2012mama HEEEEEEL veel succes morgen!! Eindelijk jullie wondertje in je armen, nog heel even geduld! Hopelijk kun je vanacht nog een beetje slapen dat je morgen goed uitgerust bent en dan GENIETEN!!!
Wendy, lees nu bij jou ook geplande keizersnee alleen later op de dag. Balen zeg! Maar ook jullie wondertje gaat geboren worden morgen Heel veel succes!! En geniet ervan hoor meid!!
Wendie en 2012mama, zet hem op meiden! Heerlijk dat jullie morgen jullie kleintje vast kunnen houden!
@Tamtam: meid, wat vervelend dat de bv niet loopt zoals je gehoopt had. Maar als je er zelf aan onder door gaat en je hebt er vrede mee dan neem je een goed besluit. Hopelijk vind je je rust terug en haal je voldoening uit fv en kun je Danian ook de aandacht geven die je hem wil geven. Knuffel. @Naomi123: ik had idd van fidel ook al wat tips gekregen, maar kan zeker geen kwaad om ook van jou wat handvaten te krijgen. Denk je dat we er eventueel baat bij hebben als er een gedragstherapeut privebezoek komt doen zodat we de situaties kunnen naspelen? Of denk je dat we er met handvaten n tips zelf wel it moeten komen. Wat fijn dat Jasmijn de nachten zo goed doet. Lijkt me een verademing als je kan kolven als ze op springen staan. @Fidel: nogmaals bedankt voor de tips. Zal je nog terug pb'en als ik er even voor kan zitten. En dierenverzorging of gedragstherapeut, ik vind het super van je dat je me pb hebt gestuurd. Jeetje wat klote dat je vriend zonder werk komt te zitten. Pfff kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit. Ik zou daar ook echt erg gestrest van raken. Meid, ik hoop gauw dat hij iets anders vind. Dikke knuffel. @Dreamer: idd wel verstandig om de fysio in te schakelen. Heb je al wel de nodige info gekregen wat het precies inhoudt. En wat betekent dit voor Aimee?? Fijn dat ze aan is gekomen. Mooi om te zien he de trotse oma's. ja de vaderrol neemt mijn vriend hier ook helemaal aan. Echt mooi om te zien ja. @2012mama: spannend!!!!!!!! Ik zou echt niet kunnen slapen. suc6 morgen en ik wacht het mooie nieuws af. Haha nog ff lekker snaaien voor het te laat is. Geniet van je chips. @Wendie: Voor jullie ook spannend. Wel balen dat het zo laat is he, zit je de hele dag de klok van de muur te kijken. Heel veel suc6 morgen. @Ano: wat een geweldige foto's. En wat leuk om de trotse grote zus te zien. Lolo ferrari haha. dat moet pijn doen!!! ik heb totaal geen last gehad van ook maar stuwing of pijnlijke borsten, maar had dan ook tabletjes geregeld. kan me voorstellen dat het niet fijn aanvoelt down there. Nu laat je er graag een knipje in zetten @Juul: het is idd niet verkeerd de kleine even te laten huilen. Heb ik ook steeds minder moeite mee moet ik zeggen. In het begin ben je nog heel erg zoekende en nu begin je je kindje beter te leren kennen dus kun je hem wat makkelijker laten liggen. Je hebt ook wel door wanneer het een echte huil is. Het heeft idd geen zin om me nu al druk te maken over ons hondje. Maar moet er nog zoveel vertrouwen in krijgen en die heb ik nu (nog) niet. Het hangt ook heel veel van ons af hoe we hier mee omgaan en hoe we inspelen op zijn gedrag en wat wel/niet mag. Consequent moeten we nu echt zijn om hem op zijn plek te wijzen. We zullen zien hoe het uitpakt. Maar kon gisteren alleen maar het ergste bedenken, was zo van slag. bedankt voor je knuffel . Ik weet niet vanaf wanneer baby's gericht lachen. Lijkt me ook echt een smeltmoment als de kleine dit gaat doen. Als Thijm hier een onbewust lachje laat zien dan komen de kuiltjes in zijn wangen tevoorschijn. Ook zooooo lief. Nee geen last van pukkeltjes, maar geef ook fv. Wel had Thijm vandaag zo'n puistje op zijn borst. @Moestra: heerlijk he als je even een flinke ruk achter elkaar kan slapen. wat leuk dat ze onverwachts voor de deur stonden. Helaas morgen alweer terug, wel jammer dan he. Zijn ze naar Zwitserland geëmigreerd? Mijn wond van de keizersnede heeft er ook een paar dagen wat rood uitgezien. 1 stukje zit de huid niet zo netjes tegen elkaar maar steekt de bovenste uit is meer uit ten opzichte van de onderste huid (snap je hem). Wat doet echinaforce en wat heb je dan precies van echinaforce?
Woehoeeee, de navelstreng is er af gevallen. Mijn vriend kwam met het souveniertje aanzetten na verschonen vanavond. Zijn naveltje is nog wel wat vochtig, maar is denk ik normaal of niet?? Ben helemaal happy!! waar je je al niet druk om kan maken. Thijm zou eigenlijk vanavond om 23.45 zijn laatste flesje hebben. Hij ligt nu op bed lekker te slapen, maar is het raar als ik hem gewoon lekker laat liggen?? hij meld zichzelf toch wel als hij honger heeft!! daarnaast drinkt ie als een beer en komt niks te kort dus zal niet zo erg zijn toch? Ow en het is trouwens gelukt me mijn banner!! Vind hem best leuk al zeg ik het zelf!! Ik ga nu lekker naar bed. vriendlief wacht op me, gaan lekker een filmpje kijken. Tenminste, zo lang als ik vol hou, want dat is niet aan mij besteed om wakker te blijven haha. Morgenvroeg samen even lekker wandelen met Thijm en de hond. Moet nog een envelop afgeven bij de vk-praktijk, langs de gemeente boodschapjes en dan 's middags kraamvisite en daarna komt de wijkvpk. 's avonds nog opa en oma op bezoek dus drukke dag. hopelijk voor iedereen een goede nachtrust en tot morgen allemaal.
troela, ik denk dat ik je snap. Hier is het ook niet zo heel erg netjes gehecht. Ook wat hobbeltjes op 2 plaatsen. Echinaforce druppels gebruik ik. Dat is van dr. Vogel. Het ontsmet en hersteld. Ik gebruik echinaforce eigenlijk overal voor. Als ik een aft in mn mond heb, een pukkel op mn neus of zelfs bij exzeem enzo. Toen ik steeds een geiriteerde huid had van onderen deed ik het er ook op. Op een wattenschijfje en dan op de huid. Zo doe ik dat nu ook. Dan maak ik een wattenschijfje nat met die druppels en dan wrijf ik over mn wond heen. Op die manier komen die druppels erop en wrijf je de doorbloeding wat op... (of hoe je dat ook schrijft...)
Oja en nog een vraag!! is er iemand die ervaring heeft gehad met mirena spiraaltje?? Ik wil liever niet meer aan de pil of iets dergelijks. Eigenlijk zijn die hormonen rotzooi. En zet de gyn het spiraaltje? Moet namelijk over 5 wkn op nacontrole. Is het raar als ik vraag of hij meteen een spiraaltje zet, of moet je die laten zetten na je eerste menstruatie ofzo??
@troela: ik zelf kom altijd even langs bij de mensen, dan heb je een duidelijker beeld van hoe er om gegaan wordt met de hond en je kunt de situatie zo wat beter inschatten. moet wel even goed zoeken naar een goede therapeut dan hoor, er zitten veel mensen tussen die meer kapot maken dan je helpen... ik wil je best helpen maar heb dan wel een uitgebreide uitleg van de situatie nodig aangezien ik het zelf niet kan beoordelen. is altijd lastig als je het zelf niet kan zien maar wil het best doen voor je! weet niet of je in de buurt woont (roosendaal) want wil je anders ook wel goed helpen.
ik vraag me trouwens af. Zijn er meiden die dit herkennen: ik merk dat ik steeds heel hoog adem haal. Wat zeer doet in mn longen... Ook loop ik erg gespannen, wat weer klachten geeft in rug en buik en schouders... Het zal vast komen omdat alles weer op zn plek moet van binnen en ik daar weer aan moet wennen, maar ik kan me het niet van de vorige keer herinneren...
@Moestra: Oke!! en werkt het goed?? Ik zal wel eens een foto plaatsen van mijn litteken. Ik zal ook eens een foto maken van mijn buik nu!! Ook nu mogen we de buikjes wel delen toch? Hier hebben we tenslotte 9 maanden ons hummeltje in gedragen. Mijn buik begint steeds meer te slinken. Duurt bij een keizersnede blijkbaar wel langer. Mijn buikspieren zitten nog niet echt op hun plek. Is nog een beetje pudding als ik ze aanspan. Normaal had ik een keiharde buik als ik ze aanspande. Ach heeft zijn tijd nodig, zal vast goed komen. Is wel het laatste waar ik me druk om maak. Ben er trots op.
@Moestra: ik herken je klachten niet. Mocht je hier last van blijven houden is het misschien niet onverstandig dit na te vragen bij de huisarts.
ja, bij ons werkt het erg goed! Ik heb ook nog nooit gehoord van iemand dat het niet werkt. Je voorkomt trouwens ook evt ontsteking! Over spiraaltje: er is een nieuwe op de markt. Met nog minder hormonen dan de mirena. Deze kan je ook 10 jaar laten zitten ipv 5 en is goedkoper. Mirena is 160 eu begreep ik en die nieuwe is 80 eu. Dit vertelde mijn vk me en mijn kraamhulpt
@Naomi: ik woon ongeveer een 1.15 uur van je vandaan. Ik zelf zou het wel heel prettig vinden om iemand te laten komen die ook meteen in kan spelen op de situatie en idd mijn handelen kritisch bekijkt. Wie weet doe ik het wel helemaal verkeerd. Zou het super vinden als je me zou willen helpen, maar dat moet het ook haalbaar zijn voor je. Vind het ook erg lastig om iemand hiervoor te vinden waarvan je zeker weet dat het te vertrouwen is. Maar waar vind je zo iemand? En wat zijn dan ongeveer gemiddelde kosten?? Je mag me ook pb-en als je dit prettiger vind. @Moestra: oke, dan zal ik dit eens na gaan vragen!! bedankt voor de tip. En NU ga ik naar bed haha. Welterusten allemaal
Iedereen bedankt voor jullie steun en mening. De huisarts is vanmiddag even langs geweest. Hij heeft Ilona even helemaal nagekeken. Alles was goed. Ze heeft alleen erge spruw Er wordt gelijk een recept uitgeschreven die Jeroen ook gelijk kon ophalen. Hopelijk trekt het snel weg. De vk is ook voor het laatst langs geweest. Had verteld dat ik wil gaan stoppen met bv geven. Net als de HA zei ze dat Ilona de borst weigert ivm spruw. Maar het stoppen van de bv is niet alleen op het weigeren van de borst gebaseerd. Het heeft er wel mee te maken, maar ik weet ook dat het heel veel tijd en energie kost. En Jeroen gaat volgende week ook weer werken. Het gaat dan ook ten koste van Jonna (voor mijn gevoel). En dat wil ik niet. Het moet leuk blijven en dat geëtter en te kort doen naar Jonna wil ik niet. Komt de vk met de oplossing om af te bouwen om morgen alleen s ochtends en dan s avonds af te kolven. Hallo!! Die is niet goed wijs. Ik heb er geen verstand van, maar ik heb nu stuwing en zelfs ik snap dat haar methode niet gaat werken. Dan zit ik echt tegen het plafond. Met Jonna heeft mijn pa toen ook geholpen met afbouwen en ging perfect! Dus heb hem weer gebeld en heb handige tips gekregen. Gaat helemaal goed komen. Voel me nu een stuk relaxter en rustiger nu ik de keuze heb gemaakt. Al is het natuurlijk wel jammer. Morgen gaan we misschien even ergens op visite (schoonouders ofzo). Ik moet echt het huis even uit. Zit nu al een week binnen, en wordt een beetje gek om binnen te blijven hihihi. Troela Ach lieverd! Wat vervelend dat jullie hond zo reageert zeg! Helaas hebben wij dat meegemaakt met onze kat (had er 2) toen Jonna werd geboren. Hij plaste al in huis en ging steeds beter met medicatie. Maar toen Jonna er was hielp dat zelfs niet meer (we waren al 4 jaar bezig). Dus uiteindelijk de keuze moeten maken om hem weg te doen. Het deed mij ontzettend zeer (was echt mijn knuffel kat), maar ben tot op heden blij dat we het gedaan hebben. Weet dat hij nu goed terecht is en een kind in huis was gewoon niet aan hem besteed. Heel veel sterkte lieverd. Dit zijn geen makkelijke beslissingen. Tamtam De redenen die jij nu allemaal opnoemt om te stoppen met bv .speelt bij mij ook een grote rol. Daarom heb ik ook gekozen om te stoppen met bv. Je niet schuldig voelen hoor. Nu ik de beslissing heb genomen viel er een last van mijn schouders en kan ik echt gaan genieten. Fidel Wel verdorie!!! Wat is dat klote zeg! Je man straks geen baan meer en er is een kleine op komst. Grr wordt hier zo boos om he. Klote maatschappij hier. Sterkte lieverd. Wendie en 2012mama Heel veel succes morgen! Ano Wat een leuke fotos!! Kan het niet laten....hier een leuke vergelijking van Jonna en Ilona. Bekijk bijlage 237144
[FONT="]Geboortelijst:[/FONT] 15-03-2012 10:38 JuultjeT (37+2): Viggo Luuk, 3785 gr. 50 cm, zkh 17-03-2012 13:57 Naomi123 (38+0): Jasmijn, 2755 gr. 47 cm, zkh 20-03-2012 15:00 ons2wonder84 (37+4): Emir, 2600 gr. 48 cm, zkh 20-03-2012 --:-- gertje08 (38+2): Nick, 3710 gr. 50 cm, zkh 28-03-2012 18:51 Vriendlief (36+0): Sofie Anna Barbara, 2990 gr. 47 cm, zkh 29-03-2012 07:58 Troela85 (39+5): Thijm, 3620 gr. 53 cm, zkh 29-03-2012 10:15 Moontje2008 (38+2): Fiene, 3420 gr. 52 cm, zkh 30-03-2012 10:03 Sab1988 (39+1): Jonas, 4230 gr. 53 cm, zkh 30-03-2012 15:30 Chelleke (39+5): Mila, 3340 gr. 49 cm, zkh 30-03-2012 17:45 Unox (39+1): Zoon, 3144 gr. 49 cm, zkh 01-04-2012 05:11 Moestra (37+1): Roan Joshua, 4062 gr. 51 cm, zkh 02-04-2012 15:01 Dreamer (38+2): Aimée, 3000 gr. 49 cm, zkh 03-04-2012 06:30 Evan (39+2) Floor, 3580 gr. 48 cm, zkh 03-04-2012 15:15 Hannie (38+4) Emma Sophia Johanna, 3740 gr. -- cm, zkh 03-04-2012 23:23 Ankje (38+0): Ilona Maria Johanna, 4190 gr. 52 cm, zkh 05-04-2012 18:48 Vogeltje (37+1) Mali, 2220 gr. 41,5 cm, zkh 06-04-2012 04:38 sjors22 (41+1) Keano, 2900 gr. -- cm, zkh 06-04-2012 12:28 LinC (39+1) Amco, 2985 gr. 49,5 cm, zkh 06-04-2012 --:-- Babyphat (40+1) dochter, 4100 gr. - cm, zkh 06-04-2012 20:00 Anoniempjuh (40+1) Daan Rudolph Marinus, 4070 gr. 52 cm, zkh 07-04-2012 07:12 Vruchtje24 (39+3) Yara, 3200gr. 48 cm, zkh 07-04-2012 18:55 Melissa (38+6) Corne, 3310 gr. -- cm, zkh 07-04-2012 19:51 Tamtam78 (40+3) Maylin Nova, 4300 gr. 53 cm, zkh 09-04-2012 23:30 Linnie1984 (39+6) Nienke, 3560 gr. -- cm, zkh [FONT="]13 Meisjes geboren[/FONT] 11 Jongens geboren [FONT="]Zwaarste: [/FONT]Maylin Nova (4300 gr.)[FONT="] ----- Grootste: [/FONT]Thijm & Jonas[FONT="] & Maylin Nova (53 cm)[/FONT] [FONT="]Lichtste: Mali[/FONT][FONT="](2220 gr.) ----- Kleinste: [/FONT]Mali [FONT="](41,5 cm)[/FONT] [FONT="]Buddylijst:[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT] - Noosa Fidel2010 - jesje1982 (ander forum) [FONT="]Miss Geul[/FONT] - Anoniempjuh Evan - Miss Geul [FONT="]Afsprakenlijst:[/FONT] 10-04-2012 Wendie1979: Intake opname - 13:30 11-04-2012 [FONT="]2012mama[/FONT]: geplande keizersnee - 7:15 Wendie1979: geplande keizersnee Fidel2010: controle vk - 10:50 Zonnestraal1981: controle vk - 12:45 Miss Geul: controle vk -13:10 12-04-2012 Mirella25: controle gyn - 11:10 13-04-2012 MoesCH: controle vk - 11:20 16-04-2012 Zonnestraal1981: evt. strippen [FONT="]Bevallingslijst:[/FONT] [FONT="]8 april[/FONT] [FONT="]Zonnestraal1981[/FONT], 1e kindje, ?, bv 9 april Mirella25, 2e kindje, ziekenhuis, fv [FONT="]10 april[/FONT] [FONT="]Maud85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]14 april[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="], 27 jaar, 1e kindje[/FONT] [FONT="]Josephine76[/FONT][FONT="], 36 jaar, 1e kindje[/FONT] Wendie1979, 32 jaar, 2e kindje, ziekenhuis [FONT="]16 april[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="], 27 jaar, 2e kindje, ziekenhuis (ks), fv (11-04-'12)[/FONT] [FONT="]MM1981[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] [FONT="]18 april[/FONT] [FONT="]MoesCH[/FONT][FONT="], 27 jaar, 2e kindje, thuis, bv[/FONT] 20 april Noosa, 1e kindje, ziekenhuis, bv [FONT="]Miss Geul[/FONT], 24 jaar, 1e kindje, ziekenhuis
Pfff kan niet slapen. Al een paar keer wakker geweest en steeds weer in slaap gevallen maar nu lukt het niet meer ...nog een uurtje en dan mag ik van mezelf mn bedje uit en opstaan... Zenuwen komen echt opzetten nu. Zie er nog steeds niet echt tegen op..ben gewoon super nieuwsgierig. Nou ga nog even een poging tot slapen doen...hopelijk lukt het, gaat de tijd ook wat sneller...
@2012mama succes vandaag @wendie jij ook succes!!! @ano ahhhh smelt smelt @ankje leuk hoor je meiden vergelijken.. @all bedankt voor alle steun.. thja tis gewoon kut.. maarja morgen schijnt de zon weer. @hier vanaf 2.15 uur al wakker, hoesten, neus verstopt.. plassen en uiteraard nieuws van gisteren verwerken dus kan nagaan, niet tot nauwelijks geslapen.. dus met de wekker er maar uit gegaan, anders vanmiddag maar nog een uurtje plat..
Fidel, ook een wakker nachtje dus...hopelijk ziet het er snel weer wat zonniger voor jullie uit! En inderdaad probeer vanmiddag nog even te gaan liggen!
2012mama, balen dat je niet kon slapen, hier ging het goed tot 3 uur en toen steeds om het uur wakker. Om 6 uur er uit gegaan, ik mag nog tot 7 uur eten en tot 10 uur drinken.....drinken is wel vies want het is alleen heldere drank (bah zwarte koffie) Vraagje, klinkt heel stom mss. Gister stond er een heel artikel in het AD over certificaten in ziekenhuizen als ze borstvoeding promoten, artikel kwam heel dwingend over. Strekking was eigenlijk, je rookt en drinkt negen maanden niet omdat het slecht is voor je baby dus je geeft ook maar borstvoeding zodra de kleine er is. Ik heb er gister direct over gehad bij de intake, vorige keer waren ze bij mij ook heel lang aan het pushen zowel in het ziekenhuis als daarna de kraamhulp thuis. Heb nu echt heel duidelijk aangegeven, ik probeer het lukt het niet dan stap ik direct over op de fles. En dat bepaal IK en niemand anders....voelde me wel een beetje een bitch maar de vrouw bij de intake zei zelf ook je moet goed voor jezelf opkomen want anders lopen ze over je heen met al hun adviezen. Maar mijn vraag is dus eigenlijk....neem ik zelf voor de zekerheid een flesje mee? Geen idee wat ze in het ziekenhuis gebruiken maar ik ga deze keer flessen van difrax gebruiken......iemand ervaring mee? @Ankje, goed van je dat toch gestopt bent. Je hebt er nog 1 rondlopen die aandacht wil en deze tijd is om van te genieten en niet om je druk te maken! @2012mama, succes straks.....ik denk dat je al onderweg bent. Geen idee of mijn internet het doet in het ziekenhuis anders zal ik manlief even vragen kort een berichtje te plaatsen Doeg!