April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja wat een heftig verhaal van de huisarts en dan ook zo een nazorg meteen overstappen inderdaad. als ze zich wakker houd met haar armpjes en druk bewegen is dan inbakeren ook geen idee of had je at al geprobeerd?

flesjes en gebroken nachtend oor voedingen hoop ik snel over mee te kunnen praten, ze worden nu wel gebroken maar niet door voedingen hihi.

2012mama veel succes bij de huisarts ook al zit je er al:D
    wat lekker om met zijn 4en op te starten echt heerlijk.
    ik vind het nog steeds knap dat kaj 2 weken is en nu al doorslaapt.

noosa gelijk heb je want bezoek en cb is ook vermoeiend en vannacht een korte nacht dus dan ben je blij dat je overdag kan bij slapen.

troela wat leuk naar de camping geniet ervan het weer wordt beter hoorde ik gister duus veel plezier en geniet van de zon.
    en nee het was niet makkelijk om mij op de toets te concentreren al had de rest van klas er meer moeite mee die dachten bij iedere beweging dat ik een wee had of dat mijn vliezen zouden breken hihi

ego, hier een redelijk nacht het begon erg onrustig omdat mijn buik ineens veel pijn deed, krampen in mijn onderbuik ed, maar ik ben gister ook de hele dag de race misschien en oorzaak??? maar na 1 uur kramp trok het weg en kon ik gaan slapen daarna nog wel af en toe wakker met een buikkramp maar geen echt pijn.
    vandaag verlos weer strippen 3x is scheeprecht dus wie weet gaat het dit keer helpen en ben ik al voorbij die 2 vingers ontsluiting.:(

groetjes wendy

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Miss Geul: hier ook dag voor de bevalling flink aan de race:). Hoop dat het voor jou ook een voorteken is. Nu mag het eindelijk weleens jouw beurt zijn!!

Troela: veel plezier op de camping

sefanja: belachelijk van je huisarts zeg inderdaad snel een nieuwe zoeken.

2012mama: fijn weer zo'n goede nacht van Kaj. Suc6 bij de huisarts

Noosa: vervelend zo een nacht best vermoeiend. Gelukkig kunnen jullie lekker bijslapen vandaag.

Tamtam: en Maylin goed gegroeid? Ze heeft ook goede nacht gemaakt zeg lekker hoor.

Hier de 3e nacht oprij dat super is gegaan:). (snel afkloppen). Ze kreeg om 22.30 uur haar laatste fles en kwam toen pas om 3.45 en daarna om 7.45 en tussendoor heerlijk geslapen i.p.v. wakker zijn en huilen van de krampjes. Ik moet er wel bij zeggen dat ze s'avonds wakkere uurtjes heeft en krampjes. Meestal ergens tussen 20 uur en 22 uur. Maar als ze het dan toch heeft liever dan dan s nachts.

Vanochtend Finn naar KDV gebracht, de kleine gevoed en geknuffeld en nu slaapt ze lekker. Ik heb al stofgezogen, gedweild en was gedraaid. Straks nog even afstoffen en strijken. Ik ben trots op mezelf. Nu even wat tijd voor mezelf en mijn kleine meid straks weer.

Hier heeft Y zelf geregeld dat ze over is gegaan naar 6 flessen. Ze drinkt dan meestal tussen de 80 en 110cc. Totaal zitten we meestal rond de 600cc prima dus.

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    sefanja misschien inbakeren?daar worden ze vaak rustig van en vallen makkelijker in slaap.

noosa hier net zo.soms na de fles en zeker snachts kreunen en beetje piepend ademhalen, en idd net of er wat naar boven komt...

volgens t cb hier overdag 3-4 uur ertussen en snachts maakt het niet uit, gewoon zelf laten komen.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Vraagje: hoeveel en/of streng letten jullie op de hoofdligging van je kindje tijdens het rugslapen? Hier letter we er wel goed op, maar s'nachts bijvoorbeeld gebeurd het weleens dat ze 2 slaapjes op dezelfde kant ligt. Ik draai haar dan niet omdat ik veelste bang ben dat ze wakker wordt. Zou dat kwaad kunnen om haar dan 2 slaapjes achtereen op 1 kant te laten liggen?

Overdag draai haar hoofdje als het nodig is wel terug.

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier niet echt een fijne nacht gehad..
    ze lag heel de nacht te kreunen en te persen.. af en toe huilen tussendoor.. dus telkens speentje gegeven zodat ze toch n beetje slaapt..
    om 22.30 had ze fles gehad.. om 2.30u weer en 06.45u weer.. had gehoopt dat ze in de nacht toch wel die 6u door zou slapen.. helaas niet enkel het gekreun en gepers is er bij gekomen :p

ook spuugt ze nog steeds best veel.. strax ff overleggen met cb.. ook over het aantal flesjes.. want ze wilt telkens om de 2.5-3u drinken en drinkt dan 100cc.. wat ze ook in 10min op heeft!

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier draait ze best veel met haar hoofdje.. maar in de nacht laat ik dr liggen.. te bang dat ze weer wakker word:p

7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hier weer een nacht uit het boekje... om 0:00u de laatste fles en mevrouw meldde zich pas om 08:00u:D:D:D Nu wel wat huilerig maar ze zal wel krampjes hebben...... We waren begonnen met die omneo voeding, maar wat een ramp.... heb gisteren serieus wel 6 verschillende spenen gekocht maar ze krijgt of de voeding er niet door, of het kolkt er veel te snel uit, met gevolg dat ze op 5 minuten haar fles leeg heeft.... bovendien trekt ze zulke rare gezichten bij die voeding ze vind m echt niet lekker. vanmorgen dus maar weer de gewone standaard gegeven en ons meisje had de fles in 15 minuutjes op en was tevreden......

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, hier let ik er ook voornamelijk overdag op. Kaj wisselt zelf trouwens ook wel af.
    Jij al druk ochtendje gehad dus...goed hoor!

Miss geul, succes bij de vk! hopelijk doet het strippen nu wel wat.

Moesch, mischien duurt het wennen aan de fv ook wat langer? is ze daardoor wat onrustig en komt ze sneller voor een voeding?

Chelleke, heerlijk hoor!

Hier net terug van de ha...zelf de pil weer aangevraagd, finn een antibioticazalf gekregen en kaj nystatine.
    net al gegeven, en nu is hij wat onrustig....zal hij daar krampjes van krijgen?

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Ik let er overdag ook het meeste op dat Maylin de ligging wisselt.

@ miss Geul: Succes met het strippen.

@ 2012mama: Ik heb geen idee of hij daar krampjes van kan krijgen

@ Chelleke: Wat heerlijk zeg tot 8.00 uur slapen

@ moesch: Misschien wennen aan de FV

Hier Maylin gewogen en ze is in 1 week 150 gram aangekomen, dus helemaal goed. Danian heeft zijn boterham en gaat dan naar bed. Dan ga ik eten en ook ff liggen tot dat Maylin voor de fles komt.

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    2012mama dat kan idd,, dat ze er nog aan moet wennen..
    ik ga strax ook ff overleggen met cb welk flesje we het best kunnen gebruiken zodat ze er toch wat langer over doet..
    miss dat ze daardoor ook wat onrustig is omdat het te snel op is..

chelleke.. hier had ik bij mn zoontje ook nutrilon omneo.. had begrepen dat het tot 2 weken kon duren voor dat ze er gewend aan waren en voor het wat deed.. en dat klopte.. na die 2 weken had mn zoontje geen krampjes meer! ik gebruikte toen de fles van tommee tippee met no2 speen.

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    tamtam fijn dat maylin goed aangekomen is! wij gaan straks ook wegen! ben benieuwd!

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    MoesCh: vervelend als ze te snel over de fles doen. Zou best kunnen dat ze voor haar gevoel dan niet verzadigd is. Misschien andere fles/speen proberen. Waarschijnlijk heeft cb ook wel advies

2012mama: uitje naar huisarts zit er weer op. Mag je gelijk met de pil beginnen of moet je eerst op je menstruatie wachten ? Ik moet me ook nog even verdiepen in anticonceptie waarschijnlijk mirena spiraal. Is jullie kinderwens nu vervult of kan er misschien nog een 3e bijkomen in de toekomst?

Tamtam: ze is dus mooi gegroeid ondanks dat ze soms wat minder dronk. Groot gelijk dat je zo even gaat rusten

Hier gaan de flesjes er slecht in vandaag. 6 voedingen gaan we zo niet halen ze heeft maar 60cc op. Wacht nu tot ze zich meldt maar laat er maximaal 3 uur tussen. Wel lastig ging juist zo mooi de laatste dagen qua tijden en aantal flessen

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje ik hoop dat het een voorteken is.
    vruchtje wat een drukke ochtend al, ik heb nog niets gedaan behalve vk.
    wel vervelend dat ze zo slecht drinkt.

chelleke wat lekker zo een nacht, wat een gedoe met die spenen ed.

mama2012 bedankt voor het succes, en wat een medicijn lijst, ik hoop dat alles helpt en snel overgaat.

tamtam bedankt voor het succes, wat goed dat maylin zo goed aankomt.

ego,
    hier weer bij de vk geweest, de baby lag goed, de baarmoedermond lag goed, ik was zeer goed te strippen en ze merkte activiteiten van de baarmoeder, maar ik had nu ruim 2 vingers ontsluiting vorige week nog 2 vingers dus dat was wel echt balen een klein beetje extra in 1 week.
    wat wel positief is dat ze mijn vliezen en hoofd al kon voelen, zij verwacht dat ik dit weekend mama ben, ik durf er niet op te hopen maar ze merkte het ook aan mijn klachten.wel was spontaan mijn bloeddruk gezakt naar 114\62. dus dat verklaart wel die vermoeidheid, en de zwarte vlekken voor mijn ogen vanmorgen.

groetjes wendy

14. ons2wonder84

ons2wonder84 Actief lid

5 jan 2011
    212
    0
    0
    zuid holland
    Hallo dames we zijn vandaag met emir naar de cb geweest hij was met geboorte 2600gr 48 cm hij is nu 3720. 52.5 cm hij is heel goed gegroeit
    Heb de klachten vertelt en moest andere voeding gaan geven ben nu naar frisso comfort gestapt hoop dat de klachten minder worden word over een 1 week gebeld hoe het gaat en over slapen en inbaker komen ze thuis kijken hoe en wat
    De arts ging emir nakijken en ze zij dat in de ballen zak vocht is dat gaan ze in de gaten houden tot 6 maanden en ze zij ook dat de hart van emir tikte moest ook inde gaten gehouden worden tot 6maanden ze zij dat ik niet Me druk moest maken dat het niet erg is nu nou dus afwachten

@chellke mogen we niet ruilen wat goed dat je dochterje zo doorslaapt geniet er van

All @ weet het efe niet meer ik vergeet snel dingen na de bevaling is dit geworden is dat normaal? Ook net lezen en thuis ook soms doe ik dingen en opeens word ik depresi of ik het wel gedaan hebt of niet iemand herkent dit ?

15. ons2wonder84

ons2wonder84 Actief lid

5 jan 2011
    212
    0
    0
    zuid holland

Wendy hoop dat je snel je baby in je armen hebt het is niet anders dan afwachten hoop dat het snel allemaal doorzet

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    klopt ons wonder het is maar gewoon afwachten, ik merk wel iets, veel buikpijn soort van ongi gevoel maar dan net anders.

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ miss Geul: Spannend hopelijk zet t nu ECHT door haha.... ach over 8 dagen is hij/zij er in ieder geval:)

@ all: Hier even lekker de tijd voor het huishouden en de strijk en Zp hahaha Mila licht heerlijk te slapen in haar bedje... Meestal heeft ze 's avonds tussen 8 en 11 haar huiluurtjes, maar ach... we hebben niet te klagen...

Even een vraagje: Hebben jullie kindjes 's nachts nog een mutsje op in bed, en welke temperatuur is het op jullie kamertjes??? Mila draagt 's nachts nog een mutsje en ik zorg ervoor dat de temperatuur tussen de 17 en 19 graden in is , maar zeker niet warmer of kouder.. Wat doen jullie??

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Onswonder: fijn dat Emir zo goed gegroeid is

miss geul: klinkt wel als voorwerk. Onwerkelijk zeker dat je waarschijnlijk gewoon mama wordt binnen een paar dagen

Net gewandeld. Ik ging met zon en blauwe lucht weg en kwam in de regen terug bleh. Gelukkig was ik dichtbij huis gebleven

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Ons2ewonder: Wat fijn dat Emir zo goed gegroeid is

@ Miss Geul: Spannend hopelijk zet het door.

@ Chelleke: Maylin heeft altijd nog een mutsje op in bed.
    Haar slaapkamer is ook niet te warm of te koud.

Ik wilde vanmiddag gaan slapen, maar Maylin dacht daar anders over.
    Ze kwam ineens 2 uur later weer voor een voeding en net ook weer 2 uur later, dus 2 keer een klein flesje gegeven.
    Heb nog 10 minuten mijn ogen dicht kunnen doen.

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: hier geen muts meer op sinds 2 dagen en ook zonder muts is haar temperatuur s ochtends goed. Haar wieg warm ik nog wel lekker op met een kruik. De muts doe ik eigenlijk alleen nog op als we naar buiten gaan.Temperatuur in slaapkamer is rond de 18/19 graden

tamtam: balen dat je nu nog niet echt hebt kunnen bijslapen. Hoeveel drinkt ze dan nu ze om de 2 uur komt? Hier gaat het drinken vandaag minder. Ach geven we haar gewoon maar weer 7 flessen vandaag

Deel Deze Pagina