April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Vruchtje en Naomi het probleem met de ctg's is dat ze geen basishartslag kunnen vinden en dat als ik een harde buik krijg ze van een hartslag van ongeveer 180 terugzakt naar 100.
    Normaal heeft een kindje een basishartslag waar ze elke keer naar terug keren zoals bijv. 140 en die kunnen ze dus al sinds maandag niet meer vinden. Het hartje slaat dus dan veels te snel en dan te langzaam het is te onregelmatig.

Ben ook niet van plan om straks daar zomaar weg te gaan.
    Ik probeer voor ogen te houden dat ze echt niet zomaar een risico nemen met ons kindje maar zo voelt het wel.
    En als ze nu al zo reageerd op harde buiken hoe moet dat dan morgen met echte weeen.

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Pfff...vogeltje...succes straks hoor!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oh vogeltje komt goed meis goed je vragen stellen en duidelijkheid vragen. Natuurlijk weten ze echt wel wat ze doen

2012mama: lekker je huis weer zo op orde

4. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    2012mama, heerlijk als alles weer gebeurd is! Ik vind je nog harstikke actief!
    Ik heb echt niks uitgevoerd vandaag...

Vogeltje, jeetje meis. Succes nog ff daar, over een uurtje weer aan de CTG toch?
    Hoop dat ze je iets duidelijkheid geven.

Owww ben zo benieuwd hoe het met Hannie is???

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @vogeltje: klinkt wel erg eng!! ik zou er zelf niet gerust op zijn maar goed misschien maak ik me te snel druk ;)
    goed dat je je straks niet zomaar weg laat sturen. en inderdaad als ze nu al zo reageerd op harde buiken zal dat met weeën wel veel erger zijn..
    wil je niet bang maken maar denk dat je toch in gedachten moet houden dat ze misschien een spoed ks gaan doen als ze er echt zo op reageerd. dat gebeurd ook als bij de persweeën het hartje elke keer zo laag zakt namelijk...

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Noosa, misschien ben ik wel te actief geweest...voel me helemaal niet zo lekker nu..heb wat hoofdpijn, ben moe en onrustig...kortom voel me raar!
    Nouja zometeen Finn maar halen en verder niks meer! Jij dus een rustig dagje gehad?

7. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @vogeltje: jeetje meis wat spannend allemaal. zou er ook niet gerust op zijn hoor. kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop zo voor je dat ze nu gewoon doorpakken! succes meid! nog 45 minuten....

@vruchtje: oei, jammer is dat he, kindjes die wakker worden als t net gezellig is :D was t leuk met je zus? wat leuk dat je moeder pannenkoeken komt eten! bak je ze zelf? veel plezier!

@anoniempjuh: is 's ochtends ook geen optie om eerst ff tanden te poetsen en dan lekker samen douchen ofzo? ik hou er ook niet zo van hoor, heb mn hoofd daar 's morgens nog helemaal niet bij haha. ben benieuwd hoe het bij de vk was ;)

@noosa: is helemaal niet stom hoor! ik reageer zelf nu ook niet overal op! soms gaat t ook zo hard hier. neem het niemand kwalijk hoor als er niet op mijn bericht gereageerd wordt. ik zal morgen es kijken of ik zoonlief weer mooi op de foto kan krijgen. hij is niet zo fotogeniek (ook daarin lijkt hij op mij :p) dus elke keer als ik een foto maak trekt hij net een gek gezicht hahah

@2012mama: lekker hoor, dat je zo lang op bed hebt gelegen. heerlijk! ik neem mezelf ook elke dag voor dat ik de volgende ochtend lekker lang in bed blijf liggen, toch ben ik er bijna elke ochtend om 8 uur uit ;)

@sex: ik kan niet wachten tot de 6 weken voorbij zijn. sinds ik met 27 wk in het ziekenhuis kwam durfden we niet meer te sexen, kan nu echt niet meer wachten tot we weer mogen! pfoe.. wel fijn om te merken dat alles het nog doet zeg maar :p huisarts was hier een paar dagen a de bevalling en die begon over anticonceptie. heb hem goed duidelijk gemaakt dat er hier geen hormonen meer in komen! koperspiraal wil ik niet (het idee at er wel een bevruchting plaats kan vinden, maar dat t niet in kan nestelen vind ik erg naar), dus we gaan t maar met condooms proberen. wil een persona aanschaffen zodat we weten wat 'veilige' dagen zijn en wanneer we een condoom moeten gebruiken. ik vind condooms verschrikkelijke dingen, maar ik wil gewoon echt niet meer van die troep in mn lijf.

8. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Oeh ik zie net dat er een nieuwe mcflurry is.. met mars! lekkerrrr die ga ik morgen halen!

9. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Heb nog niks terug gelezen, maar wilde even wat van me laten weten.

Heb ook mijn bevallingsverhaal op papier gezet:

Heb de laptop gekregen op bed en nu maar even proberen mijn bevallingsverhaal te vertellen.

Ik ging bij mijn vader eten want ik voelde nog niks. Bij mijn vader thuis kreeg ik zeurende pijntjes in mijn buik (maar dat had ik al een aantal dagen). Het zakte af en na het eten kwam het terug. Ik wilde naar huis.

In de auto keer ik een flinke wee. De vk gebeld om haar op de hoogte te stellen en ze wilde gelijk langs komen om de ontsluiting te bekijken.
    In de auto ondertussen een aantal weeën gehad.

Aangezien het bij Jonna ook zo snel ging wilde ze geen risico nemen.

Maar goed ook, want ik bleek al op de 6 cm te zitten! Dus gelijk de auto weer in en naar het zkh.
    Ik was daar rond 22:00. Ik was lekker rustig en kon de weeën erg goed opvangen. Zo goed dat de verpleging mij en de vk niet geloofden dat ik al op de 6 cm zat met flinke weeën hahahaha.

Kreeg ook een kateter omdat ze mijn blaas volledig leeg wilde hebben voor het geval dat Ilona ook klem kwam te zitten. Man!!! Wat deed dat zeer zeg. Kreeg ook tegelijkertijd een wee.

De weeën werden heftiger en ik voelde ontlasting zitten (had in de ochtend voor het laatst gepoept). Dus mocht ik ook een klisma.
    Maar was voel je je dan naar zeg!! Maar was toch ook wel fijn dat ik dat kwijt was!

Mocht wel naar de wc maar halve wegen de wc weer terug op bed, want ik kreeg weer een wee en redde de wc dus niet. Oops

De weeën werden erg pijnlijk met lichte persdrang. De vk had mij al gewaarschuwd dat ze me dit keer niet wilde inknippen en dat het dan dus branderig aanvoelde zodra het hoofdje komt. Maar dat het zo zeer deed!!! Mijn god zeg. Ik schreeuwde het uit.

Ik mocht met de eerste perswee al gelijk mee persen en toen kwam het hoofdje. Bij de 2e perswee kwam de rest.
    Het persen heeft maar 3 tot 5 min. max geduurd.

Om 23:23 is Ilona geboren!! Ze lag gelijk op mijn borst (wat ik bij Jonna dus niet had)....wat een geluk is dat zeg! Heb gehuild tot en met.
    Jeroen heeft de navelstreng doorgeknipt....mijn Kanjer!!

Ik was wel ingescheurd dus moest wel gehecht worden. Heb totaal 4 hechtingen. Dat was ook geen pretje! Maar he....ik heb mijn dochter op mijn borst!! Hahahaha.

Mocht al vrij snel douchen. Lopen naar de douche ging erg moeizaam. Mijn bekken heeft een flinke klap gehad en ook was ik (ben ik nog steeds) erg kort ademig.
    Had ook al geplast dus mocht na het douchen al lekker naar huis!

We waren rond half 3 vannacht thuis. Mijn vader en mijn moeder en mijn stiefvader waren al bij ons thuis. Was dus erg leuk thuis komen!
    Maar wat was ik moe en kapot zeg!

Tis allemaal dus nog sneller gegaan als bij Jonna. En ben blij dat ik de vk toch gebeld heb en dat we gelijk naar het zkh zijn gegaan.

Ik ben zo gelukkig!!
    Ilona doet het ook fantastisch!!

10. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Jeetje Ankje, wat een bevalling! toch klinkt het alsof je het even tussen neus en lippen door deed haha. wel fijn dat t zo snel gegaan is zeg, vooral het persen, wow!!! en katheter, ja, niet prettig. ik kreeg een katheter toen de placenta niet los wilde laten. heb 2 weken na de bevalling nog last van gehad, voelde alsof ik blaasontsteking had! en dat schrijnende gevoel als het hoofdje eruit komt klinkt ook bekend. oeii.. maar toch is dat denk ik beter dan inknippen!

fijn dat t goed met jullie gaat! lekker genieten!!

11. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Ankje echt een turbo bevalling! Ondanks de pijn heb je het super goed doorstaan meid!!
    Hoop dat je bekken en de hechtingen snel genezen.
    Heerlijk dat je al thuis bent, heb je nog wel wat kunnen slapen?
    En hoe reageerde Jonna op haar kleine zusje?

12. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juultje ben echt verliefd op je profielfoto, zo Schattig!
    Hoop voor je dat je snel klaar bent met vloeien....kan je weer aan de slag haha!

13. sab1988

sab1988 Niet meer actief

woow ankje wat snel zeg!! Geweldigg. Nu dan toch echt genieten

Vogeltje hoe gaat het bij jou?

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ankje turbo bevalling zeg.. super dat t goed gaat en dat je alweer zo snel lekker naar huis mocht!

ben wel benieuwd hoe jonna op haar zusje reageerde?

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Ankje jee wat snel zeg, fijn dat de weeen wel goed op te vangen waren!
    Maar joh sturen ze je dan midden in de nacht gewoon naar huis???Ik dacht dat als je zo laat bevald je dan altijd wel moet blijven?

hier:nou alles was goed bij de vk, heb niks durven vragen...held ben ik he haha.
    Ze schatte hem nu op ong 3800-3900gr, vind t flink, zij niet...
    Bij de volgende afspraak strippen, ze wilde eigenlijk als tandaard weer de woensdag doen, maar heb nu disndagochtend, toch weer wat eerder haha, ben dan 40.5wk.

Dus voor t lijstje dinsdag 10-4-2012 9.15 controle vk en strippen oid.

16. sab1988

sab1988 Niet meer actief

ahh ano, zonde dat je het niet hebt durven vragen zeg, maar snap het wel hoor! Ben ook zo een muts!
    Hopelijk heb je de volgende afspraak niet meer nodig en begint het gewoon vanzelf!!

17. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Voor de meiden die het willen lezen, heb ff me bevalling op papier gezet!!

De bevalling begon door het breken van de vliezen om kwart voor 3 snachts. Geen voortekenen gehad, zelfs de avond van te voren gaan shoppen en uit eten geweest in Breda! Het is dus begonnen!!
    Al snel begonnen de weeën. Nog niet zo heftig maar wel goed aanwezig. Zijn ook nog eens lekkere rugweeen dus vrij pijnlijk.
    Snel onder de douche en de laatste spullen bij elkaar gepakt om mee te nemen naar het ziekenhuis.
    Ondertussen wist ik niet hoe de weeën op te vangen maar wilde ook niet gelijk de verloskundige bellen zo midden in de nacht. Om half 5 toch maar gebeld. We mochten gelijk langskomen om te kijken hoe het stond en waarschijnlijk gelijk blijven.
    Nou hop alles in de auto en op naar Roosendaal. De zenuwen slaan toe en ook de weeën hahaha.
    Daar aangekomen gecontroleerd en wat blijkt , al 6 cm!!! Dus toch niet voor niks gebeld.
    Nou door naar de Verloskamer en daar nog een beetje gerelaxt (lees weeën opvangen op skippybal/op bed)
    Na een uurtje nogmaals ontsluiting controleren en wat blijkt 10 cm!! Dit was om 6 uur!!
    Maar helaas geen persweeën. En moet dus onder de douche om te proberen ze op te wekken. Hal f uur onder de douche, iets meer drang maar niet genoeg alleen enkel hele heftige rugweeen. Wat doen die zeer zeg! Gelukkig vriend die me steeds maar weer gemasseerd heeft!
    Terug naar verloskamer maar nog altijd niet genoeg persweeën, dus weer terug onder de douche.
    Dit heeft weer geen effect en heb nogsteeds die vreselijke rugweeen.
    Dus toch maar infuus met weeën opwekkers. Eerst Catheter nog maar ook dat doet niks.
    Inmiddels is het 9 uur s’ochtends en krijg ik persdrang. Na een uur persen wordt dan ook ons Zoontje Jonas geboren!!
    Wel met een flinke knip en scheur maar hij is er!!
    Placenta kwam na 8 minuten dus helemaal goed! Nu nog het hechten.
    Pfft zeker een half uur gehecht en een pijn dat het deed, bah!
    Ook nog een flink stel aambeien die behoorlijk zeer doen maar ook dat komt weer goed!
    Maar het is het allemaal waard want heb onze mooie zoon op de wereld gezet. Gelukkiger kunnen we niet zijn!
    Door een te hoge bloeddruk van mij hebben we nog een nachtje moeten blijven. En omdat Jonas zijn temperatuur in de gaten gehouden moest worden ook voor hem nog een nachtje erachteraan om infecties uit te sluiten. Dus naar 2 dagen eindelijk naar huis!!
    Ook nog bloedarmoede maar met een paar staaltabletten komen we daar ook wel weer overheen!

Zijn gewicht en lengte waren echt een grote verrassing namelijk 4230 gram en 53 cm!!! Wie had dat gedacht!

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ano: al had je iets gevraagd waarschijnlijk blijven ze toch hetzelfde doen. Fijn dat je dinsdag wordt gestript, maar ik ga voor je duimen dat niet nodig is. Hoe schatte ze gewicht eigenlijk gewoon door voelen ?

Ankje&sab: bijzonder om jullie bevallingsverhaal te lezen. Jullie mogen trots zijn op jezelf het is toch een hele prestatie

19. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ano, ahh dat je het toch niet hebt durven vragen...kan me het trouwens wel voorstellen hoor!
    Maar volgende week wordt er dus in ieder geval iets gedaan. Al hoop ik dat het niet nodig is.

Sab, mooi verhaal, tnx dat je het wilt delen. Bizar dat jij het nu gewoon al achter de rug hebt en je nu een prachtig mannetje naast je hebt liggen.
    Al lijkt me dat hechten echt vreselijk! Dan heb je echt je kindje naast je nodig denk ik...

Ik voel me anders dan anders, ben erg moe, benauwd, onrustig en kindje is opeens gedraaid. Zn voetjes zitten nu rechts ipv links. Verder af en toe een steek hier en daar en mn harde buiken blijven ook zo nu en dan komen.
    Geen een reden voor as bevalling maar toch zal het me niet verbazen als het opeens gebeurd.

O meiden, ik kijk nu rtl nieuws..wat vreselijk een nieuwe mysterieuze ziekte in Uganda....ik word er helemaal naar van.

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ano, ik vind 3800/3900 ook best flink, maar na 40 weken schijnen ze niet zoveel meer te groeien toch?
    Spannend of je dinsdag nog gestript gaat worden of dat jullie kleine man er dan al zal zijn...

Sab, wat had jij al snel die 6cm te pakken! Wel vervelend dat de persweeen zolang op zich lieten wachten..

Noosa, ook ik voel me vreemd, veel last van mn buik, moe en onrustig...benieuwd of het wat betekend...

Deel Deze Pagina