[FONT="]Geboortelijst:[/FONT] [FONT="]15-03-2012 10:38 JuultjeT[/FONT] (37+2): Viggo Luuk, 3785 gr., ziekenhuis [FONT="]Afsprakenlijst:[/FONT] 15-03-2012 MM1981: echo & gyn 16-03-2012 Tamtam78: klinisch verloskundige - 10:10 Sjors22: controle vk - 15:30 [FONT="]Troela85[/FONT]: controle vk - 11:00 Naomi123: controle ctg 19-03-2012 Noosa: Liggingsecho Ons2wonder84: controle gyn - 13:40 Naomi123: controle gyn MM1981: controle vk - 09:20 20-03-2012 Josephine76: Liggingsecho - 10:45 Vruchtje24: controle gyn jolien77: controle vk - 07:30 21-03-2012 [FONT="]Dreamer[/FONT]: controle vk 22-03-2012 Chelleke84: controle vk - 10:15 [FONT="]2012mama[/FONT]: controle gyn - 10:00 MoesCH: controle vk [FONT="]Ankje[/FONT]: controle vk - 10:30 MM1981 - diabetescarrousel 23-03-2012 LinC: controle gyn - 16:20 26-03-2012 [FONT="]Fidel2010[/FONT]: groei/liggingsecho + controle vk - 20:20 04-04-2012 LinC: controle gyn - 16:00 [FONT="]05-04-2012[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="]: Preoperatief onderzoek 11:00[/FONT] 11-04-2012 [FONT="]2012mama[/FONT]: geplande keizersnee [FONT="]Uitslag groei echo's[/FONT]: [FONT="]2012mama[/FONT] (29+0) - 1520 gr. MoesCH (30+5) - 1680gr. [FONT="]Ons2wonder84[/FONT] (31+0) - 1600 gr. [FONT="]Ankje[/FONT] (31+0) 1914 gr. [FONT="]MM1981[/FONT] (31+1) - 1800 gr. Chelleke84 (32+2) - 1980 gr. Josephine76 (32+4) - 2171 gr. [FONT="]Anoniempjuh[/FONT] (32+6) 2250 gr. [FONT="]Tamtam78 [/FONT](33+1) - 2248 gr. [FONT="]Ankje[/FONT] (34+0) 2614 gr. [FONT="]Maud85 (34+1) - 2730 gr.[/FONT] [FONT="]Linnie1984[/FONT] (34+2) - 2953 gr LinC (34+5) - 2121 gr. [FONT="]Dreamer[/FONT] (34+5) - 2500 gr. Sab1988 (35+0) - 2750 gr. Tamtam78 (35+1) 2576 gr. [FONT="]MM1981[/FONT] (35+3) - 2600 gr. [FONT="]Naomi123[/FONT] (36+5) 2615 gr. [FONT="]Bevallingslijst:[/FONT] [FONT="]29 maart[/FONT] [FONT="]Sjors22[/FONT][FONT="], 1e kindje, thuis, fv[/FONT] [FONT="]31 maart[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT][FONT="], 26 jaar, 1e kindje[/FONT], thuis, fv (05-04-2012) [FONT="]Naomi123[/FONT][FONT="], 24 jaar, 2e kindje, thuis, bv (22-03-'12)[/FONT] [FONT="]1 april[/FONT] [FONT="]Chelleke84[/FONT][FONT="], 27 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, fv (31-03-'12)[/FONT] [FONT="]3 april[/FONT] [FONT="]JuultjeT[/FONT][FONT="], 24 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, bv [/FONT]Bevallen! Viggo Luuk 15-03-'12 [FONT="]Linnie1984[/FONT][FONT="], 27 jaar, 1e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv (28-03-'12) roos1988[FONT="], 1e kindje, ziekenhuis[/FONT] [FONT="]4 april[/FONT] [FONT="]Tamtam78[/FONT][FONT="], 33 jaar, 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv [FONT="]5 april[/FONT] [FONT="]Unox[/FONT][FONT="], 1e kindje, (07-04-'12)[/FONT] [FONT="]Sab1988[/FONT][FONT="], 23 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, bv (26-03-'12)[/FONT] [FONT="]Anoniempjuh[/FONT][FONT="], 28 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fv[/FONT] [FONT="]7 april[/FONT] [FONT="]Ons2wonder84[/FONT][FONT="], 2e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] [FONT="]8 april[/FONT] [FONT="]Evan[/FONT][FONT="], 1e kindje, thuis, bv[/FONT] (02-04-'12) [FONT="]Zonnestraal1981[/FONT], 1e kindje, ?, bv [FONT="]10 april[/FONT] [FONT="]Maud85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] Moontje2008, 2e kindje, ziekenhuis jolien77[FONT="], 1e kindje[/FONT] [FONT="]11 april[/FONT] [FONT="]Vruchtje24[/FONT][FONT="], 2e kindje[/FONT] [FONT="]12 april[/FONT] Linc[FONT="], 1e kindje[/FONT], ziekenhuis, fv [FONT="]14 april[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="], 27 jaar, 1e kindje[/FONT] [FONT="]Josephine76[/FONT][FONT="], 36 jaar, 1e kindje[/FONT] Wendie1979, 32 jaar, 2e kindje, ziekenhuis [FONT="]15 april[/FONT] melissa1987, 2e kindje, ziekenhuis, fv (04-04-'12) [FONT="]Dreamer[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, fv[/FONT] [FONT="]16 april[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="], 27 jaar, 2e kindje, ziekenhuis (ks), fv (11-04-'12)[/FONT] [FONT="]MM1981[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] [FONT="]17 april[/FONT] [FONT="]Ankje[/FONT][FONT="], 28 jaar, 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv (08-04-'12) [FONT="]18 april[/FONT] [FONT="]MoesCH[/FONT][FONT="], 27 jaar, 2e kindje, thuis, bv[/FONT] 20 april Noosa, 1e kindje, thuis, bv [FONT="]21 april[/FONT] [FONT="]Moestra[/FONT][FONT="], 30 jaar, 2e kindje[/FONT] [FONT="]25 april[/FONT] [FONT="]Vriendlief[/FONT][FONT="], 24 jaar, 2e kindje[/FONT], thuis, bv [FONT="]Hoeveel [/FONT][FONT="]jongens [/FONT][FONT="]of [/FONT][FONT="]meisjes[/FONT][FONT="] zijn er geboren? [/FONT] [FONT="]1 van de 15 jongens[/FONT] [FONT="]0 van de 11 meisjes[/FONT] [FONT="]5 verrassingen[/FONT]
Vogeltje: niet echt een zorgeloze zwangerschap geweest dus, maar fijn dat alles nu onder controle is en je haar elke week mag zien op de echo. chelleke: die vraag van jou heb ik over het hoofd gezien denk ik maar fijn te weten dat het meer voor ons lichaam belastend is. Juultje: Ik heb op je FB foto gezien van Viggo en ben "in love" Ankje: ohh wat vervelend soms hé die hormonen wel beetje herkenbaar. Probeer rustig aan te doen. Vandaag heerlijk in huis schoongemaakt en s'middags gelunch op het terras in het zonnetje. Nog een leuke voorjaarsjaars gekocht voor Finn en leuk shirtje en broekje. Hij is bijna jarig dus hebben we alvast mooie kleding. S'middags heerlijk in het zonnetje boek gelezen en om 16 uur de kleine gehaald bij kinderdagverblijf op de fiets pfff eigenlijk te zwaar. Kortom heerlijk even zo'n dagje voor mezelf 1 x per week
@ Vruchtje: Dat geeft niet Ik vroeg t me ook af... helaas betekend dit positieve antwoord voor mij dat ik te veel blij doen hahahaha, maar na mijn controle van de VK gisteren toch maar een stapje terug gedaan.....
Tamtam, ik neem ook geen kraamverband en luiers mee hoor..die hebben ze idd daar wel. Noosa, fijn dat je weer thuis bent en alles goed is! Troela, heb dat ook hoor..doet me veel dat de eerste geboren is! Nog even en wij zijn ook aan de beurt! Chelleke, o, iets gaande bij jou! Toch wel spannend! Vruchtje, ik denk dat teveel doen niet kwaad kan voor de baby, maar je alleen maar lichamelijke klachten geeft, wat het zwaarder maakt. mm1981, fijn dat de kleine geen extreme groeispurt heeft gehad! Spannend wat je bloeddruk nu gaat doen, gelukkig word je goed in de gaten gehouden. naomi, hoop ook dat jullie meisje snel komt! Duim voor jullie! Vogeltje, o, jullie meisje wordt dus echt nog klein geschat! spannend hoe groot ze uiteindelijk is!
Het is lastig want ik wil zoveel doen, maar moet gewoon inzien dat het niet meer gaat. In ieder geval niet teveel op 1 dag maar meer verspreiden. Soms is wasje ophangen (moet ik 2 trappen op omhoog) al teveel.
@2012mamma: Nee denk niet dat er echt iets gaande is hier... eigenlijk ook liever even niet dit weekend Morgen is min oma jarig en dat vieren we zondag ( 92) en ik wil er graag nog bij zijn aangezien het niet al te best met haar gaat..... Wil niet dat haar verjaardag opgeofferd moet worden omdat ik moet bevallen Dus ik zeg vanaf maandag mag het nu...... klinkt tegenstrijdig maar de verjaardag van mijn oma is me gewoon heel belangrijk aangezien het waarschijnlijk gezien haar gezondheid en situatie de laatste is.......
@ Dames... ik ga mijn bedje opzoeken . Ben heel erg moe en ben klaar voor vandaag hahahaha, manlief gaat lekker voetbal kijken en aangezien mijn bed nu op klossen staat, staat deze half voor de tv dus valt er boven ook niets meer te zien oogjes dicht is dus de beste optie Slaap lekker allemaal en tot morgen xxxx
@mm .. Ja hier ook mensen die zeggen dat ik zeur en te weinig doe terwijl ik gewoonweg bijna niet kan lopen van de pijn ivm bekkeninstabiliteit . Maar we moeten gewoon lekker aan ons eiegen denken en ff het lak aan de andere mensen hebben , want dan krijg je het verhaal ja mar vroeger werden er kinderen geboren zonder pijn bestrijding en hadden de meeste vrouwen al 10 kinderen :x ja maar we leven toch nu ! Maar het is me ontglipt miss maar wrom willen ze je gaan inleiden ? Hier had de verloskundige er ook over om met 38 weken in te gan lijden omdat ik zon pijn heb in me bekken en af en toe helemaal niks meer kan en zon pijn heb , maar in me verloskundige praktijk werken 4 verloskundige dus hoop dat de andere er ook zo over denken , maandag hoor ik meer en waarschijnlijk word ik met 37 weken overgedragen na het ziekenhuis .. dus ben benieuwd Vogeltje heel veel sterkte en succes ik hoop dat het kleintje nog 2 weken goed ga groeien en dat de cyste stabiel blijf Ankje ik heb dat ook wel maar het is nie niks hoor hoogzwanger en een kindje van 2 soms voelt het bij mij alsof ik hem tekort doe terwijl ik genoeg met hem knuffel en probeer zoveel mogelijk met hem te spelen , even zesde zintuig kijken fijne avond meiden !!!
Chelleke, begrijp het Hopelijk heeft jullie meisje dan nog even geduld! Wat betreft tv kijken en klossen, ja dat hebben wij hier ook...lastig! Nouja, slaap lekker!
Juul; gefeliciteerd, geweldig! Ben benieuwd naar je verhaal! Hier vandaag precies 37 weken. Heb een lekkere dag gehad, en morgen fysio voor bekkenklachten en bloeddruk laten meten. Ben heel benieuwd...
goedemorgen meiden niemand bevallen vanacht? nou hier ist helemaal grijs, komt ook geen zon zo te horen, is t oosten en zuiden wel, dus die meiden geniet er lekker van!! Om 8.45 neomi voor het eerst naar de psz brengen, ben benieuwd!! In die tijd nog even lekker wat boodschapjes doen! ankje dikke knuffel meid, kan soms even lastig zijn he, nou nog even hoor!!!
goedemorgen.. ano, nee hier alles rustig gelukkig nog even! benieuwd hoe Neomi het vind op de psz! Hier trouwens wel een heelijk zonnetje! Vandaag een rommeldagje thuis...lekker met finn spelen, opruimen en wat boodschappen doen..en dan weer lekker weekend. Vind de weken echt voorbij vliegen...
Goedmorgen dames, Hier ook nog geen zon hoor Ano!! Maar woon wel Zuid/oostelijk Was ik maar bevallen, had ik helemaal niet erg gevonden. Ik heb gisteren eigenlijk alleen gelezen dus spring vandaag weer even in. @Ego Ik heb een slechte nacht achter de rug. Zelfs op mijn zij liggen is nu erg vervelend. Krijg dan ontzettend pijn onder mijn ribben. Heb er vannacht maar met een kussentje tegen aan geslapen, maar het wil niet meer Pfff en op de rug is wel het laatste wat ik fijn vind liggen. Begin er de balen in te krijgen dat ik zoveel last er van heb. Hopelijk daalt de kleine gauw in en heb ik iets meer ruimte, maar zie het somber in. voel het hoofdje nog steeds goed zitten boven het schaambeen. Soms vraag ik me af of het wel past Bij mijn schoonzus daalde de kleine pas in tijdens de bevalling/weeen. dadelijk om 11.00 vk, 16.00 kapper en dan om 19.00 met 18 man (vriendengroep) uit eten. Maar of ik mee ga hangt af van hoe ik me voel. 3 uur op een stoel zitten is niet meer mijn favoriete bezigheid. Ik heb gisteren trouwens kruidvatvoeding gekocht. Had het eens vergeleken met friso en nutrilon en komt in principe allemaal op hetzelfde neer, behalve de prijs. Scheelt een hoop. hoe is het met de rest?
Goedemorgen!! Ano, spannend voor de eerste keer! Maar wel even lekker om je handen vrij te hebben 2012mama, geniet van je romneldagje! Lekker he dat t alweer weekend is! Troela, balen van he nacht Logisch als je niet mee gaat met eten. Hoe gezellig het ook is... Misschien voel je je vanmiddag wel wat beter? Hier alles goed, vannacht wel flink liggen zweten...bah!
Troela, wat vervelend dat je zoveel pijn daar hebt...hier af en toe, maar snachts valt het mee... Kan me voorstellen dat je niet zoveel zin meer hebt om uitgebreid uiteten te gaan.. Misschien kun je straks nog even liggen en dan vanavond maar even zien wat je doet...iedereen zal er begrip voor hebben... Noosa, fijn dat jij een goede nacht hebt gehad! Hopelijk komt straks ook bij jullie het zonnetje
goedemorgen dames, hier gisteren lekekr int tuintje gewerkt, heerlijk nog een klein stukje en dan is alles geschoffeld, tijd voor nieuwe plantjes ( deel is nog kaal, 50 m lang, dat plant ik niet in 1 jaar aan) savonds laatste keer behendigheid, dat viel nu echt tegen pffff, kreeg ook veel kommontaar, doe je rustig aan, val je niet etc etc. lief allemaal, zo bezorgt, en zal je net zien, ging zo geweldig, hondje deed t supergoed!! nu wel spierpijn in de benen, moet er iets voor oer hebben, nu boodschappen doen en dan genieten van t mooie weer hier
goedemorgen! hier shit nacht gehad.. nog steeds erg verkouden helaas.. gister ook weer te veel gedaan in huis.. heb echt pijn gehad met draaien in bed en nog steeds met lopen.. word tijd dat we snel 37wkn zijn en bevallen
Moesch, bah, wat vervelend! Nog een paar dagen afzien en dan ben jij ook 37 weken. Hopelijk komt jullie meisje dan snel! Vandaag maar even een rustig dagje!
Voor het lijstje: Uitgerekende datum 25/4 Inleiding 11/4 Groeiecho 22/3 bevallen ziekenhuis en geef fv Geschat gewicht groeiecho 8/3 1395 gram was met 33w 1d
Goedemorgen, Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ga proberen me aan het " ene oor in, andere oor uit"-principe te houden. Ankie, bedankt voor het updaten van de lijst. Als je dan zo alle data ziet: Het aftellen is echt begonnen, he! @indalen Ik verbaas me ook over alle aftelkalenders die beweren dat je kindje al met 34 weken is ingedaald. Troela, jij dus met ruim 37 weken ook nog niet. @zweten Heerlijk he, Noosa, die opvliegers! @slecht slapen Misschien nog een kleine tip... kijk ook eens even naar je hoofdkussen. Als zwangere word je vaak een zijligger. Als je nu altijd een buikligger of rugligger was, dan is je hoofdkussen ook niet echt bevorderlijk voor je ribbenkast. Bij de ikea kun je voor een relatief lage prijs een kussen kopen voor zijliggers... geloof al vanaf 9,95 . @weer Zit geloof ik aan de verkeerde hoek van het land (kustprovincie). De dag is hier jammergenoeg bewolkt begonnen en als ik het weerbericht mag geloven, blijft dat vandaag zo. Jammer, want gisteren was het echt zo ontzettend voorjaar!