April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ankje
    hier heeft het niet door gezet, nog steeds ongi krampen maar meer niet. fijn zo een goede nacht pijnlijk van dat puistje.

tamtam
    fijn maar 1x in de nacht, en dat je man vandaag nog vrij is is ook erg lekker.

onswonder
    wat een verhaal, dat ze je zolang alleen laten liggen vind ik wel heel erg. wel erg knap dat jij de perweeën hebt kunnen weg puffen en schreeuwen.

hier een goede nacht, 1 maagzuur aanval en 1 wc bezoek.
    wel een aantal keer wakker geworden van een harde buik of rugpijn en dan ging ik weer draaien en verder slapen.
    vandaag de was opgehangen, bed verschoond, en droge was opgeruimd. ga zometeen boodschappen doen voordat het gaat regenen want dat geven ze vanmiddag op.

ik heb wel sinds ik wakker ben hoofdpijn maar dat komt denk ik ook doordat ik gewoon verkouden ben.:(

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    wonder: wow klinkt ook als een zware bevalling. Leuk dat je je verhaal met ons deelt.

Tamtam: lekker nacht gehad dus fijn hé dat doet een mens al snel goed. Hoe gaat het met Danian reageert hij nog steeds goed op de nieuwe telg?

ankje: klinkt vervelend je puistje:(. Goed te lezen dat ook jullie nacht goed is verlopen.

ALL: hier ook voor het eerst een betere nacht:). In plaats van na de nachtvoeding 2 uur wakker zijn ging ze lekker slapen. Laatste fles dronk ze slecht maar 50cc van de 110cc wat we haar aanbieden. Geen idee waarom maar daardoor afgelopen nacht 2 voedingen om 2.00 uur en 5 uur. Waarschijnlijk zat er iets dwars of was ze gewoon te moe om te drinken of verzadigd dat kan ook.

Manlief is lekker met Finn naar binnenspeelparadijs dus ik heb net even lekker in huis gerommeld en nu zo de kleine wakker maken voor haar flesje. Wat genieten met zo'n moppie erbij:):).

Af en toe maakt grote broer het ons wel eens lastig door stiekem dingen te doen die niet mogen. Of als ik de baby voedt dat ik persé iets met hem moet doen. Ik denk toch een vorm van "gezonde" jaloerzie terwijl ik hem net zoveel wellicht nog wel meer aandacht geef dan zijn kleine zus. Maar soms blijf ik me schuldig voelen. Herkenbaar voor de mama's met 2 of meer kindjes?

Miss Geul: jammer nog je BIB......., hopelijk snel babynieuws van jouw kant!! Vervelend die hoofdpijn

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Danian reageert goed op Maylin kan nog niet echt jaloezie ontdekken. Leg ook aan hem uit als ik Maylin moet voeden dat ik straks weer met hem ga spelen.
    Een beetje jaloezie is ook niet zo gek denk ik grenzen opzoeken.
    Wat fijn dat jullie kleintje nu ook ging slapen. En dat minder drinken herken ik alleen Maylin drinkt de laatste fles voor de nacht meestal wel goed, maar overdag drinkt ze steeds kleine beetjes. Om 10 uur heeft ze maar 50 cc gedronken en nu werd ze net wakker en leek ze honger te hebben hebben we maar weer 60 cc aangeboden. Dat 3 uur er tussen lukt ons echt niet altijd overdag doordat ze steeds kleine beetjes drinkt.

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje wat leuk dat finn naar het binnenspeelparadijs is, wat verwennen jullie hem gister spelen met zijn neef geloof ik en nu met papa naar het binnenspeelparadijs.
    dat is echt leuk voor finn en dan kan jij je even focussen op je andere kleintje.

tamtam ik ben het met je eens kijk naar je kind en niet alleen naar de klok, want wij hebben ook wel eens tussendoor trek of honger en dan pakken we ook wat.

5. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Administratief medewerkter
    Limburg
    Hallo allemaal,

Ik ben er nog eens geraakt... ik heb niet alles terug kunnen lezen want dat is echt veel te veel... Gisteren was ik hier ook via de tablet, had ik een heel bericht getypt ging er wat fout! :x nooooo...

Nu dus ff opnieuw via de laptop... Amco slaapt dus moet ff kunnen ;)

@ Juultje... ik heb gelezen dat Viggo veel huilt... misschien stom... maar heb je al geprobeerd om hem op zijn buik te laten slapen?

Amco kan ook heel erg onrustig zijn en dan is het echt zoeken naar de oorzaak en vooral naar mogelijk oplossingen. We hebben hier al nieuwe flesjes, een nieuw speentje, 2 soorten druppels voor krampjes, zo'n driehoek kussentje - voor meer geborgenheid-, we wikkelen hem in, masseren zijn buikje en bovenbeentjes, lopen rond, ... en nog is het vaak niet goed :( Zo zielig, hij huilt dan zo hard en zo lang dat hij er helemaal schor van wordt. :( We weten al dat hij best veel wil eten, een hele sterke zuigbehoefte heeft, veel geborgenheid nodig heeft, soms last heeft van krampjes,... maar het is echt niet duidelijk wat wanneer aan de hand is... maar dat komt nog wel.

Mijn bevallingsverhaal - voor de geïnteresseerden-:

Nou... het was dus een super snelle bevalling. Ik hoopte dat ik op mijn zussen leek die er zo'n gemiddeld 5 uurtjes over doen maar ik heb toch wel het record gebroken hoor! ;) Voor Amco had ik het liever wat rustiger gehad... voor mezelf... tja... eigenlijk liever zo dan uren en uren weeën moeten hebben.

Vrijdagmorgen 12-4 zo rond 9.45u begon het in mijn buik wat te rommelen. Ik had al zo'n voorgevoel dus ik dacht, ik ga snel even douchen en dan kijken we verder. Om 10u was ik uitgedoucht en leek ik toch echt wel weeën te hebben. Meteen de contraction app gepakt ;) en wat bleek, de weeën kwamen om de 2-3 minuten en duurden ruim 1 minuut! Omdat ze in het ziekenhuis hadden gezegd 'Als je om de 5 minuten weeën hebt en dat een half uur lang, dan kom je maar naar het ziekenhuis.' Oeps... dacht ik... dat is wel heel snel zo van het ene op het andere moment. Dat is al veel minder dan 5 minuten! :$ Fred meteen naar onder geroepen want hij was lekker aan het uitslapen. 'Schat, ik denk dat ik weeën heb nu. Maak je je klaar? Als het nodig is dan kunnen we naar het ziekenhuis.' Fred vroeg nog, hebben we nog tijd om een broodje te bakken? (afbakbroodjes voor ontbijt - duurt 10 min) Ik dacht van doe maar we kijken wel. Ik ga ff liggen op de bank, misschien dat ze afzwakken en is het vals alarm. Zo rond 10.20u werd het duidelijk dat ze niet afzwakten, in tegendeel, ze begonnen steeds langer te duren 1.30 min en om de 2,5 minuten gemiddeld.

Kom schat we gaan naar het ziekenhuis, mocht het toch nog stil vallen, beter voor niks naar het ziekenhuis dan te laat! Enfin... alles ingeladen en om 10.30u reden we richting Genk. De weeën bleven maar komen (waren makkelijk op te vangen, kon niet echt praten tijdens een wee of me concentreren maar echt pijn deden ze niet). Halverwege de rit had ik het idee dat de weeën niet meer echt stopten... alsof ze sterker werden en weer afzwakten daar bleven hangen en weer heviger werden... In Genk aangekomen, het was nu 11 uur, leek er wel weer een stop tussen te komen - kort - maar ze stopten wel. Via spoed naar binnen, bleek het daar file te zijn en ik had echt geen zin om dat af te wachten! Dus wij meteen door naar de verlosafdeling. ff bellen / intercom... Goedemorgen met Lindsey ik heb weeën, ik denk dat de bevalling begonnen is.
    Een paar minuutjes later stond er een vroedvrouw bij me... Ze vroeg of het ons eerstje kindje was? ja Is je water al gebroeken? nee Heb je al ontsluiting? Ja woensdag had ik 3 cm. Heb je de inschrijvingspapieren? Euh nee... het was file op Spoed en wilde dat niet afwachten. Dat moet toch nog gebeuren, je man kan dat doen en ondertussen kun je even wachten in de wachtzaal. Het is hier heel druk - alle kamers liggen vol- dus je kan nog niet naar binnen, maar we weten dat je hier bent dus maak je geen zorgen. euh... ok...

Ik in de wachtkamer gaan zitten en de weeën bleven ondertussen maar komen... en na een tijdje (5 - 10 min?) kwam ze naar me toe. Ik mocht mee naar een apart kamertje en daar zou ze me aan de monitor leggen. (hier ben ik het tijdsbesef kwijt geraakt) Ik moest op mijn rug liggen... en dat was écht geen pretje... dat deed me echt zeer en ik wilde mijn jeansbroek uit doen want die zat me echt in de weg maar dat 'hoefde' voor haar niet. (mens ik wil die broek uit, hij zit me in de weg!) Het hartje van de baby kon ze volgen, de weeën niet want dat apparaat deed het niet. :(
    Nou... op een bepaald moment moest ik echt naar het toilet (poepen) dus zij... dan ga ik toch eerste even kijken hoever je bent. Bleek ik een kleine 6 cm te hebben! Dus ik kon wel veilig naar de WC. Op de WC moest ik inderdaad poepen maar die weeën waren nu toch wel heftig hoor! Auwch... ik had toen zoiets... als dit een kleine 6cm is... en ik moet naar 10 en dat kan nog lang duren... dan wil ik een ruggenprik! :$ Nou terug naar het aparte kamertje... begin ik te jammeren tegen mijn ventje dat het zo'n zeer doet en dat ik écht wel een ruggenprik wil... het kan me niet schelen dat ik dat eerste niet wilde, nu wil ik het wel! Geen vroedvrouw daar dus ik zeg bel ze maar want dit vind ik niet normaal! Ondertussen kneep ik zijn hand zowat fijn... en moest ik weer naar de WC... vroedvrouw was er ondertussen wel maar ik mocht nog wel naar de WC... begon ik me daar te zweten toen ik daar zat... dreef zowat van de WC af... ik begon me daar letterlijk uit te kleden (kon me niets schelen dat ik nog in het 'wachtkamer' gedeelte zat)... had alleen nog mijn bh en truitje met spaghettibandjes aan (had wel een laken om rond me te wikkelen)... ondertussen was daar een gyn. die daar toevallig een lunchafspraak had die kwam dus bij mij bij de WC staan... Ik moest van haar van de WC afkomen en dan zou ze nog eens even checken... moest ik weer op mijn rug gaan liggen in dat kamertje maar dat wilde ik écht niet! Op slag was er een verloskamer vrij gekomen dus ik mocht meteen daar naartoe. Ik zette me op dat bed, zij checkt... zegt ze... 10cm! Als je persdrang hebt mag je meepersen. Het was toen al ruim na 12u.

En toen werd het hectisch! :$:$:$ Meteen mijn gyn opgeroepen, kinderarts, vruchtwater gebroken,... tijd voor een infuus was er niet meer, laat staan voor een ruggenprik. Amco zijn hartslag daalde heel hard en het lukte hem niet om die weer omhoog te krijgen. Hij had door de snelle / heftige weeën in het vruchtwater gepoept... ze moesten meteen 'helpen' want de bevalling moest snel gaan, ze wilden geen risico nemen.
    Ik moest dus persen en ze plaatsten al meteen de vacuümpomp op zijn hoofdje. Na 4-5 keer persen en met 1x losschieten van die pomp is ons kleintje geboren om 12.28u.

Zijn hoofdje zag er zoooo erg uit :(:(:( Echt een hele grote schaafwond, echt met vel er af en bloeduitstortingen... zo erg... :(:(:( Gelukkig is dat heel snel geheeld, nu zie je er bijna niets meer van. :) En het lijkt er op dat hij er alleen de eerste 2 dagen last van heeft gehad.

Dus ja... zeg maar 2,5u vanaf de start van de weeën tot de bevalling.

Ik heb een knip en ik heb ook nog een ontsteking gekregen op dag 5 na de bevalling :( En dat doet / deed zeer. Veel meer pijn dan van de knip en de hele grote aambeien. Als ik gewoon niks deed en op de bank lag deed het echt pijn. Gelukkig heb ik antibiotica gekregen dus die ontsteking is nu bijna weer weg en ben ik weer mezelf. :) Ik heb ook 2 dagen extra kraamzorg genomen. En dat was geen overbodige luxe. Gisteren was de eerste dag zonder kraamzorg en ik vind het toch wel jammer dat ze weg is hoor. Nu moeten we weer alles zelf doen. ;)

Zo, hier laat ik het maar bij, ik zadel jullie op met veel leeswerk.
    Ik ga nog eens naar mijn mannetje kijken, want hij zal zo wel weer moeten eten.

Ik zal mijn best doen om snel terug te komen, maar het is zo druk met zo'n kleintje. Ritme moet er nog een beetje inkomen... :)

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: herkenbaar hier ook gemiddeld 2 voedingen van de 7 dat ze maar 50 of 60 cc drinkt zoals net. Daarvoor 105cc dus maakt weer goed. Ze redt het wel om 3 uur er tussen te laten lastig als ze dan eerder komt je blijft bezig met voed. Hier duurt boeren ook vrij lang dus dat kan hier soms ook de oorzaak zijn van minder drinken. net 20 minuten geprobeerd te laten boeren lijkt me lang genoeg.

All: boert jullie baby ALTIJD na een voeding of soms niet? En welk tijdstip doen jullie je kleintje in bad s ochtends of s avonds?

7. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Limburg
    @ vruchtje ... Wij laten hem tussendoor boeren anders drinkt hij zijn flesje veel te snel op
    en heeft hij last van krampjes. Het komt wel eens voor dat hij op het einde dan niet meer boert.

Met de kraamzorg deden we hem 's morgen in bad. Maar wij gaan nu proberen om hem 's avonds in
    bad te doen. Misschien dat hij dan 's avonds wat rustiger is want normaal slaapt hij na het badje
    heel erg goed. Ik twijfel alleen nog of we dat voor of na de voeding zouden moeten doen.
    Voor de voeding - dan heeft hij zoveel honger dat hij de hele tijd schreeuwt. Na de voeding, misschien
    gaat hij dan wel spugen... al is hij daar niet gevoelig voor... dus denk dat we dat gaan proberen.

Douchen met het kleintje: Ik zou dat nog niet durven... hij vind het niet leuk om in zijn blootje
    te liggen. Dus ik denk dat hij heel wild gaat doen om dan de douch in te gaan. Mag er niet aan
    denken dat we hem zouden laten vallen. Nee, dat doen wij maar niet ;)

Straks komen ze een 2de keer voor de hoortest... 1 oortje wilde niet... misschien nog wat smeer erin ofzo...
    Hij moet alleen zo eten... hoop dat ze komen of voor het eten of na het eten... maar we zien wel ;)

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    linC
    wat en snelle maar heftige bevalling , ik zou gillend gek worden in zo een wachtkamer met weeën ik hoop niet dat mij dat overkomt.
    ik heb wel al stickers laten maken en die zitten standaard in mijn tas die overal mee naartoe gaat.!!

vruchtje lastig he dat je niet weet hoe en wat net als met boeren zit er wel of geen boer dwars lijkt me erg lastig.

9. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @chelleke: fijn dat het beter met je gaat meid! enne... hier is manlief ook thuis overdag, maar toch soms nog handen tekort hoor.. helemaal als die kleine veel wakker is, dan ben je alleeeeeen maar bezig! en als ze slapen: het huishouden! Fijn dat de hielprik goed was:D

@moestra: wat fijn dat het beter gaat meid!oeh en lekker dat je hebt kunnen shoppen!! altijd leuk:D

@fidel: ik hoop zoooo voor je dat je snel gaat bevallen (misschien ben je stiekem al bezig:D)

@missgeul: je huis is dus helemaal spik en span, dus die kleine kan nu wel komen hoor!!! hmm spannend dat je wel rommels hebt:D

@ankje: wow, heerlijke nacht zeg! oef... een opstandige peuter dus! ben benieuwd of je aanpak werkt :) succes!

@tamtam: wow, maar 1 nachtvoeding!! lekker!!

@ons2wonder: wat een verhaal zeg! pfoe! zielig dat je kleine mannetje zo'n last heeft van zijn darmpjes. hopelijk verbetert dat snel. zielig he als ze dan zo huilen en dat je weet dt je niks kunt doen :(

@vruchtje: wat fijn dat ze lekker ging slapen na de voeding zeg!! wat is je nacht dan anders he... oeh.. grote broer hangt de draak uit dus :p lijkt me idd lastig om je aandacht goed te verdelen. maar t6 zal wel een kwestie van wennen zijn voor je zoontje, denk niet dat je hem echt te weinig aandacht geeft hoor! komt vast goed:D

@LinC: jeeeuuutje wat een verhaal joh! ging idd snel zeg, maar wel erg heftig dus!! pfoe.. vervelend dat je onderkantje is gaan ontsteken :( lees het wel vaak hier dat dat gebeurt na inknippen:( is dat normaal???? wel fijn dat de antibiotica goed helpt!
    Viggo op zn buik laten slapen hebben we nog niet geprobeerd, maar kan ook niet omdat we hem inbakeren. en als we hem niet inbakeren gaat hij helemaaaal niet slapen! maar bedankt voor de tip :)

@vruchtje: Viggo boert ook niet na elke voeding hoor! merk wel dat als we hem de fles geven met afgekolfde melk dat hij veel meer boert en veel meer spuugt dan wanneer ik hem gewoon de borst geef!
    in bad of onder de douche doen wij 's morgens.. 'savonds wordt hij er alleen maar erg wakker van...

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nee mijn vriend is nog volop bezig, we leven in verbouwing en die verbouwing duurt nu 6 jaar en zal ook nog wel jaren duren.
    dus ons huis spik en span kan niet;)

11. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Limburg
    Ik las net iets over het wel / niet vastzitten van een boertje en het herkennen daarvan...
    Tip van onze kraamverzorgster... als het tongetje naar het gehemelte wijst dan zit er een boertje dwars, is het tongetje ontspannen dan is er niks aan de hand :)

Bij ons klopt dat toch 9/10 keer.

Misschien wisten jullie dit al, maar voor ons was het helemaal nieuw en super handig!

@ Juulke... of een ontsteking normaal is? Nee, maar komt wel vaker voor bij knippen volgens de kraamzorg. Maar de hechting was ook wat open gegaan... flauw gevallen in de douche na de bevalling :(... en daar is het gaan ontsteken... Maar had ook hele goeie pijnstillers! Die slik ik nu nog steeds. Dat doet ook wonderen natuurlijk ;)

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    die tip ga ik proberen te onthouden voor tzt want die kende ik nog niet.
    dus als het tongetje omhoog wijst zit er een boer dwars en anders niet, ik ben benieuwd of mijn kleine mee doet met die theorie.
    hahaha

13. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Limburg
    @ miss geul... :) succes!

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    eerst moet die kleine nog mijn buik uit willen, die zwemt nog wel best geloof ik hihi

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Wij laten haar wel naar elke voeding boeren en ook wel tussendoor, maar er komt niet altijd een boer.
    In bad doe ik nu nog 's ochtends, maar wil het na de avond gaan verschuiven straks dan gaat Danian ook douchen.

@ Linc: Wat een snelle bevalling erg heftig en dan ook nog een ontsteking. Gelukkig gaat het de goede kant weer op.
    Die tip kende ik ook nog niet zal er is op letten.

@ Ons2ewonder: Ook al zo'n heftige bevalling!! hopelijk krijgt je zoontje snel minder last van zijn darmpjes.

@ Miss Geul: Je kleintje wil er maar niet uit he, zit er nog veels te lekker.
    Hier net lekker 2 uur geslapen kan nog wel langer, maar ja dat zal voorlopig wel zo blijven met die gebroken nachten

16. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Limburg
    @ miss geul... ik leef met je mee hoor, dat wachten duurt op een bepaald moment zooo lang...

17. zonnestraal1981

zonnestraal1981 Actief lid

14 jun 2011
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier alles nog rustig.
    Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor controle, hier was alles nog goed.
    Ik moet nu donderdagmiddag om half 4 nog een keer voor ecg, en als er vrijdag nog geeen kindje is, dan word ik zaterdag ingeleid. maar ik hoop dat het eerder komt.:)
    wat een verschil van bevallingsverhalen, ik hoop dat ik ook snel hier mijn verhaal kan neer zetten.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zonnestraal: fijn dat controle goed was. Hopelijk komt de bevalling vanzelf opgang en anders wordt zaterdag spannend!!

linc: wat een goeie tip over het boeren

19. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    grmbl... hier weer een wakker mannetje.. al vanaf 13:00!!
    Dacht dat ik het ei van columbus gevonden had: de stofzuiger! elke keer als ik die aanzette ging meneer lekker slapen. maar vandaag werkt dat dus ineens weer niet :( heb m net maar weer gevoed, schone luier enz... maar nog steeds die ogen wijd open. boven slaapt ie niet, beneden slaapt ie niet...wanneer houdt dit op zeg, pfffff

verder vind ik m wel lief hoor en ik geniet ook echt wel, maar ik vind het zooooo frustrerend dat viggo niet gewoon gaat slapen als hij gaapt en ik m wegleg....

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam inderdaad en het heeft het ook nog goed, genoeg vruchtwater, genoeg voeding van mij dus waarom zou het komen;)

linC ik moet zeggen als alle dagen zoals vandaag gaan vind ik het niet erg, weinig maagzuur, lekkere trek is terug alleen weinig concentratie en dat is niet handig met leren maar als dat het ergste is houd ik het nog wel 1 of 2 weken vol.

zonnestraal ik hoop dat de bevalling eerder op gang komt.

juultje heb je geen buikdrager waar je viggo in kan leggen dat jij gewoon dingen kan doen en viggo "veilig" ligt voor zijn gevoel en dan rustig kan gaan slapen? misschien wilt hij zijn mama hebben?

hier een goede dag, weinig maagzuur, weer een beetje trek in dingen, ik moet zeggen ik leef aardig op. ik heb wel aardig wat harde buiken gehad maar die gingen weer weg en de hoofdpijn is weg getrokken dus hier een tevreden zwangere vrouw die er op deze manier nog wel wat langer mee kan lopen de helse rugpijn is ook weg dus dat is goed.

Deel Deze Pagina