ow fidel balen zeg.. beterschap! hopelijk blijft je kleine nog ff zitten! met koortslip moet je vooral oppassen dat je vriend niet de baby kust of knuffelt en telkens handen goed ontsmetten!
Fidel, ahh dat is echt rot zeg! Ik denk dat jullie kleintje wel naar je gaat luisteren hoor...volgens mij pikt je lichaam feilloos op of je lijf in staat is om te bevallen. Ankje, goed dat je dat besluit hebt genomen. Helemaal omdat je er nu al rustiger onder bent. Hoe moeilijk het ook is, aan een gestresste moeder heeft Ilona helemaal niets! Wat een ontzettend lieve foto zeg van jullie meisje, heerlijk! Miss Geul, was vergeten op jou te reageren, ik zou inderdaad ook de VK bellen hoor meid..kan geen kwaad toch om even wat vragen er over te stellen? En dan ben jij misschien ook geruster.
ankje goed dat je dit besluit zo hebt genomen, je hebt je best gedaan. en laat je niet ompraten door de vk hun mogen hun mening niet opdringen.
ankje fijn dat ilona vandaag is aangekomen! BV moet idd leuk blijven en als j t niet meer trekt is t een verstandig besluit! wat een lief babytje!
@Ankje: zoals meerderen zeggen heb je een goed besluit genomen. Borstvoeding geven hoort iets te zijn waar jij en Ilona op een ontspannen manier van moeten kunnen genieten. Voor jou is het erg vervelend als het niet lukt, maar ook voor Ilona. Dat je er nu de rust in vindt na je besluit zegt genoeg. Niet het gevoel hebben dat je faalt, want je hebt het tenslotte geprobeerd e je uiterste best voor gedaan. Meer kun je niet doen meid. En idd de vk hoort je keuze te respecteren. Er zijn ook moeders die er op voorhand al niet aan beginnen, zoals ik zelf. Dus petje af meid en blijf achter je keuze staan. Niet gaan twijfelen. Hopelijk vindt je je rust en kun je meer gaan genieten van al het moois. Thijm is wat onrustig sinds gisteren. Is na zijn voeding regelmatig klaar wakker en zodra je hem neerlegt zet hij het op een schreeuwen. Dus ben veel bezig met ons manneke te troosten en hem tevreden te houden wat wel veel energie vreet. Ligt nu wel lekker op bedje te slapen, maar heb hem ook even in slaap moeten laten huilen. Ik probeer niet bij elk huiltje naar hem toe te gaan aangezien ze op een gegeven moment heel goed weten dat je komt zodra ze hun keel open zetten. Ik ga hem zo wakker maken voor zijn flesje. Twijfel wel of ik hem beter kan laten slapen. Alleen dan wordt de laatste voeding zo laat en dat is ook niet fijn. Zijn navelstreng zit nog een klein stukje vast. Zal er denk ik vandaag of morgen toch af vallen. Echter zijn navel zelf is wel erg vochtig en daar zit ook nog wel wat nat vlees aan. Was dit bij jullie kleintje ook?? Ik zat er gisteravond even helemaal doorheen. We hebben een hondje en is vrij dominant. Hij moet echt zijn plek weten en zijn hier ook mee bezig. Gisteren wilde het bezoek nog even een laatste groet uitbengen naar Thijm en onze hond begint me toch een verdediging op te zetten waarbij hij naar het bezoek hapt. Nu wist diegene wel hoe het aan te pakken en heeft 45 min de hond op zijn rug laten liggen totdat hij ontspande. tussendoor loslaten zorgde weer voor een escalatie. Ik was aan de ene kant heel blij dat ons hondje op zijn plek werd gewezen, want hij had geen betere bezoek uit kunnen kiezen. Maar ik vond het ook zoooo confronterend dat ik me best zorgen maak over hoe dit uit gaat pakken op lange termijn Nu kan Thijm nog niet kruipen of iets dergelijks, maar zodra dat begint ben ik er iet gerust op. Was ook echt helemaal in tranen want als dit niet verbeterd tegen die tijd ben ik bang dat we ons hondje toch een andere thuis moeten gaan geven. Kan het niet over mijn hart verkrijgen. Alleen de gedachte doet me zooo veel verdriet. En heb nu best medelijden met hem want hij wordt continue op zijn plek gewezen etc. Natuurlijk heel goed, maar het is zo'n grote verandering voor dat beestje. We geven hem natuurlijk wel zijn aandachtsmomenten, want hij moet ook niet het gevoel krijgen dat hij niet meer bestaat, maar vind het zo lastig. zit nu ook echt weer met tranen achter mijn laptop.
troela wat vervelend ik snap helemaal wat je bedoelt. ook ik ben heel bang voor de reactie van mijn 2 katten. hier toch even de vk gebeld ook omdat mijn vriend ook zo zat van ja als je twijfelt dan moet je bellen. nou waarschijnlijk zit er een schouder links onderin naar buiten te porren waardoor er een soort van ballen ontstaan en mijn beenuitval is waarschijnlijk ook daar het gevolg van dat de schouder een zenuw blokkeert met als gevolg uitval van dat lichaamsdeel. maar mijn afspraak is verzet van donderdag 3 uur naar morgen 10 over 1. mijn zus gaat gelukkig mee want eigenlijk vond ik het niet zo prettig alleen te gaan, maak me nu best zorgen ze vroeg ook of ik al vocht verloren was, of ik de kleine nog ergens anders voelde ed. ik maak me toch best zorgen hoop op goed nieuws morgen. groetjes wendy
2012mama: spannend dat je niet weet wat het word, nog een paar uur en dan is je kleintje er in ieder geval. noosa: heerlijk he een lekker rustig dagje, hier lukt weinig meer dus ook lekker rustig dagje, kleine vent lekker op kdv sab1988: probeer er ook nog wel van te genieten voor zover het nog mogelijk is, weet ook zeker dat ik het dadelijk wel weer ga missen miss geul: ga dit donderdag ook wel met de gyn bespreken alleen is die niet zo meegaand ben ik bang, hier reageren ze zo lang de kleine het nog goed doet daar gaat het om hier heb ik hetzelfde gevoel rechts boven in me buik maar daar zit het kontje van mijn meisje. hier komt het ook steeds vaker en heel gevoelig als je een harde buik hebt juultje: hij had geen afgeplat hoofdje maar zijn hoofdje had een andere vorm doordat er een schedelnaad dicht zat, heeft heel lang geduurd voor ze eruit waren dat het een schedelafwijking was. hij had uiteindelijk ook nooit een helm gemogen maar erg belangrijk voor je om in de gaten te houden, wissel wel zijn houding af van links naar rechts, dus niet iedere keer zijn hoofdje dezelfde kant uit, is indd niet prettig denk om op zijn zij te liggen ivm het armpje, hadden wij natuurlijk geen last van ivm met de puckababy als je kleintje baat heeft bij het inbakeren, is de combinatie dat ie reageert op prikkels en veranderingen niet zo gek, was hier bij me zoontje ook het geval sjors: fijn dat alles goed gaat, lekker rustig aan doen, wat een lekker tevreden mannetje zo op de foto tamtam: hopelijk komt de borstvoeding vlug op gang moesch: fijn dat in het ziekenhuis alles goed was met jullie prinsesje, hopelijk voel je der nu weer wel goed, dreamer: fijn dat je nog wat langer kraamhulp hebt, waarvoor moet je kleintje naar de fysio?? fidel2010: hopelijk voel je je vlug weer wat beter en verdwijnt de koorstlip van vriendlief weer net zo vlug als die gekomen is ankje: fijn dat je meisje is aangekomen, goed besluit van je om te stoppen, ilona heeft ook niks aan een overstresste mama,snap dat je heel graag had gewild dat het gelukt was mar het moet indd leuk zijn om bv te geven wat een heerlijk mupke op je foto, voelt af en toe nog ver weg voor mij dat ik dadelijk ook weer lekker zo'n kleintje heb, terwijl ze ieder moment kan komen troela: moeilijke situatie met je hond, heb hier bij mijn zoontje ook een goed tehuis voor mijn hondje moeten zoeken, hoop dat het bij jouw niet zo ver hoeft te komen heb nu een ander hondje maar die moeten we echt temperren omdat ie over enthousiast is naar kinderen toe, ben ook wel benieuwd hoe dit dadelijk gaat
Juultje, kan me voorstellen dat je de krampjes eerst vanzelf wilt proberen te laten verdwijnen, maar bij Finn ging dat echt niet, en vandaar toen infacol. Heb vandaag wel een relaxt dagje gehad hoor, niet te druk gemaakt Jullie mannetje alweer bijna 1 maand..gaat snel he? Sjors, fijn dat je je goed voelt, en dat jullie mannetje het goed doet. Tamtam, fijn dat Maylin wat beter heeft geslapen...en hopelijk komt de bv goed opgang. Dat gedrag van Danian is denk ik wel normaal, gaat denk ik snel weer over, hij moet ook even wennen aan de nieuwe situatie. MOesch, spannend dat je even minder leven voelde, fijn dat de ctg wel goed was...Hopelijk zet het gerommel snel een beetje door! Sab, die geplande keizersnee was ook een reden om niet te willen weten wat het word, inderdaad nog wel een verrassing. Dreamer, misschien gemist, maar waarom ga je met Aimée naar de kinderfysio? Fidel, hopelijk voel je je snelbeter en fitter, zodat je klaar bent voor de bevalling! Ankje, goed dat je een beslissing over de bv hebt genomen! En van kv wordt ze ook groot...snap weldat het een moeilijke beslissing is. Wat betreft de mening van de vk, het is en blijft jouw kindje en jouw keuze! Miss Geul, ik zou ook even de vk bellen, o zie dat je dat gedaan hebt, goedzo! Komt vast goed morgen bij de vk, en als je weer twijfelt gewoon nogmaals bellen! Troela, vervelend dat Thijm even onrustig is... Wat lastig met jullie hondje, weet ook niet zo goed wat je daaraan moet doen. Wendie hoe was het in het ziekenhuis? HIer huisje nu lekker schoon en opgeruimd. Ben nu bij mn ouders. Daar gaan we lekker eten en dan laten we Finn daar. En dan lekker naar huis, hopelijk nog een beetje slapen vanavond...
[FONT="]Geboortelijst:[/FONT] 15-03-2012 10:38 JuultjeT (37+2): Viggo Luuk, 3785 gr. 50 cm, zkh 17-03-2012 13:57 Naomi123 (38+0): Jasmijn, 2755 gr. 47 cm, zkh 20-03-2012 15:00 ons2wonder84 (37+4): Emir, 2600 gr. 48 cm, zkh 20-03-2012 --:-- gertje08 (38+2): Nick, 3710 gr. 50 cm, zkh 28-03-2012 18:51 Vriendlief (36+0): Sofie Anna Barbara, 2990 gr. 47 cm, zkh 29-03-2012 07:58 Troela85 (39+5): Thijm, 3620 gr. 53 cm, zkh 29-03-2012 10:15 Moontje2008 (38+2): Fiene, 3420 gr. 52 cm, zkh 30-03-2012 10:03 Sab1988 (39+1): Jonas, 4230 gr. 53 cm, zkh 30-03-2012 15:30 Chelleke (39+5): Mila, 3340 gr. 49 cm, zkh 30-03-2012 17:45 Unox (39+1): Zoon, 3144 gr. 49 cm, zkh 01-04-2012 05:11 Moestra (37+1): Roan Joshua, 4062 gr. 51 cm, zkh 02-04-2012 15:01 Dreamer (38+2): Aimée, 3000 gr. 49 cm, zkh 03-04-2012 06:30 Evan (39+2) Floor, 3580 gr. 48 cm, zkh 03-04-2012 15:15 Hannie (38+4) Emma Sophia Johanna, 3740 gr. -- cm, zkh 03-04-2012 23:23 Ankje (38+0): Ilona Maria Johanna, 4190 gr. 52 cm, zkh 05-04-2012 18:48 Vogeltje (37+1) Mali, 2220 gr. 41,5 cm, zkh 06-04-2012 04:38 sjors22 (41+1) Keano, 2900 gr. -- cm, zkh 06-04-2012 12:28 LinC (39+1) Amco, 2985 gr. 49,5 cm, zkh 06-04-2012 --:-- Babyphat (40+1) dochter, 4100 gr. - cm, zkh 06-04-2012 20:00 Anoniempjuh (40+1) Daan Rudolph Marinus, 4070 gr. 52 cm, zkh 07-04-2012 07:12 Vruchtje24 (39+3) Yara, 3200gr. 48 cm, zkh 07-04-2012 18:55 Melissa (38+6) Corne, 3310 gr. -- cm, zkh 07-04-2012 19:51 Tamtam78 (40+3) Maylin Nova, 4300 gr. 53 cm, zkh 09-04-2012 23:30 Linnie1984 (39+6) Nienke, 3560 gr. -- cm, zkh [FONT="]13 Meisjes geboren[/FONT] 11 Jongens geboren [FONT="]Zwaarste: [/FONT]Maylin Nova (4300 gr.)[FONT="] ----- Grootste: [/FONT]Thijm & Jonas[FONT="] & Maylin Nova (53 cm)[/FONT] [FONT="]Lichtste: Mali[/FONT][FONT="](2220 gr.) ----- Kleinste: [/FONT]Mali [FONT="](41,5 cm)[/FONT] [FONT="]Buddylijst:[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT] - Noosa Fidel2010 - jesje1982 (ander forum) [FONT="]Miss Geul[/FONT] - Anoniempjuh Evan - Miss Geul [FONT="]Afsprakenlijst:[/FONT] 10-04-2012 Wendie1979: Intake opname - 13:30 11-04-2012 [FONT="]2012mama[/FONT]: geplande keizersnee - 7:15 Wendie1979: geplande keizersnee Fidel2010: controle vk - 10:50 Zonnestraal1981: controle vk - 12:45 Miss Geul: controle vk -13:10 12-04-2012 Mirella25: controle gyn - 11:10 13-04-2012 MoesCH: controle vk - 11:20 16-04-2012 Zonnestraal1981: evt. strippen [FONT="]Bevallingslijst:[/FONT] [FONT="]8 april[/FONT] [FONT="]Zonnestraal1981[/FONT], 1e kindje, ?, bv 9 april Mirella25, 2e kindje, ziekenhuis, fv [FONT="]10 april[/FONT] [FONT="]Maud85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]14 april[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="], 27 jaar, 1e kindje[/FONT] [FONT="]Josephine76[/FONT][FONT="], 36 jaar, 1e kindje[/FONT] Wendie1979, 32 jaar, 2e kindje, ziekenhuis [FONT="]16 april[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="], 27 jaar, 2e kindje, ziekenhuis (ks), fv (11-04-'12)[/FONT] [FONT="]MM1981[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] [FONT="]18 april[/FONT] [FONT="]MoesCH[/FONT][FONT="], 27 jaar, 2e kindje, thuis, bv[/FONT] 20 april Noosa, 1e kindje, ziekenhuis, bv [FONT="]Miss Geul[/FONT], 24 jaar, 1e kindje, ziekenhuis
Dames ff ego Zit er helemaal door heen. Kan alleen maar huilen. De kraamverzorgster zei al de bekende kraamtranen. We hebben de visite voor vanavond af gebeld. Ik denk dat het beter is dat ik stop met borstvoeding, omdat het nu zoveel tijd en moeite kost. Ben een uur bezig en aangezien ik mijn slaap echt nodig heb is dat vooral 's nachts te lang. Heb er niks aan als ik er zelf aan onder door ga. Straks als de kraamverzorgster weer weg is moet ik ook voor Danian zorgen. Ik voel me daar ook schuldig over dat ik hem zo weinig aandacht kan geven, omdat ik zo druk ben met de borstvoeding. Had gehoopt dat het zo makkelijk zou gaan als bij Danian, maar helaas.
Tamtam, knuffel voor jou meid! Je moet doen waar jij je het beste bij voelt, niemand kan daar iets over zeggen. Zoals je bij de andere mama's leest is het heel normaal om er even doorheen te zitten. Laat de kraamtranen er maar lekker uit komen.
@linnie: gefeliciteerd met jullie dochter nienke!!! leuke naam geniet ervan meid! @ankje: goede keuze om te stoppen dan met de bv! wat een super mooie foto @sjors: mooie foto @tamtam: jammer dat de bv niet gaat zoals je gehoopt had! maar als je er zelf onder door gaat kun je beter stoppen. @troela: meid als je wat hulp wilt hebben mbt jullie hondje mag je me pb'en hoor! ben gedragstherapeut en wil best eens kijken of ik jullie kan helpen. altijd lastig honden en kinderen!! hier vannacht weer super goed geslapen! om half 11 laatste voeding en slapen en ze is weer gelijk in slaap gevallen tot half 4, half 8 en toen half 1!!! verder vanmiddag een flink stuk gewandeld, was wel pittig! heb wel spierpijn nu maar ja zal het toch moeten opbouwen. heb een kolf gekocht kan ik een voorraadje aan gaan leggen zodat ik weg kan voortaan zonder Jasmijn en de druk kan ik er zo afkolven wat soms ook echt nodig is! gisteren in 3 minuten 50cc met de hand gekolft, man man wat was dat nodig zeg hihih borst was helemaal hard..
@naomi 2 zielen 1 gedachte ik had troela al wat huis en tuin advies gegeven mbt tot honden en kinderen, alle adviesen dan komen we er samen wel uit!! en fijn dat vannacht weer zo goed ging!! @tamtam idd gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor!! @all ellende komt nooit alleen he.... hoeveel tegenslag kan je hebben.. grrr vriendlief belde net.. vrijdag laatste werkdag.. hij is uitzendkracht... dus daar gaan we weer... zit er echt even helemaal doorheen.... en er is hier al zo weinig werk.. normaal ben ik niet zo'n negatieveling, maar nu ben de hele dag al tegen de tranen aant vechten, maarjah... t mag ook echt nu niet meezitten.. waarom nu tis zo k*t... heb er echt even geen woorden voor ( te lelijke dingen om hier te typen)...
2012mama, Aimée is geboren met een voetje wat in dwangstand staat en een slappere nekspier/voorkeurshouding... Dit is in de baarmoeder al opgetreden en trekt nu al aardig bij voor zover wij het zelf kunnen beoordelen Maar het is raadzaam om toch een fysio hierbij in te schakelen, zodat wij ook iets beter weten waar we nu precies op moeten letten en hoe we dit het beste moeten aanpakken.. Vrijdagmiddag rond 14.15 de eerste afspraak... Tamtam, een tweede kindje is volgens mij nog zwaarder dan een eerste in de meeste gevallen.. Je hebt iddo ok de zorg voor je oudste kindje nog.. Lekker doen waar jij je goed bij voelt meid!! Zooo ff ego... Ik vond de weegschaalvanmiddag errug lief hihi.. Aimée was ineens rond de 130 gram aangekomen sinds gister Ik zei al tegen de kraamhulp, die weegschaal is niet goed
mama2012 spannend hoor veel succes morgen. en als ik twijfel bel ik weer maar ik moet zeggen heb een hele lieve vriend die me niet uit het oog verliest of hij stuurt iemand om af en toe komen kijken onder het mum van koffie drinken hihi. vandaag heel de dag met vriend gezeten die thuis was en morgen komt mijn zus eind van de ochtend tot in de avond, dus dat is wel prettig.
@fidel: jeetje meid wat klote!!! snap dat je er dan even door heen zit, laat die tranen maar even gaan dat mag best! hihih jij ook al adviezen gegeven dan zijn die van mij waarschijnlijk niet meer nodig
Nahhh kga mn meisje zo maar ns wakker maken... Om 3 uur de laatste fles gehad en ze slaapt nu nog Als ze dat nou vannacht ook ns doet
@naomi jij bent de therapeut hoor, ik denk dat jij t net even beter weer hoor.. ( ik heb alleen dierenverzorging gedaan, liefhebber en praktijkervaring) maar :d voel me vereerd @dreamer ik help je hopen hoor!! dames eten is klaar, ga de lappertopper afsluiten, weltrusten alvast enne tot morgen !!!