2012mama, had idd ook al zitten kijken om een weegschaal te huren ergens.. Nu zit er hier in t dorp een borstvoedingscentrum en daar verhuren ze ook weegschalen voor 0.50 ct per dag dus... Als ze niet of te weinig is aangekomen dan ga ik morgen even bellen kijken wat de mogelijkheden zijn (en wat t addertje is, vind t nl wel erg weinig geld hihi). Ja de kraamzorg zegt ook dat t vaak meer lijkt dan het is omdat er vaak best veel speeksel mee gaat hihi Nja nog een kleine drie uurtjes dan weten we hoe of wat Hebben jullie trouwens ie ts van een kadootje aan de kraamhulp gegeven? Wij hebben echt zo'n schat dus vonden dat ze dat wel verdiend Ze is hier vd week zelfs langer gebleven terwijl ik lag te slapen zodat vriend niet alleen hoefde aan te modderen en ik nog ff kon blijven liggen...
Dreamer, zou inderdaad dan ook even daar achteraan gaan, al is het alleen maar even voor je eigen gemoedsrust En voor zo'n laag bedrag... Vorige keer hadden wij ook een leuke kraamhulp. We hebben haar toen een doosje merci en een geboortekaartje meegegeven.
Even vlug een vraagje tussendoor voor de mama's, Wanneer valt ongeveer de navelstreng er af?? Thijm heeft hem nog steeds en aan de onderkant wil deze niet echt opdrogen. wanneer viel die er af bij jullie kindjes en/of hoelang zit deze er nog aan? Thijm zit nu op dag 12
Troela, even voor je gezocht en lees op een aantal sites dat het maximaal 14 dagen mag duren...daarna moet je contact opnemen met huisarts/cb/vk ofzo. Bij Finn viel hij er al vrij snel af, maar las wel dat het overal verschillend is...
Ankje wat balen dat bv zo moeilijk gaat. Is het geen idee lk in te schakelen? Hier een aantal hele goede tips gekregen. Over aankomen maak ik me ook wel zorgen, Jonas zat vrijdag ook nog 260gr onder geboortegewicht en was er ook maar 10gr aangekomen. Hopelijk dat hij dinsdag ff gewogen kan worden. 2012mama spannend hoor meid nog 2 dagen!! Yeah en dan eindelijk jullie kleine!! Klinkt als goed gepland. Cadeau kraamhulp, ik heb een tijschriftenbon gegeven en kaartje/geboortebedankje.
Oei lkkr vage reactie via iPhone, weet iemand de enter knop op die dingen??? Troela, hier na 8 dagen, weet niet wat max. Kwa tijd is eigenlijk..
Hoi meiden, @zonnestraal, gefeliciteerd met jullie trouwdag @ankje, inbrengen en inhouden ballon niet heel onprettig, is me alles meegevallen. Vannochtend bij t wakker worden viel ie er spontaan uit, wat een goed teken was.. Half 7 mochten we bellen of we om 7 uur mochten komen en dat mocht. Eerst 2 uur aan ctg.. Was toch opeens heel druk geworden. VK wel gevoeld en heb 3 cm ontsluiting, ze willen nu m'n vliezen gaan breken maar omdat het te druk is om optimaal te begeleiden wordt het waarschijlijk niet eerder dan 14:00 uur o) voordat ze wat gaan doen, afwachten dus (of spontaan verder gaan maar dat verwacht ik niet) Gr!
Goedemorgen meiden! Pfoe veel info om terug te lezen en te reageren..maar nog geen babynieuws dus. Linnie, spannend hoor! Fijn dat het ballonnetje goed zn werk heeft gedaan. Heb je er veel last van gehad? Jammer dat je even moet wachten, maar wel fijn dat ze je nu optimaal kunnen begeleiden! Succes vanmiddag hoor, zet hem op! Een dikke knuffel voor alle mama's die er eventjes doorheen zitten! En natuurlijk ook voor alle as. mama's die eigenlijk niet meer willen/kunnen wachten!! Hier alles goed, lekker geslapen, geen gerommel...we wachten weer af...
@zonnestraal: he balen dat er nog niks gebeurt, hopelijk komt er gauw verandering in! @ankje: kan me je angst wel voorstellen meid, maar misschien helpt het juist om het een beetje los te laten. als jij gespannen bent merkt ilona dat ook, misschien zorgt dat er soms ook voor dat ze je tepel niet wil pakken? is ze zoveel afgevallen dan dat het gevaarlijk is als ze nog weer afvalt? dikke knuffel voor jou meid, tis niet makkelijk he ik duim voor je dat ilona gewoon netjes aangekomen is, al is het maar een paar gram!! @vruchtje: jemig wat een turbobevalling zeg! wow! en wat fijn dat jullie waarschijnlijk naar huis mogen!!!!! wiehoeoeoe ik duim voor je! @dreamer: als ze wat teruggeeft van haar flesje hoef je je denk ik niet direct zorgen te maken of ze wel aankomt hoor. viggo spuugt ook best wel es wat terug en die groeit wel degelijk! als je verder gewoon merkt dat ze tevreden is en niet suf of slap dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken hoor!!! @2012mama: wat heerlijk he die allerlaatste dingetjes! nog maar 2 daagjes zeg, wooow. veel plezier bij je ouders met gourmetten!!! @troela: hier viel de navelstreng er op dag 9 af! heb geeeen idee wat normaal is! sorry @linnie: ooooh wat spannend meid! wat balen dat je moet wachten tot 14:00... ik vind dat zo raar van ziekenhuizen. ik snap wel dat het druk is, maar HALLOOOO er gaat iemand bevallen????!!! succes meid!!! zet m op!! Hier: 2012MAMA, wat lief dat je ernaar vraagt! onze nacht was fantastisch!!!! gisteravond om 20:00 gevoed, tot 21:00 bezig geweest. Daarna viggo boven in zijn wiegje gelegd, hij mopperde wat. om 21:30 zelf ook naar boven, hij sliep nog niet, huilde wat. na een kwartier zette hij het op een brullen en hield niet meer op, op schoot genomen en wat gewiegd, toen werd hij rustig. om 22:00 weer in zijn wiegje gelegd en toen ging hij slapen! om 01:15 wakker, gevoed. weer gaan slapen, om 5:15 weer wakker, weer gevoed, maar toen had viggo last van zijn buikje, het poepen lukte niet. hij bleef maar persen en huilen. dus buikje gemasseerd, gefietst met zijn beentjes, rugje geaaid (vond hij erg fijn) en toen werd hij rustig. om 6:30 weer in zijn wiegje gelegd en toen lukte het poepen ineens wel en ging hij slapen. om 9:30 weer wakker was gewoon een droomnacht zo joh! ik voel me uitgeslapen! heeeerlijk!
juul wat fijn dat het beter gaat nu met Viggo, heerlijk! Is wel zo voornaam goede nachtrust. Hier weer een momentje dat de hormonen opspelen Jankennnn Jullie last van gehad??
Linnie, spannend, hoe de rest van de dag verloopt! Wel fijn dat je iig al 3cm hebt! Noosa, jij dus lekker geslapen...ook wel fijn toch? Juultje, heerlijk zeg, zo'n supernacht..kan je dan ook zo goed doen om even bij te slapen he? Wel zielig trouwens dat het poepen zo moeilijk ging...
@juultje: heerlijk een goede nacht @linnie: suc6 vandaag hopelijk hoef je niet te wachten tot 2 uur! @sab: hier ook nog flink last van de hormonen meer als tijdens de zwangerschap hihih. lekker janken hoor lucht op! hier ook een goede nacht gehad om 11 uur lagen we in bed en om half 4 werd jasmijn pas weer wakker. daarna half 8 en toen hebben we even lekker in het grote bed gelegen samen hihi. zijn blijven liggen tot half 11! heerlijk ze ligt nu heerlijk te slapen in haar wipstoel, ligt beter als de maxi cosi want deze is iets rechter dus heeft ze niet zoveel last van voeding die omhoog komt.
Klinkt goed Naomi!! Heerlijk dat Jasmijn zo een goede nacht gemaakt heeft en dat je nu ook wat meer je handen vrij hebt! Hier hummeltje slapend op me buik, doet ie het liefst heeel de dag! Ff een vraagje, Jonas heeft tussen zijn liesjes een beetje een gesmet plekje al paar dagen.. Smeerde het eerst in maar ben nu over gegaan op Talkpoeder. Zou dat genoeg zijn?? Hou het verder al zo droog mogelijk...
@sab: ahhhww lekker laten gaan die tranen meid! hoort erbij die smetplekjes: ik heb gisteren gelezen dat je smetplekjes het beste droog kunt maken door te fohnen (op lage temperatuur natuurlijk) en daarna talkpoeder erop zal idd wel goed zijn denk ik, kleintjes schijnen de warme lucht van de fohn ook erg fijn te vinden. Het afdrogen met een handdoek of hydrofieldoek kan de boel alleen maar kapot maken stond er. @naomi: woooow lekker zo'n nacht! lekker he, zo in bed met zn allen gezellig! wel handig idd om jasmijn in de wipstoel te leggen na de voeding! mogen ze nu trouwens wel langer in een wipstoel? meen dat dit voor het rugje in het begin ook nog te belastend is? wij hebben een doomoo seat (zitzak), die vormt naar het lichaam. hebben we expres gekocht ipv een wipstoel, omdat dit beter schijnt te zijn voor het lijfje
Ilona is idd wat afgevallen 30 gram. Ze woog gisteren 3870 en nu 3840 gram. Mijn pa (kraamzorg) stelde voor om Ilona aan te leggen en laten drinken. Daarna het afgekolfte (wat ik afkolf nadat ze heeft gedronken) borstvoeding geven en dan aanvullen met nutrilon tot 70cc. En we gaan stipt om de 3 uur voeden/aanleggen. Toen we dat hadden gepland gingen we Ilona eerst wegen (met kleding en al aan) voordat ik ging voeden. Na het voeden woog ze 60 gram zwaarder. Dat hield in dat ze 60cc heeft gedronken (een handige berekening die ze ook in het zkh doen). Ze drinkt dus wel goed aan de borst (als ze goed aanhapt). Straks om half 2 weer voeden en gaan we hetzelfde doen hopelijk drinkt ze dan weer 60 of meer. Daarna moet ik de vk bellen, want moest bellen als ze weer af was gevallen. Ben benieuwd wat hun zeggen. Aan mijn hoeveelheid voeding ligt het niet. Dreamer Bij de kraamzorg van Jonna hebben we een mooie foto van haar en Jonna gegeven. Nu gaan we een canvas geven met mijn vader en Ilona erop. (mijn pa is kraamzorg he). Troela Dat wisselt volgens mij heel erg. Toevallig is Ilonas navelstreng er net af gevallen.
@juultje: nee officieel mogen ze maar een half uur in de mai cosi of wipstoel.... isabel heeft er ook veel ingelegen want die wilde altijd alleen maar zitten vanaf het begin en wilde niet liggen. ik denk altijd maar: in je buik liggen ze ook zo bol en ook niet recht..
Goedenmiddag dames! Ik had vanmorgen alles bij gelezen, met het idee dat ik later even zou reageren... Maar weet nu echt niet meer wat ik gelezen heb... Domme actie! Ankje, wat is de navelstreng van Ilona er snel af!! Hier zit hij nog stijf vast! He was dan ook een flinke begreep ik. (ze zeiden in het ziekenhuis tegen een stagiaire dat het een hele mooie stevige was en dat je de toevoer en de afvoer hier heel duidelijk kon zien.) Juultje, fijn dat die inbakerdoek zo goed helpt zeg!! Ik duim voor je!! Linnie, succes de komende uren!!! Het duurt nu allemaal vast niet zo heel erg lang meer voor je van je strakke buik af bent! Naomi, fijn dat jullie allemaal zo goed en lang geslapen hebben zeg!! Geen nieuw babynieuws op dit moment geloof ik... Volle maan is duidelijk weer voorbij!
Juul met die fohn had ik ook gelezen ja. met de hydrofiel dep ik het voorzichtig droog. Trouwens je doomoo al veel gebruikt? heb hem ook staann vind hem er alleen nog zo klein voor.. Enne jij had ook aambeien toch na je bevalling? alles al weg ?? Hoezo vragenvuur op juul haha. Ankje, hopelijk is Ilona straks wel aangekomen, is ze in totaal veel afgevallen??
Ankje wat balen dat ze toch is afgevallen! maar ze was eerst aangekomen toch? of is ze helemaal nog niet gegroeid? eet en drink je zelf wel goed, zodat je voldoende.voedingsstoffen in je voeding hebt? goed dat jullie nu een ritme aan gaan houden! ik hoop dat het werkt!! sab ik had idd enoooorme aambeien! heb er nu nog 3. 1 is helemaal zacht en bijna weg, de Ndere 2 zijn nog vrij harde bolletjes. maar ze zijn gelukkig niet zo groot meer. ik gebruik nog steeds curanolzalf en dat werkt erg goed! de doomoo hebben wij vanaf dag 1 gebruikt. viggo vind het heerlijk!! ze kunnen er helemaal ontspannen in liggen!! zou het gewoon eens proberen! lekker een dekentje strak om hem heen doen, dan is het lekker warm! aan de onderkant verwarmt hij de doomoo dan zelf met zijn lichaamswarmte