Heel erg ongerust....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Catootje1203, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catootje1203

25 jul 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben catoo, 27 jaar en in 30 weken in verwachting van ons derde spruitje.

Het is in het begin van deze zwangerschap allemaal wel vrij makkelijk gegaan, zonder échte klachten. Het begon 2 weken geleden. Ik kreeg heftige buikpijn boven in me buik, en 's nachts moest ik ineens overgeven en had erge diaree. De dag erna ben ik naar me gyn geweest en heb allerlei onderzoeken gehad op het ziekenhuis. Bleek godzijdank niets ernstigs aan de hand.

Nu 2 weken verder, heb ik enorme lage rugklachten. Heb er vannacht de hele nacht niet van kunnen slapen. Heb ook ontzettende menstruatie klachten onder in me buik maar ook rondom mijn buik krampt het aardig en het lijkt wel of continu de baby in het nauw zit. Ik maak mij natuurlijk ontzettend veel zorgen..

Wie zou mij een beetje kunnen vertellen wat het eventueel zou kunnen zijn? En of het raadzaam zou zijn om toch de gyn weer te raadplegen? Ik zelf zit al aan beginnende weeen te denken, maar ik hoop dat deze écht nog even uitblijven..

Wie oh wie, kan mij een beetje gerust stellen. :(

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,
    Catootje

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Oh.. Dit had gewoon mijn verhaal kunnen zijn.. Ook pijn in de bovenbuik (ben 3 weken achter elkaar op zwangerschapsvergiftiging gecheckt).. Daarnaast een echo van de bovenbuik gehad, want ze dachten aan galstenen, ook omdat ik niks binnen hield. Was het ook niet, ze zagen wel wat meer vocht in de nieren. Maar dat kan ook gewoon bij de zwangerschap horen zeiden ze..

Ondertussen ben ik gelukkig wel weer aangekomen (1 kilo vanaf startgewicht;)), want ik had ondertussen ook al kytonen in de urine. Dat is weer niet goed, want dat betekent dat je tekorten hebt en dat de baby je aan het opeten is..

Maar wat het nou wel is:( Ik heb ook een goede zwangerschap gehad, op hier en daar een harde buik na en ik ben opeens met 28 weken zo ziek geworden en zoveel pijn en dat houdt nu nog steeds aan..

Ik moet het nu rustig aan doen en meer weten ze me niet te vertellen, mijn baarmoedermond was nou ook met 1,5 cm gekrompen in 1 week, dus ik krijg morgen voor de zekerheid nog een inwendige echo (want er was nog wel 3,25 cm over, dus dat is opzich nog wel goed)..

Maar goed ik snap je probleem.. Het is namelijk heel vervelend als ze niks kunnen vinden..

Gr.
    Carlien

3. Catootje1203

25 jul 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, bedankt voor je reactie..!

Jeetje ja! Dat is inderdaad ook heftig ja!

Het vervelende is dat het zo'n vervelende pijn is. Vooral die pijn in me rug. Maak me erg veel zorgen en ben zoo bang dat de baby eerder geboren zou worden.

Ben natuurlijk ook bek af, slaap zoo slecht vanwege mijn buik- en rugpijn.

Hoeveel weken ben jij nu precies zwanger?

4. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Dat niet slapen ken ik ook, vannacht werd ik nog weer wakker om kwart over 3, eerst nog een tijd beneden gezeten en ik ben met buikkrampen weer in slaap gevallen.. Het voelt net alsof je een zware menstruatie staat te wachten.. (Normaal zou ik toch zeker naar de ibuprophen grijpen zeg maar..)

Ik ben nu 31 weken en 2 dagen zwanger..

Gr.
    Carlien

5. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Maar wat zei de gyn. bij jou dan dat het kon zijn? Of verder ook niks?

Gr.
    Carlien

6. Catootje1203

25 jul 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ze zeiden dat het waarschijnlijk te maken had met verkeerd voedsel, of dat, dat verkeerd gevallen was.

Ik loop hier over de grond te kruipen momenteel van de pijn, kan me geen houding geven tov me rug en buik. Ik lag net even op de bank, maar kreeg het mega benauwd. Ik voel me echt niet goed!

Inderdaad als ik nu eens wist wat het precies was!! Was ik een stuk meer gerust gesteld, maar hoe ik mij nu voel, is niet goed hoor...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is die pijn constant of gaat en komt ie met golven?
    Als ie constant is, zou ik eerder aan bandenpijn denken en is er niets alarmerends aan de hand, zou ik denken. Is het in golven, dan zou ik zeer zeker wel even je gyn bellen.

8. raspberry

Verder misschien wel even weer je bloeddruk laten meten, als je echt over de grond gaat van de pijn, zou ik sowieso even bellen hoor!

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ook al zo vaag dus.. Maar ik neem aan dat je een redelijke ervaringsdeskundige bent, tis je derde.. Dus als het niet goed voelt zou ik gewoon nog een keer bellen.. Laat je het nog wel even weten wat ze zeiden, ben wel benieuwd..

Gr.
    Carlien

10. Catootje1203

25 jul 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja nee banden pijn zit meestal aan de onderkant van de buik. Dit zit voornamelijk aan de boven kant. Ja als ik loop gaat het wel redelijk, maar zodra ik ga zitten of stil sta, is het constant. Ben er misselijk van bah. Ook zie ik wat slechter, maar dat zou ook eventueel met mijn slaaptekort te maken kunnen hebben..

En tja, ervaring deskundige? Nee niet echt, elke zwangerschap is écht anders en vallen niet met elkaar te vergelijken. Dit ken ik niet, absoluut niet.

Ja ik wil wel bellen, maar ben altijd bang dat ze me vervelend vinden, omdat ik 2 weken geleden nog geweest ben. Als het echt aanhoudt bel ik straks sowieso..

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik zou zeer zeker je gyn bellen!! Ik zou je willen geruststellen maar ik kan dat helaas niet. Ik had met dat soort klachten dus wel weeen. Bij mij kwam het niet in golven de pijn. Ik ben dan ook bevallen van mijn dochter met 27+2. Ik dacht niet direct aan weeen en belde niet direct waardoor het te laat was om te remmen wanneer ze erachter kwamen wat ik mankeerde. Ik raad je aan om te bellen. Beter 100x teveel bellen dan die ene keer te laat. Succes ermee!

12. Catootje1203

25 jul 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Fleur.

Had jij dan ook zulke klachten .. zoals ontzettende rugpijn, en vervelende pijn in je buik. Wat voor een symptomen had je allemaal precies?

Wat vervelend.. Hoe gaat het nu met jouw kleine vechtertje? En met jezelf natuurlijk?

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    catootje als je over de grond kruipt van de pijn hoef je echt niet bang te zijn dat ze je vervelend vinden hoor! hup gewoon bellen!

14. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Het kunnen ook voorweeën zijn, die worden bij elke zwangerschap ook erger..

Maar ik zou gewoon bellen, dan kijken ze jou en de baby na.. Kijken ze miss wel even naar je baarmoedermond etc. En dan kunnen ze er of wat aan doen of ze stellen je gerust en na 2 weken kun je wel weer bellen hoor. Dat zullen ze echt niet zeurderig vinden ofzo..

Gr.
    Carlien

15. raspberry

Ik vind dat slechte zien ook geen goed teken, dat kan volgens mij bij zwangerschapsvergiftiging horen, dus bellen!!!!! Je bent geen zeur, je vergaat van de pijn mens! Bellen dus!

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    slecht zien in combinatie met de pijn doet me aan Help denken, dus bellen en bloed en urine laten nakijken..
    ik zou ook niet naar verlos gaan maar eisen dat een gyn je ziet

17. Catootje1203

25 jul 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben even het bad in geweest met mijn 2 dochtertjes, zit nu weer met hevige buik en rug pijn op de stoel, het enige wat ik kan is rondjes lopen... Heb de gyn net gebeld, maar was in gesprek...

Zou ik eventuele ontsluiting zelf kunnen voelen?

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Heb je geen spoed nummer ofzo want ik vind dit echt niet goed klinken. Natuurlijk mag je bellen het gaat om de gezondheid van je kindje en jou zelf dus voel je niet bezwaard!! ;) succes

19. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik zou blijven bellen! Ik vind dat er gewoon weer even snel naar je gekeken moet worden. Als het echt HELLP zou zijn, moet je er snel bij zijn, en niet te lang zelf denken dat het wel meevalt, en misschien wel weer overgaat....
    Het is niet normaal dat je met nog 10 weken zwangerschap voor de boeg over de grond kruipt van de pijn!
    En al zou je iedere dag bellen of langs willen komen: het is hun taak om jou te onderzoeken en gerust te stellen!

20. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Ik hoop dat je de gyn snel te pakken hebt kunnen krijgen, sterkte!

Deel Deze Pagina