@vruchtje ja ik heb de enveloppen al geschreven, dat scheelt straks weer werk ! Ik ga vanmiddag even kraamzegels halen en die plakken. Kan maar alvast gebeurd zijn. Kaartjes niet want we weten nog niet of we de meisjes of jongens variant moeten bestellen . Plus het gewicht datum en tijd.. @ankje wat heerlijk een keertje doorslapen ! ik weet niet eens meer hoe dat moet ! veel plezier met de zandbak leuk lekker taartjes maken en een heerlijk laatste weekendje met zn tweetjes, doen jullie goed ! @vogeltje tjonge wat een werk heb jij al gehad, maar fijn om te weten dat het voorwerk ook al meehelpt met de bevalling ! rustig aan meis @unox hihihi ik loop lekker al twee weekjes op slippers heb tegenwoordig niet zo snel meer koude voeten en indd het scheelt een hoop gedoe met sokken en slippers ! suc6 met het probleem waar, waarom en waarin ! @chelleke herkenbaar dat de bewegingen anders zijn en minder, heb ik ook. Vk zei dat dit normaal is omdat er gewoonweg niet zo heel veel ruimte voor de baby over is om lekker te bewegen. Geen zorgen dus. Vanmorgen ben ik wezen zwangerschap zwemmen ! wat was dat lekker, en toch ook echt wel aan het werk gezet. Daarna voor ontspanning in het warme bad heerlijk ! en nu maar hopen dat het alles een beetje op gang gaat helpen Nu lekker de tuin in en genieten van het weertje mmmmm
Hoi dames, Het spijt me dat ik er zo weinig ben Ik ben zo moe de laatste dagen ! Ik weet niet waar het vandaan komt..ik slaap nog steeds goed en normale uren maar word gewoon niet fitter. Heb sinds gisteravond flinke krampen in mn onderbuik..ben dus heel erg benieuwd of het een voorteken is, maar probeer me er niet op te fixeren, ben zo nieuwsgierig heb nooit krampen en zelden harde buiken dus voor mij is dit al een flinke verandering haha. @vogeltje, He wat balen meis ! Het is miss beter voor de kleine om nog maar effe te blijven zitten, maar zo blijven sukkelen is ook niks. Sterkte ! @Chelleke, je bent geen zeur hoor ! Ik ga weer niks doen, zit duf op de bank en weet niks meer..
Chelleke, ik voel uk nog best veel.. Maar das eent ijd echt minder geweest... Kben gewoon een vreemde.. Tis idd wel anders.. Niet echt schopjes meer maar meer duwtjes Voel ook de bewegingen of helemaal bovenin bij mn ribben of juist helemaal onderin... Achja zal wel goed zijn Kga zo lekker op t balkon in de zon zitten
effe een vraagje voor de dames die al een keer bevallen zijn. Sinds gisteravond heb ik het idee dat ons mannetje nog verder in mn bekken is gezakt..hij lag al helemaal ingedaald en vast vanaf 37 weken. Lijkt wel of ik hem nu halverwege voel zitten..heel vreemd gevoel. Sinds die tijd ook ongi krampen en steken in mn onderbuik. Ik was nu wel nieuwsgierig of iemand dit herkent als begin van...ben er toch wel veel mee bezig hihi
Ano; fijn dat ze met je mee denken en je serieus nemen. Ankje; al nieuws op het overleg-met-gyn-over-inleiden-front of is alles nog onbekend of heb ik er overheen gelezen? Sjors; hier ook zo moe hoor.. gok erop dat het erbij hoort. Chelleke; ik voel hem ook wel minder maar dat kan per dag verschillen. de ene dag is ie actiever dan de andere. Bovendien is die van ons niet echt een ochtendmensje want in de middag en avond voel ik m het best met bips-in-ribben of voetjes en handjes die boven en onderin lopen te duwen en schuiven. Ik ben weer bij vlagen misselijk. Hebben jullie hier ook last van?
Unox, k ben de hele zwangerschap niet aan t overgeven oid geweest.. Maar heb idd wel zo nnu en dan een misselijk gevoel... Zal denk toch een teken zijn van je lichaam die zich voorbereid
@Unox, Ja dat zal het wel zijn, maar vond het zo vreemd haha voelde me tot een paar dagen trug vol energie en ineens is het weg haha. Hier ook weer wat vaker misselijk, vooral s avonds
unox ook hier ineens regelmatig wat misselijk, soms is misselijk een groot woord mar iig erg weeeig.scheen er volgens de vk bij te horen!! owjavk gevraagd over die pillen voor stuwing, maar zij zegt dat je ze dan eigenlijk direct na de bvalliong al moet nemen, en at ij wel bijwerkingen heeft, oa dat je je wat somber voeld....hmm weet nu dus niet of ik dat wel wil haha...
Zat al lekker om half 10 in de tuin te genieten van het zonnetje. Anouk kwam spelen bij Jonna en was erg gezellig. Vanmiddag komt mijn broertje misschien ook nog ff. Nu ligt Jonna lekker in bed te slapen en ik ga de achtertuin weer even opruimen. Vanmiddag wordt de grote zandbak in elkaar gezet! Jippie!!! @ ons2wonder: Lekker je energie spenderen aan het slapen en aan Emir hoor! Onze tijd komt nog wel. Wel erg balen dat je bv niet echt op gang komt. Maar lieverd .als het allemaal niet lukt .fv is ook goed hoor! Laat jezelf niet opjagen. @ LinC: Wat een leuke geboorte bedankjes heb je daar zeg!!! @ Chelleke: Fijn dat je je wat beter voelt nu! En graag gedaan hoor voor de tip. Ik ga ze vanavond halen. Ik voel de kleine ook wat minder hard. Tis idd nu meer geduw en geschuif dan echt trappen. Maar dat komt ook omdat die kleintjes eigenlijk geen kant meer op kunnen. Deze vk houd 10x per 24 uur aan. Nou daar zit ik ruim boven gelukkig. @ Wendie: Dan is het nu idd wel erg fijn dat je nu een ks kan krijgen als je geen ontsluiting krijgt. En voorbij je zoons verjaardag is zo ie zo wel erg fijn! Alvast gefeliciteerd mocht ik het gaan vergeten. @ Strippen: Heb links en rechts al gehoord dat strippen voor de 39 a 40e week eigenlijk zinloos is. Dus ik ga vanmiddag vragen of ze me niet gelijk kunnen inleiden. Zit er niet zo op te wachten om gestript te worden en in de onzekerheid te zitten om daarna alsnog aan het infuus te moeten om ingeleid te worden . Hoe denken jullie daar over? @ Ano: Hier precies hetzelfde! Een snelle bevalling is aan de ene kant wel fijn .maar aan de andere kant ook erg stressen. Want het kan voor de kleine ook te snel gaan (ook voor ons zelf natuurlijk). @ Sjors: Jij bent de eerste op de lijst .dus zou zeggen ..kom maar!!!!!! Die krampen in de onderbuik kunnen idd voorweeën zijn. @ vk-gun-overleg: Helaas gisteren niks meer gehoord. Ik ga straks tussen 2 en 3 ff bellen.
Dames, kan het kwaad om nu in de zon te zitten? Was net ff op t balkon gaan zitten maar echt in tien minuten tijd een kokende buik voor mn gevoel..
[FONT="]Geboortelijst:[/FONT] [FONT="]15-03-2012 10:38 JuultjeT[/FONT] (37+2): Viggo Luuk, 3785 gr. 50cm, zh 17-03-2012 13:57 Naomi123 (38+0): Jasmijn, 2755 gr. 47cm, zh 20-03-2012 15:00 ons2wonder84 (37+4): Emir, 2600gr. 48cm, zh [FONT="]Hoeveel [/FONT][FONT="]jongens [/FONT][FONT="]of [/FONT][FONT="]meisjes[/FONT][FONT="] zijn er geboren? [/FONT] [FONT="]2 van de 15 jongens[/FONT] [FONT="]1 van de 12 meisjes[/FONT] [FONT="]6 verrassingen[/FONT] [FONT="]Buddylijst:[/FONT] [FONT="]Ankje [/FONT]- Sab1988 - [FONT="]Vriendlief[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT] - Noosa Chelleke84 - [FONT="]JuultjeT[/FONT] Tamtam78 - [FONT="]Moestra[/FONT] Anoniempjuh - Sjors22 Fidel2010 - jesje1982 (ander forum) Vruchtje24 - Naomi [FONT="]Afsprakenlijst:[/FONT] 23-03-2012 LinC: controle gyn - 16:20 Linnie1984: controle vk - 13:00 Hannie: controle vk - 9:15 MM1981: controle bloeddruk Anoniempjuh: controle vk - 9:45 26-03-2012 [FONT="]Fidel2010[/FONT]: groei/liggingsecho + controle vk - 20:20 Melissa1987: controle gyn Noosa: controle gyn 28-03-2012 Wendie1979: Kijken of de baarmoedermond is verstreken Dreamer: controle vk Anoniempjuh: controle vk - 16:30 29-03-2012 2012mama: controle gyn - 12:10 Chelleke84: controle vk en evt strippen - 10:30 30-03-2012 Tamtam78: controle gyn - 10:30 03-04-2012 [FONT="]Ankje[/FONT]: controle vk - 11:45 MoesCH: controle vk [FONT="]Vruchtje24[/FONT]: controle gyn. - 11:50 04-04-2012 LinC: controle gyn - 16:00 [FONT="]05-04-2012[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="]: Preoperatief onderzoek 11:00[/FONT] 2012mama: controle gyn - 11:20 11-04-2012 [FONT="]2012mama[/FONT]: geplande keizersnee Vogeltje: inleiding [FONT="]Uitslag groei echo's[/FONT]: [FONT="]2012mama[/FONT] (29+0) - 1520 gr. MoesCH (30+5) - 1680gr. [FONT="]Ons2wonder84[/FONT] (31+0) - 1600 gr. [FONT="]Ankje[/FONT] (31+0) 1914 gr. [FONT="]MM1981[/FONT] (31+1) - 1800 gr. Chelleke84 (32+2) - 1980 gr. Josephine76 (32+4) - 2171 gr. [FONT="]Anoniempjuh[/FONT] (32+6) 2250 gr. [FONT="]Tamtam78 [/FONT](33+1) - 2248 gr. Vogeltje (33+1) - 1395gr. [FONT="]Ankje[/FONT] (34+0) 2614 gr. [FONT="]Maud85 (34+1) - 2730 gr.[/FONT] [FONT="]Linnie1984[/FONT] (34+2) - 2953 gr LinC (34+5) - 2121 gr. [FONT="]Dreamer[/FONT] (34+5) - 2500 gr. Sab1988 (35+0) - 2750 gr. Tamtam78 (35+1) 2576 gr. [FONT="]MM1981[/FONT] (35+3) - 2600 gr. Noosa (35+3) - 2480 gr. Wendie1979 (36+2) - 3600 gr. [FONT="]Ankje[/FONT] (36+2) 3197 gr. [FONT="]Naomi123[/FONT] (36+5) 2615 gr. [FONT="]Bevallingslijst:[/FONT] [FONT="]29 maart[/FONT] [FONT="]Sjors22[/FONT][FONT="], 1e kindje, thuis, fv[/FONT] [FONT="]31 maart[/FONT] [FONT="]Troela85[/FONT][FONT="], 26 jaar, 1e kindje[/FONT], thuis, fv (05-04-2012) [FONT="]Naomi123[/FONT][FONT="], 24 jaar, 2e kindje, thuis, bv Bevallen! Jasmijn 17-03-'12[/FONT] [FONT="]1 april[/FONT] [FONT="]Chelleke84[/FONT][FONT="], 27 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, fv (31-03-'12)[/FONT] [FONT="]3 april[/FONT] [FONT="]JuultjeT[/FONT][FONT="], 24 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, bv [/FONT]Bevallen! Viggo Luuk 15-03-'12 [FONT="]Linnie1984[/FONT][FONT="], 27 jaar, 1e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv (28-03-'12) roos1988[FONT="], 1e kindje, ziekenhuis[/FONT] [FONT="]4 april[/FONT] [FONT="]Tamtam78[/FONT][FONT="], 33 jaar, 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv [FONT="]5 april[/FONT] [FONT="]Unox[/FONT][FONT="], 1e kindje, (07-04-'12)[/FONT] [FONT="]Sab1988[/FONT][FONT="], 23 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, bv (26-03-'12)[/FONT] [FONT="]Anoniempjuh[/FONT][FONT="], 28 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fv[/FONT] [FONT="]7 april[/FONT] [FONT="]Ons2wonder84[/FONT][FONT="], 2e kindje, ziekenhuis, bv Bevallen! Emir 20-03-'12[/FONT] [FONT="]8 april[/FONT] [FONT="]Evan[/FONT][FONT="], 1e kindje, thuis, bv[/FONT] (02-04-'12) [FONT="]Zonnestraal1981[/FONT], 1e kindje, ?, bv [FONT="]10 april[/FONT] [FONT="]Maud85[/FONT][FONT="], 1e kindje[/FONT] Moontje2008, 2e kindje, ziekenhuis jolien77[FONT="], 35 jaar, 1e kindje, thuis, bv[/FONT] [FONT="]11 april[/FONT] [FONT="]Vruchtje24[/FONT][FONT="], 29 jaar, 2e kindje, ziekenhuis fv[/FONT] [FONT="]12 april[/FONT] Linc[FONT="], 1e kindje[/FONT], ziekenhuis, fv 13 april Hannie, 1e kindje, ziekenhuis, bv [FONT="]14 april[/FONT] [FONT="]Fidel2010[/FONT][FONT="], 27 jaar, 1e kindje[/FONT] [FONT="]Josephine76[/FONT][FONT="], 36 jaar, 1e kindje[/FONT] Wendie1979, 32 jaar, 2e kindje, ziekenhuis [FONT="]15 april[/FONT] melissa1987, 2e kindje, ziekenhuis, fv (04-04-'12) [FONT="]Dreamer[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, fv[/FONT] [FONT="]16 april[/FONT] [FONT="]2012mama[/FONT][FONT="], 27 jaar, 2e kindje, ziekenhuis (ks), fv (11-04-'12)[/FONT] [FONT="]MM1981[/FONT][FONT="], 1e kindje, ziekenhuis, bv[/FONT] [FONT="]17 april[/FONT] [FONT="]Ankje[/FONT][FONT="], 28 jaar, 2e kindje[/FONT], ziekenhuis, bv (08-04-'12) [FONT="]18 april[/FONT] [FONT="]MoesCH[/FONT][FONT="], 27 jaar, 2e kindje, thuis, bv[/FONT] 20 april Noosa, 1e kindje, ziekenhuis, bv [FONT="]21 april[/FONT] [FONT="]Moestra[/FONT][FONT="], 30 jaar, 2e kindje[/FONT] [FONT="]25 april[/FONT] [FONT="]Vriendlief[/FONT][FONT="], 24 jaar, 2e kindje[/FONT], thuis, bv Vogeltje, 2e kindje, ziekenhuis, fv
zwaai meiden hier voel ik me niet geweldig... heb sinds vanmorgen buikpijn, het is nu wat afgezakt gelukkig. al een plasje naar de dokter gebracht over een half uur kan ik bellen voor de uitslag. ik hoop eigenlijk gewoon dat het een blaasontsteking is dan weet ik waar het van komt en kan ik gewoon aan de AB.
Ben k weer ff, heb wel bijgelezen maar gaat btje ene oor in andere uit... Heb weer slecht geslapen, nogsteeds pijnlijke buiken. En overdag slapen wil niet zo. Bij vk vanochtend alles oke. De kleine is wat teruggekrabbeld minder ingedaald helaas... En het rommelt behoorlijk aldus de vk, idd voorweeën... Maarja zo lang het niet doorzet ben wel echt n dweil, elke houding zit niet lekker, gelukkig vandaag manlief thuis zorgt zo lief voor me, doet de was smeert n boterhammetje Maar vandaag 37 weken dus kom maar kleintje afwachten maar weer... Zo te lezen word er goed van t zonnetje genoten, hier niet anders, gister al flink verkleurd zelfs... Fijne middag allemaal Voor t lijstje 30 maart 11:00 weer vk afspraak, als we elkaar voor die tijd niet zien (zei de vk)
Vervelend Naomi dat je je zo voelt. Hopen maar dat het maar 'gewoon' een blaasontsteking is dan.. Spannend Ankje, wat ze besluiten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je liever dan meteen maar ingeleid wordt. Aan de andere kant blijft het 'natuurlijk op gang brengen' dmv strippen wel de 'fijnste' optie. LIjkt me een lastige keuze. Ik denk dat er geen 'goed' en 'fout' is, alleen datgene waar jij je het prettigst bij voelt. @ Misselijkheid; raar he, heb er in het begin misschien 2 weken last van gehad en daarna niet meer. En dan nu ineens weer. Nu ook weer wat meer maagzuur. Apart hoor. Het zullen dan de hormoontjes wel zijn. Heb hier ook weer aardig wat harde buiken terwijl ik geen drol gedaan heb. Straks maar goed insmeren en de zon even in. Een uurtje ofzo.
Vervelend dat er zoveel zijn met een pijnlijke buik bij wie het mag doorzetten ik hoop dat dat snel gebeurt. @ Sjors spannend misschien is dit wel een begin @ Dreamer tuurlijk mag je in de zon zitten maar let wel op want je kunt een zwangerschapsmasker krijgen. @ Ankje je kunt natuurlijk ook vragen om een datum voor inleiden en alsnog daarvoor laten strippen. Bij Toby werd ik op 11/8 ingeleid (was op een maandag) en het weekend ervoor hebben ze gestript misschien dat het zo wel natuurlijk gebeurde. Zo heb je de zekerheid van het inleiden en toch ook de mogelijkheid op een natuurlijk begin. @ Naomi ik hoop voor je dat het een blaasontsteking is en dat het snel beter wordt. @ Chelleke fijn dat je je vandaag beter voelt maar doe wel rustig aan he! @ Hannie balen dat de kleine wat terug omhoog is gegaan maar dat kan natuurlijk nog zolang ze niet vastliggen. @ Linc en superleuke geboorte bedankjes. Misselijk: ik geef nog steeds elke dag over dus..... Voor de lijst: 29/3 8.45 echo/ctg en gyn (waarschijnlijk laatste keer) Zijn er meer mensen die een kraamfeest gaan geven ipv los bezoek?
pfff ben zo moe, zijn er meiden die smiddags geen slaapje doen?ik dus wel iedere dag, al ist maar een half uurtje. Maar ben nu ff na half 2 gaan liggen, maja er kan nu ieder moemtn een vriendin komen, dus heb niet geslapen, voel me echt een wrak nu... nee hier geen kraamfeest, gewoon wanneer de mensen zelf willen. ik ga zo heerlijk in t zonnetje zitten, denk dat het niet heel veel kwaad kan. de raamsticker die ik eergister besteld had is net binnen gekomen, straks maar eens even kijken. vandaag voor t eerst beetje raar gevoel...buik is wat onrustig en wat tja ongesteldheidsgevoel....
Ano; ik slaap ook bijna elke middag. Ligt er een beetej aan hoe laat ik in de morgen ben opgestaan. Moet wel zeggen dat ik bewust dingen afkets tussen 14 en 17 omdat ik dan meestal plat lig en ook echt 2 uur slaap. De nacht slaap ik dan weer van een uur of 23-00 tot 6.15 wanneer wekker van mijn vent afgaat en snooze ik door tot een uur of 8 of 9 of 10 Ankje, die optie die Vogel aangeeft vind ik ook wel een hele goeie!
Sjors: ohjee misschien is dit wel het begin!! Ik ben s nachts bevallen vliezen braken 2:15 en 4:49 is onze zoon geboren super snel dus. Kreeg in ene weeen storm. Ik heb wat dat betreft niet echt ervaring met voorweeen ano: ik slaap nooit s middags kan ook niet zoontje slaapt ook niet meer. Moet zeggen ook geen behoefte aan. Slaap s nachts wel goed vogeltje: balen dat je nog iedere dag spuugt naomi: vervelend van je buik hopelijk snel over met AB kuur unox: ben jij ook degene bij wie het aan het rommelen is zo ja spannend kraamfeest hier ook niet dreamer: lekker van zon genieten ik zou zelf weluitkijken dat je buik niet al te warm wordt zoontje is met opa en oma naar kermis ik zit ff lekker in tuin op onze nieuwe lounge set
Vruchtje; het rommelt hier nog niet echt heel erg. Af en toe wat menstruatiekrampjes maar vooral misselijk en maagzuur. Denk dat onze smurf nog mooi blijft zitten tot vlak voor de 40 weken. Of langer. 't Is nu al een eigenwijsje namelijk :-D
Ankje: kies waar jij je goed bij voelt. Ik zou gaan voor hetgeen wat vogeltje zegt. Proberen te strippen baadt het niet schaadt het niet. Geen idee of strippen pijn doet? En zelf opgang laten komen is beste toch? Maar lieverd doen waar jij jullie je goed bij voelen