April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, Kaj is afgelopen vrijdag voor het laatst gewogen en woog toen 3300gr. Dinsdag komen ze van het cb en nemen de weegschaal mee..ben benieuwd!
    Kaj was nog niet boven zn geboortegewicht, maar de vk vertelde dat sommige kindjes op deze manier beter groeien dan dat ze wakker gemaakt worden.
    Opzich wel logisch, Kaj drinkt de flessen die hij krijgt nu wel op, en dat deed hij niet. Dus ondanks dat hij nu 1 fles minder krijgt, drinkt hij meer op een dag.

Tamtam, ja ik zou haar dan ook wakker maken. Ik hou nu ook goed in de gaten hoeveel Kaj drinkt, en als dat te weinig is zou ik hem ook wakker maken..

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Moesch, hier kregen we de tip om een kruik bij Kaj te leggen in bed. NIet om zn temp op pijl te houden, maar dan kost dat gewoon minder energie voor hem, zodat hij dat kan gebruiken om te groeien...misschien iets voor jullie?

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nou dames ik ga slapen, ik krijg morgen als het goed is een stucadoor voor de badkamer en moet daarom vroeg opstaan dus ook vroeg mijn bed in.

dan hoop ik morgen nog veel te kunnen leren voor de toets.

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Moesch dikke knuffel meid, en net wat Missgeul zegt, dat plekje in e borst zit je natuurlijk ook dwars, ti's ook niet niks allemaal met zo.n kleintje , sterkte meid.

Meer: dames die aant tellen zijn dus?hoeveel moeten ze minimaal binnen krijgen eigenlijk?daan zit vandaag denk ik op 550-600 en door dat gerommel de hele dag kwam ze laatste fles al om 20.30!!! Maar hij krijgt er nu weer 1 dus dat is wel netjes!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ano: je kunt het uitrekenen 150 cc per kilo lichaamsgewicht

hier gelukkig een betere nacht

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ano, idd 150cc per kg. Kaj moet ongeveer 500 per dag drinken...Gisteren had hij 540, maar wel bij 1 voeding wat gespuugd..

Vruchtje, heerlijk, een betere nacht!

Hier, gisteravond om 23.30 een flesje gegeven en net van Kaj wakker geworden om 6.30, dus toen weer een flesje gegeven. ONze kleine man slaapt nu dus al zo goed als door...Nu kijken of hij vandaag genoeg drinkt, om hem vanavond weer te mogen laten slapen, en dan morgen afwachten of en hoeveel hij gegroeid is...ben benieuwd!

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ vruchtje: Fijn dat je een betere nacht hebt gehad

@ 2012mama: Lekker hoor dat Kaj jullie weer door heeft laten slapen

Ik heb Maylin gisteravond toch niet wakker gemaakt, want dan drinkt ze toch slecht. Ze kwam zelf om 00.15 uur en toen had ze ook gepoept.
    Daarna om 4.15 uur en om 7.30 uur en toen had ze ook weer gepoept. Het was niet heel veel, maar het begin is er.
    Vandaag maar weer wat flesjes met Barleduc klaarmaken.
    Ze heeft ook alle flessen leeg gedronken 100 cc, dus ik denk dat het toch met het poepen te maken had dat ze slecht dronk.
    Vanmorgen wel ff druk met 2 kinderen die tegelijk wakker zijn, maar het is gelukt.

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Tamtam, fijn dat Maylin weer gepoept heeft...
    Kaj poept wel veel, maar heeft wel harde ontlasting en lijkt daar af en toe ook last van te hebben.
    Net beide jongens en mezelf aangekleed, even hard werken idd.. Nu even koffie en dan komt mn zus zo. Moet ook nog boodschappen halen, denk dat ik maar even ga als ze er is, hoeven de jongens niet mee...

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ 2012mamma: Mila drinkt nu sinds gisteren 7x 110cc ze doet t daar goed op. Maar omdat ik helemaal niets te maken heb met een CB omdat ik in Dl woon en hier in Dl er geen richtlijnen zijn over hoeveel voeding ik haar moet geven ,moet ik het zelf een beetje uitzoeken... Ik denk maar zo als ik merk dat ze honger blijft hebben na een fles en eerder dan 3 uur komt probeer ik de fles 10cc op te hogen, maar is ze tevreden dan laat ik het gewoon zo staan... de komende tijd zal ze wel weer even op 110cc blijven staan denk ik...... En Kaj slaapt dus ook al zo lekker door:) Zalig he... Mila had vannacht ook weer zo'n goeie nacht.... 23:00u laatste fles en om 06:00u meldde ze zich weer:)

@ Juultje: Ja ik mag in mijn handen klappen met Mila... vanmorgen doorgeslapen tot 06:00u :D:D ik hoop echt dat dit zo blijft want ik ben best wel moe, daar ik de nachtflessen alleen moet doen.... Maar ook dat hebben we er graag voor over...

Wat trouwens goed helpt voor de dames die 's nachts een onrustige baby hebben.... Wij doen Mila iedere avond voor de laatste fles in badje... ze is dan dood moe, drinkt haar flesje op en slaapt als een roosje.... natuurlijk je moet er zin in hebben om nog om 22:30u de kleine in bad te doen, maar ik heb het er graag voor over:D

@ MoesCH: Ai dat is minder dat ze zo spuugt en huilerig is.. Hier ook een paar dagen gehad met Mila.. Ik moet zeggen dat ik na de fles ook heel rustig moet doen met haar hoor, anders komt de fles terug.. Ik leg haar daarna altijd even op de zij in de box... mocht ze spugen dan spuugt ze het naast haar ipv dat ze kokhalst omdat ze op haar rug ligt en ik merk dat ze dan ook rustiger is... haar maagje lijkt minder van streek... misschien t proberen waard?? Ik steek dinsdag een kaarsje voor je op....!!!!!! En natuurlijk zit je er even helemaal doorheen... vind ik niet gek hoor..... Denk aan je zelf en huil maar lekker... dat lucht op!!!

@ Miss Geul: Je went er snel aan hoor, die nachtelijke voedingen, maar idd het luxe uitslapen is er even niet bij... tja t is t een of t ander he;) Ik hoop iig dat jullie kleintje dan net zo makkelijk is als de onze want dan valt het echt allemaal mee... ( ik moet zeggen dat ik overdag ook echt continu druk bezig ben met poetsen, wassen strijken etc) ( tot grote ergernis van mijn moeder, want die vind dat ik rustig aan moet doen want ben nog maar 3.5 week geleden bevallen hahaha) En dinsdag nog een toets??? Wow waar haal je de energie vandaan... wie weet ben je morgen wel gewoon bevallen...

@ Troela: Oei dat is balen als je zo lang afhankelijk bent en niet mag autorijden. Ik kon het de eerste 2 weken niet i.v.m. de pijnlijke hechtingen en toen al kwamen de muren op me af... pfffff hopelijk kun je toch eerder weer gewoon autorijden

@ Ano: Mila slaapt ook redelijk veel op een dag, maar heeft wel meestal haar oogjes dicht. Trekt dan de meest gekke gezichten zodat wij helemaal in een deuk liggen en maakt allemaal gekke geluidjes... Denk idd dat het ook dromen is haha.... Ik denk dat je je niet al te druk moet maken om die flesjes van Daan... als hij al 130cc krijgt en er 50 overhoud heb je nog 80cc per fles en volgens mij krijgt hij dan uiteindelijk wel nog de minimale hoeveelheid binnen.... toch??

@ Sab: Ik bedenk me ineens he... wij hebben toch zo gelachen om het feit dat we samen zouden gaan bevallen op de zelfde dag omdat we t allebei zo moe waren??? hahahaha Allebei op de 30e bevallen:) Toch toevallig he??? Alleen was jij een paar uurtjes eerder dan mij;)

@ Tamtam: Mila had ook moeite met haar ontlasting... duwde de hele tijd en had verschrikkelijk veel krampjes... Bleek gewoon een klein verstoppinkje te hebben. lactulose gekregen van de kinderarts en heeft hiervan 2x 1cc gehad met als resultaat dat de stoelgang weer prima vanzelf gaat nu... Misschien een idee??
    wat betreft hoeveelheid fles voeding: Hoe reken ik dat precies uit wat ze minimaal moet binnen krijgen. was dat niet 150cc per KG lichaamsgewicht?? ik weet niet hoeveel Mila nu weegt want had haar gewogen met de thuisweegschaal... Hoop stiekem dat mijn huisarts haar morgen weegt. maar ik denk dat ze nu op de 3.8 kg zit. dus dan zou ze minimaal 570cc moeten hebben, maar ze zit meestal aan de 700 tot 750 cc.... is dat goed of is dat echt te veel?? Ik denk btw dat het niet lang meer duurt voordat we van 7 naar 6 flessen kunnen gaan overstappen...

@ Mezelf: Vanmorgen echt een relaxte ochtend:) Manlief is bij zijn ouders de hele dag omdat ze onze nieuwe laptop daar komen leveren vandaag.... alleen is de vraag hoe laat ??? kan tussen 09:00u en 19:00u..... Hij heeft Mila meegenomen zodat ik even mijn handen vrij heb en wat tijd voor me zelf..... ik ga haar na 12:00u weer ophalen want dan heeft ze haar flesje net gehad..... ga ik lekker met haar wandelen en kan ze ze daarna lekker thuis naar bedje toe....
    Wat is het toch heerlijk om mama te zijn, ik mis haar nu al hahahaha. Dat gaat wat worden als ik weer moet werken...

10. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Woww heerlijk meiden dat jullie al van die lange nachten maken! Toch wel het voordeel van flesvoeding denk ik.
    Hier snachts meestal 4 uurtjes ertussen.

Chelleke Ja klopt!! Gewwon op dezelfde dag bevallen. Geniaaal he! hahaha

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    bedankt allemaal voor jullie woorden!
    moest t echt ff van me afschrijven.. en idd dat bobbeltje in mn borst speelt ook heel erg mee.. ik hoop dat de ha morgen direct een afspraak voor de echo voor me kan regelen!
    Mn man is vandaag weer werken en mis m heel erg.. vind t vaderschapsverlof hier maar erg kort vergeleken met andere landen!

vannacht heb ik ipv flesjes te kolven gewoon aangelegd.. op zich is haar drinkgedrag nu veel beter... alleen drinkt ze nog steeds kort.. en laat snel los.. dan gaat ze slapen en is niet wakker te krijgen! merkl dan wel dat mn borst nog erg vol is en niet goed leeggedronken..
    ze kwam ook vaker dan de afgelopen nachten!
    er zat steeds 3 uurtjes tussen..
    ga vandaag dan maar weer kolven in de nacht dan slaapt ze wat langer door..
    morgen denk ik ff wat FV halen...
    miss ook een andere fles proberen, we hebben nu een difrax fles maar ze doet vrij lang over een flesje..

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    heerlijk dat jullie kindjes zo doorslapen! hoop dat ze dat hier ook snel gaat doen haha..

chelleke lekker ff bijkomen nu je man haar heeft meegenomen!

tamtam fijn dat maylin weer poept!

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje fijn een betere nacht dan kan je er vandaag weer beter tegen aan.

2012mama wat een heerlijke lange nacht daar dromen veel bijna mama's en nieuwe mama's van hahah, gezellig dat je zus komt en ideaal dan kan jij gewoon even rustig naar de supermarkt heen en weer en kan je zus lekker kroelen met de kleine.

tamtam spitsuur was even zwaar maar nu weer je normale dag starten.
    en toch maar laten slapen ik snap het helemaal als ze dan juist minder drinkt heb je er ook niet veel aan, ik ben blij voor je dat ze gelukkig weer poept en dat het wat helpt ook voor het drinken.

chelleke ik zal ook wel zulke reacties krijgen in het begin, kan niet goed stil zitten en niets doen, en anderen mijn huis laten doen zeker dat is niet mijn hobby, hier moet ook dagelijks geboend worden ivm 2 katten en verbouwingsstof.
    lekker dat je man mila heeft meegenomen even tijd voor jezelf is ook erg lekker haha en dan mis je haar al meteen logisch hoor.

en die energie die weet ik ook niet waar ik dat vandaan haal, want op dit moment zie ik er heel erg tegen op, moet zo naar de verlos en zie al op tegen die wandeling(15 min):$

moesch wat vervelend dat ze niet zo lekker aan de borst drinkt.ik hoop echt dat het snel beter gaat bij jullie en dat dinsdag gezegd wordt dat het een melkklier is en niets gevaarlijks.

ego hier een belabberde nacht, meerdere keren maagzuur, wc bezoekjes en harde buiken.
    dus heb weinig geslapen ik ben ook best versleten, ik ben ook extra lang in bed blijven liggen want de stucadoor had eerst nog een andere klant en belt als hij onderweg is (het is tevens een vriend van ons)
    nu ga ik mij klaar maken voor de verlos spreek jullie vanmiddag weer als ik niet doorgestuurd word:p

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vk was tevreden.
    ben weer gestript vandaag, donderdag terug komen dan weer strippen, mocht dat niet werken dan vrijdag naar het ziekenhuis voor inleiden te bespreken.

had ook nu 2 vingers ontsluiting.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Miss g: wat fijn dat vk weer tevreden was. spannend donderdag weer strippen. duurt vast niet lang meer

2012mama : was het gezellig met je zus

tamtam. fijn dat maylin weer kan poepen.

moesch: gaat het vandaag zonder je man met 2 kids?

Mama's met nog een kindje zien jullie er tegen op er op uit te gaan alleen met 2 kids? En zijn jullie nu meer aan huis gekluisterd ? Hier beginnen de muren op me af te komen. straks lekker wandelen

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    tamtam op zich gaat t wel goed alleen met de kids.. maar heb toch liever mn man hier haha!

en ja, moet morgen ook voor t eerst met de kids naar buiten.. zie er wel tegenop.. hoop dat mn zoontje zich een beetje gedraagt en goed vast houd aan de kinderwagen..
    anders krijgt ie een polsbandje om :p

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    miss geul.. spannend weer! hopelijk zet het strippen een beetje door!

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    dames,
    zaten jullie na de bevalling direct op een roze wolk?
    hier ontbreekt die wolk een beetje..
    direct na de bevalling te horen gekregen dat er teveel vruchtwater was, wat miss kon betekenen dat er een afwijking was bij de kleine of een infectieziekte opgelopen tijdens de zwangerschap.. hele week afwachten op de bloeduitslagen enzo..
    dus hele kraamweek in spanning afgewacht..
    toen de voedingen die niet goed liepen.. daarna nog het kolven erbij.. knobbeltje ontdenkt in mn borst.. zoontje die een beetje dwars deed..
    dat helpt natuurlijk ook niet allemaal mee..
    had het echt heel anders voorgesteld, dat ik net als bij mn zoontje direct op die roze wolk zou zitten en zwaar kon gaan genieten van mijn kindjes..
    voel me nu meer depri dan dat ik geniet :(

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesch wat vervelend dat negatieve gevoel
    ik snap het wel het is best veel wat erop je af komt dan ineens.
    ik kan nog niet mee praten over die wolk, ik hoop dat die wolk toch nog komt en dat je kan genieten van de beide kinderen.

en morgen komt het ook wel goed hoor voor het 1st met zijn 3en naar buiten

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Miss Geul: Hopelijk doet het strippen wat

@ Moesch: Ik herken je gevoel wel een beetje.
    Soms is die roze wolk er bij mij wel, maar ik moet echt mijn draai vinden met 2 kids.
    Het is toch weer een hele verandering.
    Moet mezelf terug vinden op dit moment voel ik me alleen mama terwijl ik natuurlijk nog veel meer ben, maar dat komt wel weer.
    Logisch dat je je man liever thuis hebt dat heb ik ook hoor.

@ Vruchtje: Ik zie er ook wel tegen op om met 2 kids weg te gaan. Danian is nu best dwars, dus ik ben een beetje bang dat hij lastig gaat doen, maar we zullen het zien.
    Woensdag ga ik Danian met Maylin naar de opvang brengen en donderdag moeten we naar het consultatiebureau.
    Ik ben in principe niet aan huis gekluisterd heb de auto voor de deur, toch ga ik nog niet zo snel weg.
    Lopen kan ik nog niet te ver, dus moet dan toch met de auto. Misschien als ik eenmaal weg ben geweest met 2 kids dat ik sneller ga.
    Hier komen de muren soms ook op me af hoor.
    Vond het zaterdag wel ff lekker om alleen naar de winkel te gaan.

@ chelleke: Lekker ff tijd voor jezelf.
    De rekensom is idd het gewicht keer 150. Ik heb geen idee of ze te veel krijgt dat zou je anders ff moeten vragen morgen.
    Maylin heeft vandaag al 3 keer gepoept. Had als tip gekregen de flesjes met Barleduc klaar te maken en dat lijkt te helpen, maar ik zal jou tip ook onthouden mocht het weer nodig zijn.

Hier vanmiddag bijna 2 uur op bed kunnen liggen.
    Maylin had net weer gepoept, dus ik denk dat die Barleduc toch goed helpt.
    Ik denk dat ik vanavond vroeg na bed ga er komt niet veel op tv en dan kan ik wat uurtjes slaap pakken.

Deel Deze Pagina