April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    2012mama: slaapt Kaj overdag evengoed veel aangezien hij s nachts zo goed slaapt ? En waar slaapt Kaj overdag beneden of boven

Hier zou ze wat ze overdag doet aan slapen s nachts moeten doen, maar ja dat kunnen wij niet veel aan veranderen lijkt me?

ze is overdag niet veel wakker hooguit tijdens verschonen dat ogen even opengaan of enkele 2 uur. s avonds

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Tamtam, ja is heerlijk hoor, zo'n nacht, al vind ik het wel een beetje eng, omdat hij dan de andere flessen goed moet drinken...
    Gisteren heeft hij precies 500ml gedronken. Noteer nu steeds wel wat hij drinkt, zodat we het een beetje bij kunnen houden, en vandaag begon zn dag pas laat natuurlijk, met om 5.45 de eerste fles..
    Net heeft hij 70 gedronken (9.00) dus even kijken hoe de rest van de dag gaat...
    Misschien kun je een keer proberen haar niet wakker te maken, en dan zelf laten komen, en dan kijken wanneer ze weer komt?
    Weet niet hoor, gewoon ideetje..
    Veel plezier vanmiddag!

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, ja Kaj slaapt overdag ook best veel, al begint hij wel meer wakker te worden. Vanochtend is hij na de fles van 5.45 denk 1a1,5uur wakker geweest, toen weer slapen, net een flesje en nu slaapt hij weer.
    Als Kaj wakker is wordt hij niet vervelend of moe of jengelig...valt dan gewoon snel zelf in slaap als hij moe is.

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hij moet natuurlijk wel genoeg binnen krijgen, dus kan me voorstellen dat je het ook een beetje eng vind.
    Haar zelf laten komen hebben we dus een paar gedaan en dan komt ze dus rond 1.00 uur en dan rond 5.00 uur dus dan maakt ze die 5 a 6 uur achter elkaar van 19.00/20.00 uur tot 1.00 uur en als we haar wakker maken slaapt ze niet zo lang achter elkaar, dus ik denk dat ik haar om 23.00 uur uit haar diepe slaap haal of zo.

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje wat naar zo een rot nacht, kan je overdag niet bijslapen?
    misschien helpt het als je haar overdag wakker houd door contact te maken? waar laat je haar slapen?

sab gelukkig een goede nacht geweest dan kan je weer tegen aan vandaag.

2012mama wat een lange nacht ik hoop day kaj het overdag goed doet en je de nachten lekker kan blijven slapen.maar ik snap wel je vrees dat kaj te weinig binnen gaat krijgen.

tamtam ik hoop dat je snel de manier voor jou en maylin vind, is 21.00 of 22.00 misschien een idee dan hoef je niet 23.00 te blijven zitten.

ego hier een goede nacht gehad, nu nog wel een pijnlijke buik maar dan vooral omdat die kleine heel beweeglijk is, zit veel in mijn zei en dan ligt heel mijn buik scheef het ziet er niet uit maar dat is ook pijnlijk.

groetjes wendy

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ miss geul: Soms krijgt ze tussen 19.00 uur en 20.00 uur nog een fles, dus dan drinkt ze om 21.00 uur/22.00 uur denk ik niks.
    Vervelend he als die kleine zo in je zij zit te trappen. Gelukkig heb je wel goed kunnen slapen

7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Fidel: Jeej meid wat een kl*te nieuws... Hopelijk is het niet al te erg en zijn jullie snel weer thuis... Heel veel sterkte...

@ all: hIEr weer een goede nacht... mevr. kwam na de fles van 23:00u pas om half 5 en daarna om half 9.... evengoed begint de nachtelijke fles nu wel zijn tol te eisen bij mij, aangezien mijn man het om gezondheidsreden 's nachts niet kan ... Ik zal blij zijn als ze doorslaapt hahaha maar dat is echt nog te veel gevraagd voor zo'n klein drupke...

Zag hier nog 2 bevallingsverhalen staan van Linnie en van?? sorry even vergeten, maar in ieder geval beide verhalen behoorlijk pittig... pfff... over die ruggenprik vertelde ook iemand wat... Ik vond m zeker niet leuk ewn ook gevoelig, maar als je zo'n weeën hebt die je echt niet meer kan opvangen en zo'n verschrikkelijke pijn doen door het infuus met weeën opwekkers, dan valt dat prikte ten opzichte daarvan wel mee, maar leuk is t zeker niet....

Zo ik ga ons meisje nu toch maar wakker maken voor de fles... ( jaja ze slaapt nog steeds boven in haar bedje...) heb haar nu wel lang genoeg gemist;)....

Iedereen een hele fijne zondag en tot strakjes. xxx

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Miss Geul, ja tot nu toe zit Kaj vandaag redelijk op schema, om 12.00 krijgt hij weer een flesje, hij slaapt nu nog dus zal hem denk ik wakker moeten maken...
    Fijn dat jij ook een goede nacht hebt gehad!

Chelleke, jullie hebben ook fijne nachten dus! Heerlijk he? Hoeveel drinkt Mila nu per dag?
    Wel lastig dat je altijd zelf de fles moet geven snachts, ik doe het ook zelf...maarja, ook Kaj wordt niet zo vaak wakker:)

Hier net Finn onder de douche gedaan en mn eigen kleren weer in de kast gemaakt. Sommige dingen passen alweer, en de positiekleding past echt niet meer, dus is even behelpen met weinig kleding..

9. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @fidel: jeetje meid wat naar om te horen dat je kleine meisje geelzucht heeft. En ook al een bloedtransfusie :( wat een vervelende start zo zeg! ik wens jullie veel sterkte en beterschap, hopelijk mag je je kleine meisje gauw weer gezond meenemen naar huis!!!

@vruchtje: jeetje, pittige nachten zo zeg! kan me voorstellen dat je je energie hard nodig hebt met een andere kleine over de vloer.. hoop voor je dat je snel meer kunt slapen!! slopend zo he :(

@sab: wat fijn dat jouw nacht wel goed was! dus inbakeren helpt bij jullie ook? fijn zeg!! Viggo ging ook langer slapen toen we begonnen met inbakeren. ging toen ook van om de 3 uur voeden ineens naar om de 4 uur, heerlijk is dat!

@2012mama: jeeeetje das een lekkere nacht! wow!! veel plezier vandaag!

@tamtam: hmm lastig... met borstvoeding is het gewoon op verzoek, dus niet wakker maken of uitstellen. werkt het met flesvoeding niet net zo?

@vruchtje: is haar dag en nachtritme omgedraaid? dat had viggo in het begin ook. bij ons was de oplossing om 's nachts bj verschonen en voeden niet meer een lamp aan te doen maar een klein zaklampje waarmee we net kunnen zien wat we doen. sindsdien is het probleem verholpen (nu slaapt hij overdag niet hahahahaha). misschien het proberen waard?

@missgeul: gelukkig een goede nacht, maar wel vervelend dat die kleine je zo zit te klieren zeg! geef anders een por terug ;) kun je m niet een beetje uit je zij duwen? dr zal vast niet veel ruimte meer zijn, maar misschien kan hij/zij een klein beetje opschuiven?!

@chelleke: pfff nou met 1 nachtvoeding mag je in je handjes knijpen meid! das echt luxe hoor! en doorslapen... ehhmmm... ja als je mazzel hebt gebeurt het snel! zou wel lekker zijn he, hele nacht doorslapen!

@all: bedankt voor alle lieve reacties gisteren. ik was zo radeloos, niet leuk meer. gelukkig kreeg ik gisteren het boek van Ria Blom binnen, ben direct begonnen met lezen en het inzetten van de methode. Viggo slaapt nu altijd boven in zijn wieg. daar is het rustig en daar zijn geen prikkels om hem af te leiden. ik neem hem overdag voor de voedingen mee naar beneden, verschoon eerst zijn luier, dan voeden, dan even kletsen/knuffelen/spelen. als hij gaapt of zijn oogjes wegdraait breng ik hem naar boven, baker hem in en leg hem met een kus in zijn wiegje. Dan ga ik weer naar beneden. als hij huilt laat ik hem eerst, heb gemerkt dat hij als hij zachtjes huilt zichzelf in slaap helpt. Als hij het op een brullen zet ga ik naar hem toe, troost hem en leg hem dan weer terug in zijn wiegje. Het is de bedoeling dat hij leert zelf in slaap te komen. Moet nu een week met hem thuis blijven. Na 1 a 2 weken heeft hij dan als het goed is een goed slaapritme ontwikkeld.

Vanmorgen viel hij vrij snel weer in slaap. Heb hem net om 11 uur weer gevoed en nu 10 min. geleden weer naar bed gebracht. hoorde hem net even huilen, maar volgens mij slaapt hij nu. ik hoop zo vreselijk hard dat dit doorzet en dat hij straks lekker uitgerust is! tis een totaal anders kind als hij geslapen heeft. Hij is dan heel helder en vrolijk! maakt heeel veel contact, doet gezichten na. Zo lief.

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey meiden!

hier gaat t vandaag een beetje rommelig! kleintje huilt steeds en stopt vuistjes in de mond.. leg haar dan steeds ff aan.. als ze in slaap valt laat ze los en dan leg ik dr neer in de box waarop ze weer gaat huilen en spugen..

gister kreeg ze de flesjes met moeite op,, vannacht en vanmorgen ging t er wel goed in.. wel is ze sinds gister steeds aan het spugen.. weet niet wat ze heeft...

gister toch ff op bezoek geweest, de muren kwamen hier echt op me af! ging gelukkig goed! ze sliep goed alleen het kolven daar vond ik minder prettig! vraag me af hoe lang ik t kolven nog ga volhouden!

verder duurt t nog erg lang tot dinsdag, vind t doodeng!

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    fidel wat een rotnieuws zeg! hopelijk gaat t snel beter met jullie!

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam dat snap ik inderdaad dat ze dan niets meer tot zich neemt.

chelleke daar zie ik inderdaad nog tegen op die nachtelijk voedingen. dat zal best zwaar zijn vooral omdat jij het zelf moet doen.

2012 mama fijn dat je weer langzaam aan je eigen kleding aan kan, ik moet zeggen mijn rek kleding draag ik nu ook gewoon nog net als een rok met elastiek die draag ik nu ook gewoon.

juultje, ik ben blij dat het voor nu werkt ik hoop echt dat het op langer termijn zo goed blijft zo krijg je ook rust voor jezelf.

ik duw het ook opzij zo van van au, maar dan komt er of een kat op liggen of ik zit verkeerd en dan gaat het weer scheef hangen ik druk het gemiddeld 10 keer per dag terug naar het midden van mijn buik, tot de schrik van mijn vriend:D

moesch balen dat je kleintje zo aan het huilen en aan rommelen is.
    ik snap dat het eng is tot dinsdag te wachten voel je verschil, of voel je niet elke keer?

13. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fidel wat is dat schrikken meid! Ik hoop dat de kleine meid heel snel weer met jullie mee mag naar huis...

14. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Fidel: he meid, heel veel sterkte. Hopelijk knapt jullie meisje gauw op en mogen jullie weer snel naar huis.

Ego:

De fotoshoot was redelijk gegaan. Thijm sliep helaas niet en was te wakker. Dit heeft natuurlijk ook veel mooie foto's opgeleverd, maar had er ook graag een aantal gehad waarbij hij dus heel ontspannen moest zijn. Volgende week krijgen we ze, dus ben benieuwd. Ik zal ze dan wel laten showen.

Ik ben via marktplaats puckababy's aan het zoeken. Vind ze anders erg prijzig. Heb nu een bod gedaan voor 2 puckababy's (0-3 en 3-6 mnd) voor 30 euro. Nou nog een reactie.

Mijn vriend moest gisteren onverwachts werken en was vanaf 9.00 uur aan de ganh. We zouden eigenlijk samen naar de stad gaan, maar helaas dit kon niet doorgaan. Normaal zou ik dan zelf e auto wel pakken, maar ja dit mag nu nog niet (keizersnede). dat is dan echt een moment dat ik wel zoooooo gigantisch baal. Die afhankelijkheid vind ik verschrikkelijk. Vrienden etc konden allemaal niet dus zat ect vast tussen 4 muren.
    Nog een kleine 3 wkn en dan mag ik weer auto rijden.

Vanmiddag verjaardag van mijn nichtje (dochter van mij broer). Ze wordt 1 jaar.
    Ik lees vanavond weer even bij.

knuffel allemaal

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Troela, ik mag na 2 weken weer rijden...heb mn verzekering gebeld

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    troela wat vervelend voor je, en die afhankelijkheid is inderdaad verschrikkelijk. ik hoop dat die weken snel voorbij zijn end at je weer wat beter uit de voeten kan.

leuk die verjaardag veel plezier daar.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Troela: leuk zo een fotoshoot.

juultje: wat fijn dat Viggo nu wel overdag aan zijn rust komt. Hier ook bij drukte boven laten slapen anders teveel prikkels

2012mama: wat een super nacht heeft Kaj jullie bezorgd lekker van genieten je weet nooit voor hoe lang het duurt

Miss geul: hoe is het met jou vandaag ?

Moesch: vervelend dat je kleine wat van slag af is. hopelijk gaat het nu alweer wat beter?

Hier lekker dagje met zijn viertjes. Eind van de ochtend heerlijk gewandeld in de buurt en langs speeltuin geweest met Finn. verder zat hij lekker op zijn fiets.
    vanmiddag heb ik lekker 1,5 uur geslapen papa was met finn aan spelen. nu zijn die 2 lekker buiten en ben ik met kleine meid aan tutten geweest. ze ligt nu heerlijk op mijn borst/buik te slapen.

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier gaat het redelijk, wel wat harde buiken en scheve buiken, maar verder geen pijn.
    alleen last van concentratieproblemen, ik probeer te leren voor een toets en alles wat ik lees en schrijf lijkt soms echt niet binnen te komen ik sla niets meer op heb ik zo het gevoel.

ik ben benieuwd hoe die toets dinsdag gaat.

19. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, heerlijk zo'n lekkere zondag he?
    Hier ook hoor...lekker rustig aan gedaan. Vanochtend eerst Finn gedoucht, daarna lagen beide jongens tegelijk te slapen, dus even tijd voor ons zelf...en net nog even een ijsje wezen kopen...Kaj doet het de hele dag al goed..krijgt denk ik genoeg voeding vandaag. Ga zometeen om half 6 weer 100 geven..

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oh jeetje vervelend dat je hetgeen je leert niet opslaat (voor je gevoel) wat voor een toets is het? Joh wie weet ben je wel aan het baren haha :)

Deel Deze Pagina