April 2012 mama's. Het kleine clubje.

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    zoe het bestaat ook pas sinds kort.

annabel veel plezier vanavond.

janneke het is tot 18 maanden. ze komen in totaal 6 keer.
    dit is aan de hand van een vragenlijst die we op hadden gestuurd op hen vraag ivm depressies en het cb heeft ons opgegeven ivm verbouwing.

boney gezellig dat je even langs komt.
    zo te lezen gaat het super bij jou thuis geniet ervan.
    en inderdaad die ontwikkeling is super leuk.

dreamer herkenbaar.
    ik ga viktor ook zo weg brengen.
    ik heb mijn administratie gepland staan.

hier een vermoeide wendy maar waarvan???
    viktor slaapt al 2 nachten door tot 6 uur.
    maar ik steeds moeilijk mijn bed uit vandaag ook gerekt tot 11.00.
    de man met de hamer is volgens mij langs gekomen.

groetjes

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Aaah goed dat k hier weer lees over het cb..
    Moet ze nog ff bellen, heb een afspraak gehad die k liever op een andere dag wil hii :)

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Wendy, juist als je eens wat meer slaapt komt de vermoeidheid pas :) Hoe laat had ie de laatste voeding dan?

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    dreamer apart is dat he zo stil zonder je kleintje!

wendy fijn dat alles goed was met viktor. hoe is het bij jullie thuis? nog last gehad van wateroverlast?

las over baby's die prikjes moeten succes!

boney fijn dat het zo goed gaat thuis en met afvallen..

annabel hopelijk is je borstontsteking snel over..

sorry ik heb jullie ook beetje verwaarloosd.. Raar gedoe op mijn werk :( had afgelopen donderdag moeten beginnen maar ze hadden me gewoon niet ingepland.. nu morgenochtend voor t eerst werken.. :(
    Lucas gaat heel goed op de opvang. morgenochtend gaat ie naar oma (heb er nog weinig zin in om hem daar te brengen maar oke :( )
    Verder had ik maandagochtend niet genoeg nutriton meer :( dus had hij maar 1 schepje door zn fles, nou drama.. Dan komt het dus weer omhoog bij hem en dat doet hem zo zeer :( en sinds die tijd is t op de opvang beetje rot met drinken.. maandag half 11 fles wel goed, half 3 drama 60 laten staan. terwijl thuis dan de half 7 en 11 uur fles wel weer goed gaan :( gistermorgen half 7 fles ging aardig goed, maar half 11 en half 3 was het drama op t kdv half 3 zelfs weer 70 laten staan. S avonds half 7 ook beetje drama maar ik had zelfs wat extra nutriton erin gedaan maar dat hielp ook niet.. 11 uur gisteravond slaapvoeding ging goed.. Vanmorgen half 7 ging aardig goed (30 laten staan) en half 11 net ging in het begin goed. tot ie nog 60 over had.. niet meer willen en alleen maar huilen. zowat een uur lang.. Nu ligt ie gelukkig te slapen in bed.. en ik wacht op een telefoontje van het cb..

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Tazzie, kan het ook niet met een sprongetje te maken hebben? Hier wordt op t moment ook slechter gedronken... En misschien stomme vraag maar is t gaatje vd speen groot genoeg? Ik moet ook ff een andere speen gaan halen want 180+6 en een flinke schep nutriton is gwoon te dik.. Hier uit het in in het begin goed drinken en dan halverwege gewoon in slaap vallen...

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik heb de difraxfles en de small speen erop. Op zich werkt dat goed (180+6 met 2 schepjes nutriton. Heb al paar x de mediumspeen geprobeerd maar dat gaat veel te snel voor hem. Dan heeft ie in 5 minuten de helft van de fles al leeg en daar daarna flink buikpijn van..

En sprongetje tja dat zou kunnen.. maar ik weet eigenlijk de leeftijden niet wanneer er ong een sprong kan zijn ;) heb dat oei ik groeiboek niet (wordt ik veel te onzeker van) Maar goed als de wijkverpleegkundige belt dan zal ik t haar eens vragen. Tis zo zielig als hij zo moet huilen..

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    dreamer de laatste voeding was gisteravond om 22.00 ongeveer.

tazzie wat raar van je werk.
    misschien een sprongetje.

ik heb het boek, je moet kijken naar de uitgerekende datum:
    12weken sprong uit zich door
    1 aandacht vragen.
    2 eenkennigheid
    3 houd je stevig vast
    4 eet slechter
    5 slaapt slechter
    6 zuigt vaker op zijn duim
    7 maakt minder geluid en beweegt minder
    8 wilt bezig gehouden worden
    9 zoekt extra lichaamscontact

ik zit dit zo te schrijven enz it echt zo van mmmm wat herkenbaar
    met name punt: 1,2,3,6,8,9
    dus hier begint de sprong ook langzaam aan te komen dus.

groetjes

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier merk ik het ook door het minder brabbelen :)
    Ook hier wordt slechter gedronken..
    Stevig vasthouden gebeurt hier ook en aandacht vraagt ze toch altijd wel veel.. Hoewel ik nu wel merk dat ze zich met de babygym wel even kan vermaken :)

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    19 weken sprong
    - huilt vaker
    - vraagt meer aandacht
    - zijn hoofd moet vaker ondersteund worden
    - wil niet dat je lichaamscontact verbreekt.
    - slaapt slechter
    - eet slechter
    - is vaker eenkennig
    - maakt minder geluidjes
    - is minder beweeglijk
    - heeft een sterk wisselend humeur
    - zoekt extra lichaamscontact tijdens het voeden
    - zuigt vaker op de duim

10. Hier ook dus die onrusten slecht slapen, maar of het nou een spring is of een heel vervelende peuter...... Jullie mogen het zeggen;)
    Ik wordt echt gek van Rick hij is zo lastig als Thom de fles krijgt, daardoor drinkt die onrustig en is het huilen :x

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sophia misschien jaloers?
    extra speelgoed neerzetten voor als jij de fles geeft dat hij speelgoed heeft of het van te voren uitleggen en afspraken maken.

12. Er is genoeg speelgoed om je nek over te breken en het enige wat hij gaat doen is gooien en smijten. Het is zeker jaloezie, gelukkig is hij heel lief tegen Thom. Maar naar mij toe is het niet meer leuk!
    Maar goed, zal wel weer over gaan......

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wendy ik herken wel wat dingen van de 12weken sprong.. Lucas is nu 16 weken, (-4 omdat ie 4 weken te vroeg was dus dan 12 weken..)

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sophia dan weet ik het ook niet, ik had die tip eens gezien ehbo(eerste hulp bij opvoeden)

tazzie fijnd at je wel wat herkent ik heb het boek gekocht en ben er mega blij mee.

hier een primeur, en ik weet het is te vroeg qua maanden maar aangezien mijn kleine man overal op bijt en kauwt hebben we vandaag een 1ste fruithapje gegeven. we hebben peer gegeven een potje(ik heb geen staafmixer)hij zit nu vrolijk en voldaan in de kinderstoel naast de box rond te kijken en te lachen.

ik twijfelde eerst ook, maar gister had ik het erover met mijn schoonmoeder en die bood het aan bij 2\3 maanden en mijn zus bij 3 maanden en mijn vriend die zei ook ja als hij het wilt dan eet hij het als hij niet wilt dan laat die dat wel merken.

ik had een potje peer fruit, ik heb een half potje aangeboden die eigenlijk voor 4 maanden is en alles wat ik aanbood ging op

ik ben zo trots op mijn kleine grote man.

morgen de andere helft van de pot.

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Mijn arme kleine schatje is zoooo verkouden :( neusje steeds dicht en hoesterig... even aankijken of is het verstandiger de huisarts te bellen?

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wow wendy, jij bent er vroeg bij! Fijn dat hij het lekker vond.

Tazzie, zo zielig als ze verkouden zijn. Je kan het snot wat weghalen met zo'n neuspompje. Niet te vaak doen, dat prikkelt alleen maar en dan gaat hij juist meer snot aanmaken. Maar vlak voor z'n fles of zo, dan kan hij iig goed drinken. En heeft hij koorts? Dan zou ik de HA bellen.
    En natuurlijk altijd bellen als je het niet vertrouwd.

Ik moet straks naar het CB. Ik ben benieuwd. Peter gaat gelukkig mee, die komt even heen en weer van z'n werk. Vind dat zo naar die prikjes :(

17. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Nou Wendy, ik moet zeggen dat jou actie mij over de streep heeft gehaald. Ik ga het vanmiddag ook proberen bij mijn meisje. Lotte is altijd al het eten aan het volgen, eet haar vuistjes dan bijna op en wordt gewoon chagrijnig als wij gaan eten en ze niks krijgt. Dus bedankt! Haha

Tazzie: Ik vind altijd dat je gewoon de huisarts moet bellen als je het niet vertrouwt of je zorgen maakt.

@Boney: Die prikjes zijn echt altijd naar he? Ik ben ook altijd blij als Peter ( haha onze partners hebben dezelfde naam ) mee gaat.

@hier: Nou gelukkig gaat het een stuk beter met de borst, hij is nog wat gevoelig maar gelukkig niet meer rood en geen harde schijf meer. Ik ben gisteren naar de de ladies night geweest, de film was magick mike over een mannelijke stripper. De film was echt super grappig en ja al die knappe mannen is natuurlijk ook niet verkeerd haha.
    Ik ga vandaag niet werken, gewoon omdat ik vind dat ik dit even goed moet laten genezen voor ik weer met kinderen rond ga zeulen. Dus deze week even niet meer werken en dan kunnen we er maandag weer fris tegen aan. Fijne dag allemaal!

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Mogguh!! Hier gaan we lekker met de fles vervroegen.. Zit nu op 21.00 en ze sliep tot 06.30 :D

Boney, succes bij het cb :)
    Annabel, fijn dat t beter lijkt te gaan..

Hier over 5 kwartier weer fysio :) Ben benieuwd of zij ook vooruitgang merkt :D

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Fijn dat je borst weer beter gaat. Het kan erg pijn doen een ontsteking.

Hier prikjes gehad. En men, wat vind ik dat erg! Het lijkt wel of ik het erger vind dan bij Tessa. Komt misschien ook omdat Eva nooit heel hard huilt. En nu dus wel. Krijsen gewoon! Maar goed, ze heeft lekker drinken gehad en ligt nu te slapen.
    Ze woog 6240 gr.

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tazzie zielig he die kleintje zos verkouden ik heb zo een leegzuigding en een neusspray.

Boney veel succes bij het cb. zo zielig die prikjes. ik lees dat het weer heel hard huilen was, wat balen.

annabel fijn dat ik je heb geholpen om over de streep te komen.
    fijn dat het beter gaat met je borst hopelijk is het snel helemaal over!

dreamer veel succes bij de fysio.

hier een vrolijk mannetje, wel jammer dat hij vannacht niet doorsliep hij kwam 3 uur en daarna 7 uur. nu slaapt hij lekker, ik ga zo de rommelkamer uitzoeken en daarna ga ik even langs mijn werk. ik moet een opdracht inleveren en daarvoor moet ik iets ophalen.

groetjs

Deel Deze Pagina