Noosa ik snap je gevoel.. van dat slapen. wij leggen viggo sinds afgelopen zaterdag in zijn wiegje boven overdag. en sindsdien slaapt hij veel rustiger en is hij na het slapen veel vrolijker en zijn ontwikkeling gaat veel sneller! het is inderdaad even moeilijk, helemaal als zo'n kleintje dan huilt. maar als je volhoudt plukken jullie er beiden de vruchten van! ik heb het boek 'regelmaat en inbakeren' van ria blom gelezen en dat is echt een aanrader. zij beschrijft heel duidelijk waarom kindjes weerstand kunnen bieden en hoe je daarmee om moet gaan. in het kort komt het hier op meer: hou een vast ritme aan. Wordt je kindje wakker, verschoon het dan (mag ook na het voeden als je dat liever doet, als de volgorde maar hetzelfde is), daarna voedt je het, daarna even spelen of knuffelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid (gapen, in de oogjes wrijven, oogjes vallen dicht) leg je je kindje wakker in het bedje. Je kindje mag best even huilen, spreek met jezelf af waar de grens ligt. vaak kun je wel horen of je kind huilt omdat er echt iets is of omdat het in slaap probeert te komen. als je kind overstuur is troost je het, is het weer rustig dan leg je het weer in bed. net zo lang tot je kindje gaat slapen. duurt misschien een paar dagen, maar je kind leert al vrij snel dat ookboverdag dit een veilige plek is om te slapen. ik kan jou en eigenlijk iedereen erg aanraden het boek te lezen. het is zoooo vrrhelderend en behulpzaam!
noosa hier slaapt de kleine overdag hele dag in de box.. in de avond in haar wieg wat naast ons bed staat. jij dus ook gestopt met de bv. sinds vandaag? en hoe gaat dat? hoe vaak heb je al moeten kolven? hier vanochtend gekolfd.. om 12u een keer aangelegd.. sindsdien niet meer en voel mn borsten nu wel weer vol raken.. pfff
NOu.. Mila bleef huilen... heb haar in de kinderwagen gelegd, ben gaan wandelen en meteen naar de apotheek gelopen. heb daar de Sap Siplex gehaald ( tegen darmkrampjes).. 15 druppels in de fles van 15:00u en mevrouw is rustig en slaapt al sinds half 4. We waren 2 dagen gestopt met de Sab omdat we dachten dat de krampjes weg waren en ws is dat het probleem geweest.... Ons meisje is weer heerlijk tevreden...... god zij dank.....
Meiden even een vraagje viggo is vanmiddag na het voeden helemaal niet echt wakker. hij valt aan de borst half in slaap (drinkt wel eerst goed en heeft zijn ogen dan open) en kan hem dan ook zo inbakeren en in bed leggen. moet ik me direct zorgen maken? normaal ishij na het voeden nog wel even actief (kletsen, knuffelen, spelen). hij voelt niet warm aan en maakt verderook niet echt ee zieke indruk ofzo, maar het valt wel op... Of zou hij gewoon erg moe zijn ofzo...
Thanks Juultje, dat hebben we net ook gedaan en nu ligt hij te slapen. Duurde ruim n uur (niet contstant huilen hoor) maar nu slaapt hij als het goed is. Ze slapen alleen zoveel, dat als hij alleen maar in zn bedje zou liggen ik hem voor mn gevoel bijna niet zie...(het is ook nooit goed he haha) Maar ik ga zeker een vast bedritueel maken, rust en regelmaat kan nooit kwaad! Moesch, gistermiddag ben ik gestopt met de bv. Vanmorgen n beetje gekolfd maar eigenlijk te weinig want binnen 2 uur deden mn borsten weer pijn. Dus om 12 uur echt goed gekolfd (niet mn borsten leeg hoor!) en nu begint de linker wat voller te raken. Valt me dus nog alles mee. Hoop dat ik het kan volhouden tot vanavond en dan voor de nacht nog weer even goed kolven. Vind het wel een fijn idee dat ik hem nog wel BV kan geven zolang mn borsten het nog doen. Al vind ik het wel een gepuzzel met de hoeveel BV en verder met de flesvoeding. Heeft jullie meisje al n poepluier gehad? Chelleke: wat fijn dat dat helpt zeg! Ik ken dat helemaal niet dat spul, maar het werkt goed dus. Gelukkig heb je je meisje weer terug Juultje, ik denk dat hij gewoon erg moe is. Als hij niet warm aanvoelt en gewoon goed drinkt zou ik hem lekker laten slapen. Misschien komt er wel een sprongetje aan ook?
juultje miss is hij idd gewoon wat moe! @noosa.. jij dus ook niet echt uit de hoeveelheid.. ik heb gister en vanmorgen de gekolfde melk weggegooid.. om 12u heb ik niet gekolfd maar gwn aangelegd.. ik hoop t ook nog ff vol te houden tot vanavond en dan weer te kolven en hopen de nacht weer goed zonder stuwing door te komen.. heb jij ook dat alles telkens helemaal nat is? hoeveel flesjes geef je nu ong? onze kindjes schelen maar 1 dag.. en hoe lang doet hij over een flesje? ja ze heeft voor het badje van vanmiddag een poepluier gehad!
2012mama En hoe heb jij het douchen ervaren? Noosa Ik heb onze kleine meid overdag in huiskamer... Ze slaapt op een doomo... En dat vind zij heerlijk... Neva is het liefst in onze omgeving, ze zoekt echt geborgen en genegenheid... Als ze zo klein zijn, waarom niet... Het is toch tegen de natuur in dat zij elders slapen dan bij jou in de buurt... Moesh Ik kolf na elke voeding (soms in de nacht maar één keer)... Het is net genoeg voor een voeding... Chelleke Wat fijn dat de druppels helpen voor je dochter... Het is niet fijn om baby met pijn te zien... Je voelt je zo machteloos... juultje Je hoeft je geen zorgen te maken, Viggo komt wanneer ie honger heeft. Houd het gewoon even in de gaten, als hij veel minder gaat drinken, als hij minder alert is en af valt... Bel dan even consultatie bureau... Een baby tot 2 maanden moet min. 5x aan de borst per 24 uur, volledige flesvoeding per 24 uur 600- 720 ml...
MoesCH, wij geven hem nu 90 cc....of helemaal flesvoeding, of ik doe een deel afgekolfde melk en als dat op is de rest met flesvoeding en net heeft hij helemaal n flesje met borstvoeding op. Zo wil ik zijn lichaam een beetje laten wennen aan de flesvoeding en kan ik hem toch nog wat belangrijke moedermelkstoffen meegeven. In principe redt hij het prima op 90 cc en dan om de 4 uur. Ben wel benieuwd hoe hij het doet op 90 cc borstvoeding, heb het idee dat hij daar minder lang op kan teren dus dan zal hij wel eerder komen vanavond. Flesje borstvoeding heeft hij een stuk sneller leeg dat flesje kunstvoeding. Ik denk zo'n 10 min? Maar dat deed hij aan mn borst ook. Nu drinkt hij gelukkig een stuk rustiger omdat het niet zijn mondje in spuit. Qua boertjes en krampjes merk ik eigenlijk geen verschil. En mn compressen zijn wel nat ja...maar het valt me nog alles mee! FIjn he om zo eventjes alle vragen te kunnen stellen! Sefanja: ja ergens vind ik dat dus ook, dus ik zit een beetje in dubio waar ik me het beste bij voel. Het is gewoon zo zoeken met zo'n kleintje!
idd fijn noosa om vragen te kunnen stellen! ik heb er nog meer haha.. ik lees dat je zoontje 90cc krijgt om de 4u.. de mijne red dat echt niet.. die komt af en toe al voor de 3u.. denk miss nog zuigbehoefte aangezien ze maar 10min over de fles doet.. en vaak drinkt ze 100cc ipv maar 90cc.. morgen maar ff overleggen met CB.. fijn dat je eerst nog de bv geeft en dat aanvult met kv! zo kan hij idd rustiger wennen.. ik wil gewoon zo snel mogelijk van al die melk af zijn, vind het verschrikkelijk.. heb dan eindelijk de keuze gemaakt om KV te gaan geven.. wil dan ook gelijk er vanaf zijn.. maar helaas gaat dat niet zo makkelijk!
Noosa Je moet niet naar anderen luisteren, maar je eigen gevoel volgen... Je gevoel en verstand hebben meestal gelijk, dat heet ook moeders instinct...
@ Noosa: Maylin slaapt ook in haar eigen bedje. Ze lag eerst ook wel is beneden, maar dan werd ze snel weer wakker nu slaapt ze rustiger. @ Chelleke: Fijn dat die druppels werken je meisje zo zien doet echt pijn @ Juultje: Ik denk dat hij gewoon erg moe is, maar gewoon in de gaten houden en als je het niet vertrouwd aan de bel trekken. Maylin is vandaag weer rustig en slaapt weer van voeding tot voeding. Misschien dat ze vanavond weer komt, maar dat wachten we af. Ze heeft nu 5 flessen gehad 3 van 110 cc en 1 van 100 cc en 1 van 60 cc(deze was vannacht en ze wilde niet meer kreeg haar niet meer wakker) Nu krijgt ze waarschijnlijk nog 1 fles vanavond, maar komt ze dus niet aan de hoeveelheid die ze moet hebben. Wil proberen om de laatste fles iets groter te maken, maar dan nog zit ze er onder. Morgen kan ik haar laten wegen op het CB en kan ik ook meteen overleggen hoe ik het moet aanpakken met die flessen.
flessen, moet eerlijk zeggen, ik kijk er niet zo nouw naar hoor, als het er ietsje onder of boven zit is denk ik echt geen ramp.Tot nu toe heeft daan vandaag 4 flessen op van ongeveer 100-120per stuk hij rkijgt er nog 2 en dan zien we het wel weer haha. Hij lgt nu lekker te slapen na zijn badje. sabsimplex, heb ik ook!!super spul!!! oie ik groei zeker een goede boek, ik heb hem nog van Neomi!! andere boek wat jij zei juul ken ik niet... Maar opzich is zo';n strak ritme wel goed denk ik voor kinderen die het nodig hebben, maar het lijkt mij eerlijk gezegd ook wel moelijk, want wat als je de duer uitgaat dan is ie van zijn ritme af? Ik heb nooit een heel echt ritme gehad eigenlijk, gewoon zien hoe alles gaat en loopt, en dat is gelukkig altijd prima gegaan! wauw wat is iedereen al lekker op t oude gewicht, hier dus nog niet....kleren ehhh loop nog in me zwangerschapsbroeken haha heerlijk, denk dat me eigen broeken echt nog niet passen...
juultje wat een prachtige foto, ik heb inderdaad ook een babyfoon want anders kunnen de katten inderdaad in de babykamer komen en dat vind ik geen succes. leuke fout van het uwv die mogen ze vaker maken het klinkt inderdaad als niet jou dag en wat een gedoe met dat stroom. ik hoop dat het snel opgelost is. ano je buik verdwijnt vanzelf wel weer hoor daar heb ik alle vertrouwen in, wat ons vrouwen betreft kan het niet snel genoeg gaan hihi. vogeltje wat vervelend dat je meid nu ook spruw heeft ik hoop dat het snel over gaat. chelleke wat vervelend en vooral dat hij het ontkent. blijven aankaarten hoor wie weet gaat hij het zich nog eens realiseren sefanja dat klinkt al best heftig en de huisarts wilt niet komen, die heeft toch geen keuze lijkt mij, wij zijn ook net overgestapt omdat we niet tevreden waren over onze huisarts dus even kijken hoe het nu gaat. wel een heftig verhaal met het prematuur zijn, ik dacht dat ze tot de uitgerekende datum in zh moesten blijven. goed dat neva nu zo goed groeit en zo goed drinkt, jammer genoeg niet aan de borst maar wel aan de fles. dat douchen lijkt me ook echt iets magisch ik kan niet wachten tot dat kan evan bedankt ik ben ook erg trots op dat cijfer. tamtam wat fijn zo een dag ertussen, dan kan je echt even bijtanken zodat je weer jezelf kan worden. chelleke heb je haar ook bij je genomen en gewoon door het huis gelopen?, ik lees nu dat het haar darmen waren echt zo zielig voor die kinderen als ze daar zo een last van hebben. ons wonder wat goed om te horen dat hij zo goed reageert op inbakeren. hopen dat je snel een goed inbaker kleed hebt. 2012mama veel plezier bij je ouders, en dat komt wel goed met naar bed gaan dat kan je wel. en al 14 kilo kwijt wat veel echt super goed. geniet morgen van je dag niets. noosa veel keus heb ik niet ik kan moeilijk het kind eruit trekken als ozu ik dat soms willen en nu al je eigen broeken weer passen dat heb je snel gedaan zeg dat lijkt me heerlijk weer die eigen kleding aan kunnen doen. en de borstvoeding ook gestopt maar je wilt wel voor de zekerheid je borsten gevuld laten?zodat je nog bv kan geven via de kolf. ego, hier een drukke dag gehad, ik ben versleten en ga zo lekker eten en dan vanavond lekker uitrusten en vroeg naar bed.
Moesch, ja vind t zonde om de gekolfde voeding weg te gooien. Maar ik kolf zo min mogelijk hoor! En de 90 cc is alleen het water dus zonder voeding dus uiteindelijk wordt t dan 100 ml in totaal. Vandaag komen we op 7 voedingen uit als t goed is. Morgen komt het CB langs ben benieuwd wat die te zeggen hebben. Tamtam, fijn dat ze zo goed in dr bedje slaapt! Maar als ze van voeding tot voeding slaapt dan is ze dus maar heel weinig beneden om te knuffelen ed? Mis je dat dan niet? Miss, nee je kan m er niet uittrekken...was t soms maar zo makkelijk he?
O en miss, ik kolf alleen de druk eraf en die melk geef ik hem. Wil uiteindelijk snel over naar alleen maar flesvoeding
dat zo wel ideaal zijn als het zo makkelijk ging. ik snap het wel want nu loop je alsnog met die stuwing.
Ja en ivm borstontsteking is t ook beter om te kolven....ik ben in ieder geval blij dat hij niet meer aan de borst hoeft
@ miss geul: Goed dat je ff rustig aan doet vanavond @ noosa: Maylin was net wakker, dus dan knuffel ik met haar. Ze valt vaak in slaap tijdens de fles, dus het is niet anders zal vanzelf wel anders worden.
Valt jullie kindje in bed in slaap of op schoot of tijdens de fles. En s nachts leg je je kindje dan wakker of slapend in bed?
@ Vruchtje: Maylin valt vaak in slaap tijdens de fles, maar soms leg ik haar ook wakker in bed. 's Nachts eigenlijk hetzelfde.