Oké je blijft verschonen dan hè haha Slaapt jou kindje overdag van voeding tot voeding of soms ook tijdje wakker en zo ja hoe lang? Sorry voor mijn vragen maar kan ik beetje vergelijken
@ Moestra: Is toch wennen met 2 kids alleen, maar fijn dat het allemaal goed is gegaan. Woensdag ben ik voor het eerst alleen, maar dan gaat Danian wel naar de opvang. Ben nog aan het kijken of ik hem zelf wegbreng, lopen is te ver, dus dan moet het met de auto. Mijn schoonmoeder heeft ook al aangeboden om hem weg te brengen, dus zal ff kijken wat ik doe. @ Vruchtje: Ik verschoon ook voor het voeden @ Miss Geul: Jammer zeg dat je niet gestript kon worden hopelijk volgende week wel, maar nog mooier zou zijn als je eerder bevalt natuurlijk @ Wieg: Hier staat de wieg boven vanmorgen voor het eerst op haar eigen kamertje, 's nachts slaapt ze nog wel bij ons. 's Avonds leggen we haar vaak in de kinderwagen tot de laatste avond voeding en dan gaat ze in haar wiegje bij ons op de kamer.
Miss Geul, balen zeg, dat je niet gestript kon worden! Hopelijk volgende keer wel! Tamtam, lijkt me nog wel pittig om Danian zelf weg te brengen! Vruchtje, ik verschoon na de voeding. Kaj slaapt na de voeding makkelijk door en tijdens de voeding poept hij vaak. Hier: vriendlief is vandaag een dagje aan het werk.Had een belangrijke vergadering, dus is ook nog eens lang weg. Zag er eerst tegenop, maar gaat eigenlijk best goed. De kraamverzorgster is er de hele dag, straks wordt Finn door mn zus gehaald en kan ik lekker met mn kleine mannetje knuffelen...ook wel even fijn, en Finn lekker met zn neefje spelen. Nog niet gehoord hoelaat ze voor de hielprik komen, ben benieuwd. Afgelopen nacht Kaj trouwens weer lekker geslapen. Heb hem om 23.00 90ml gegeven, daarna om 3.00 en toen om 7.00 weer wakker gemaakt. 90 dronk hij vannacht wel op, net heeft hijwel 30 laten staan...maar ach, hij was 20 gram gegroeid dus dat gaat weer omhoog. Totaal was hij 250gr afgevallen.
Vruchtje, vraag maar raak hoor!! Hier is de kleine man smiddags momenteel onrustig en wakker. Maar meestal word er van voeding naar voeding geslapen. 2012mama, mooie foto's!! Tamtam, gaat het goed tot zover, op eigen kamertje slapen?
@ 2012mama: Ja misschien is het ook nog wel iets teveel. Fijn dat alles goed loopt zo zonder papa. Kaj heeft dus heerlijk geslapen. Kom jezelf ook aan je rust toe en als hij maar groeit. Mooie foto's hoor. @ moestra: Ja het gaat goed ze ligt heerlijk te slapen ga zo ff bij haar kijken.
2012mama wat een super leuke foto's fijn dat kaj het zo goed doet en dat hij groeit. en zometeen lekker knuffelen klinkt super. en dan heeft de finn ook een super leuke dag effe zonder zijn jonge broertje maar gewoon lekker spelen. tamtam fijn dat maylin het zo goed doet op haar eigen kamer. hier de boodschappen gedaan, nu weer effe op de bank liggen groetjes wendy
Naomi Ow gelukkig maar! Miss Geul Ik keek er niet echt naar uit. Vind het wel erg gezellig als Jeroen thuis is. Maar zo alleen met 2 kids is ook wel leuk (en ook pittig). Ik had de laatste dagen ook geen zin in warm eten. Succes bij de vk! Ow jammer! Je kan niet gestript worden. Hopelijk lukt het de volgende keer. Juultje Je zou Viggo kunnen proberen wakker te houden voor zijn laatste voeding. Dan heb je de kans dat ie na de laatste voeding gaat slapen. Ik ga bewust niet met Ilona onder de douche of bad s avonds vlak voor de laatste voeding. Juist omdat zij ook wakker is na het douchen of badderen. We gaan meestal vlak na het avond eten onder de douche. Tussen 7 en 8. Oeef!! Die kleine van jou heeft er geen zin in zeg. Vermoeiend. Misschien het cb idd even bellen voor advies? Vruchtje Ilona ligt veel in de box beneden (ook ivm visite). Maar tussen de middag leg ik haar boven in haar bedje zodat ze kan wennen. En ik ook trouwens, want moet vertrouwen krijgen dat het goed gaat in bed als ik er niet ben. Want wil haar eigenlijk wel snel naar haar eigen kamer doen. Geeft ons ook meer rust en prive. Ow wat heerlijk dat hij bijna op geboorte gewicht is! Evan En? Hoe bevalt het jou zo alleen met je kleine? Heb voor 45 euro stuk of 25 kleding stukken gehaald. Erg leuke dingen. Ook wat kleding voor Ilona gehaald voor al ze wat groter is .kon het niet laten liggen Foto op FB van het douchen Bekijk bijlage 238253 Noosa Hey! Wat fijn om weer wat van jou te lezen. Gelukkig gaat het goed me je! Lekker blijven genieten. Zonnestraal Jij wordt vandaag gestript! Heel veel succes. Hopelijk geeft het net zon goed effect als bij mij. En ga je vanavond lekker bevallen. Fidel Hoop ook voor jou dat je gestript mag worden. Moestra Jij ook alleen met 2 kids! Hoe gaat het bij jou? 2012mama Hier precies zon nacht gehad. Lekker hoor. Wat een geweldige fotos!! Hier gaat het allemaal zo zijn gangetje. Jeroen is vandaag weer aan het werk gegaan. Ik ben dus nu voor het eerst alleen thuis met 2 kids. Ilona heeft alleen nu even een flinke huilbui. Jonna is erg lief en helpt me zoveel ze kan. Echt super! Het CB is hier ook net geweest. Ze vond dat ik weer een voorbeeldig kind heb (glunder). Ben ook super trots op mijn 2 kids. Moest alleen nu ook Vit. D bij gaan geven. Dat advies was sinds 3 maanden nieuw. Omdat het veel voorkomt dat kinderen iets met hun botten hebben, adviseren ze nu ook dat je vanaf de eerste dag Vit. D bij moet gaat geven. Dus dat gaan we dan maar doen he. Om kwart voor 4 moet ik even langs de HA. Ilona haar spruw is nog niet helemaal over en het medicijn is bijna op. Dus ff langs om te checken. Wordt ook wel weer even spannend. Alleen met 2 kids in de auto Ilona was 2 dagen terug nog maar 50 gram van het startgewicht verwijderd. Nu hebben we haar nog niet gewogen, maar denk dat ze er nu wel iets overheen is. Vanavond weer wegen, want denk dat Jeroen vanavond met haar voor het eerst gaat dochen
ankje wat leuk je verhaal te lezen. ik wordt vaak zo vrolijk van je verhalen. veel succces bij de huisarts vandaag. en fijn zo een voorbeeldig kind. en een super leuke foto
[FONT="]Geboortelijst:[/FONT] 15-03-2012 10:38 JuultjeT (37+2): Viggo Luuk, 3785 gr. 50 cm, zkh 17-03-2012 13:57 Naomi123 (38+0): Jasmijn, 2755 gr. 47 cm, zkh 20-03-2012 15:00 Ons2wonder84(37+4): Emir, 2600 gr. 48 cm, zkh 20-03-2012 --:-- Gertje08 (38+2): Nick, 3710 gr. 50 cm, zkh 28-03-2012 18:51 Vriendlief (36+0): Sofie Anna Barbara, 2990 gr. 47 cm, zkh 29-03-2012 07:58 Troela85 (39+5): Thijm, 3620 gr. 53 cm, zkh (ks) 29-03-2012 10:15 Moontje2008 (38+2): Fiene, 3420 gr. 52 cm, zkh 30-03-2012 10:03 Sab1988 (39+1): Jonas, 4230 gr. 53 cm, zkh 30-03-2012 15:30 Chelleke (39+5): Mila, 3340 gr. 49 cm, zkh 30-03-2012 17:45 Unox (39+1): Zoon, 3144 gr. 49 cm, zkh 01-04-2012 05:11 Moestra (37+1): Roan Joshua, 4062 gr. 51 cm, zkh (ks) 02-04-2012 15:01 Dreamer (38+2): Aimée, 3000 gr. 49 cm, zkh 03-04-2012 06:30 Evan (39+2) Floor, 3580 gr. 48 cm, zkh 03-04-2012 15:15 Hannie (38+4) Emma Sophia Johanna, 3740 gr. -- cm, zkh 03-04-2012 23:23 Ankje (38+0): Ilona Maria Johanna, 4190 gr. 52 cm, zkh 03-04-2012 --:-- Maud85 (39+0) Zoon, 3700 gr. 52 cm, zkh (ks) 05-04-2012 18:48 Vogeltje (37+1) Mali, 2220 gr. 41,5 cm, zkh 06-04-2012 04:38 Sjors22 (41+1) Keano, 2900 gr. -- cm, zkh 06-04-2012 12:28 LinC (39+1) Amco, 2985 gr. 49,5 cm, zkh 06-04-2012 --:-- Babyphat (40+1) Dochter, 4100 gr. - cm, zkh 06-04-2012 20:00 Anoniempjuh (40+1) Daan Rudolph Marinus, 4070 gr. 52 cm, zkh 07-04-2012 07:12 Vruchtje24 (39+3) Yara, 3200gr. 48 cm, zkh 07-04-2012 18:55 Melissa (38+6) Corne, 3310 gr. -- cm, zkh 07-04-2012 19:51 Tamtam78 (40+3) Maylin Nova, 4300 gr. 53 cm, zkh 09-04-2012 23:30 Linnie1984 (39+6) Nienke, 3560 gr. -- cm, zkh 11-04-2012 09:06 2012mama (39+2) Kaj, 3470 gr. 49 cm, zkh (ks) 11-04-2012 15:57 Wendie1979 (39+4) Mees, 4420 gr. 54 cm, zkh (ks) 12-04-2012 --:-- Mirella25 (40+5) Melissa, 3110 gr. 51 cm, zkh (ks) 12-04-2012 23:53 Noosa (38+6) Stan, ---- gr. -- cm 13-04-2012 09:27 MoesCH (39+2) Dochter, 3558 gr. 51 cm, zkh [FONT="]15 Meisjes geboren[/FONT] 15 Jongens geboren [FONT="]Zwaarste: Mees[/FONT] [FONT="](4420 gr.)[/FONT][FONT="] ----- Grootste: Mees[/FONT][FONT="] (54 cm)[/FONT] [FONT="]Lichtste: Mali[/FONT][FONT="] (2220 gr.) -------------- Kleinste: [/FONT]Mali [FONT="](41,5 cm)[/FONT] [FONT="]Buddylijst:[/FONT] [FONT="]Fidel2010 [/FONT]- jesje1982 (ander forum) [FONT="]Miss Geul[/FONT] - Anoniempjuh [FONT="]Evan [/FONT]-[FONT="] Miss Geul[/FONT] [FONT="]Afsprakenlijst:[/FONT] 16-04-2012 [FONT="]Zonnestraal1981[/FONT]: strippen - 14:00 [FONT="]Fidel2010[/FONT]: controle vk, inwendig onderzoek + eventueel strippen - 20:30 [FONT="]Miss Geul[/FONT]: controle vk 19-04-2012 [FONT="]Miss Geul[/FONT]: controle vk ivm bloeddruk [FONT="]Bevallingslijst:[/FONT] [FONT="]8 april[/FONT] [FONT="]Zonnestraal1981[/FONT], 1e kindje, ?, bv [FONT="]14 april[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="], 27 jaar, 1e kindje[/FONT] [FONT="]Josephine76[/FONT][FONT="], 36 jaar, 1e kindje[/FONT] [FONT="]16 april[/FONT] [FONT="]MM1981[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] 20 april [FONT="]Miss Geul[/FONT], 24 jaar, 1e kindje, ziekenhuis
Ankje, ja dat advies van vit.d is inderdaad nieuw. Kreeg zelfs te horen dat Finn dat eigenlijk nog moet hebben...veranderd steeds, dat advies.. Heerlijk he, samen douchen! Hier is Finn net gehaald, hij kon bijna niet wachten tot hij daarheen mocht Heerlijk, een glunderend jongentje in de autostoel Ik ga zo even eten en dan een middagdutje met mn kleine man. De kraamhulp is er vandaag tot half 4 en dan komt mn moeder nog even. Zus brengt Finn na het eten weer terug...valt me tot nu toe mee, zo alleen!
ze moeten idd t/m hun 4e jaar vit. D hebben. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat we er niet echt consequent in zijn hoor. Heerlijk ff slapen. Nu de kraamzorg er is...lekker van nemen hoor
Dames... even een berichtje vanuit Limburg... Als eerste gefeliciteerd voor alle nieuwe mama's..... we zijn bijna allemaal al bevallen he Het is echt niet dat ik niet meer mee wil of kan kletsen maar pffff wat heb ik ineens weinig tijd met een kleintje zeg... Ik hoop zsm mijn gsm te hebben met internet erop zodat ik overal mee kan kletsen hahahaha. Hier gaat alles goed, Mila heeft alleen wat last van krampjes en dat is echt heel zielig...... Vanmiddag naar de kinderarts voor de oren controle ( is standaard in Dl) Ben benieuwd..... Voor iedereen een dikke knuffel en ik probeer heel hard om vanavond weer mee te kletsen. xxxxx
@tamtam zeker lastig in te schatten wanneer de kleintjes genoeg hebben gehad. Hier hetzelfde probleem maar dan met borstvoeding . Staat jammer genoeg geen cc aangegeven op de borst Van morgen veel last van krampjes, boertjes en winden Lastig ! Ook kwam er regelmatig melk terug. Ik ga morgen ook even overleggen met consultatiebureau. Ben benieuwd wat ze jou adviseren. @moenstra wauw je eerste vuurproef overleeft ! goed hoor met 2 kids, wel fijn dat je de deur niet uit hoef. @miss geul wat jammer dat het strippen niet kon, ik hoop voor je dat de beeb niet tot volgende week wacht maar spontaan eerder zijn papa en mama wil zien. @vruchtje wij verschonen van te voren, maar moeten dan ook tussendoor en soms zelf daarna ook nog verschonen ! zo gaat het wel erg hard met de luiers Hoe doe jij dat ? @2012mama lief je foto !!! wat een stoere mannen ! @ankje jeetje jij bent goed geslaagd en dat voor een m ooi prijsje ! daar hou ik ook van Hier vanmorgen om 8 uur wakker geworden, Floor heeft goed gedronken maar daarna veel last van krampjes en melk terug geven. Morgen maar even aan het cb raad vragen. Wat heerlijk dat ze zo over kids te spreken zijn ! Dat wil iedere moeder natuurlijk graag horen ! en kan me goed voorstellen dat je het spannend vind om met twee kleintjes in de auto te zitten. Maar je kunt het leuke foto trouwens Zo nu even proberen een tukkie te doen....
Hey meiden Juultje heeft viggo misschien niet veel last van krampjes? Misschien anders toch iets ervoor geven? Vervelend hoor meid, knuffel Ankje mooie foto! En fijn hè die complimentjes haha.succes in de auto, lijkt mij ook wennen de eerste keer. Missgeul hè jammer dat het strippen niet lukte, hopelijk volgende keer wel dan! Wakker zijn: tja ene keer slaapt ie meteen na de fles andere keerde wakker, heel verschillend.sochtends ligt ie beneden, smiddags boven na De fles van ongeveer 16.00 weer beneden en na die van 19.00 weer boven.ligt er ook erg aan of hij krampjes heeft of niet, of ie wel of niet snel slaapt. Hier alles goed!daan krijgt savonds rond 22.00 een fles, aan rond 3.00 en dan sochtends rond 7.00 hij krijgt 7x 100cc en denk vanaf vanavond 110cc.tis een echte homgerlap haha.
ankje die vit. d moet dat altijd? of alleen met flesvoeding? 2012mama geniet van je dutje, fijn dat finn zo vrolijk weg ging. chelleke wat vervelend van die krampjes wel fijn dat het verder goed gaat met jullie. evan ik ben benieuwd wat het cb je morgen verteld. geeft floor vaak en veel terug van voeding? ano fijn dat hij het zo goed doet hier effe met vriend op stap geweest nu weer thuis. en effe op de bank liggen en mijn ogen sluiten ik ben echt heel moe. verder geen plannen meer voor vandaag. groetjes
@tamtam: is er ook een minimale hoeveelheid die ze móet drinken? als je meisje wel groeit zou ik me geen zorgen maken om de voeding hoor. wat je zegt; je kunt het moeilijk naar binnen proppen! wat een verschil zeg, hier is de melk niet aan te slepen 130 cc (gekolfde melk) drinkt ie zo weg! je kunt aan signalen van maylin wel merken of ze honger heeft. als ze smakt of hapt bijvoorbeeld. als ze niet 'vraagt' om meer dan mag je er denk ik wel vanuit gaan dat ze geen honger meer heeft?! zijn jullie inmiddels al buiten geweest? hoe was het? Heerlijk he, weer even frisse lucht opsnuiven @moestra: hoera! eerste spits overleefd hoe is het verder gegaan vandaag? @missgeul: he balen dat het strippen nog niet kon hopelijk volgende week meer geluk!! @vruchtje: haha jij ook eentje die het gezellig vind om wakker te blijven dus verschonen doen wij voor de voeding, maar vaak kan ik na de voeding weer, omdat hij dan zijn luier weer volgepoept heeft! @2012mama: spannend, zo'n eerste dag zonder je vriend. hoe is het gegaan??? zooo, nette nachten maakt je mannetje hoor! lekker he als je dan aardig wat uurtjes kunt slapen!! @ankje: wow, mooie foto!! wat leuk dat je het cb zei dat je voorbeeldige kids hebt trotse mama! hihi je zit nu ws bij de huisarts. ben benieuwd... succes! @chelleke: lastig is dat he... helemaal in het begin kom je handen en tijd tekort! maar we wachten hier geduldig op je hoor geniet maar lekker van je kleintje! Hoe gaat het met jou? met je hechtingen? Helpt de antibioticakuur? is de ontsteking weg?? @evan: ahh zielig van die krampjes.. en veel melk teruggeven... drinkt Floor wel rustig? en laat je haar tussendoor ook vaker boeren? Als we viggo de fles geven laten we hem tussendoor wel 3 of 4 keer boeren, anders gooit hij er ook heel veel weer uit! @anoniempjuh: nee krampjes zijn het niet, dan huilt hij ook heel anders en horen we hem persen (daar kreunt hij erg hard bij). ik weet t ook niet haha goeie eter ds, die zoon van jou! heerlijk zeg @vitamine D: hoeft alleen als je borstvoeding geeft. aan kunstvoeding is het al toegevoegd. Kent iemand Stefan Kleintjes? Hij schrijft boeken over borstvoeding en voeding aan kinderen (hij is ook groot voorstander van de rapley methode). Hij schrijft dat vitamine D in principe niet nodig is als je kind 30 minuten of langer per week buiten is. Je lichaam maakt namelijk vitamine D aan door in aanraking te komen met zonlicht (en dan bedoelen ze niet perse dat je pal in de zon zit), maar gewoon daglicht buiten. dat werkt voor kinderen net zo. Het is dus helemaal niet erg als je je peuter of kleuter geen vitamine D toedient, mits hij/zij regelmatig buiten is! Voor een baby geldt dit ook, maar omdat je die vaak dik inpakt en verstopt onder een kap of scherm is het lastiger in te schatten of hij/zij voldoende zonlicht pakt. Lieve meiden, bedankt voor jullie reacties op mijn radeloze bericht van gisteren. ik lees meerdere keren over een draagdoek of gewoon bij me leggen. draagdoek heb ik, dus die kan ik proberen. bij me leggen helpt maar even, want als hij slaapt en ik wil m wegleggen dan moet ik hem weer inbakeren, anders is hij binnen no time weer wakker en dan slaapt ie helemaaaal niet meer.. Viggo heeft nu net om 14:00 een fles afgekolfde melk gehad (hij sliep nog en mijn borsten stonden op knappen dus ben gaan kolven), daarna nog even bij mij aan de borst om toch het mamamomentje te hebben. tot 15:00 bezig geweest. daarna ingebakerd en in de kinderwagen gelegd, ben met hem naar de supermarkt gelopen, zijn oogjes vielen steeds dicht en toch slaapt hij nu nog steeds niet. ligt nu weer met grote open ogen in de kinderwagen. hij vecht gewoon echt tegen de slaap. ik snap er niks van... hebben viggo net gemeten, 54,5 cm!!! dat is een cm per week! pfoe... moet met luiers nu ook naar maatje 2, maatje een past bijna niet meer!