April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    @Dreamer, gecondoleerd
    @Miss Geul, nog gefeliciteerd, suc6 met de laatste loodjes
    @Troela, hoe was de fotoshoot?
    @Zonnestraal, spannend.. veel suc6!
    @MoesCh, vervelend die onzekerheid, sterkte, gebeurd zoveel in je lichaam/borst nu, positief blijven!
    @Fidel, Jah geboren, van harte! Nu lekker bijkomen en genieten!
    @Ankje, hoe was t in de touwen?
    @Vogel, mooie foto, al goed aangekomen volgens mij
    @Wendie, gelukkig dat een tweede operatie niet nodig was en succes met herstellen

Hieronder ook nog mijn bevallingsverhaal:
    Zondag 8 april kreeg ik in zkh een ballonkatheter die z’n werk goed deed, maandagochtend (na nog een nachtje thuis slapen) 3 cm ontsluiting..
    Maandag moesten we ons toen om 7 uur melden maar het was erg druk op de verloskunde dus lekker installeren op de suite en afwachten. Om 12:00 werden m'n vliezen gebroken (aardig watervalletje :)) en om 13:00 weeen-opwek infuus aangezet. Rond 15:00 op 5 cm en alles leek goed te gaan, daarna rommelde het wat aan wel weeen maar geen resultaat..
    Om 20:00 nog steeds maar op 5 cm en toen kwamen ze vertellen dat hoofdje waarschijnlijk iets scheef lag en dat ze waarschijnlijk over moesten gaan op keizersnee..
    Dat was wel even schrikken.. Ze wilden nog één ding proberen, weeen opwek infuus op de hoogste stand en ik op mijn zij liggen.. Het werkte en dat hebben we geweten hihi, 1,5 uur weeen met amper pauze waarbij de glijbaan tactiek, 4 puf techniek en het rijmpje over de wee die niet meer terug kwam niet helemaal meer werkte :) Maar met resultaat, 3,5 cm ontsluiting erbij, toen ook al volop persdrang, dus met een beetje hulp van vk en daarna 1 uur en 15 min persen was daar onze dochter (zonder operatie) Placenta was er snel uit, toen lekker bijkomen en een nachtje in het ziekenhuis geslapen, de volgende morgen lekker naar huis. Was uiteindelijk toch wel behoorlijke aanslag op mijn lichaam, veel spiermassa verloren en direct al 10 kg.. Inmiddels zelfs al 14 kg eraf terwijl ik maar 7 kg was aangekomen. Vorige week vrijdag ook nog een behoorlijke koortsaanval gehad. Door dit alles erg slapjes maar gelukkig veel hulp en twee dagen extra kraamzorg en gaat nu weer beter. Ben op dieet gezet: slagroom, biefstuk, gebakjes, volle melk… kan slechter
    J Borstvoeding gaat heel goed alleen van 16:00 tot ong 23:00 huilerig en klaarwakker.

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Wendie: Jeetje wat een verhaal gelukkig kun je nu herstellen en genieten

@ Linnie:Fijn dat een kiezer snee niet nodig was

@ chelleke: das minder dat je de aanbiedingen bent mis gelopen. Hopelijk zijn er snel weer aanbiedingen de billendoekjes zijn vaak in de aanbieding, want die haal ik ook altijd.

@ Juultje: Hopelijk heb je wat aan dat boek en kan de lactatiekundige je helpen. Ik kan me voorstellen dat je er radeloos van wordt.

Maylin leggen we nu meteen in bed boven als ze dreigt in slaap te vallen en dat is eigenlijk meteen na een voeding en dan slaapt ze tot de volgende voeding.
    Ik had jeugdzorg gebeld over de laatste avond voeding, omdat ze die vaak tussen 19.00/19.30 uur krijgt, omdat ze moeilijk wakker te krijgen is tussen 22.00/23.00 uur. Die vrouw raadde aan om het af en toe toch te proberen zodat ze die 6 uur ertussen in de nacht maakt en niet vanaf 19.00 uur al. Ze had het over een nat washandje, heen en weer bewegen van de ene zij naar de andere zij, dus vanavond maar is proberen. Ze heeft nu weer 3 flessen van 100 cc leeggedronken

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama wat een super leuke en lieve foto.

tamtam vervelend zo een korte nacht, en dan ook zo een slechte stoelgang is niet fijn voor jullie en jullie meisjes, hoeveel uur zit er nu tussen dan bij de nachtvoedingen?

linnie fijn dat het goed gaat met jou en nienke
    dat ziet er wel heftig uit het verhaal, wel een erg lekker dieet.

chelleke veel plezier met je schoonouders, en moeilijk je kind ergens achter moeten laten dat snap ik helemaal, zullen we de acties voor baby's hier neer gaan zetten dan loop je niets mis haha

wendie wat een mega heftig verhaal, ik moet er niet aan denken zo een bevalling lijkt mij mega eng.

juultje wat een verhaal ik hoop echt dat viggo het snel beter doet

darmkrampjes: hier de tip gekregen van mijn zus voor cinababydruppels van vsm dus die heb ik al in huis, aangezien ik de 1ste weken kans heb er zonder man voor te staan heb ik dat alvast in huis en ga niet afwachten tot het zover is.

hier ben ik weer thuis, ben nu wel moe maar voel me goed, ga zo even lekker op de bank liggen en tv kijken en misschien borduren heb vandaag al aardig wat gedaan dus nu even rusten, even luisteren naar mijn lichaam.

groetjes wendy

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Miss geul: Vannacht zat er 4 en een half en 4 uur tussen die nachten ervoor eerst 6 uur en daarna 4 uur.

Goed dat je ff naar je lichaam luisterd lekker relaxen

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Even ego:

Hier net even lekker naar mn ouders geweest. Heerlijk om er even tussen uit te gaan...Kaj heeft zich prima gedragen...eigenlijk veel geslapen...
    Hij drinkt de hele dag al 70 om de 3uur, alleen net dronk het iets minder..denk 40. Nu straks om 10.00u weer 100ml aanbieden en dan de nacht in.
    Vandaag is de vk nog geweest om mn hb te prikken, en ze vond dat we best een uurtje langer snachts mogen wachten als Kaj niet zelf eerder komt.
    Vanavond dus de wekker een uurtje later, zal dan zo rond 4u morgenochtend zijn, dan heeft er 6 uur tussen gezeten. Tot nu toe doen we iedere keer 5u...
    Morgen heerlijk rustig dagje. Eerst maar eens douchen met mn mannetjes:)

Ook hebben we net een nieuwe wasmachine en droger besteld, worden dinsdag geleverd...dus kan dan zelf weer wassen

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Juultje: hoe gaat het vandaag met Viggo? Hij is goed gegroeid hè

ankje: hoe was het in ballorig?

Wendie: jeetje best heftig dus je ks. Gelukkig gaat alles nu goed met jullie

linnie: fijn dat alles goed gaat met jullie

2012mama: fijn dat dinsdag je wasmachine en droger binnen komt dat zal je wel missen nu.

all: vanochtend en vanmiddag kraambezoek gehad wel gezellig maar ga niet meer 2x per dag afspreken. Morgen lekker dagje met zijn 4-en als droog is lekker wandelen. Nu slaapt ze lekker na voeding van 20 uur. Is voor eerst normaal altijd wakker van 20 u tot laatste fles 23 uur. hopelijk slaapt ze vannacht ook nog gewoon en komen niet dan haar wakkere/ huiluurtjes.

7. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fidel gefeliciteerd!!

Wendie & Linnie bedankt voor jullie verhaal meiden!
    Nu lekker genieten van jullie prachtige kindjes.

TamTam, wat zou dat lekker zijn als hij de 6 uur haalt zeg..dat zijn echt wel voordelen van een flesje volgens mij.

Vruchtje, hier heb ik altijd 2x op een dag visite. Vind het ook best veel maarja anders zitten we rond zijn eerste verjaardag nog met kraambezoek denk ik.
    Fijn vooruitzicht lekker met z'n 4en morgen. Geniet ervan!

Juultje, vind het zo rot om te lezen dat Vigo aan het rommelen is. Ik hoop dat jullie snel de gouden tip zullen krijgen. Slaapt hij 's nachts wel n beetje?

Hier heeft S. het vannacht keurig gedaan, kwart over 10 voeding, en daarna kwam hij pas om 15.15 weer! Heerlijk hoor, daarna na 3 uurtjes weer en zo ging dat door tot einde van de middag. Toen kwam hij opeens om de 2,5 uur.
    Nu net weer een voeding gehad en hij ligt nu lekker in zn bedje te slapen. Over 3 uurtjes maken we hem weer wakker als hij niet uit zichzelf komt om hem daarna te laten slapen en te zien wanneer hij komt. Hoop dat hij er weer 5 uurtjs aan wil plakken, maar ik ga er maar niet vanuit.

Verder voor het eerst alleen met S. Vriend is eventjes naar n surprise party in de kroeg. Maar hij zal niet laat thuis zijn.
    Moet zeggen dat ik het best spannend vind. Best gek, tis mijn eigen kind maar soms voel ik me nog zo onzeker. Kan me dan niet voorstellen dat het ooit allemaal "normaal" wordt.
    Ben ook erg blij dat vriend 2 weken vrij is, had het lichamelijk nog niet aangekund om alleen thuis te zijn, maar geestelijk denk ik ook niet. Ben echt nog een emo-muts af en toe hihi.

8. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss Geul, je houdt het spannend meid!! Hoop echt dat de kleine snel komt zodat jullie nog lekker met zn 3 kunnen genieten!

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sorry effe ego,
    ja ik hoop ook dat we met zijn 3en kunnen genieten, ik ben bang dat de kleine het te goed naar de zin heeft.
    ik verlies al heel het weekend slijm, en dacht naar mijn lichaam te luisteren maar ben te laat gaan rusten en heb te veel gedaan gevolg sinds 5 uur zo een sterke buikpijn en pijn bij de schaamstreek dat ik alleen nog kan zitten en liggen en dan wel stil zitten of liggen want iedere beweging doet pijn, maar ik denk niet dat het tekenen zijn van bevallen, ik ben bang nog even te lopen met de zwangerschap.
    morgen maar een bed\bankdag dan hoop ik dinsdag weer de oude te zijn.

mijn vriend dacht dat ik weeën had, het deed zo een pijn in mijn buik ed. dat ik gewoon zat te huilen en dat zag hij en schrok zich kapot.;)

10. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie weet Miss......het zou zomaar kunnen. Helaas blijft het afwachten...ik ben voor je aan het duimen hoor!

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    bedankt noosa heel mijn familie duimt mee, ik had een dubbel gevoel want ik voelde me echt goed de laatste week, maar wil wel graag nog even het gezin zijn voor mijn vriend weg gaat, maar nu weer erg veel klachten dus ik zit er even doorheen.

12. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Meiden kom nog een x inbreken hier, slecht nieuws vanuit fidel, willemijn heeft geelzucht en zij en willemijn zijn opgenomen in het zh, willemijn heeft een bloedtransfusie gehad, zodra ik meer weet zal ik het jullie zeggen

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ach fidel wat een nieuws, ik hoop dat het snel beter gaat
    weet iemand hoe gevaarlijk dit is voor pasgeboren kinderen?

14. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Jeetje wat een rotnieuws zeg
    Hopelijk knapt ze snel op, maar klinkt heftig een bloedtransfusie.

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Fidel jeetje meid, heel veel sterkte voor jullie kleintje dikke knuffel!hoe erg h is weet ik niet, maar klonk best heftig, nogmaals sterkte

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Jeetje wat een enorm vervelend nieuws over Fidel en Willemijn. sterkte hopelijk hoeven jullie niet al te lang in ziekenhuis te blijven

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier weer een rotnacht. Ze sliep pas om 1:45 uur en toen voeding om 4 uur en uurtje wakker. gelukkig nog kunnen slapen van 5 tot 7:30. Maar 4 à5 uur slapen per nacht begint zijn tol te eisen ook doordat er 3-jarige ook nog de hele dag rondloopt

18. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Vruchtje balen van je rotnachtt en snap zeker dat je dat niet volhoud.. Miss kun je overdag Es' wat bijslapen??

Hier een goede nacht en tevens 2de nacht met de puckababy. Gij lijkt het nog niet weg leuk te vinden maar wel het idee dat hij beter en langer slaapt en dat is waar we voor gingen natuurlijk!!

19. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, fijn dan Yara zo snel in slaap viel gisteren..Jammer dat er een rotnacht achteraan kwam.

Noosa, hoe ging het, helemaal alleen gisteren?

Miss geul, rustige nacht gehad?
    Hoe gaat het met je buik?

Fidel, oje, wat vervelend die geelzucht...hopelijk knapt jullie meisje snel op!
    Las dat het in de meeste gevallen ongevaarlijk is...hopelijk bij willemijn ook!

Sab, fijn dat de puckababy werkt!

Hier weer een goede nacht...gisteren in overleg met de vk besloten kaj langer te laten slapen.
    we hebben dus om 23.00 100ml gegeven, en toeen 7u later de wekker gezet. Kaj werd 10 minuten voor de wekker wakker, heeft toen 100 gedronken.
    We hebben dus gewoon van 23.30 tot 6 kunnen slapen, toen gevoed en daarna nog een half uurtje gedommeld met kaj op mn arm totdat finn wakker werd...
    benieuwd hoe vandaag gaat.

Hier vandaag een rustig dagje. Een vriend komt nog even langs op kraamvisite, denk mn moeder nog even en misschien nog even een ijsje halen bij de ijssalon van vrienden.
    Oja en ik wil de bekleding van onze quinny zapp halen, zodat de maxicosi erop kan...

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Wat balen dat Yara zo'n slechte nacht had. Het is best zwaar he die gebroken nachten als er nog een kleintje rondloopt. Ik heb 's middags ook echt mijn dutje nodig, want anders hou ik het ook niet vol.

@ 2012mama: Wat lekker zo lang kunnen slapen ben jaloers;)

@ Fidel: Wat vervelend van die geelzucht hopelijk knapt jullie kleintje snel op

@ Miss Geul: Hoe is het? Beetje kunnen slapen?

@ Sab: Fijn dat de puckababy zijn werk goed doet.

We hebben Maylin gisteravond om 23.00 uur wakker gemaakt dat adviseerden ze van de jeugdzorg om het toch af en toe te proberen.
    Ze was moeilijk wakker te krijgen, maar toch 70 cc gedronken. Toen kwam ze om 2.00 uur weer en daarna om 6.15 uur.
    Als we haar niet hadden wakker gemaakt was ze waarschijnlijk zelf tussen 1.00 en 2.00 gekomen, dus vind het een beetje moeilijk of we haar nu steeds wakker moeten maken, maar wil wel graag die laatste avond fles later hebben ipv 20.00 uur of nog eerder.
    En dat ze die 6 uur achter elkaar 's nachts maakt ipv 's avonds.
    Tot 23.00 uur wakker blijven is voor mij ook erg moeilijk helemaal door de weeks, maar is kijken hoe we het gaan doen.
    Vanmiddag komen mijn ouders en misschien mijn broertje die blijven ook eten.

Deel Deze Pagina