April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    chantal, veel plezier vanavond.

tazzie, wat balen van je vl dat hij te laat is.
    veel plezier met je paard.

zoe, ze kunnen nu niets doen het is afwachten.
    fijn dat het goed viel het fruithapje.
    ben benieuwd naar de kinderarts.

dreamer wat vervelend van je kleintje dat die toch last heeft van de prikjes.

hier is viktor heerlijk aan het slapen, we zijn heel de dag bezig met de kelder, maar we kunnen niets bij een volgende regenbui grote kans op nog een overstroming.

viktor slaapt voorlopig in de box en ik slaap voorlopig op de bank.
    ik wil viktor voorlopig niet meer in de kelder hebben.
    ik wist niet dat ik me zoveel zorgen kon maken over een ander.

2. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik ben weer bij.
    Wendy druk met bv en met overstroming. Sneu voor je meissie. Sterkte.

Ik heb eindelijk vakantie plekje gevonden. Ales was vol. Toch nog wat gevonden op een boederij in duitsland. Mijn ouders gaan ook mee gezellig!

Gister weer in tranen. Vriendin van vriendin bevallen. Kinfje na half uur overleden. Is door de bevalling gekomen.... Ze had foto staan op fb van ht kindje. Nou echt zo verschrikkelijk, ik zit nu weer te janken:(

Ook nog goed nieuws. Mijn vriendin is donderdag bevallen van een meisje anouk. Scheelt precies 10 wk met joep. Echt een schatje! En zo klein weer

Vandaag bas voor t eerst zonder luier, spannend! Wij faan dus niet weg fit weekend, lekker thuis zitten phfff

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    janneke wat heftig, daar reken je ook niet op na 9 maanden een half uur na geboorte overleden:$ ik snap die tranen sterkte ook voor je vriendin!

het is redelijk druk, ik kolf nu wat minder want ja weinig tijd ervoor. vandaag ook weer aan de slag ik hoop dat het snel afgelopen is.
    met die drukte en dat ik me weer kan richten op belangrijke zaken.

groetjes

4. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    ... Hoi hoi, daar ben ik weer!
    Jammer genoeg zit de vakantie er weer op maar we gaan nog wel wat dingen doen.
    Het was heel leuk geweest in Beekse Bergen en de kinderen hoeven zich daar niet te vervelen.
    Vele speeltuintjes, directe aansluiting aan het dierenpark en aan speelland.
    We hebben ook elke dag gezwommen op eén dag na.
    Serenity is een echte waterrat en we hadden heel wat bekijks met zo n babytje in het water.:)
    Fruithapje:
    Serenity heeft een paar hapjes mogen proeven van haar eerste fruitpotje peer.
    En dat gezichtje net of ze bijna ging huilen maar toch wilde ze meer.:D

Gelukkig hebben we mooi weer gehad dat is altijd maar weer afwachten in NL
    Maar we gaan zeker nog eens terug naar het park!!

5. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    patricia wat fijn dat jullie t ook leuk gehad hebben daar. en heerlijk die eerste hapjes.

Ik heb nog eff vraagje aan wendy. Welk nummer luiers heb jij voor viktor? Ik heb nu nummer 2 maar zit te denken om nummer 3 te halen, het zit zo krap bij z,n buik en beentjes of ben ik nou gek????

Vandaag bas voor t eerst zonder luier. Hij wilde vanmorgen persee een luier aan, voelde zo raar voor hem alleen een onderbroek. Tot nu toe droog gebleven.
    Spannend hoor, ook voor mij weer een nieuwe fase in een kinderleven.

Fijne dag allemaal!

6. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Janneke1982 Spannend hoor Bas zo voor het eerst zonder luier.
    Idd weer een nieuwe fase!

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    janneke ik heb maa3 al 1 week geloof ik

mama patricia fijn dat je hebt genoten.
    en gelukkig de kinderen ook en serenity een waterrat wat leuk om te zien.

8. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    ;)De luiers hier zijn bijna op ik denk dat ik nu ook over ga stappen naar maat 3

9. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joep is iets kleiner van viktor, maar dan ben ik dus nie gek whaha.

Wat weegt jou miesje nu patricia?

Bas tot nu toe droog. Vanmiddag in bed wel met luier

10. Thom ook al een tijdje in 3, rick sind deze week heel goed bezig met zindelijk zijn. Paar ongelukjes maar super bezig. Ik vind het heerlijk want een driejarige poepluier vind ik nou niet echt fijn.... ;)

11. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Zo ik ben weer een beetje bij gelezen geloof ik.

@Chantal wat vervelend zeg die overstroming, nou ja vervelend is nog zacht uitgedrukt. Ik hoop dat je huisje alweer een beetje opgeknapt is.
    En gaat het alweer beter met de borstvoeding?

@Zoe: ik ben benieuwd naar de kinderarts, wel fijn dat je zo snel terrecht kon.

@dreamer: Vervelend dat je kleintje zoveel last heeft gehad van de prikjes. Voelt ze zich inmiddels alweer beter?

@Janneke: Wat een vreselijk nieuws voor die vriendin! Lijkt me zo erg om mee te maken. Sterkte voor haar! En hoe is het gisteren gegaan zonder luier met Bas?

@Patricia: Wat fijn dat je zo'n fijne fijne vakantie hebt gehad. De Beekse Bergen is dus wel een aanrader, die ga ik dan maar eens onthouden voor als Lotte wat ouder is. Wat fijn dat het Serenity haar fruithapje toch wel lekker vond.

Sophia: Nee poepluiers van een 3 jarig zijn inderdaad niet fijn, is mijn ervaring van het kinderdagverblijf in ieder geval haha.

@hier: Nou de eerste week hele dagen werken zit er op en ik vond het echt niks aan haha. Ik heb wel lekker gewerkt hoor, vooral dinsdag op de peutergroep. Maar ik was toch liever in de ochtenden lekker thus geweest met mijn kleine prinsesje. Ik zie hier vanalles voorbij komen over fruithapjes, Lotte eet ook vaak haar handje op vooral na de fles of voeding. Maar ik weet niet of ze al toe is aan een fruithapje. Ik vind dat wel heel moeilijk in te schatten. Ben ik daar de enige in?
    Wat betreft luiers, Lotte heeft nog steeds maatje 2 maar in de nacht maatje 3. In de nacht lekte ze nog al eens door maar ik vond de nummers 3 toch nog wat groot voor haar om de hele dag te dragen. Ik ga vandaag niet veel doen denk ik, echt zo'n saaie zondag haha. Misschien eens even lekker op de bank met een boekje. Fijne zondag allemaal!

12. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bas heeft gister 2 x in zn broek geplast en 1x poep. Vandaag al 1x mus. Hij heeft nog niet echt door wat de bedoeling is... Maar we houden vol.
    Wat een piep weer vandaag. De hele dag binnen zitten, verschikkelijk

13. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Janneke1982 17 juli moet ze weer naar de cb en dan hoor ik meteen wat ze weegt.

Annabel26
    Mijn oudste dochter was 3 maanden toen zij haar allereerste hapje kreeg.
    Er staat op het potje 4+.
    Meningen zijn er ook over verdeeld wanneer wel of niet geven.
    Bij Serenity was het zo van we gaan eens kijken vind ze het bij de eerste hap al helemaal niks dan stoppen we er meteen mee.
    Bij ons is het niet zo dat ze het nu dagelijks krijgt verders geef ik haar nog volledig borstvoeding.
    Maar het was wel een leuke ervaring zo de eerste keer!!;)

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    mama patricia hoe groot is serenity? want zij is toch aardig ouder dan viktor toch?

janneke wat balen die ongelukjes gister hopelijk heeft bas het snel door.

sophia fijn dat rick het zo goed doet met zindelijk zijn die poepluiers daar kijk je inderdaad niet naar uit.

annabel ik was van de lekkage, je cht vervelend, de borstvoeding gaat gelukkig goed, maar kolf niet heel veel bij moet ik wel vaker gaan doen.
    maar ik had nu echt even rust genomen want ik ben versleten van het kolven, voeden, kolven voeden en ga zo maar door.

fijnd at het werk je wel bevalt ik snap dat je liever thuis was bij je meissie.
    ik vind dat ook super moeilijk om te bepalen wanneer viktor fruithapje kan krijgen hij vreet ook zijn vuisten op en mijn vingers en hapt ook echt op mijn borst, en doet zijn mond open als ik eten in mijn mond doe.
    maar om nu fruit te geven dat durf ik nog niet hoort pas bij 6 maanden hij is net 2 maanden en 2 weken.

hier gaat het redelijk goed, vannacht weer iedereen in zijn eigen bed geslapen, ik slaap wel erg onrustig en als ik regen zie maak ik mij zorgen om de kelder.

vandaag gaan we naar vrienden gezellig op visite maar eerst even naar de supermarkt.

15. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Janneke1982 Blijven volhouden en het komt allemaal goed met Bas!;)

miss geul 17 juli moet Serenity weer naar het cb en dan krijg ik het meteen te horen hoe groot en zwaar ze nu weegt.

16. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Kinderbijslag:
    Hebben jullie dat eigenlijk al gehad?
    Van Felicity hebben we het al gehad maar van Serenity nog niet.

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik krijg het pas in oktober hij was net te laat geboren voor het termijn.

18. Ja, na 1 april geboren is 1 oktober de eerste kinderbijslag!

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    inderdaad sophia ik wist de datums even niet.
    maar nu je het zo schrijft dat klopt.
    mijn vriend heeft er zelfs achter aan gebeld.
    omdat we het niet duidelijk in de brief konden terug vinden.

20. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    pfff ik heb net een toch wel moeilijke beslissing genomen. Ik ga nog een voeding afbouwen, dat betekend 3 flesvoedingen en twee borstvoedingen per dag.
    Ik merk de laatste tijd dat Lotte de voorlaatste voeding vaak niet aan de borst wil. Ze begint dan echt te krijsen of haar leven er vanaf hangt. Ze heeft dan wel honger want zodra ze de fles krijgt gaat deze er in als koek. Ook is het op dit moment niet te combineren met mijn werk ( ik weet het geen excuus maar toch ). Ik heb veel diensten tot half 7 of 6 uur. Maar dit betekend dan eigenlijk dat Lotte niet voor half 7 á 7 uur zou mogen eten in de ochtend omdat ik anders de voeding 's avonds niet kan doen. Ik baal er ook ontzettend van dat ik zoveel van deze diensten heb gekregen. Ik moet nu nog 3 weekjes werken tot ik een weekje vrij heb en van de negen diensten die ik moet doen zijn er 6 laat en maar 3 vroeg. En met vroeg bedoel ik dan tot half 6. De meeste zijn gewoon tot half 7.
    Om mezelf en mijn meisje de frustratie van het 's ochtends moeten laten wachten anders halen we de avond niet te besparen heb ik nu toch maar besloten dat dit het beste is zo. Ik heb er best wel even om gehuild om eerlijk te zijn, ze doet het zo goed op de borst en ik vind het super fijn.

Deel Deze Pagina