April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Naomi: Oei das idd wel dubbel zeg... pff heftig.. Gelukkig is het wel super gegaan met Jasmijn... Alleen sneu dat beide dames nu verkouden zijn... tja dat houd je bezig he...

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    MoesCH: wat fijn dat de echo goed was weer een zorg minder. Wel vervelend dat je kleine meid niet is gegroeid. Hopelijk gaat ze nu een groeispurt maken.

Tamtam: hier tot nu toe niet wakker in bed ze ligt er al zoveel. Maar als ze tijd wakker zou zijn en ik zeker weet dat ze moe is zou ik er ook in bed leggen.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    volgens mij gaat het zo goed hier de foto van viktor met mama(in het paars) en tante(mijn zus)

viktor heeft net ook geplast gelukkig dus nu geen zorgen meer.

4. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @anoniempjuh: jemig, das een flinke ruk slaap voor zo'n klein manneke! lekker hoor:D

@tamtam: viggo ligt wel even wakker in bed, maar meestal valt hij binnen een paar minuten in slaap. zo niet, dan zet het op een brullen :p in de box kan hij wel een hele tijd liggen, hij heeft vanalles om naar te kijken!

@naomi: jeetje wat heftig zeg! wat erg ook voor je vriendin dat haar moeder er nu niet bij kon zijn :(
    ach, jouw meisje ook al zo verkouden? viggo ook, maar ik heb een neuspeertje van difrax die helemaal niet in zijn neus past :( dat dingetje is veel te groot! ik peuter de snotjes er dus uit met een wattenstaafje ;)

@moesch: hmm.. wel vreemd idd dat ze niks is aangekomen :( misschien moet haar lijfje ng wennen aan de nieuwe voeding???
    als ik je bericht goed begrijp is het dus niks ernstigs in je borst? een cyste is toch gemakkelijk te verwijderen?? Ben je opgelucht?

@missgeul: wat een gezellige foto! en lief, die foto van je manneke. heerlijk zeg!

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    hier is de kleine man weer aan het ouwehoeren. vanmiddag om 15:30 gekolfde melk in de fles gegeven, hij dronk in een kwartier 145 cc weg in de difrax fles waar hij normaal erg lang over doet. om 16:30 in bed gelegd. was erg onrustig, moest regelmatig naar hem toe om te troosten. Om 18:15 ontroostbaar en leek honger te hebben, dus aangelegd. Volledige voeding gehad. Daarna heel kort geslapen, maar weer onrustig en steeds hard huilen. Nu om 20:00 weer uit bed gehaald omdat hij zo hartverscheurend aan het huilen was, maar ontroostbaar. dus uit de inbakerdoek en mee naar beneden (geheel tegen het strakke ritme in, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen hem te laten liggen). Hij bleef maar huilen, was echt ontroostbaar en dat heeft hij NOOIT. vermoedde dat hij pijn in zijn mondje had. Nystatine in zijn mondje gedaan en afgekolfde melk uit de koelkast gehaald en opgewarmd (175 cc!!!!!) en met de fles gegeven. hij heeft 155 cc gedronken!

Ik weet niet hoor.. is het normaal dat hij zo veel drinkt? Zijn buik is ook echt enorm. we hebben er net heel hard om gelachen, maar jeeeetje ik weet niet hoor...

dacht dat de regeldagen voorbij waren en hij nu lekker om de 4 kwam, maar daar lijkt het nu totaal niet meer op! of misschien dat ie nu heel erg lang gaat slapen :p

wat krijgen jullie trouwens van de huisarts voorgeschreven tegen spruw? de lactatiekundige had het over daktarin, maar ik heb van de huisarts nystatine gekregen. moet het bij viggo in zijn mondje spuiten met een pipetje en ik moet het op mijn tepel smeren.. vind het maar vies spul, tis heel geel en het plakt enorm..

6. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Administratief medewerkter
    Limburg
    @ Miss Geul: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Viktor! :D

Onze mannetje was hier vandaag weer erg onrustig. Nu denken we dat hij honger heeft... hij drinkt zijn flesje van 120 ml (130 incl schepjes) vaker volledig leeg en komt dan toch om de 3u of nog eerder voor een nieuwe voeding. Vandaag waren we in de stad en hij was me toch aan het huilen :( Hebben we hem van ellende een 2de flesje aangeboden en waarempel daar heeft ie nog flink van gedronken. We waren sowieso van plan om vanavond eens een groter flesje te geven... maar hij wilde die duidelijk eerder. We gaan zien of hij nu wat meer tijd tussen de voedingen zal laten of niet... om dit moment staat hij op 3.15u en ik wacht af... ;) Ik hoop het wel. Het zou heerlijk zijn als hij vannacht eens 4u tussen 2 voedingen kon laten.

Vanmorgen zijn we ook met hem naar de huisarts gegaan. Hij piepte nogal en zijn neusje zit verstopt... zo zielig... nu moeten we Otrivin baby geven en een open gesneden ui bij hem zetten... Dat bakje ui staat nu naast mij en krijg zowat tranen in mijn ogen :$ ... zal het maar niet te dicht bij hem zetten.

Ohja... en we hebben het vandaag gewaagd om samen met Amco te douchen. Ik stond in de douch en Fred gaf hem aan mij... oooh wat is dat heerlijk!! :D Zo lief!! Hij was helemaal niet zo glibberig als ik vreesde en hij vond het helemaal goed. Niet 1 huiltje kwam eruit. Lekker!! :)

7. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Limburg
    Ohja... wat het slapen in zijn eigen bedje betreft... we hebben besloten om hem nog bij ons te leggen tot hij wat meer tijd tussen 2 voedingen laat. Anders ga ik echt veel te weinig slaap hebben... en als ik echt slaap te kort heb dan ben ik niet te genieten... :( Dan doe ik zo onlief tegen mijn husbie... zo erg!! :$ En hij verdient dat echt niet want hij doet ook mega zijn best voor ons kleintje en mij. Duss...

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @juultje: ja hier is dat neuspeertje ook te groot, vroeg me ook echt af hoe ik dat moest doen. maar moet hem tegen het neusgat aanzetten, inknijpen en los laten en dan komt het wel wat naar voren. maar alleen het zachte snot, de harde stukjes pulk ik er zo uit:p lekker vies maar ja moet er toch uit!

@miss geul: leuke foto!!!

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Moesch, fijn dat de uitslag goed was...
    hopelijk groeit je kleine meid nu wel...

Juultje, hier ook nystatine. bij finn ook gehad, 2x en daarna dakarin, maar dat schrijven ze pas ater voor.
    ik vind het ook erg vies plakkerig spul...

miss geul, mooi mannetje!

Linc, ik hoop dat jullie een goede nacht hebben!Fijn he, dat douchen!

Hier heeft kaj veel geslapen vandaag, nadat hij gisteren zo onrustig was...ligt nu lekker op schoot te snurken...
    Denk dat ik hem om 23.30 wakker maak, en dan zn flesje geeft, en dan weer een lange nacht kunnen maken...ben benieuwd!

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    oja julli hadden het erover dat jullie kindjes hele dagen slapen, maar ik vind t hier wel steeds minder worden zeg.
    Vanmorgen bijvoorbeeld, heeft ie 8.15 de fles gehad, toen van 8.45 tot 9.15 in de maxicosi geslapen en toen wakker geweest tot de fles van 11.30 daarna ook nog wel een uur wakker.
    Hij is sochtends echt veel wakker, rest van de dag slaapt ie wel wat meer.

maar ene keer blijft ie dus slapen tijdens de fles en vanmiddag laat ie er dus bijna 5uur tussen, en ander keer is ie wel 2 uur achter elkaar wakker..vind dat best veel...

nu ligt ie vanaf 20.00 te slapen dus ga m nu wakker maken voor een flesje en an zal ie wel weer rond 4uur komen...

kan nie wachten tot ie door gaat slapen heeeerlijk ;))
    weet niet meer wanneer Neomi dat deed, heb t niet opgeschreven ofzo, achteraf jammer.Maar kan t wel terugvindn hier op t forum haha.

weet nog wel dat ik met een paar weken, denk maand of 3-4 het cb heb gebeldhoe lang ze max mocht slapen achter elkaar, toen had ze namelijk nachten van wel 14uur!!!lekkerrrr

juultje he viggo weer even uit zijn ritme dus.Maar logisch dat je hem pakt hoor, zou ik ook gedaan hebben!!!

missgeul mooie foto!!fijn dat alles goed gaat!!!

zo nu daan dus maar wakker maken en dan lekker naar bed!!

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    owja zit nu ongeveer een week op 6 flessen en gaat goed!hij drinkt ze nu na 2 mindere dagen weer goed leeg!
    hij krijgt 5x130cc en de laatste fles150cc

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul Bevallen? gefeliciteerd met de geboorte van je zoon... Wat een schatje....
    evan tja, ik ben van mijzelf een bezigbijtje... Dus ik verveel mij zelf als ik nog zoveel mag doen... De afgelopen twee weken bijna dagelijks bezoek voor Neva gehad, nu twee dagen niet... Dat is gewoon weer wennen, stilte om je heen...
    juultje Ja, dat was ik met de huisarts... Ik val zelf ook in slaap als Neva op mijn buik slaapt, alleen slaap je niet diep... Je gaat zelf heel voorzichtig slapen... Ben niet bang om op haar te gaan liggen...
    de pilMijn man wil ook dat ik weer aan de pil ga (6 weken na bevalling). Bij borstvoeding heb je een speciale anticonceptie.. Ik heb daar dus helemaal geen zin in... Ik zit nu andere anticonceptie te overwegen (spiraal? prikpil?pleisters?) of gewoon met condoom... Ik heb fibromyalgie en mijn vermoeden bestaat dat de pil klachten alleen maar versterken... Nu wil ik eens zonder gaan proberen, daarnaast slik ik het al ruim 16 jaar de pil.
    laatste voeding Als ik 's avonds erg moe ben, ga ik wel slapen en anders blijf ik op tot laatste voeding...
    tijd Ik lag vanochtend op de bank met Neva in mijn armen en toen had ik ook al zoiets van waar de tijd is gebleven, Neva is morgen al weer twee weken oud...
    vaccinatie Wij laten Neva ook vaccineren... Daarnaast wordt er een scan gemaakt van haar heupen, schijnt tegenwoordig ook te moeten...
    luiers ik zweer bij pampers, kwaliteit zachter en vriendelijker voor de billen...
    moesh Krijgt je baby haar voeding op? of zijn de laatste beetjes waar je baby tegen aan hikt? zoja, waarom niet minder aanbieden en kijken hoe dat gaat? En eventueel tussendoor pauze... Drinkt je baby gulzig?
    linc klom je baby niet helemaal in je bij het douchen? Neva nestelde zich helemaal tussen mijn borsten...

Neva heeft gisteren ochtend voor het laatst gepoept, ik hoop dat er vanavond of vannacht wat gaat komen en anders maar een arts bellen... Ik heb haar in badje gedaan, meestal poept zij hierin maar dit keer niet.. Zo zielig, want ze heeft er echt last van... Vandaag enorme dorst, veel gedronken... Ik hoop dat ik het bij kan houden met kolven... Als ik ieder drie uur kolf, krijg ik met moeite 80 cc eruit... Gelieve geen kunstvoeding (en ander hypo allergeen voeding).

13. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Juul, groot gelijk hoor dat je hem bij je hebt gepakt. Is het vanavond verder beter gegaan?
    Mbt. drinken,, geen idee eigenlijk. Misschien kun je de vraag anders eens voorleggen aan de lactatiekundige (bellen of hier op forum).

Pamperactie kruidvat, je moest dus niks activeren voor deze actie of??? Normaal wel toch?
    Anders morgen toch maar ff proberen :)

Douchen met baby, heerlijk is dat he!! Hier ook al een aantal keer gedaan. Kruipt dan helemaal dicht tegen me aan, echt genieten!

Moesch, wat goed van je uitslag zeg! gelukkig!
    Balen dat ze niks is aangekomen. Hopelijk zit er een groeispurtje aan te komen.
    Misschien dat ze ook wel aan de flesvoeding moest wennen?

Missgeul wat een lief mannetje zeg!!
    Ben beniewd hoe je bevalling gegaan is, wel vlot volgens mij.

Ano, lijkt mij ook wel lekker een volledige nacht slapen hihi
    Merk ook dat Jonas steeds vaker wakker is en om zich heen kijkt!
    De eerste weken was het vaak wakker= huilen. Nu niet meer altijd :D

Sefanja, snap wat je bedoeld met die stilte ineens. Ik had dat de week na de kraamweek. Het was niet zozeer stil maar echt weer wennen om toch min of meer alleen te zijn zonder kraamhulp, niet meer in de ''gate'' gehouden worden (niet in de zin van het verkeerde) maar gewoon zelf op me strepen staan van ff rusten of teveel ineens willen. Ook al was het wel fijn hoor maar toch een raar gevoel. (goh lekkere uitleg weer haha)
    Hopelijk poept je meisje nog vanacht. (mm poepen in Belgie betekenen meer dingen dus staat hier een beetje raar hihi)

Hier vanavond gaan winkelen met Jonas in wijnechem maar wat een drama zeg van kleding. Nergens NIKS leuks terwijl ik me er zo op verheugd had lekker te gaan shoppen als hij geboren was.
    In onze eigen stad ook niks te vinden en online ook niet. Echt hopeloos.
    Het is gewoon mijn ding niet ofzo dit seizoen.
    Iemand suggestie's :p?

Verder Jonas drinkt vandaag naar mijn idee niet zo goed en spuugt ook veel. Laat ook best vaak los tijdens drinken. Hopelijk morgen een betere dag.
    Wel mezelf overwonnen en in een Kidscorner bv gegeven :D ook al ging het niet soepel omdat hij niet zo goed wakker was maargoed, we hebben het gedaan!

14. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Sab kidscorner??wb kleren, haha hier net zo.al 2x weggeweest ervoor, maar hier is t ook mijn vette buik haha.maaruh henm? Hoop basic jurkjes en rokjes in leuke kleuren.bonprix.nl?weet t anders ook niet haha

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goede morgen allemaal,

EGO:
    JEEH, gisteravond mijn kleine meid maar even laten badderen... Als ik buikpijn heb, vind ik bad/ warm water op mijn buik heerlijk en ga mij meer ontspannen voelen... Als onze dochter een beetje op mij lijkt, zal dat met resultaat komen... En JA hoor, ze heeft gepoept... Neva heeft daarna een goede nacht gehad, laatste flesje om 00.00 uur en haar eerste 04.00 uur...

Hoe hebben jullie de nachten door staan?

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Sefanja: Wat goed dat Neva gepoept heeft

Hier ook weer een goede nacht gehad.
    Maylin had om 20.00 uur de fles gehad 120+4 en toen in bed gelegd en ze viel binnen 5 minuten in slaap tot 2.15 uur vannacht en daarna om 6.15 uur weer.
    Ze had om 6.15 uur 120+4 gehad en kwam om 8.45 uur alweer.
    Heb haar eerst in de emmer gewassen en toen een fles gegeven van 90+3 daar heeft ze 75 cc van gedronken.
    Vind het soms zo raar dat ze zo snel al weer komt, maar ze zal het wel nodig hebben.
    Vanmiddag komt een vriendin op kraamvisite en vanavond na het eten de buren met de 2 kids, dus druk dagje.

17. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Limburg
    Hey dames,

Ik heb een dringende / wanhopige vraag aan jullie.
    Ik weet dat enkele van jullie het eten voor je kindje zwaarder maakt. Zodat hij / zij beter verzadigd is met 1 flesje.

Meer eten geven is niet goed, dan zal hij echt te veel binnen krijgen. Maar ik weet niet met wat we de melk dikker mogen / kunnen maken.

Kunnen jullie tips geven? Dan vlieg ik zo naar de winkel...

Thnx!

18. ons2wonder84

ons2wonder84 Actief lid

5 jan 2011
    212
    0
    0
    zuid holland
    Zo dames dat is fijn van julie kleintje met slapen

Hier rot nacht gehad en overdag was het ook zo ik ben donderdag over gestapt van fles voeding naar frisso comfort moest van cb maar sins dat ik dat gebruik is die diaree en we haden gisteren echt 15 luiers verschoond is dit normaal die diaree ? Weet niet wat ik moet doen hebben julie advies ??
    Kan dat zijn dat de darmen aan die voeding moet wenen of moet ik toch langs de huisartsen post heb ? Hij drinkt wel maar spuugt ook klein beetje ? Moet ik nog wachten sorry voor ego bericht maar heb de nacht allen maar met verschoon maar de luiers gehad ben moe

19. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    @Linc, ik geef flesvoeding van Friso en om Mees verzadigd te laten zijn, want het is een super hongerlap, doe ik in sommige flessen (vooral de avondfles) Friso comfort (volgens mij heet ie zo, wit met geel pak voor hongerige baby en een goede nacht, zoiets staat er op)

Bij mijn andere zoontje hebben we dat ook gedaan, de avond fles helemaal maken van comfort en binnen no time sliep hij van elf uur tot 's ochtends half zeven. Als de een dan de avond en de ander de ochtendfles geeft heb je gewoon zelf weer nachten van meer dan 7,5 uur om te slapen!

Mees krijgt nu 5x120 en dan 's nachts nog als ie komt iets van 90..vandaag ga ik proberen te verhogen naar 5x140 in de hoop dat ie dan genoeg binnen heeft om de nacht door te komen...
    Afwachten maar weer!

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Linc ik doe er johannesbroodpitmeel in( nutriton) dat maakt de voeding dikker!

Deel Deze Pagina