April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: hier gaat ze altijd huilen s nachts als ik haar wakker in bed leg. Dus laat haar dan maar bij mij inslaap vallen geen idee of kwaad kan. Weet ook niet waarom ze dan huilt kramp of gewoon bij mama willen zijn

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hier vald Daan zelden op schoot in slaap.Meestal in de box of gewoon in bed, de ene keer slaapt hij al voor we hem neerleggen en de andere keer is hij eerst even wakker.

zo eindelijk eens min banner aangepast haha, werd tijd.
    nou zo wakker als ie vanmorgen was, zoveel slaapt ie de rest van de dag...vanaf half1 heeft ie nu erg veel geslapen, hoop dat t geen gevolgen heeft voor de nacht.

owja volgende week naar de osteopaat, voor een algemene check up, kan nooit kwaad!

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Sab Simplex krijg je idd normaal gezien alleen in Duitsland en in enkele apotheken in NL, maar daar is het bijna nergens verkrijgbaar... Het is wonder spul... Vandaag is ze een beetje gek aan het doen met haar flesjes... zal wel een regeldagje zijn. heeft steeds maar halve flessen en dan om de 1.5 a 2 uur.... geef haar nu om 21:00u gewoon haar fles op tijd gewoon 110cc en hopelijk dan pas om 0:00u... we zullen zien.
    Fijne avond allemaal..

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ik heb de sab simplex via internet besteld in duitsland idd.Maar het kan ook bij een DA en Hengelo.

Alleen hier lees ik overal at ze adviseren niet meer dan 10druppels per fles, in de bijsluiter staat max 15?!??1
    wij geven nu meestal 10-12.tis voorlopig genoeg...

5. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul Deze huisarts heb ik pas anderhalf jaar ivm verhuizing... Als wij hem telefonisch willen bereiken, lukt dat niet... De keren dat ik heb gebeld, hang ik meer dan 20 minuten aan de lijn zonder iemand te spreken. Als ik dan naar praktijk rijdt om afspraak te maken, zeggen zij dat ik dit telefonisch moet doen. En zo stapelen de problemen zich op.. Het is een bekend probleem, de meeste mensen die ik ken zijn al bij hem weg... Ik heb hem voor het eerst gezien, zo'n kleine twee maanden geleden... Nog geen eens een kennismaking, niet voorstellen niets... Ik krijg het gevoel dat de huisarts moeite heeft in omgang met anderen... Ik vind hem niet luisteren naar zijn patiënten... Waarom ik weg ga bij hem, is NU zeker voor mijn prematuur (geen vertrouwen meer in hem) en voor hoe hij mij de afgelopen week behandeld heeft... Ik wil gewoon een huisarts dat bereikbaar is...

Ik ben met 35 weken bevallen van een dochter, hij heeft ons nog geen eens gebeld om te vragen hoe het met ons is. Daarnaast was het bekend dat ik zwangerschapsvergiftiging op heb gelopen aan het einde van mijn zwangerschapsduur. Ziekenhuis heeft mij ontslagen uit het ziekenhuis omdat IK mijzelf goed voelde... Mijn bloeddruk en bepaalde waardes in mijn bloed waren nog iets te hoog.. Ziekenhuis wilde dat ik door huisarts om de dag bloeddruk liet meten... De huisarts deed eer gisteren ontzettend moeilijk om naar mijn huis te komen, of ik even naar hem wil komen (net ontslagen, zware bevalling)... Met moeite is hij gekomen. Bloeddruk gemeten, aan de hoge kant... Hij had een stagiaire mee waaraan hij vroeg wat hij met mij moest doen... Beiden luisterden niet naar mij. Vervolgens wil ik mijn beklaag doen krijgt hij een telefoon. Meneer zegt dat hij geen tijd heeft om mijn beklaag aan te horen ivm patiënt pijn op de borst (blijft uiteindelijk 20 min in mijn huis staan om uit te leggen hoe en wat)... Kort daarop zegt hij als wij geen vertrouwen meer in hem hebben dat wij een ander huisarts moeten gaan zoeken... Dat hadden wij al gedaan, maar zijn assistente wilde onze dossier niet af geven en de huisarts wil eerst toestemming van andere huisarts krijgen om ons over te nemen blablabla. Hij zou ons de volgende dag bellen, niet gedaan... Meneer blijkt nu op vakantie te zijn, hij heeft niets over gedragen aan collegae... Gisteren bloeddruk door iemand anders laten doen, was weer wat hoger geworden... Bloedonderzoek is gedaan, uitslag zouden wij gisteren krijgen.. Je raadt het vast wel, niet gekregen... Vandaag met moeite zijn vervanger gekomen, kraam verzorger van mij heeft haar moeten over halen... Echt te erg voor woorden, ben zo blij dat wij naar een ander huisarts gaan... Ik ga hier trouwens nog wel werk van maken, het is nalatigheid van patient.. Mijn zwangerschapsvergiftiging kan tot 3 weken na geboorte nog terug komen, vandaar dat ik onder controle sta (slechte zaak)...

Noosa Waarom zou je gekolfde melk weg gooien, je kan dit tot 3 dagen in koelkast bewaren en anders een half jaar in de vriezer.. Hetzij je veel productie heb (heb je dan geen last van stuwingen). Je mag gekolfde melk opwarmen maar geen tweede keer... restante Opgewarmde melk weg gooien...

vruchtje De vraag begrijp ik niet helemaal... Neva krijgt haar laatste voeding om 21.00 uur voor de nacht (daarna om 01.00 en 05.00 uur)... Zij valt meestal na voeding in mijn armen in slaap, maar soms ook wakker.. Ik leg haar zowel slapend als wakker in haar bedje. Probeer eens je hand op haar borst te leggen, dit geeft het gevoel van geborgenheid (wat zij ook in je buik kennen), af en toe heeft het lichaampje begrenzing nodig om zich veilig te voelen (het is maar een tip)... Neva heeft er in ieder geval veel baat bij.

6. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    nou de logica is hier weer ver te zoeken haha.
    Daan heeft al 3 nachten om 22.30 zijn laatste fles, ong 110cc en kwam dan om ongeveer 4uur weer.
    Vandaag met moeite er 130cc ingekregen, dus hoopte dat ie langer zou slapen, meld ie zich al om even na 2.00....wel was ie scheetjes aant laten, misschien krampjes dus?!
    nou ja nu hopen dat ie wel tot minimaal 7uur slaapt haha

sefanja echt belachelijk van je huisarts, logisch dat je een andere wilt zeg...

7. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat n drama nacht!! Om 22.15 flesje leeg en alleen maar huilen in zn bedje. Uiteindelijk bij ons in bed met mn pink van 1 tot 2 geslapen. Weer flesje en hij sliep na verschonen tot 5. Dus na 3 uur maar weer n flesje en hij drinkt maar 40 cc op...nu krijgt hij n schone luier maar dan?

Maakt me best reddeloos dit, denk dat hij last heeft van verstopping, wat kunnen we daar aan doen?
    Hoop dat hij nu ondanks n halve fles nog ff wil slapen...ben moe!

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    noosa hmm wat naar, krampjes misschien?gebruik je daar al iets voor?

vroeger zeiden ze dat als ze harde poep hebben je wat extra water in de fles kan doen.
    Nu zijn mijn kraamhulp dat dat niet meer is, maar dat als t dus hard is ze vaak te weinig voeding krijgen??misschien dat dat ook met 'verstopping is?

nou na de nachtfles heeft ie geslapen tot 7.30 das netjes alleen heeft ie 3kwartier lopen mopperen/kreunen??
    kennen jullie dat?
    hij ligt stil in bed met speen, dan ineens beetje kreunen, duwt ze speen eruit, beweegt ff onrustig heen en weer, en wil dan zijn speen weer anders gaat ie huilen.....
    heb dus 3kwartier die speen er steeds in zitten doen...erg irri....

9. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    goede morgen,

anoniempje voor bijna 3 weken oude baby drinkt die van toch goed? ze moeten tot 4 weken per voeding 7x80 of 6x 120 drinken...

Hier matig geslapen, de kleine meid was onrustig... Ze heeft veel last van buikkrampen... Sinds gisteren wil zij haar voeding ook niet helemaal opdrinken, maar dat is nog niet erg... Ze dronk al heel veel voor haar gewicht en groeit nog steeds heel goed... Maar wel iets om in de gaten te houden...

Ze houdt zichzelf en mij uit de slaap... Onrustige bewegingen met haar armpjes en verkrampen, daardoor gaat zij huilen.. ik pak haar dan op en leg haar op mijn buik, alleen zo valt ze in slaap

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Sefanja:Vervelend zeg die krampjes. Is niet zo erg als ze eens wat minder drinken gewoon goed in de gaten houden.
    Wat een nare huisarts zeg ik zou ook een andere willen.

@ Ano: Dat kreunen doet Maylin ook wel eens, maar wat het is?

@ Noosa: Ik geef extra water in de flessen en mij is ook verteld om barleduc te gebruiken en toevallig had ik dat in huis en nu poept ze wel vaker.

Hier weer 1 nachtvoeding gehad. Ze kwam om 2.15 uur en daarna om 6.45 uur.
    Ze heeft 's avonds echt haar huiluurtje(s) van 19.00 uur en 22.00 uur.
    Als we haar de fles hebben gegeven tussen 21.00 en 21.30 dan leggen we haar op bed en dan jammert ze nog even om dan in slaap te vallen.
    Straks naar het CB om Maylin te wegen ben benieuwd.

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Goedemorgen!
    Hier weer een lekker nachtje gehad...Kaj even bij ons gelegen, begon even te piepen, maar was met een speen snel weer stil. Laatste fles gegeven om 00.00u en daarna doorgeslapen tot 7u.
    Heerlijk. Finn ook rond die tijd wakker.
    Vriendlief was gisteravond pas erg laat thuis van werken (had een etentje) en dus vanochtend wat langer vrij, dus hebben heerlijk met z'n 4en in bed gelegen...
    Straks, om 10.30 even naar de huisarts. Wil zelf even over anticonceptiehebben, Finn heeft al bijna 2 weken een ontstoken ooge n Kaj spruw, dus we gaan gezellig met zn 3-en:) Voor de rest vandaag niet gepland...lekker!

Juultje, wat fijn dat Viggo goed op die regelmaat reageert...hier ook nooit regelmaat gehad...en nu nog niet. Vind het erg knap dat jou dat lukt!
    Denk dat Viggo trouwens gewoon moe was hoor, wel even in de gaten houden natuurlijk..

Chelleke, wat vervelend zeg, die krampjes! Gelukkig is ze wel in slaap gevallen!

Noosa, Kaj slaapt alleen boven als wij ook boven zijn. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt...doe ik ook:)
    Die 90cc is wel goed denk ik...Kaj krijgt dat nu ook..hoe zwar is Stan?
    Kaj krijgt dus overdag om de 3 uur, en slaapt dan snachts meestal al door. Komt op 6 en af en toe 7 flessen uit.
    is hij nog in slaap gevallen?

Sefanja, ik vind douchen met zon kleintje heerlijk:) Vanavond gaan we weer..

Tamtam, ben benieuwd wat ze op het cb zeggen...Las dat jullie een goede nacht hebben gehad, fijn!

Miss Geul, lekker geslapen? Alles nog rustig?

Vruchtje, Kaj valt soms op schoot in slaap en soms wakker in de kinderwagen en dan slapen..
    Ik pak Kaj ook bij mij als hij niet kan slapen...met Finn ook altijd gedaan, en vind dat zelf ook niet vervelend.

Ano, dus naar de osteopaat...benieuwd hoe die checkup verloopt! Hier ook goede ervaringen met de osteopaat.
    Daan dus een raar nachtje gehad...hopelijk vandaag en vanavond weer normaal..

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Neva gaat vandaag voor het eerst in Tummy Tub... Ik ben heel erg benieuwd hoe zij dat gaat vinden... Ik hoop dat het warme water haar krampjes wat verminderd.... Wie heeft er nog meer een tummy tub.

13. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Hier is hij gelukkig wel lekker gaan slapen maar kwam na 3 uur wel alweer (logisch met maar 40 cc op).
    Hij heeft ook nog gepoept maar het was best dun en geel (ik heb het niet gezien) maar dat kan natuurlijk makkelijk door de voeding overgang komen.

@Kreunen: dat doet hij heel erg 's nachts na de fles. Af en toe lijkt het wel of we een schaapje op de slaapkamer hebben. Heb ook het idee dat hij dan wat moeilijker ademhaalt en zn voeding soms beetje terug moet slikken.
    Straks komt het CB dus dan kunnen we het eens vragen.

2012mama: S. woog met z'n geboorte 3260 en vorige week donderdag was het 3280. Nu weet ik het niet..
    Wat lekker dat hij zo goed slaapt zeg! Wordt hij overdag zelf wakker na 3 uur of maken jullie hem wakker?

Straks weer kraamvisite en om 13.00 komt het CB langs. Daarna gaan we met zn 3tjes weer eventjes ons bed in denk ik...bijslapen van vannacht.

14. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Wij maken Kaj meestal wakker, dit omdat hij echt om de 3u moet, anders komt hij niet aan de hoeveelheid flessen...denk dat hij zelf wel om de 3,5 a 4 wil...
    Eerst deden we dit niet, maar nu in overleg met vk wel. We maakten hem namelijk eerst snachts altijd wakker, zette dan de wekken na 5 uur en dan wakker maken en flesje, en dat hoeft nu dus niet meer..liever overdag wakker maken dan snachts:)

15. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bedenk me nu dat we hem met de borstvoeding ook na 3 uur wakker maakten met het idee dat hij dan 's nachts meer door kon slapen.
    Nu met de fles wordt hij zelf wakker na 4 uur en dat kan misschien resulteren in n onrustige nacht. We gaan dat eens proberen vandaag.

16. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ben benieuwd of het voor jullie werkt...hier iig wel:)

17. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames ,

Even vlug berichtje tussendoor!

@zonnestraal: gefeliciteerd met jullie dochter! Lekker genieten
    Meid!

Ik moet nog bijlezen, maar heb geen tijd om te reageren! Mijn ouders komen me zo ophalen en dan gaan Thijm en ik lekker een paar dagen naar de camping! heb denk ik geen internet! Dus
    moet jullie even missen!

Oja,

@Miss geul: moet nog even kwijt dat ik veel respect voor je heb! je houdt het goed vol en dan ook nog die toets met een ruim voldoende afsluiten! Top!!! Zal makkelijk zijn gewest om je daarop te hebben moeten concentreren! Ik kom zondag weer thuis en duim heel hard dat je dan in die tussentijd bevallen bent! Dan kunnen jullie nog even saampjes genieten

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Troela, leuk, samen naar de camping! veel plezier!

19. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik heb begrepen van de kraamzorg dat je baby met voeding overdag max 4 uur tussen mag zitten en in de nacht maximaal 6 uur.

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sefanja, hier dus in overleg met de vk snachts meer tijd er tussen, gewoon omdat Kaj dat wil, en het daar goed op doet, betekend dus wel dat ik overdag moet rekenen dat hij genoeg krijgt...

Deel Deze Pagina