April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Thanks voor de reacties op mijn buikfoto:).. ikke benne trots....

@ Juul: Oooh meis spannend...... wat hoop je zelf het meest???? misschien deze week al mamma:)... whahahah ik hoop het voor je, dan ben je er vanaf....

@ Naomi: Hmmm.... daar wordt je dus ook niet veel wijzer van he... hopelijk krijg je snel uitsluitsel en weet je hoe en wat....

@ Ano: wb het vruchtwater... ik weet zeker dat t dit niet is omdat ik het gevraagd heb aan de vk hahahaha, ze gaf ook aan dat als het vruchtwater was dat ik het de hele dag door zou moeten hebben al waren t maar kleine drupjes en dat is het geval niet hier....

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    whahah iedereen mag van mij wel wat weken overnemen hoor... ik vind snel genoeg gaan en een spanning gevoel van waaaahhh nog maar... weken/dagen en dan zijn we gewoon ouders.. hebben we de verantwoording over een klein mensje.. hoe gaat dat, gaan we dat wel goed doen, kunnen we dat aan...

ik weet wel t gaat allemaat goed komen, maar soms spookt dat toch door me heen.. we hebben ons zo goed mogelijk voorbereid en al bereid je je 1000 x voor, het komt zoals t komt.... maar ondertussen wacht ik rustig af hoor, ons kleintje mag rustig de tijd uitzitten hahahaah nog even genieten voor de grote veranderingen hahahahaah ( nou komt t ook omdat ik weinig klachten heb he.. als niet alles vlekkeloos verlopen was, dacht ik er misschien wel anders over)

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    juul je toch nog weer heel spannend dus.
    Dacht dat ik wel eens heb gehoord van een veter om de baarmoedermoend om die week te maken?!?maar retespannend nu dus bij jou?!

chellek okeej, als je t maar zeker weet :) ik verloor idd ook vruchtwater, maar dat was ook echt maar af en toe en beetje/drup maar het was het wel vandaar!!

naomi hoe is het daar??

sjors, groot gelijk meid, gewoon kijken hoe je er op het moment over denkt!!en ach zo duur zullen ze ook niet zijn toch?

4. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Ano, Ja dat dacht ik dus ook :) geen getwijfel vooraf ( al doe ik dat wel een beetje ) ik zie het dan wel :) Een flesverwarmer is ongeveer 18,- ofzo dus dat valt zeker mee ! Is toch handig in ons geval.

5. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Noosa
    De kamer is eigenlijk helemaal klaar. Ben alleen nog met kleine extra dingetjes bezig…
    Zoals de letters van de naam schilderen die ik van piepschuim heb gemaakt. Die gaan we pas ophangen als de kleine er is.
    Ook moeten we nog een bord ophangen dat ik gemaakt heb met stof en schuim. Daar wil ik de geboortekaartjes aan ophangen.

Zelf moet ik nog de vluchttas klaar maken en er moet nog een molton hoeslaken over ons bed voor het geval dat ik weer begin met gebroken vliezen.
    En bij jullie?

Fidel
    Grappig om dat te lezen!
    Wij voelden ons precies zo toen ik zwanger was van Jonna. Maar het is zo raar… op het moment dat je je kleine in je armen hebt….voel je je moeder en gedraag je je als moeder.
    Het gaat allemaal automatisch.
    Ik kon me al snel geen leven meer voorstellen zonder Jonna.

Hier
    Jonna is net wakker en heeft heerlijk 2 uurtjes geslapen.

Ik ben weer niet vooruit te branden vandaag. Ik weet niet hoe ik me voel, kan het niet omschrijven.
    Mijn buik voelt ook rommelig aan (niet dat er iets gebeurt….maar door die kleine).
    Soms voel ik mij ook erg slap (terwijl ik genoeg eet en drink). Ook heb ik een ontzettende dorst, drink echt erg veel.

Hopelijk slaap ik vannacht wat beter en snurkt Jeroen ook een stuk minder.
    Hij is verkouden…dus daar kan hij niks aan doen.

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    heb even teruggespiekt: chelleke mooie buikfoto buddy!! :D kan me voorstellen dat je daar trots op bent.

wat ik zelf het meest hoop? dat ik morgenmiddag uitslag krijg van de urine dat er teveel eiwit in zit en dat ik woensdag nog ingeleid ga worden. hoe sneller hoe beter! :D en dan 1 nachtje zkh ivm streptokokken (hoop ik) en dan lekker thuis met zn drieen genieten. IK KAN NIET WACHTEN!!!

@fidel: oei, beetje koude voeten? ;) t komt dichtbij he.... kan me je spanning wel voorstellen hoor. maar idd, lekker op je af laten komen. t komt vast helemaal goed!! je kunt je nog zo goed voorbereiden, het blijft toch spannend.

@ano: ooooh oke, ja die veter kreeg mijn schoonzus ook. dacht dat dat was om weeen op te wekken, maar dat is dus om de bmm te verweken. hmm.. nou ik hop dat die van mij stiekem a verweekt is en dat ik al wat ontsluiting heb. dat zou een hoop schelen!

@sjors: flessenwarmer? je kunt toch net zo goed een beetje gekookt water in een kommetje doen en het flesje daar even inhangen? heb gehoord dat dat ook beter is, omdat die warmte natuurlijk is ofzo. weet niet of het echt uitmaakt :p

@ankje: hmmm klinkt verdacht hoor, jouw 'klachten'. maar als je je slap voelt enzo... is je ijzer wel op pijl? die dorst herken ik hoor, heb ik al een heeeeeeele tijd. drink soms wel 3 liter op een dag:$

@Naomi: lig jij stiekem te bevallen ofzo??

Hier helaas toch een kamergenoot erbij gekregen. ik vind het een beetje een muts. ze gaf haar man een lijstje mee met spullen die hij mee moest nemen, waaronder haar grijs gestippelde pyjama met bijpassende grijs gestippelde kamerjas... ;) ik kon mn lachen haast niet inhouden.

verloskundige was hier net en heb haar even gevraagd of ze wilde voelen of de kleine nu wel helemaal ingedaald was. en dat is zo. hij ligtnog niet vast, maar kan niet meer draaien enzo. ik vroeg wel hoe het kan dat hij nog steeds zijn kont in mijn ribben duwt (AAAUUWWWW), maar dan kan hij dus nog wel wat zakken (hoe kan dat dan als hij is ingedaald???).
    Gynaecoloog kwam ook nog even melden dat ze niet zo houden van eiwitten in urine dus dat ze dat even goed in de gaten houden (ehhhh oke)

7. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ik ben een beetje te moe om alles bij te lezen...

Vorige week hadden we een spannende avond. Zoals ik eerder al postte was mijn bloeddruk afgelopen donderdagochtend tijdens de controle veel te hoog en vermoedden ze zwangerschapsvergiftiging. De ziekenhuisapotheek had een computerstoring en onze eigen apotheek had de voorgeschreven medicijnen pas de volgende ochtend beschikbaar... toch maar naar huis gegaan.

's Avonds namen de klachten van sterretjes zien, gevoel van band om de ribben (alsof je bh enorm straks zit) en tintelende vingers toe. Ik heb het ziekenhuis gebeld. Uit de bloedonderzoeken bleek 1 leverwaarde afwijkend. Ik ben toen direct opgenomen. (Ziekenhuis was extreem kwaad op de apotheek, want die hadden die medicijnen gewoon direct moeten regelen.)

Gelukkig bleken de medicijnen wel heel goed te werken. De volgende ochtend was de urine, het bloed en de bloeddruk weer oke. En mocht ik - hallelujah!- naar huis.

Wel moet ik nu heel rustig aan doen. Morgen nog weer voor controle naar het ziekenhuis.

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @juultje beetje wel hoor, maar ach hoort er toch ook een beetje bij hahaha, nou hopelijk valt je kamergenoot mee!!

wacht ondertussen nog steeds in spanning op bericht van me zus, officieel is ze vandaag uitgerekend!! maar nog niks gehoord, ook even een kaarsje branden, mijn vader zou vandaag ook jarig zijn ( 67)

9. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Poeh wat een spanning hier allemaal met de bloeddruk en afgekeurde plasjes!

Ik mag in de rij aanschuiven. Bloeddruk was (weer/ nog steeds) te hoog, toch weer eiwit in urine. Morgen meten we nog een keer de bloeddruk en dan zal ik meer horen. Wanneer dat weer te hoog is denk ik dat ik opnieuw moet bloedprikken en dat er naast albumine ook kreatinine geprikt gaat worden. Verder.. ik weet het allemaal niet. Ik word er alleen poep-onrustig van. VK twijfelde ook aan de hoeveelheid vruchtwater, hoewel die bij de echo wel goed leek. Laat maar komen dat ventje, met 37/38 weken, ben er nu wel klaar mee. ;)

10. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden wat een spanning hier!

Ik ben er vanavond niet om te reageren, maar heel veel sterkte voor alle aanstaande mama's die het nodig hebben!

11. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Wat een gesukkel allemaal meiden!! Niet goed!!
    Kom op!! Nog eventjes volhouden! Iedereen dikke knuffel

Naomi, hoest bij jou?? Je bent niet online :p?

12. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    straks hebben we allemaal zwangerschapsvergiftiging! Goed dat ze dat zo streng in de gaten houden maar het lijkt wel weer iets van in de mode is en waar ze bovenop zitten.
    Sterkte en succes allemaal, als je toch al bijna 37 weken bent zou ik zeggen kom maar op met die baby's!

Ik tel de dagen hier echt af, loop trouwen wel 1 hele dag voor op mijn banner....enne het is dit jaar ook een schrikkeljaar dus stiekum mogen we de uitgerekende nog 1 dag naar voren halen ;)!!

13. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hallelujah... Kreeg net te horen dat mijn overbuurman vermoedelijk kinkhoest heeft ( is nog niet bewezen).... Laten we nu goed bevriend met ze zijn en er regelmatig over de vloer komen.... afgelopen week nog meerdere malen. woensdag toch maar even de VK raadplegen schijnt dat ik dan uit voorzorg aan de AB moet.....

Iemand ervaring ermee???

14. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Net toch maar even de Vk gebeld en die gaf aan dat ik bij hem uit de buurt moet blijven en goed in de gaten moet houden of ik koorts krijg.... verder kan het voornamelijk kwaad voor pasgeboren kindjes maar zodra ik zelf merk dat ik koorts krijg moet ik meteen terug bellen... Volgens mij klonk de Vk niet heel blij ( kon haar overigens niet ook niet van naam dus zal wel een uit hulp zijn) maar ja, ik vond dit toch wel belangrijk of overdrijf ik nu???

15. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Chelleke overdrijven doe je imo niet hoor.
    je maakte jezelf er zorgen over dus logisch dat je ff belt toch??
    En anders pech voor hun!

gelukkig dat het niet veel kwaad voor je kan! Weet je dat ook weer toch?

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    nee hoor je overdrijft niet chelleke, je wilt toch het beste voor jouw en de beebie, beter een keer teveel als te weinig gebelt toch??!! verder geen ervaring mee dus kan je er niet mee helpen

ik ben trouwens op een manier er wel echt klaar mee met de zwangerschap, net gehakt gekruid en moet me echt bedwingen om geen rauw gehakt te snoepen.... ik verlang zo naar fillet amirican en een lekker rode biefstuk!!!!

17. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Nog eventjes fidel :p hihi
    Ik heb eigenlijk niet echt iets wat ik mis kwa eten, ben dan ook wel vegetarisch.. maaruh een glaasje bubbles zou niet verkeerd zijn :p

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Juultje
    Hoezo klinken mijn kwaaltjes verdacht? Je maakt me een beetje bang :)

Ik hoop met je mee dat je woensdag ingeleid kan worden!!!

MM
    Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Maar wat een stelletje klungels daar bij de apotheek zeg!

Fidel
    Spannend met je zus zeg! En gecondoleerd met je vader.
    Ik verlang ook zo naar rauw vlees!! :D

Chelleke
    Is niet overdreven hoor. Je bent gewoon erg voorzichtig. En terecht!
    Nu weet je waar je op moet letten.

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @all: Weet ook wel dat het alleen maar bezorgdheid van me is en dat het niet erg is om te bellen, maar ik moest het spoed nummer bellen omdat er op de praktijk niemand meer was en daar voelde ik me een beetje bezwaarlijk over....

20. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Meiske, niet druk over maken hoor!! Daar zijn ze voor!
    En het was een schappelijk tijdstip en niet midden in de nacht!

Deel Deze Pagina