balen van die spruw Juul, gelukkig hebben ze er middeltjes tegen! Ga jij ook pas na de laatste avondvoeding naar bed? Ik doe dat nu wel. Stel ik ga om 10 uur slapen en hij komt tussen 11 - 12 voor de voeding vind ik het vermoeiender om wakker te worden na een uurtje slaap dan gewoon later naar bed te gaan en voor mij idee dan ook maar 1 nachtvoeding te hebben ipv 2. En de pil denk ik idd iets met hormonen te maken. Maar wat een gedoe. Stel ik geef nog 1 of 2 maanden bv. ik heb geen idee hoor en dan kan je weer over na een andere pil..
meiden even een vraag. ik heb hier ook een topic over geopend, maar ben even benieuwd naar jullie mening/visie. in mei moet ik weer met viggo naar het Cb en dan zou hij ook gevaccineerd worden. ik twijfel alleen of ik hem wel wil laten vaccineren, omdat er zoveel onderzoeken geweest zijn waaruit blijkt dat de vaccins op latere leeftijd gezondheidsproblemen en zelfs stoornissen kunnen geven. ikzelf heb adhd, maar volgens een homeopaat is dit geen adhd, maar het gevolg van de DKTP vaccinatie. ik heb ook astma en ik heb gelezen dat ook dit veroorzaakt kan worden door vaccinaties. ik vind het zo moeilijk om de afweging te maken; weegt het risico van niet vaccineren op tegen het risico van gezondheidsproblemen bij wel vaccineren? mijn kindje krijgt toch via mijn melk ook mijn antistoffen mee? zou dat niet voldoende zijn? in ieder geval voor nu? ik zie het niet zo zitten om hem nu vol te stoppen met ziektes (die vaccins zijn gewoon levende ziekekiemen toch?) nu hij zo klein en kwetsbaar is. dat kan toch niet gezond zijn? zou vaccineren ook op latere leeftijd nog kunnen? pff wat een moeilijk dilemma is dit zeg ik kreeg zelf elk jaar de griepprik, omdat ik astma heb. maar dit jaar voor het eerst niet gedaan (omdat ik zwanger ben en geen rotzooi in mn lichaam wilde stoppen) en voor het eerst ben ik niet ziek geweest in het najaar en de winter! normaalgesproken ben ik wel 2 of 3 keer ziek! toeval of niet? wat doen jullie? vaccineren jullie wel? doen jullie dat gewoon blind of lezen/denken jullie wel na over wat de vaccinaties kunnen veroorzaken en of de risico's van de ziektes hier tegenop wegen?
@sab: ja ik heb net toch de huisarts maar even gebeld. de assistente gaat overleggen en belt me zo terug. denk dat als i nu toch klachten heb dat het beter is er wel wat aan te doen... jammer he, daar gaat mijn principe om de natuur zn werk te laten doen het hangt er een beetje vanaf hoe laat viggo voor de voeding komt hoe laat ik naar bed ga. als hij om 8 uur komt bijv. dan ga ik wel rond half 10 naar bed, dan kan ik nog net even een beetje slapen voordat hij om 12 uur weer komt. als ik pas daarna naar bed ga ben ik doooooodmoe! jij gaat dus wel pas daarna? pfoe... ben je dan smorgens niet kapot???
das idd wel lastig ja, met de pil. wil je niet zo lang meer borstvoeding geven dan? misschien anders eerst een condoom gebruiken en pas aan de pil als je met de bv stopt? dat wisselen van pil lijkt me idd gedoe, maar ook niet prettig voor je lijf.. komen er WEER andere hormonen in!
Wat vliegt de tijd... Mila is vandaag alweer 4 weken oud..... en liet ons wederom de hele nacht lekker slapen.. @ Miss Geul: Jaaaaaaa, gefeliciteerd met jullie zoontje... eindelijk... geniet ervan met jullie 3tjes.. @ LinC: Mila sliep al na 5 dagen op haar eigen kamertje... de eerste nacht was even heel moeilijk, maar daarna was het zelfs prettiger.... Het is niet leuk nee maar je moet er eff doorheen.... Het geeft mij meer rust iig... @ Ano: Mila is ook al vanaf dag 2 o sterk in haar nekje.. had t er toevallig net nog voer met mijn schoonmoeder.... daar straks heeft ze haar hoofdje wel 1 hele minuut rechtop gehouden en gekeken... zooo leuk........ Vanmorgen mijn eerste fotoalbumpje opgehaald van onze meid.... kon ik voor 0,99ct laten maken bij het kruitvat ( actiekorting met voordeelpas) en heb weer 3 pakken luiers gehaald... idd voor 50%.... thanks voor de mededeling dames...
chellek huh jij was toch ook te laat met die actie activere?ik ook namelijk, heb nu net vanmorgen een pak gehaald voor de volle prijs:x juultje ja ik laat mijn kinderen wel vaccineren.Toendetijd met nomi heb ik me er wel in verdiept en vind toen dat vaccineren beter was dan het niet te doen.Volgens mij is niet met zekerheid aangetoond dat de inentingen ok daadwerkelijk nare gevolgen hebben. Miss geul jaaaaaaaaaaaaaaaa Gefeliciteerd met jullie zoondas snel gegaan, ga lekker genieten meid!!! nekjes, zo te horen allemaal sterke babies hier, leuk hoor!!! nu moeten we idd naar een ander forum, het onderwerp na de bevalling, juultje is de eerste bevallene toch?aan jou de eer het te openen!!
Wat een luxe Chelleke! Hele nacht doorslapen. Juul, over de vaccinatie's heb ik eigenlijk niet nagedacht en ga er idd blind in mee. Heb me er niet in verdiept. Misschien geen slecht idee eens te bekijken maar Jonas krijgt de vaccinatie's ''gewoon''. Ik weet niet of ik lang borstvoeding ga geven. Misschien max. een half jaar ofzo maar ik heb eerlijk gezegt geen idee. Vind het nu best ''zwaar'' dat alle voedingen inprincipe op mij neerkomen maar miss. als er meer tijd tussen gaat zitten en het niet zo gevoelig/pijnlijk is. Als dit zo blijft kan ik misschien wat meer gaan afkolven om mijn tepels wat meer rust te geven ofzo. Zijn drinktechniek lijkt me namelijk prima. Maarja stel dat ik dus wel over een maand stop dan zit ik wel met die stomme pil en idd weeeeeeeeer nieuwe hormonen. (( Oke lekker warrig verhaal hahha)) Unox trouwens toevallig, zelfde dag uitgerekend en zelfde dag bevallen hahaha
grr ik heb de kruidvat actie ook gemist en heb nog maar een half pak luieren hmmm En ze zijn ook al nergens in de aanbieding. BALEN! Moet je nagaan wat ze op die dingen verdienen! Jonas past trouwens maat 2 al prima!
haha ja wat een geld he, heb netook 1 pak gehaald voor 11,50 was ook te laat met de actie, maar chelleke ook dacht ik, daarom was ik benieuwd
@ Sab en Ano... Nee hoor met je voordeelpas zijn de lueirs tot en met morgen 50%... LinC en Juul vertelde het... je moet er eff naar vragen en het erbij zeggen... is in alle filialen zo, maar je moet wel je pasje afgeven anders betaal je t volle pond... Dus ga maar snel allebei.... vandaag en morgen kan t nog
ehm ano ik zie bij ' na de bevalling' helemaal geen andere mama topics???? ook niet bij andere onderwerpen trouwens... wel leuk dat ik m mag openen:d ik voel me vereerd
Volgens mij moet er dan een topic geopend worden bij "de mama's" voor zo ver ik het zie. Chelleke:Lekker zo voordelig luiers scoren!! En heerlijk dat Mila jullie weer zo lekker heeft laten slapen. Gaat hard hé alweer 4 weken Juultje: het is een persoonlijke keuze uiteraard mij wij kiezen wel voor vaccinatie. Ik denk dan ook maar dat ze het niet voor niets aanraden troela: lekker op de camping, veel plezier! Voor de rest ben ik het even kwijt geloof ik. Hier ook weer een lekkere nacht gehad. Ik ging lekker om 22.30 naar bed en manlief gaf de laatste voeding om 23.30. Toen kwam ze weer om 4 uur en daarna om 8 uur. Vanochtend gezellig vriendin op kraamvisite gehad. Dinsdag moet manlief weer aan het werk. Dan zit zijn 3 weken vakantie er alweer op. Wat ik ga hem missen. Dan ga ik het alleen proberen te redden met mijn 2 schatjes, maar komt vast goed.
@ Juul: Wij laten Mila ook vaccineren, alleen in Dl krijgen we geen enting tegen kinkhoest, dus halen we in NL hahaha
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/354003-april-2012-mamas-deel-i.html#post12621141 ik heb m alvast geopend. neem vast een abbo!! zodra Josephine zich als mama neldt gaan we over!!
Wie is eigenlijk josephine's buddy? tis wel verdacht stil van haar kant...... @inenten: heb net een heel topic erover gelezen, maar dat maakt de beslissing nog niet makkelijker. pfff.. wil het mn kindje niet aandoen dat ie een van die ziektes krijgt omdat ik m niet heb laten vaccineren. maar ik wil het hem ook niet aandoen dat ie iets krijgt juist door de vaccinaties en dat ie straks na het inenten zo ziek wordt
Tamtam, best een lekkere nacht gehad dus...nu nog even een beetje schuiven met de tijden Ano, hier ook zo'n sterk mannetje Sab, fijn dat jullie zo genieten! En ook lekker dat het goed gaat met Jonas Ik ga hier ook pas na de laatste voeding naar bed, of ik geef die boven. Evan, heerlijk zo'n nacht! En lekker gewandeld? Hier wilde ik ook maar de lucht is steeds zo dreigend...dus wordt hem niet, helaas. Miss GEul, gefeliciteerd met jullie zoon Viktor! Is nog wel snel gegaan he? Juultje, dus toch ook spruw? Hier ook wat gehaald, en volgens de huisarts was dat ook beter, het gaat heel moeizaam zelf weg... Bij Finn duurde het zelfs met medicijn 3 weken.. wat vaccineren betreft heb ik nooit twijfels gehad, hier gewoon gedaan..vind dat je blij moet zijn dat het kan in Nederland, en dus dan ook met beide handen moet aangrijpen. maar ieder natuurlijk zn eigen keuze... Finn hier tot nu toe nog nooit ziek van geweest. Vruchtje, lekkere nacht ook! Vervelend dat je man weer moet werken, maar hier valt het me echt 100% mee hoor Luiers, hier geen pampersfan, en heb ze bij de etos gehaald...2 voor 12,00 Hier ook best een goede nacht gehad. Kaj heeft om 22.00 zn flesje gehad, en daarna om 5uur weer. dus netjes Vanochtend een rustige ochtend gehad, net even bij mn ouders geweest en met mn 2 mannetjes naar de winkel..viel reuze mee Nu nog even opruimen en eten koken. Vriendlief moet vanavond weer werken, dus ben een avondje alleen met de kids...