge in dat soort dingen want het moet toch gebeuren maar vind het wel zielig. Wendy las ergens dat Viktor er ook al wat langer tussen laat? Nog steeds of niet echt meer. En dat multitasken, tja kan niet meer zeggen dan blijven proberen je moet ook wel tijd aan je zelf kunnen besteden enz. Weet niet meer wie het schreef dat het zo vreselijk is als je een dag je huishouden erbij in moet laten schieten. Ik heb echt als motto wat vandaag niet komt komt morgen wel ga me er echt niet druk om maken (en ik ben echt van het iedere dag de boel doen enz) maar nu met kindjes ben ik daar wel een stuk rustiger in geworden. @ kleertjes ik heb net Jessie dr kast uitgezocht en de maatjes 50 eruit gehaald ze is nu echt toe aan maatje 56, vanavond foto;s maken en op mp plaatsen moet nu eerst even afscheid nemen whahaha.. Gister nog wel wat zomer jurkjes gehaald voor dr. @ facebook mij kan je vinden onder shama boparai Gister een afsch borrel van een collega op het werk, was wel weer ff gezellig en ik was gelijk de lul whahaha me collega's moesten me wel hebben met een beetje plagen. Lekker op het terras gezeten met een rose-tje erbij heerlijk. Jullie nog plannen voor het pinkster weekend?
annabel een beetje kunnen bijslapen\rusten vandaag? zoe kan je geen second opinion aanvragen over de navel van jessie? gelukkig is de verkoudheid al beter dan vorige week. leuk dat sjans, hier herkenbaar en dan voel je je weer aantrekkelijk na dat ik mij in ieder geval 1 maand geleden nog een nijlpaard voelde. lastig he die kleding ik loop er ook heel erg tegen aan. viktor heeft vandaag een rustdag geloof ik 1.00-4.00-7.00-10.00-14.00 hij zit sinds 2 dagen op 8 voedingen per 24 uur dus ik ben mega blij. ochtend 2 uur ertussen vaak, middag 3\4 uur avond 4\6 uur nacht 3\4 uur. ik ben blij dat hij weer een redelijk ritme heeft ook al is het niet het ideale ritme liever 4\6 uur in de nacht ertussen maar ik ben tevreden. viktor slaapt veel overdag en in de avond wakker misschien door de warmte maar ik merk verder eigenlijk geen klachten van de warmte, of het is een warmte aanbidder net als ik hihi
maatje 56 pas Zoe? Lucas zat daar eigenlijk al bijna gelijk in.. Na 4 dagen couveuse kreeg ie pas echt kleertjes aan toen ie in wiegje ging (wel rompertje in de couv maar die waren van het ziekenhuis.. Nu heeft Lucas zelfs al regelmatig wat 62 aan (vaak wel wat te groot...) oohhww mannen in pak/kostuum.. Jammie!! haha.. ik verlekker met altijd met de grote nieuwjaarsreceptie van de brandweerkorpsen hier in de omgeving.. Dan lopen ze in hun nette pakkie allemaal.. Ik had lucas vanmmiddag alleen maar een t shirtje en kort broekje aangedaan ging even op visite bij een vriendin.. Hij zweet zich rot, helemaal als er nog een rompertje onder zit (of is dat niet verstandig zonder romper? zn t shirtje heeft gewoon mouwtjes tot aan zn elleboogjes.).nu ligt ie in bed met alleen een korte mouw romper.. verder geen zetpil gegeven. Zn temp daalde 's avonds zelf alweer dus dacht kan altijd nog kijken als ie in de nacht wakker zou worden.. Maar hij heeft doorgeslapen toen wendy lekker dat viktor er wat langer tussen laat steeds.. pff tis benauwd he.. hier al 29 graden in huis.. (ook op lucas zn kamertje..
Wat is het warm bij jullie!! hier niet hoor, in huis is het 19graden.. vind ik zelfs fris hihi. Vanmorgen naar t consultatie bureau geweest en lekker gewandeld. Had r romper met lange mouw e broekje. Verder onder een dekentje.de wind hier was best fris. Ik wil nog uitgebreid verslag doen van t bureau maar ga zo eten!
eet smakelijk sjtal..en lekker maar zo'n 19 graden in huis.. tjaa ik woon zo'n beetje in t midden van het land.. zo'n 30 graden buiten en ook nog eens in een flat bovenste verdieping 3 hoog en bijna plat dak... dan wil t wel oplopen hier haha...hier wordt t nu ook best donker dus ben benieuwd of t noodweer losbarst.. manlief kreeg wel op zn(brw) pieper al een melding van weeralarm. Dus die staat al paraat om snel weg te kunnen mocht t nodig zijn..
kleding viktor is uit bijna alle maat 50 gegroeid, hij draagt nog wel 50\56. vaccinatie: zetpil wordt trouwens onraadde met de vaccinatie volgens mij omdat de koorts bij vaccinatie snel over hoort te gaan, wel zorgen voor koelheid, dus lichtjes aankleden, schaduw opzoeken.deppen met een vochtige washand. chantal ik woon tegen rotterdam aan en hier is geen frisse wind maar een lekker koel briesje. ik wacht op je verslag. tazzie hier nog niet echt een wolk tw zien. hier is viktor erg moe, veel gapen ed. maar hij wilt niet in zijn eigen bed slapen misschien wel in de box maar dan moet ik weer wachten tot hijzelf komt voor een voeding of wakker maken. en dat vind ik zielig. wel merk ik dat hij vandaag meer kwijlt dan anders heel zijn onderkant van gezicht is nat en mijn boezem ook
@Miss Geul: nee niet echt bijgekomen vandaag, lig nu al wel lekker op bedje. @kleding: Lotte draagt nog regelmatig 50/56 maar ook al een aantal dingen in maatje 62 @weer: pfff hier heeft het net heel hard geregend en nu is het flink aan het rommelen. Het is de hele dag echt ontzettend warm geweest.
Hier ook maatje 50/56 sommige 50 zijn echt te klein aan het worden. Maar ja hij is ook al 1 kg zwaarde dan het laagste gewicht na de geboorte Nou, ik woon in het zuidoosten van brabant en het heeft hier gegoten, mijn god zeg! De voor en achtertuin waren 1 groot zwembad Rick heeft de hele dag in zijn badje gespeelt, die ligt nu uitgeteld in bed Met dit warme weer heeft Thom een rompertje zonder mouwtjes aan, hij ligt ingebakerd te slapen, maar het gaat prima zo. Gisteren had ik hem alleen in zijn pamper ingebakerd maar dan kan hij zich makkelijk los wrikken omdat het dan niet stropt zeg maar. Had nog geprobeert, gisteren, om niet in te bakeren maar dan ben ik verder van huis, dan is hij zo onrustig. Wordt ie ook warm van... Nu alles tegen elkaar open, heerlijk! Morgen naar het cb voor de eerste controle, maak me niet druk. Hij ziet er prima uit en doet het goed. Bijnhet weeguurtje zijn ze ook altijd tevreden. Ik herken mijzelf wel in de dames met hun eerste kindje hoor, had ik toen ook. Ben godzijdank nu veel relaxter! Maar goed dat inbakeren brengt ook veel rust mee bij de baby en ik ben echt van rust, reinheid en regelmaat. Ouderwets maar het is voor mij wel de manier! Zit nu lekker onder de veranda met een rose biertje
annabel slaap lekker.' sophia lekker zo een rose biertje, veel succes bij het cb. hier is viktor erg onrustig, wilt veel drinken en moeilijk slapen. misschien last van de warmte? of ik ben te onrustig heel de dag druk dat voelt hij ook aan.