Jaaa Kidscorner, wist ook niet dat ze dat daar hadden maar dat is een plek waar je je kindje kan verschonen, is een klein toiletje en staan relaxte stoelen om bv te geven! Ideaal dus! En tja kleding basics heb ik genoeg maar was opzoek naar leuke tuniekjes etc Hier een redelijke nacht. Jonas besloot telkens na de voeding niet ineens te gaan slapen dus dat was minder. Wat een slecht weer he meiden, wilde niet heel de dag thuis zitten maar om nu naar buiten te gaan. Misschien straks dan maar ergens op visite ofzo
Goedemorgen! LinC, hier ook nutriton door de laatste fles heen. Net als ano. En verder gebruiken we nutrilon voor hongerige baby's. Forte heet het. Sefanja, wat fijn dat je kleintje nog ontlasting gehad heeft!! Buikpijn bij zo'n kleintje is niet fijn!!! Ons2wonder, wat balen van je onrustige nacht... Misschien moet de kleine wennen aan de nieuwe voeding... Hier een goeie nacht gehad zeg!! Ik schrok ervan!! Om 20 uur had de kleine man een fles gehad. Om 12u ben ik naar boven gegaan en ik dacht dat hij zich wel zou melden. Om half 5 werd ik wakker van zoonlief die huilde en lag de kleine vent nog steeds lekker te slapen!! 8,5 uur dus!! Veel te lang volgens mij... Dus maar snel een fles gemaakt en hem wakker gemaakt! Hij was helemaal ontspannen en rustig! Dat was wel weer lekker dan!
Goeiemorgen... Ik haak weer in.. Gister totaal geen tijd gehad om te forummen.. Vanaf een uur of 2 tot 22.30 een ontroostbaar meisje gehad.. Huilen en krijsen, niks was goed... Vandaag was de laatste dag vd ab-kuur maar vind het helemaal gescheten met die meuk... De plek waar het om ging is eignelijk zo goed als weg dus de arts mag de rest erges s teken waar de zon niet kan schijnen Was dus gistermiddag al kapot, blij dat vriend thuis kwam... Was ie een stuk chagrijn.. Liep de hele avond te zeuren adt ie moe was... Tsja euhh ik niet gelukkig.. Kheb ALLES gister alleen kunnen doen wbt de kleine.. Ook vannacht was op 1 voeding(00.00 heeft ie mee geholpen dat alles kalar was en vervolgens zn bed weer ingedoken) alles voor mij. Mocht ik vnochtend langer liggen.. Kind weer aan t krijsen.. Hij kreeg dr niet stil.. Ik kom mn bed uit, pak dr op en madam is weer tevreden... Aaarghh.. Wbt douchen met je kleintje.. Ikd urf dat nu dus nog niet omdat dat navelstompje nog niet helemaal mooi opgedroogd is.. In badje proberen we het zo droog mogelijk te houden maar das onder de douche natuurlijk geen doen.. Het mag ook wel nat worden, maar vind het zo naar om dr dan te moeten pesten om het goed droog te krijgen... Moestra, dat klinkt als een heeeerlijke nacht!! Zou er ook voor tekenen om eens 8.5 uur te kunnen slapen (oke t mag eigenlijk niet maar die ene ker kan vast geen kwaad ) Sab, vervelend he als ze dan niet gelijk weer gaan slapen.. Aimée ligt na dr nachtvoedingen altijd enorm te spoken voor ze weer in slaap valt... Woelen, kreunen, mopperen weet ik wat ze doet.. maar het houdt je iig wakker.. Wij moeten vrijdag terug naar de kinderarts ivm nekje en voetje.. Maar ga wel gelijk ff navragen wat dat gekreun tijdens het slapen kan zijn.. Als ze wakker is doet ze het nl niet, maar als ze slaapt of bezig is met in slaap vallen kreunt ze enorm veel...
Even een vraagje Mali heeft sinds woensdag medicatie voor spruw maar is het normaal dat het eerst verder uitbreidt voordat het beter wordt. Het is namelijk echt veel meer geworden sinds woensdag....
ons2wonder84 Ik zou het goed in de gaten houden ivm uitdroging... Het kan door zowel voeding als werking darmen te maken hebben... Je kan huisartsenpost bellen om te vragen hoe en wat? Of het consultatie bureau? Waarom voeding dikker maken? Om ervoor te zorgen dat het niet gemakkelijk naar boven komt? Of voor gulzige baby's? Als baby blijft spugen, volgende adviezen: - na de voeding kwartiertje op je borstkas leggen zodat-ie zo recht mogelijk blijft en de melk letterlijk de kans krijgt om wat te zakken - onder poten bij het hoofdeind van zijn ledikantje iets leggen van telefoonboekdikte. Box precies hetzelfde (of bijv. in wipstoeltje leggen). - geen grote plensen ineens geven maar liever gedoseerder. Dus niet eens in de 4 uur een hele fles maar elke 2 uur een halve fles of bijv. terug naar een schema van iets kleinere flessen en dan om de 3 uur. dreamer dat gekreun is herkenbaar, Neva doet het als zij in slaap gaat vallen en als zij wakker wordt.. Soms lijkt het alsof zij benauwd klinkt... Ik denk dat je daar geen zorgen over hoeft te maken... Vragen kan geen kwaad
wanneer gebruik je de medicatie vogeltje... Het is belangrijk om het consequent te gebruiken, na elke voeding... Spruw vermenigvuldigt zich heel snel... het is een schimmelinfectie.. Heeft je baby gel of suspensie gekregen?
Hoi Dames, Wij geven Thijm nu 6x120 cc voeding maar weet niet zo goed wat ik met het volgende aan moet. hij heeft vanmorgen vannacht 4.30 uur zijn eerste fles gehad. Dus dan is het voedingsschema als volgt met 4 uur er tussen. 4.30 8.30 12.30 16.30 20.30 0.30 Maar die van 0.30 uur vind ik wel erg laat en om daar nu mijn wekker voor te zetten!? Maar als ik die niet geef zit hij niet op die 6 voedingen. Hoe doen jullie dames dit die ook 6 voedingen geven met 4 uur er tussen????
Op neonatologie zijn 6 voedingen op de volgende tijden: 06.00- 10.00,- 14.00,- 18.00,- 22.00 en 02.00 uur....
Troela: Misschien elke voeding iets eerder geven kwartiertje bijvoorbeeld dan kom je s avonds vroeger uit. Of misschien meldt hij zichzelf wel eerder. Hier regelt ze het altijd wel dat ze evengoedt tussen 22:30 en 23:30 de laatste fles krijgt. Sefanja: fijn dat Neva heeft gepoept sab: fijn dat je bv kon geven in kidscorner Wat een naar weer hè meiden. Mijn ouders zouden ons zoontje meenemen naar de kermis maar met dit weer is dat niet doorgegaan. Vanochtend visite gehad verder vandaag niet veel bijzonders behalve knuffen met mijn kindjes en boodschap doen.
Troela gewoon iets eerder de flessen geven.en een keer 3 uur ertussen is ook niet erg.gewoon min3 uur en max4 uur ertussen.ik ben daar zelf wel makkelijk in hoor! Zeker vies weer zeg
Dankje dames, Ik zal eens kijken hoe we uit gaan komen met de fles. Nu we johannesbpitmeel gebruiken merk ik dat thijm een stuk rustiger is. Niet dat hij heel onrustig was maar merk het verschil zoooooo goed. Hij lijkt nu voldaner, meer verzadigt en spuugt een heel stuk minder en lijkt daardoor zo rustig. Ligt al de hele dag te slapen!!! Hier is het best mooi weer. Wel bewolkt, af en toe zonnetje, aangename temp en geen regen ofzo gehad.
@ Troela: Ik kwam gisteren ook op 6 flessen uit, maar hier zat dan weer 3 uur en dan weer 4 uur tussen. Ik geef echt op verzoek. Vanmorgen zat er een keer 2 uur tussen en nu zal het weer naar de 4 uur gaan, want ze ligt heerlijk te slapen. Ik heb ook liever dat ze de laatste fles later krijgt tussen 22.00 uur en 23.00 uur, maar zij regelt het zelf dat die tussen 20.00 uur en 21.00 uur is en daarna maakt ze dus die lange ruk wat slaap betreft. Hopelijk gaat dat nog veranderen als ze minder flessen krijgt en er een strakker schema in komt al vind ik het zo ook wel goed, want dan hoef ik niet tot 23.00 uur wakker te blijven lig er zelf meestal rond 22.00 uur in, maar een nacht doorslapen zou ook lekker zijn Fijn dat Thijm nu meer voldaan is. @ Dreamer: Wat vervelend dat je meisje ontroostbaar was en als je dan alles alleen moet doen is het helemaal moeilijk. Hopelijk gaat het vandaag beter. Dat kreunen doet Maylin ook wel is denk dat het normaal is hoor. De kraamvisite smste dat ze liever morgen wilde komen, dus vanmiddag lekker rustig.
Tamtam: Maylin slaapt ook lekker zeg! Ze zal vast straks vanzelf de tijd verschuiven. En lekker juist dat je niet tot laat op hoeft te blijven voor de laatste fles. Doen jullie je kleintje elke dag in bad en in de ochtend of avond ? En voor of na de voeding? Wij doen voor voeding omdat de kraamhulp zei dat na de voeding te zwaar op de maag is en ze dan gaan spugen. Tijd is nu vaak in de avond eigenlijk wanneer het het beste uitkomt.
wj doen daan om de dag in bad.En dan verschillende tijden, alleen niet valk voor een voeding, want dan ist vaak huilen geblazen haha hier komt zo kraamvisite, dus ben weer weggg
@ Vruchtje: wij doen Maylin om de dag in bad ook omdat ze een erg droog huidje heeft we wassen haar alleen met water. Ik wil het 's avonds doen, maar soms komt dat niet uit, omdat ze ligt te slapen, dus dan doe ik het 's ochtends. Ik doe het wel voor de voeding.
vruchtje Ik doe de kleine meid hooguit 4x in de week in bad, tummy tub of onder de douche... Ze zijn nog zo klein, teder en gevoelig... Elke dag is niet goed voor hun huidje... Wij doen Neva voor voeding en 's avonds in bad, tummy tub of onder de douche.
zo dames daar ben ik dan weer, heb nog niet alles vluchtig bijgelezen, enne niet slecht bedoelt maar t boeit me op t moment niet allemaal, ben tot pagina 388 morgen ofzo zou ik weer een poging doen om verder te lezen, maar zal jullie eerst al mijn verhalen doen, want 1 week lijkt voor mijn gevoel wel weken!!!!!!! Allereerst mijn bevallingsverhaal: op donderdag de 19e was me buik al de gehele dag wat onrustig, dingen die ik nog niet eerder had gevoeld, maar niet overmatig gevoelig, dus gewoon nog dingen in huis gedaan, en boodschappen, savonds nog even bij de buurman gezeten, vriendlief had nog cakejes gebakken ( moest van mij), rond elf uur savonds op bed en t werd al iets ongemakkelijk dat ik toch wel moest gaan puffen... maar vaak heel kort nog en rond een kwartier, dus een poging doen om te gaan slapen. om kwart voor 1 braken me vliezen, helder vruchtwater, dus weer terug naar bed. weeen werden het echt, rond de 3 a 4 minuten, maar 30 sec. lang. toch na 45 min de verloskundige bellen. om half 3 was ze er. ik had toen 2 cm onsluiting en helemaal rijp. nou ze zou om 7 uur er weer zijn, vriendlief naar bed gestuurd nadat hij me verzorgt met een filmpje, spuugemmer water en een deken op de bank had achter gelaten, hij kon immers nu toch niks voor me doen. in tusentijd wel een aantal keer gespuugd, had de vk ook wel verteld over 1 keer, nou ik had wel 4 kx gespuugd. om kwart voor zes werd het heftiger en wilde ik dolgraag douchen, dus lekker warm, heerlijk maarja kan moeilijk anderhalf uur onder de douche staan, dus na een half uur de douche uit gezet. nou daarna barste het los, kon me nog aan de wasbak vastpakken, had op dat moment t gevoel dat ik moest poepen en plassen tegelijk.... muntje viel niet... dus weer aangekleed, maar na een kwartier me vriend wakker geschreeuwd, bel asjeblieft NU de vk, want dit hou ik niet vol.. nog viel het muntje niet. Om half 7 was de vk er, inwendig onderzoek enne...... had al 10 cm onsluiting... ehhh we gingen niet meer naar t zh, maar benen wijd op de bank en persen maar... bleek dat ze ondertussen wel in het vruchtwater had gepoept. dus spraken we af we proberenhet een kwartier thuis, wil het niet gaan we de ambulance bellen... ook viel haar hartslag te veel terug, dus 112, met 10 min stond de ambulance voor de deur.. en dan mag je alleen maar zuchten, de rit heeft nog nooit zo lang geduurd!!! 20 min stonden we in de verloskamer en toen had ik jaahhh en nu... moet ik persen of zuchten??? nee persen, dus proberen, maar de persweeen bleven ook maar zo'n 30 sec. kort daarna was me eigen vk ook gearriveerd en wist me beter te stimuleren dan de gynocoloog. de kleine kwam beetje met beetje verder, maar door de korte duur van de weeen schoot ze steeds weer omhoog. de vk gaf me nog een verdoving voor branderigheid??!! en de gyn drukte met de weeen op me buik. ik kon via de spiegel meekijken en met de druk op me buik was onze kleine meid er met een paar persweeen... even alle tijden op een rijtje: om 00.45 gebroken vliezen. om 14.30 2 cm ontsluiting om 06.30 10 cm onsluiting om 07.20 ariveren zh om 08.17 willemijn geboren!!! schade : een knip en gescheurd, hoeveel weet ik eigenlijk niet en maakt me niks uit, de kleine meid moest er zo snel mogelijk uit, en zonder tang of vacuum is me dat toch gelukt!!!! dus het was niet zozeer zwaar maar heftig in zo'n korte tijd, dat verwacht je niet met een 1e!!!! alles was goed met willemijn, ze werd helemaal goed gekeurd, bloed prikken bij mijn HB was 7.5!!!!! lang leven gedroogd rundvlees wat ik de week voor de bevalling veel heb gegeten. en we mochten zelf zeggen hoe laat we naar huis mochten. we kozen voor 13.00 uur, na het eten. thuis zaten opa en oma's vol spanning te wachten, met een versierde woning en gebak even ter aanvulling dus willemijn is int zh geboren om 08.17 uur!!!
Fidel: wat een verhaal. Ik blijf het boeiend vinden om ze te lezen van iedereen. Lijkt me vreselijk om in de ambulance alleen maar te mogen zuchten en niet te kunnen persen. Pffff kan me voorstellen dat deze rut een eeuwigheid duurde. Maar je hebt het toch maar gefixt en snap dat het allemaal even niet boeit. Je hebt nu je kleine meid en dat is het enige waar je je op focust en lekker van geniet. Vruchtje: wij doen Thijm eigenlijk altijd in de ochtend in bad/tummy tub of douche. Niet bewust, maar in de avonden is het er gewoon nog niet echt van gekomen op de een of andere manier. Ik doe het meestal na de voeding, maar laat er dan wel een uurtje tussen zitten. Als ik het voor de voeding doe laat ik het afhangen hoe Thijm om dat moment in zijn hum is. ALs hij namelijk al huilt om zijn flesje heeft het gewoon geen zin, want dan genieten hij absoluut niet van zijn baddermomentje. Vaccinaties: hier krijgt Thijm ze ook Gevoelig huidje Pfff Thijm heeft zo'n gevoelig huidje. Zijn gezichtje is m.n. rond wenkbrauwen/ogen/wangetjes droog en rood. Heb het consultatiebureau gevraagd wat ik daarvoor het beste kan gebruiken. Ze raadde cetomacrogolcreme aan. Heb deze bij de kruidvat gehaald, maar wordt er tot nu toe niet beter op. vind het er zo sneu uitzien, al zal Thijm er geen last van hebben, maar zijn gezicht zit vol rode plekken. En dan nog die bultjes die veel baby's hebben. Nog meer baby's met zo'n gevoelig huidje??
@ badje: Mila gaat elke dag in badje.... kon absoluut geen kwaad hebben ze verteld... ook het huidje van Mila is erg droog en daarom ook iedere dag in badje met balneum badolie... gaat nu al veeeeeeeeeeeeel beter. Mila gaat 's avonds in badje voor de laatste fles, krijgt dan de fles en valt dan door alle vermoeidheid heerlijk in slaap... Vanmorgen weer pas om 08:00u wakker