April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op of na 1 april geboren is idd per oktober kinderbijslag. Tazzie en ik hebben dan een mazzeltje met de maart baby's

Bij voeden jason was ook 3 maanden en 2 weken. Jessie heeft inmiddels banaan en peer gekregen ik heb nu eerst potjes geprobeerd maar wil wel over op vers fruit. Groente ga ik van de week mee beginnen. Ik kan niet meer zeggen dan volg je gevoel, jessie eet voor een 3 maanden oude baby netjes van het lepeltje, jason zat altijd onder.
    Met 6 maanden kreeg jason een broodkorst van bruin brood en met 6 maanden en 2 weken kreeg hij zn eerste boterham met smeerkaas dood eng vond ik het maar jason vond het.heerlijk en kort erna zo nu en dan een eier koek en een nijntje koekje. Rond de 9de maand pap als intbijt eerst gewoon bambix met opvolg melk maar ja jason zat altijd onder dus een pap fles met 11 maanden dronk hij nog masr 1 fles en dat was een kant en klaar pyama papje voor het slapen gaan, als ontbijt brinta met volle melk, tussen door fruit wn een koekje lunch brood met een tuit beker volle melk. Met 13 maanden was hij fles vrij heerlijk hoor.

Janneke bezig met zindelijk maken, ik ga hier woe ook beginnen jason plast soms al op de wc en als hij het door heeft ook een grote boodschap succes.

Annabel w as t een moeilijke keuze maar ja een gefrustreerde baby is ook biks. Nog ff een paar weekhes doorbijten en dan vakantie

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    annabel wat lastig, kon je geen extra melk kolven of is de voorraad niet groot genoeg? ik vind het een dapper besluit!

zoe, dan zou ik vroeg zijn viktor is nu net 10 weken dus nog geen 3 maanden.

hier ligt viktor lekker op bed kijken hoe laat hij komt;)

3. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou bas wilde vandaag niet op de wc. Alle broeken nat . Ik zeg dan tegen hem, de volgende x als je t voelt komen snel naar de wc. Neee zegt hij dan.
    Dames what to do? Doorgaan of nog even wachten, hij wil echt nie....

Annabel, sneu voor je. Maar wat nie kan, dat kan nie. 2 voedinfen us ooj al heel wat! Kon ik maar 2 voedingen gevwn....

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    janneke ik zou wachten denk ik, hij is er zelf niet klaar voor denk ik.

5. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy ja dat is nog wel vroeg

Janneke werkt een belonings systeem misschien een soort kalender maken en dan alle dagen/ keren dat hij op de wc plast er een sticker op plakken? Of heb je misschien een potje? Kan zijn dat hij de wc een beetje eng vind

6. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Nou ja kolven lukte me niet daarom had ik die twee voedingen afgebouwd. En toen ik halve dagen werkte voor het vakantie was ging het ook goed omdat ze toen zelf wakker kon worden. Maar nu is het de ene keer vroeg en dan weer later, het beetje ritme dat we opgebouwd hadden is helemaal verdwenen hierdoor. Niet fijn voor mij en zeker ook niet voor naar

7. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij wil niet op potje. Net wel op wc, mini plas maar wil dan weer geen sticker plakken. Nu brood en drinken op. Eveb naar de wc, nee. Ik zeg ik wil niet dat jij zo in je broek plast, wel!. Ik hrb echy de neiging om hem op die wc te zettrn maar dan wordt t huilen en wil hij helemaal niet meer... Hij is batuurlijk nu ook bezig met zijn sparaak en ze zeggen dat kindre maar 1 ding te gelihk kunnen.
    Ik wacgt vandaag nog even af.... Moeilijk. En dan over 3 weken op vakantie met een niet, miss half zindelijke peuter...

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Mogguh..
    Lastig hoor Janneke, want waar trek je de grens idd.. Miss is ie er toch nog niet helemaal aan toe?!

Annabel, fijn dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen :)

Weet niet meer wie het vroeg, maar zaterdag was Aimée weer de oude.. Ware het niet dat ze in een sprongetje zit :p Gister dus weer enorm veel huilen, continu rechtop willen zitten.. En een fles leegdrinken duurt gerust 45 min als t soms niet langer is.. Straks iig een speen groter halen voor dr fles.. Nu ligt madam al te slapn sinds 21.45 gisteravond :S

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    annabel dat is inderdaad heel erg vervelend.

lastig janneke maar ik geloof erin dat een kind er wel klaar voor moet zijn, gaf hij al signalen dat hij er klaar voor was?

dreamer wat een heerlijke nacht heb jij dan gehad.

hier een goede nacht, ik geloof dat viktor er gewoon nog niet aan toe is om door te slapen. hij heeft gedronken: 21.00-3.30-7.30.
    zo meteen naar de tandarts en daarna naar schoonouders dus kom niet meer online tot vanavond denk ik.

werkse voor de werkende mama's

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    9.15 werd madam wakker..
    Ze slaapt eigk meestal wel rond de 11 uur aan een stuk... Fles denk maar steeds wat vroeger geven.. Zou fijn zijn als ze straks rond 20.30/21.00 kan liggen...

11. Het was mij ook niet duidelijk hoor, heb even gebeld vorige week.

12. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Wbt kinderbijslag.. Hier in mn brief stond dat ze kijken naar je situati op 1 april.. Als je kindje dan nog geboren wordt/is dan krijg je het dus vanaf juli..

Bij mij stond er een alinea onder dat ik het dan dus per oktober kreeg, omdat Aimée van de 2e april is..

13. Zindelijk! Geef hem de tijd pushen heeft geen enkelezin, eerlijk gezegd zou ik zelfs wachten tot na de vakantie. Dat is nu zo snel en dan heb je grote kans dat ze door de grote spanning van de vakantie het allemaal weer vergeten! :)

14. Ik denk dat ik die alinea heb overgeslagen ;)

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Sophia, had ik in eerste instantie ook.. Had alleen gelezen derde kwartaal.. Ging ik helemaal uit van de 1e juli :p Blijkt het pas oktober te zijn :D

Vinden jullie trouwens ook dat de kindjes nu ineens zo snel ontwikkelen??
    Aimée begint nu goed dr hoofdje op te tillen als ze op dr buik ligt, ze trekt zich op tot zitten aan je vingers, begint zelf een beetje met de babygym te spelen... Het gaat snel ineens...

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    dreamer jaloers op jou nacht.....
    ik vind het al even snel gan soms te snel het is nu baby nier meer pasgeboren

17. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Dreamer leuk om de ontwikkeling te lezen van Aimée!

Ontwikkeling hier:
    Het gaat allemaal heel snel Serenity is nu al bijna weer 3 maandjes oud.
    Vannochtend ging ik douchen met Serenity en toen zag ik pas echt hoe groot ze nu alweer is.
    Volgende week naar de consultatiebureau ik ben benieuwd wat haar lengte + gewicht nu is.
    Ze speelt nu ook liever met een laken dan dat ze ermee slaapt.:D

18. Hier op cb gewwest om te wegen. Hij weegt 6090gr en mag in de avond gewoon een papfles met rijstebloem. Het is hypoallergeen en geeft daarom zeer zelden allergische reactie's. En als hij om 6uur komt niet rekken, hij doet dit namelijk vaak en is waarschijnlijk zijn ritme. We zullen zien :)

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sophia dat is goed nieuws!!
    ik ben benieuwd wat zijn nieuwe ritme wordt

20. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @sophia: ik ben ook erg benieuwd of dat hij nu een nieuw ritme gaat krijgen met die pap fles erbij.

Hier echt geen fijne dag gehad, ik heb de halve dag alleen gestaan omdat er weinig kinderen waren. Daar komt bij dat ik hierdoor fijn in mijn eentje pauze mocht houden niet echt gezellig. En om ongeveer 5 uur voelde ik me ineens beroerd, hoofdpijn, overal spierpijn en alles voelt gewoon zwaar. Dus ik denk dat ik dit keer wakker gemaakt moet worden voor de laatste voeding haha. Nou fijne avond nog allemaal

Deel Deze Pagina