April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Woehoeee, de letters zijn binnen. Super leuk!! Nu nog ophangen :D:D

Vk heeft het bij mij nog niet gehad over het bespreken van een bevallingsplan. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet heel hard aan trek. Het komt zoals het komt.

Chel: ja ik moet ook wel even een been optrekken om er in te komen, maar is goed te doen. Komt tot aan mijn bovenbeen en ben zo groot niet. Hoe hoog is het dan??? Ik vind het wel erg fijn hoor, maar moest er ook wel erg aan wennen.

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey meiden,

heb niet terug gelezen.. heb een druk weekend gehad en gister pas weer thuis van weekendje bij mijn ouders.

Ik zit nog steeds met het poepprobleem van mijn zoontje. Hij houd t nog steeds op tot het kei hard is en hij het er niet meer uit krijgt. Heb nu al 1 x bisacodyl moeten geven en een keer een klysma.. echt drama en dan schreeuwen en huilen.. en als hij aandrang heeft gaat ie ook huilen en roepen pijn pijn pijn, maar poepen hooo maar..

weet me echt geen raad, CB adviseerde alleen dingen wat we al doen, zoals veel drinken, veel fruit, rv laxo, kiwi enz.. maar niks helpt.. morgen toch maar naar de ha voor lactulose of forlax ofzo... pfff!

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Evan, wel mooi denk ik, je buik gegipst, maar gips maakt idd wel een zooitje he?

Fidel, inmiddels al tante?
    Succes bij de vk.

Naomi, fijn dat je een goede nacht hebt gehad, met weinig pijn..

Sab, ben ook benieuwd hoelang het nog bij jou duurt, met die harde buiken enz...

Ano, fijn dat de psz leuk was en dat Neomi lekker ging spelen.

Tamtam, je hebt toch nog een jaar recht op kdv toeslag nadat je werkloos bent geworden?

Troela, hier ook flesvoeding, maar geen tabletjes voor stuwing. Volgens mij geven ze die ook niet zomaar toch?
    Hier hielpen witte koolbladeren erg goed, en verder een strakke bh.

Ankje, wow, heb je gefietst? Ik ga dat nu idd echt niet meer doen met Finn..ga volgens mij de supermarkt niet eens halen:)

Sjors, jammer dat de kraamverzorgster niet kwam...maar idd, de meeste mensen zien haar niet voor de bevalling.
    wat betreft de kinderopvang...dat loopt heel erg leeg (werk zelf in de kinderopvang) en ben er van overtuigd dat er straks plaats zat is...hier onze kids ook nog niet voor vaste dagen opgegeven, we zien het wel en anders valt er vast wat anders te regelen, evt tijdelijk.

Moesch, wat vervelend met je zoontje...hopelijk durft hij snel zelf weer te poepen!

Hier vanochtend naar mn schoonmoeder geweest en vanmiddag naar mn zus. Nu lekker thuis en zo even bami maken. Vriendlief ook vroeg thuis en is alweer in de voortuin bezig..ziet er al weer lekker netjes uit..erg blij mee!
    Vanavond verder niets op de planning...fijn!

4. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Ik heb net mijn bed opgemeten en mijn bed op klossen is gemeten op 80-85cm... de kraamzorg richtlijnen bij ons zijn 65-70cm...
    Hoe hoog hebben jullie ze???

5. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden ik kom ook weer eventjes koekeloeren!

@Juul, meid kan me je zenuwen voorstellen, weet je al meer?

@Fidel: nog geen tante? Duurt lang he als je aan het wachten bent!!

@Moesch, wat ontzettend sneu voor je zoontje zeg....kan me voorstellen dat je je machteloos voelt! Hoop dat de HA iets kan betekenen voor jullie.

@Chelleke, klinkt niet echt comfortabel...zo hoog je bed. Heb je ook een boxspring? Volgens mij moet ons bed iets van 10 cm omhoog en dan is het goed, dus als wij er klossen onder zouden zetten moet ik ook erin springen.
    Is een extra matras erop anders geen optie voor je?

@Sjors, wat 2012mama ook zegt. Hier ook leegloop en ze zijn blij met elk kindje wat zich aanmeldt. Dus ik me er maar niet al te druk om maken als ik jou was!

@Fietsen, dat gaat gelukkig nog harstikke goed hier! Wel een tikkie langzamer en ik ga niet meer zo heel ver maar ik vind het nog wel heerlijk.
    Gelukkig ook maar aangezien ik geen rijbewijs heb en lopen nu niet echt een pretje is met mn bekken.
    Ik ben blij dat ik nog een beetje beweging krijg met het fietsen.

Vanmiddag is mn moeder langs geweest en heeft beneden alle ramen van binnen en buiten gezeemd. Echt super lief dat ze heeft geholopen (het was echt zoooo nodig!) dus nu blinkt alles weer lekker.
    Zelf ook nog een beetje gepoetst en vanmorgen dan gesport. Een goede dag dus, heerlijk!
    Voel me echt een stuk beter sinds ik met verlof ben, lekker een leeghoofd. Had dat van te voren niet verwacht aangezien ik al vanaf januari helemaal thuis zit...

6. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Moesch: he wat sneu voor je zoontje. Hij zal er wel flink last van hebben. Och gerum. Ik kan je wel vertellen wat aan te raden is qua voeding etc, maar dat weet je vast wel. Idd morgen even de huisarts bellen voor lactulose en misschien kindermovicolon??

@Chel: heb net mijn bed opgemeten en ik kom op 70 cm hoog tot aan het matras gemeten. Kan me voorstellen dat jij er dan echt in moet klimmen met 80/85 cm. Is wel hoog ja. Maar boxprings zijn van zichzelf al hoog.
    Mbt tabl. Voor de stuwing. Assistent had overlegt met de huisarts en was geen probleem. Kon ze zo krijgen.
    Ik kan ze maar vast in huis hebben. Mocht het net in het weekend of avond nodig zijn dan kun je ze niet bereiken en is het wel zo fijn om ze in huis te hebben.

@Noosa: fijn he een helpende hand. Geeft je toch een voldaan gevoel he zo’n daginvullin.

Ik ga vanavond op verjaardag bij mijn peettante. 3 wasje gedraaid vandaag en Zkh.tas klaargemaakt, maar er moeten nog veel dingen op het laatste moment in wat nu nog niet kan.
    Ben de piepers aan het koken en als vriendlief dan thuis komt lekker eten. Spring nu even lekker de douche onder!!

7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Noosa: Nee hoor wij hebben geen boxpring... ik kom er op zich wel goed in maar tis heel erg wennen.
    Ik ben maar vrij klein 1.65m en als ik sta komt de bovenkant van mijn bed zeg maar net onder mijn buik ( zeg maar qua hoogte tussen mijn bovenbenen en mijn buik) Morgen eens vragen aan de VK of dat niet te hoog is, al denk ik dat het wel goed is. Net nog eens gemeten en zit op 80 cm hoogte.

8. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Troela: Heb je het matras dan wel of niet meegerekend in de hoogte ?? ik heb het wel meegerekend in de hoogte namelijk en kom dan uit op 80cm.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Pff...ook heel even klagen...heb last van mn buik..vooral omdat ons kindje in stuit ligt. Drukt enorm tegen mn ribben waardoor ik niet lekker kan zitten :( Moet hem iedere keer naar beneden drukken...

Nouja, hopelijk straks weer beter..

10. sab1988

sab1988 Niet meer actief

2012mama, irritant dat de kleine tegen je ribben aan zit.. enne klagen mag hoor!!

Chelleke, klinkt vrij hoog,ach zolang je er zelf in en uit kan.

Noosa, fijn dat je moeder is komen helpen, heerlijk blinkende ramen!

Moesch, zielig voor je zoontje zeg..

Hier ff weinig fut door slechte nacht, vanmiddag op visite geweest dus niet meer gerust..en nu niet zo lekker. Dit is echt weer zo een momentje ik wil mijn baby en wel nu!

Hoe is het Naomi en juul?

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sab: hier gaat het nog steeds hetzelfde...
    met mn man net afgesproken dat als ik me over 2 dagen nog zo voel ik gewoon weer bel, wordt het leven minder bel ik sowieso gelijk. nog steeds vaak een harde buik maar meer ook niet...

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Bekijk bijlage 230264

tdahh eindelijk toch maar eens delen hahaha
    ben geen geweldig fotomodel maar toch een idee :D

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    dank voor de reacties! hoop echt dat ie er snel vanaf is, t is echt ellende!

fidel mooie buik hoor! hier ook nog maar s een fototje van maken.

ben benieuwd hoe t bij juultje gaat...

14. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Mooi FIDEL!!!! Mooie buik hoor!

15. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ all: Juultje heeft nog steeds geen uitslag van het lab..... Zag net haar berichtje op FB dus vandaar dat ik even "voor haar beurt" spreek....... Denk dat ze dat als buddy zijnde niet zo erg vind hahaha;)

@ Fidel: Mooie buik idd....

@ Alle moeders die het bed al eens op klossen hebben gehad: 80cm is volgens mij een normale hoogte toch? zie bijna overal staan dat het bed minimaal op 80cm werkhoogte moet zijn voor de kraamverzorgenden... alleen ons bureau hanteert volgens mij de hoogte van 65-70cm....

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    juultje je maakt het ons wel spannend hoo
    thanks dames..:p
    gauw eten koken en dan naar de vk, dus sluit nu de pc af, tot morgen slaap lekker alvast dames!!!

17. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    nou meiden... eindelijk maar toch heb ik de uitslag. man wat duurde het lang. eerst kwam de verpleegster rond half 6 melden dat de uitslag er half was (wel eiwitten gevonden, maar de precieze waarde nog niet bekend), daarna kwam ze om 6 uur ofzo om te zeggen dat de waarde bekend was maar dat ze niks mocht zeggen, de verloskundige zou dat komen doen. De verloskundige is nu net geweest en guess what???? ik ga deze week bevallen! :D

morgenochtend gaan ze inwendig onderzoek doen om te bepalen of de bmm al verstreken is of dat ik misschien al ontsluiting heb. Zo niet, dan krijg ik een hormoontampon die ervoor moet zorgen dat dat wel gebeurt. bij 2 cm ontsuiting gaan ze de vliezen breken en krijg ik weeenopwekkers via infuus (aiii, dat gaat pittig worden). Het verstrijken kan in worst case scenario 2 tot 3 dagen duren. maar daar gaan we maar niet vanuit.

ik heb gevraagd of ik vannacht alleen op een kamer kan liggen ergens, zodat ik even een goede nachtrust kan pakken, ze zou het overleggen met de verpleging. ik hoop zo dat het kan.

ik heb dus geen idee of ik komende dagen hier zal kletsen, geen idee hoe snel alles gaat enzo, maar ik zal proberen jullie een beetje op e hoogte te houden.

brrrr best eng....

18. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Juul, wat een super nieuws!! Je hebt lang genoeg in onzekerheid gezeten!
    Het is natuurlijk een beetje dubbel maar logisch dat je er echt klaar mee bent op deze manier!!
    Oehh jij hebt gewoon jullie wondertje deze week al in je armen!!
    WAUWWW

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @juultje: super!!!!!!!! ben heeeeeel blij voor je dat ze bij jou wel doorzetten en je deze week gaat bevallen :D
    ben stiekem toch wel jaloers, ik wil ook :(
    in ieder geval heel veel suc6 de aankomende dagen en hopelijk heb je snel jullie ventje in je armen :)

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Naomi, groot gelijk dat je dan weer belt..gewoon goed naar je lichaam luisteren!

Fidel, mooi buikje hoor!

Juultje, deze week bevallen dus! Spannend! Hopelijk heb je een goede nachtrust!

Deel Deze Pagina