April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Tamtam
    Je rekent dan 100 cc.

Troela
    Zeker een service van Difrax zeg!!

Inbaker doeken
    Wij wikkelen Ilona ook in, maar wij gebruiken een fleace deken. Daarvan vouwen we 1 punt half naar binnen. Daar leggen we Ilona op en vouwen de punten links en rechts om haar heen.

Zonnestraal
    Heel veel succes vandaag!!

Vandaag naar Ballorig!! Heb er vet veel zin in. Kan nu ook lekker met Jonna ravotten zonder de dikke buik! Lekker gek doen! Heerlijk. Wat heb ik dat gemist zeg.

Jonna hangt de laatste 2 dagen erg aan mij. Terwijl ze erg aan Jeroen hing.
    Gisterenavond werd Jonna huilend wakker. Jeroen ging kijken, maar mama moest komen. Ik heb een tijdje naast haar gezet en ze viel gelukkig al snel in slaap. Smelt!

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ankje: veel plezier vandaag leuk even alle aandacht op jonna gericht. Ik weet niet of ik me kleine meid al zou kunnen missen

slaapt jullie kleintje op rug of zij? Hier wil ze niet op rug. nu ingeklemd met rollen handdoek kijken voor speciaal zijligkussen

3. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    @zonnestraal: heel veel succes vandaag meid! Hopelijk is er vannacht al
    Begonnen

@ankje! Veel plezier vandaag! is een fleecedeken niet te warm om Ilona in te wikkelen? de kraam had bij ons liever niet dat we die gebruikten!

@ano! Die is idd een stuk goedkoper! Maar ben ook op marktplaats aan het kijken voor de puckAbaby! 25 euro is nog wel om te doen! als ziet die inbakerdoek van jou er ook wel makkelijk uit en niet duur! Al lees ik reactie dat sommige baby de doek los wroeten ivm
    Klittenband! En Thijm is vrij sterk! Wat denk je? Zou dit kunnen of is het echt sterk material? En wat voor stof is het?

4. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Fidel gefeliciteerd met jullie dochter.

@ Vruchtje knap dat ze op haar eigen kamer ligt. Mali ligt ook al vanaf dag 1 op haar eigen kamer.

@ Zonnestraal succes vandaag.

@ Miss Geul hopelijk mag je snel bevallen je wacht al lang genoeg.

Inbakeren wij hadden bij Toby ook de swaddle me, Mali houdt totaal niet van inbakeren.

Gisteren is ze gewogen en ze weegt nu 2460 gram:$ ons meisje groeit echt al kool.
    Zal straks eens een foto posten van ons kleine meisje.

5. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
  6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Zo, even reageren...had gisteren niet echt meer de energie ervoor..

Ankje, veel plezier vandaag! Heerlijk voor Jonna, dat ze even jullie voor zich alleen heeft, en denk ook voor jullie om even alleen Jonna te hebben...tenminste, ik vind het heerlijk af en toe even alleen met Finn te zijn en hem volop aandacht te kunnen geven!
    Andersom natuurlijk ook om alleen met Kaj te zijn.

Sab, balen, zo'n huildag. Hopelijk gaat het vandaag beter?

Moesch, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. En dat dinsdag dan lang duurt...maar komt vast goed!

Troela, leuk, een shoot..was de shoot van jullie 3en/ Of alleen
    Thijm? Wij hebben 8 mei een, van Finn en Kaj.
    Die service van difrax is inderdaad super. Hier laatst 2 nieuwe flessen en knuffeltje ontvangen.

Zonnestraal spannend hoor! Vandaag komt misschien wel jullie kindje!

Miss geul, fijn dat je een leuke avond hebt gehad!

Ankje, hier hangt Finn ook erg aan mij, alles is mama doen...volgens onze kraamhulp best bijzonder omdat veel kindjes juist eerst niets van mama willen weten.
    Veel plezier vandaag!

Vruchtje, Kaj slaapt op zn rug, maar soms zij en dat vindt hij ook prima.

Vogeltje, super dat jullie meisje zo groeit!

Hier een beetje een rommelavond gehad. Kaj is heel makkelijk, maar drinkt nu sinds een paar dagen heel onregelmatig...ene keer 100, andere keer 40...wel laat hij er eigenlijk standaard 3 tot 4 uur tussen. Minder of meer tijd ertussen maakt qua honger niet echt uit...
    We boden iedere keer 100 aan, maar die ging dus vaak niet op, alleen snachts...
    Nu heb ik vanochtend besloten dat we terug gaan naar 70 overdag en dan gewoon om de 3 uur gaan voeden. Even kijken of hij het dan wel op krijgt en daardoor meer regelmaat in de hoeveelheid krijgt. De laatste fles en die snachts ga ik dan wel 100 aanbieden.
    Weet niet of het gaat werken, we zien wel...gewoon even proberen. Vandaag en morgen dus maar even opschrijven wat en hoelaat hij precies drinkt.

De nacht was trouwens wel weer perfect...heb om 23.30 100 gegeven, daarna om 4.00 100 en daarna om 7.30 dus 70. Ga dus nu om 10.30 weer 70 aanbieden.
    Straks komt er kraamvisite en eigenlijk wil ik ook nog even eruit...even naar buiten ofzo, maarja het weer werkt nog niet echt mee...

7. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ 2012mama
    Hier ook een meisje dat overdag 60 drinkt en om 22.20 en 3 uur 90. Gewoon je gevoel volgen dan komt het wel goed.

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vogeltje, ja, vind het ook zo zonde om het steeds weg te gooien, hij drinkt het toch niet leeg, en het wordt een heel rommelig schema erdoor...

Wat hebben jullie een mooi meisje zeg! Ik dan ook maar even een fotootje showen!

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ankje fijn dat ze snel weer in slaap viel, en ze merkt misschien dat jij het ook mist?

vruchtje volgens mij bij prenatal of iedere andere babywinkel, ik heb hem gehad van mijn zus ze blijken echt ideaal te zijn.

vogeltje wat een schatje. echt een een leuke foto.

2012 mama ik hoop dat het weer wat beter mee gaat werken en dat je lekker naar buiten kan.

ego hier nog steeds bib geen aanstalten om te bevallen dus we gaan vandaag lekker naar vrienden dus ik kom vanavond denk ik weer online.

groetjes

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Zonnestraal: Heel veel succes vandaag hopelijk ben je al bezig

@ ankje: Veel plezier vandaag als ze zo aan je hangt vind Jonna het vast ook erg leuk.

@ 2012mama: Fijn dat je weer een goede nacht hebt gehad. Je gevoel volgen is vaak het beste wat voeding betreft en steeds alles weg moeten gooien is ook zonde is hier ook zo.

@ miss geul: Veel plezier bij je vrienden

@ Vogeltje: Mooie foto

@ Puckababy: Ze zijn idd erg prijzig, maar goed het werkt wel. Ik heb de piep en de mini. In de kraamweek had de kraamverzorgster Maylin eerst in een omslagdoek gewikkeld, maar de puckababy blijft in ieder geval goed zitten.

Afgelopen nacht heeft manlief de nachtvoedingen gedaan. We hadden Maylin gisteravond beneden neer gelegd, maar dat was geen succes. Teveel prikkels denk ik, dus ze was na 30 minuten weer wakker en niks was goed. Dus we hebben haar om 20.30 uur een fles gegeven daar heeft ze 80 cc van gedronken met veel moeite en toen op bed gelegd. Ze werd toen om 1.15 uur en 5.00 uur wakker. Ze had weer een heel klein drolletje in haar luier dus ga straks iets halen waar de ontlasting wat dunner van wordt.
    Leg haar nu ook boven te slapen dan slaapt ze rustiger en hopelijk drinkt ze dan ook beter. Vannacht had ze maar 50 en 60 cc gedronken.
    Vandaag geen plannen ga zo nog wat boodschappen halen alleen ff zonder kids:)

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Tamtam, wat ga je halen voor de ontlasting?
    Hier ook dikke ontlasting en het idee dat ie wat krampjes krijgt...

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb nog geen idee ga het denk ik vragen bij de drogist wat goed is.

13. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    Zooow hele tijd hier niet geweest, heeeeel veel pagina’s bijgelezen, nu gekomen t/m pag 355. Later lees ik weer verder, nu eerst maar eens felicitaties:

@2012mama gefeliciteerd!
    @Mirella van harte gefeliciteerd
    @Noosa, van harte!
    @Maud, ook nog van harte
    @MoesCH, van harte! 3 persweeën, wow!
    @Evan, hopelijk heeft de koortslip-kus geen gevolgen gehad voor de kleine
    @Wendie, gefeliciteerd! Hoop dat je weer een beetje bij bent gekomen van het bloedverlies
    @LinC, wat een verhaal, hopelijk nu weer helemaal bijgekomen
    @MM1981, gefeliciteerd!

Hihi ben benieuwd of ik in de niet gelezen pagina’s nog geboortes ga lezen of dat de baby’s nog in de buik zitten. Nu maar even snel m’n banner aanpassen en dan Nienke wassen en voeden. Alles gaat goed met Nienke en we genieten volop.

Fijn weekend allemaal, gr Linnie

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Mogguh..
    Sneu he dames, die krampjes..
    Dr Brown flessen dus... Ik gebruik nu de difrax fles maar dan ga ik denk k toch ook maar ns ff kijken voor zo'n dr brown fles..

15. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goede smorgens:)

Fidel: Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje... Hopelijk ben je snel bijgekomen van de bevalling en mogen jullie lekker naar huis of zijn al thuis misschien??

@ Vogeltje: Wat een poppetje zeg, en wat is ze nog klein... Mila lijkt al zo groot tegenover haar;)

@ 2012mama: Wow die groeit ook al goed zeg... en wat een knapperd.....

@ Ankje: Veel plezier vandaag met Jonna en je man, maar je zult wel weer blij zijn als je Ilona strakjes weer ziet:)

@ 90cc water en 3x schepje poeder is idd 100cc.. ik twijfelde eerst ook maar de kraamzorg zei dat ik dan idd 100 moet rekenen...

@ krampjes en harde ontlasting.. Hier heeft Mila er ook last van gehad. 2x gelaxeerd met 2cc lactulose en nu al een week lang nergens meer last van ( harde ontlasting) waarschijnlijk heeft gewoon iets vast gezeten, want de ontlasting was hard en is nu weer lekker dun en geel. Krampjes worden ook veel minder dus zal wel aan het feit dat de darmen op gang kwamen gelegen hebben.

Verder gaan manlief en ik vandaag uit eten met mijn schoonouders en mag Mila een paar uurtjes bij mijn ouders blijven... pfff als dat maar goed gaat... ik kan niet zonder haar hahahaha....

Vanacht weer een super nacht. geslapen van 11 tot 5uur :):) ben zo enorm trots op mijn meisje...

Iedereen een fijne dag en Zonnestraal.... ZET UM OP!!!!!!!!!!!!!!

Dikke knuffel voor iedereen

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Chelleke: Wat fijn dat Mila zo goed slaapt. Veel plezier bij het etentje

Hier kindicol druppels gehaald van VSM dat schijnt echt goed te helpen, dus we zullen zien.
    Heb ook een difrax fles gehaald en voor mijn gevoel drinkt ze daaruit beter, maar dat kan ook toeval zijn. Ik had de Advent fles.
    Nu ga ik ff liggen.

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    *** Even ego... moet even mopperen op me zelf ***

Had deze week niet op Kruidvat - De voordelige drogist, ook online! gekeken ( krijg in Dl de folder niet) en ook niet op mijn email om te kijken welke acties ik binnen 12 uur kan activeren...

Nou grrr dus... En ik heb de pampers voor 50% misgelopen EN ik heb de billendoekjes in doos voor 19euro misgelopen..... Dus ik ben behoorlijk boos op me zelf want had het allebei hard nodig.....
    Heb Schoonmoeder gevraagd, die kwam nog in de stad of de billendoekjes daar misschien nog waren, want hier een dorp verderop waren ze al allemaal weg!!!!!

Sorry moest even mijn frustraties kwijt..... Dank je wel hahahahaha

*** einde egobericht ***

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Haha Celleke ik heb idd gister de papers ook gehad, en nu je t zegt...grrr ben ook vergeten m te activeren wat dommmm.
    Billendoekjes hebben we wel 2 dozn gekocht.
    Eet smakelijk.

Troela ja ik vind het een fijn ding.en loskomen tja idd is het bij Neomi wel eens gelukt dat ze d.r handen enigszins loskreeg, maar als je m gewoon strak dichtdoet valt het denk ik heel erg mee.met de pucksbaby heb ik geen ervaring.

Ankje veel plezier vandaag met jonna!!

Zwangere dames, succes!,!!!

19. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb niet meer bijgelezen dus even voor alle net bevallen moeders, gefeliciteerd en geniet van jullie kleintjes! Ik zou mijn bevallingsverhaal nog posten...nou daar gaan we dan!

Woensdag 11 april moest ik me om 14:00 melden in het ziekenhuis, vanaf 7:00 uur mocht ik niet meer eten en vanaf 10:00 uur niets meer drinken. Op de kraamafdeling aangekomen, in mijn nog lege driepersoonskamer kreeg ik te horen dat ze mij gelijk gingen klaar maken om naar de OK te gaan terwijl ik pas om 16:00 aan de beurt zou zijn. Volgens mij doen ze dat om je daar niet zenuwachtig in een bed te laten liggen. Toen begon het circus dus, operatieschort aan en alle kleding uit, kleertjes voor Mees uit de koffer pakken en de videocamara en fototoestel bij de hand.

Daarna moest ik mijn bed in en brachten ze de katheter in, viel me alles mee al had ik wel tot aan de ruggenprik het gevoel alsof ik heel erg moest plassen maar dat kan je dan dus niet meer zelf, het is puur het gevoel want de plas zelf loopt gewoon de zak in die aan het bed hangt.

Toen gingen we met het bed richting de OK waar ik een infuus kreeg, alvast antibiotica kreeg. Tegen half vier was het dan zover en brachten ze me naar de OK ruimte waar de keizersnede gedaan ging worden. Heel veel mensen ineens rondom je bed. Daar ging alles heel snel en kreeg ik de ruggenprik waar ik zo bang voor was, ik ben echt niet kleinzerig maar ik snap niet dat sommige zeggen dat het geen pijn doet...ik vond het echt een hel en doordat ik steeds door de pijn en angst mijn spieren spande duurde het natuurlijk nog langer voordat ie er echt in zat.

De prik werkt snel, je voelt je benen warm worden en dat gevoel trekt steeds verder naar boven, bij mij tot op hoogte van mijn schouders, dus ook mijn armen hadden nauwelijks gevoel.

Mijn man mocht toen aan het bed komen zitten, de gyn kwam binnen (gelukkig degene die ikzelf had uitgekozen). Die vond mijn buik wel erg scheef hangen, dat klopt want Mees hing helemaal links in mijn buik, zo erg dat ie de operatietafel moest kantelen om mijn buik recht voor zich te hebben. Al snel waren ze aan het snijden, ik voelde niets maar kon via de lamp stiekum meegluren en aangezien het verloop van de vorige keer heb ik mijn oren goed opengehouden om te horen wat er allemaal gebeurde. Met een kleine tien minuten was daar onze reuzenbaby Mees!! Direct toen ie boven het laken werd gehouden zag ik dat ie nog groter was dan zijn broer en die woog destijds al 8 pond. Mees en papa gingen even weg en kwamen snel terug om even te knuffelen. Daarna werd hij en papa meegenomen naar de kraamafdeling om aan te kleden en te wegen, Mees moest voor het vervoer van de OK naar de kraamafdeling in de couveuse maar dat paste hij bijna niet haha!

Toen begon de ellende, de dokter ging de placenta verwijderen en die was mega groot en zat volledig vast gegroeid aan mijn baarmoeder. Bij het verwijderen verloor ik al direct zoveel bloed dat de zakken die klaar lagen gegeven werden. Op de operatietafel had ik al 2,5 liter verloren. Het hechten wilde ook niet lukken omdat de baarmoeder heel dun was door de vorige keizersnede en het uitrekken in deze zwangerschap. Gelukkig is het toch gelukt maar als noodoplossing om het bloeden te stoppen en de hechtingen de tijd te geven om te genezen werd er een ballon ingebracht in de baarmoeder, die kwam er (ja sorry hoor) aan de onderkant weer uit zodat het bloedverlies in de gaten gehouden kon worden.

Gyn gaf wel direct aan dat dit dus een noodoplossing was en als het niet zo stoppen met bloeden ik de volgende dag opnieuw onder het mes moets en dat dan de enige oplossing was om de baarmoeder eruit te halen. Gelukkig is dat niet nodig geweest.

Na twee uur op de uitslaapkamer en veel injecties infusen enz verder mocht ik eindelijk terug naar de kraamafdeling waar mijn man met Mees zat te wachten.

De volgende dag ging de balon eruit en had ik amper bloedverlies. Herstel ging snel en zaterdagochtend mocht ik naar huis.

Al met al vond ik ook deze keer de keizersnede weer meevallen alleen de complicaties achteraf maken het zwaar. Ik ben wel blij dat ik direct bloed heb gekregen en dat ik deze keer alles bewust heb meegemaakt.

Inmiddels dus al een week thuis, gister nog een extra echo gehad omdat ik ineens veel meer bloed ging verliezen, maar dit komt omdat ik nu steeds actiever aan het worden ben. Gyn gaf aan dat dit echt nog wel even kan duren dus daar moet ik me dan maar bij neerleggen.

Mees doet het super, omdat ie zo groot is, zit ie sinds donderdag al op 5 voedingen van 120 en als ie 's nachts komt (wat ie ook netjes doet om 3:00) dan krijgt ie ook 120 aangeboden. Hij is heel tevreden en slaapt zo ongeveer van voeding tot voeding. Voor mijn herstel wel heel fijn!

Nou meiden, het is een belachelijk lang verhaal geworden!
    Voor degene die nog moeten bevallen heel veel succes....ik lees nu elke dag nog wel even mee maar heb niet zoveel tijd om te reageren....is er al een Na de zwangerschap topic geopend of wachten we daarmee tot de laatste bevallen is?

groetjes allemaal en een fijn weekend!

20. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik mis weer teveel hier :( viggo slokt alle aandacht op!

Fidel, gefeliciteerd met jullie dochter!! Wat fijn dat ze er eindelijk is! Hoop dat je fijn kunt genieten van je kraaamtijd, en daarna ook natuurlijk!

Ankje veel plezier in ballorig vandaag!

Anoniempjuh: die swaddle me ziet er comfortabel uit zeg! beter dan de pacco die wij hebben haha. als viggo uit deze gegroeid is en nog wel ingebakerd moet worden denk ik dat we die swaddle me maar es gaan proberen. die is ook een stuk goedkoper dan de pacco!

Chelleke wat vervelend dat je de actie mis bent gelopen :( maar volgens mij zijn elke week de pampers wel ergens in de aanbieding toch? je hebt zo'n site waar je dat op kunt zien, maar uiteraard weet ik niet meer welke :p handige tip he ;) fijn om te lezen dat mila het zo goed doet zeg! wow!

sorry verder weet ik het echt niet meer :(

alle meiden met BIB, SUCCES MEIDEN! KOM OP!! LAAT DE BEEBJES MAAR KOMEN!!!

sorry, heel ego: hier nog steeds overdag hommeles met de kleine. gisteren naar het CB, hadden een afspraak om 11:30, zijn lopend gegaan zodat viggo mooi kon slapen. maar eenmaal daar werd hij weer wakker. sliep hij eindelijk weer, was het tijd om hem uit te kleden om gewogen en gemeten te worden (4920 gram en 56,5 cm, ws nog langer want hij strekte niet helemaal:$). daarna was hij eindelijk weer rustig, werden we door de arts geroepen en werd hij onderzocht, zette het uiteraard op een brullen en hield niet meer op tot hij aangekleed en wel in de maxicosi zat. hebben nog een poging gedaan even de stad in te gaan, maar meneer was zo onrustig dat we gauw naar huis zijn gegaan. heb hem gevoed en daarna sliep hij eindelijk, maar toen was het inmiddels al 14:00. om 17:00 afgekolfde melk gegeven, daarna weer heel onrustig. om 19:00 in de tummytub gedaan, maar was geen succes, massage ook niet. weer gevoed. nog steeds onrustig. bij papa op de borst gelegen, om 22:00 nog steeds wakker, maar doodmoe in de kinderwagen gelegd, stofzuiger aan en toen was hij vertrokken. werd pas om 02:30 wakker! en vanmorgen weer zo onrustig. wel aangeven dat hij moe is (gapen, aan oortjes friemelen, jengelen), maar niet gaan slapen. alles geprobeerd, maar tevergeefs. om 13:00 weer gevoed, weer niet gaan slapen. met hem rondgelopen, gewiegd, gezongen...toen hij weer rustig was weer in de kinderwagen gelegd, doek ervoor gehangen zodat het donker was, stofzuiger aan en eindelijk....hij slaapt...wel heel onrustig, maar toch.

ik heb het boek 'regelmaat en inbakeren' van ria blom besteld, hopelijk lees ik daarin wat we hiermee aan moeten want ik ben echt de weg kwijt...

bij het CB aangegeven dat Viggo erg onrustig drinkt aan de borst (uit de fles drinkt hij rustig). we zijn lid van de icare ledenvereniging dus hebben we de mogelijkheid een lactatiekundige in te schakelen, dus dat hebben we gedaan. volgende week belt ze voor een afspraak. hopelijk kan zij ontdekken of er iets mis gaat bij het voeden. ik ben ook nog steeds elke keer 45 minuten tot een uur bezig, terwijl ik om me heen en hier steeds hoor over voedingen van 15 a 20 minuten!
    aan de krampjes konden we niks doen zei ze. infacol zijn we mee gestopt, las er teveel slechte verhalen over. nu blijkt ook dat dit niks doet met darmkrampjes die veroorzaakt worden door de rijping van de darmen, alleen met lucht die in de maag zit door verkeerd drinken. dus we hebben er ook niks aan. cinababy raadde ze af, schijnt de ontlasting te kunnen stoppen. ben naar de gezondheidswinkel gegaan en heb nu ABCDophilus gekocht, een soort probiotica voor baby's. helpt de darmpjes sneller te ontwikkelen waardoor de krampjes verdwijnen. ik hoop dat het helpt.

Deel Deze Pagina