April 2012mama's deel 3!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door juultjeT, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    neeh zo hopeloos ben ik nog net niet, kamertje heb ik zaterdag al gedaan... vitrage hangt te drogen buiten.. dus meer kan ik daar niet doen.. grrr wordt gek van mezelf...

2. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Fidel; ken je het topic 'opmerkelijke foto's van Funda' op Fok al? Altijd fijn tijdverdrijf ;)

Sab; Chel en jij zijn eigenlijk het eerst aan de beurt he? We wachten het maar af. Ik heb niet het idee dat het gaat doorzetten. Maar wie weet.. je weet het natuurlijk nooit tot het gebeurt.

Eigenlijk is het nu net als in het prille begin.. wachten wachten.. tot die roze streep komt. Zie ik hem of zie ik hem niet? En nu is het 'was dat iets, of was dat niets'. :D

3. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ben ik weer! *zwaai*
    Ik reageer even op de berichten van vandaag, de rest is uiteraard weer niet bij te benen, pff.. sorry lieverds. Ik wil graag, maar t lukt me echt nog niet! De momenten dat Viggo slaapt moet ik gebruiken om huishouden te doen enzo en om even een momentje rust te pakken af en toe. Hopelijk heb ik gauw een ritme te pakken waarin ik ook weer hier lekker op iedereen kan reageren!

@gertje: gefeliciteerd met jullie zoon NICK! Fijn dat alles goed gaat!

@ankje: wat heerlijk, een weekend met zn tweeen! Fijn dat jullie er van hebben genoten en zinvolle dingen hebben kunnen doen. Lijkt me wel gek, als je dochtertje dan ineens een weekend ergens anders is. En kan me voorstellen dat het dan weer fijn is om haar op te halen :D
    Ik geloof dat Viggo regeldagen heeft, dus dat hij daarom zo vaak wil drinken. Maar inmiddels heeft hij zijn normale ritme weer te pakken, gewoon om de 3 uur. Maar nu wil meneer 's nachts weer niet slapen in zijn wieg. Alleen maar bij mij of mijn man op de borst. Op zich vind ik dat geen probleem, ik ben alleen zo bang dat het een keer mis gaat. Ik slaap best diep, was laatst in slaap gevallen tijdens het voeden (deed ik liggend) en werd 3 uur later wakker met Viggo stijf tegen me aan gedrukt (niks aan de hand verder). Maar ik hoor van alle kanten dat het vanzelf over gaat. Het is allemaal nog nieuw voor hem, dus hij moet nog een beetje vertrouwen kweken.

@sab: ik hoop ook voor je dat dit je laatst vk bezoek is! hopelijk bezoekt zij jou de volgende keer terwijl je aan het bevallen bent :D oh ik lees dat alles goed was, heel fijn :D en nu snel gaan bevallen! :D

@2012mama: spannend dat je al weet wanneer je kleintje komt. Lijkt me heel gek. Vind je het ook spannend?

@vogeltje: jee, een medische ronde vandaag dus! succes met de ctg en bezoek aan de internist. bloederig slijm kan volgens mij (een deel van) de slijmprop zijn?!

@unox: he bah wat shit van de pijn meid :( sterkte! hoop dat je gauw mag bevallen! oeh, de enveloppen komen vandaag, nou das een goed teken, dan kun je dus vandaag gaan bevallen :D

@evan:eek:ooooh wat spannend! jammer dat het (nog) niet doorgezet heeft. Hoop dat t gauw mag gebeuren meis!

@vruchtje: succes bij de logopedist!

@anoniempjuh: pff jij ook nog nie bevallen. de aprilbaby's hebben geen haast zeg :p lekker dat je een goede nacht gehad hebt!!
    logisch dat je na de bevalling eerst met zn 4en wilt zijn! is ook belangrijk, even dat moment om samen te wennen en voor neomi om kennis te maken met haar broertje!

@naomi: hij had idd een regeldag :D nu loopt hij weer op schema! doet t jou ook zo zeer aan je borsten als ze zo vaak wil drinken? of zijn jouw borsten al meer gewend omdat je al een een dochter hebt? ik kan het wel uitschreeuwen van de pijn soms, oef! als ie dan eventjes drinkt gaat het gelukkig weg, maar dat aanhappen......

@tamtam: ook een dikke knuffel voor jou meid! shit dat je er doorheen zit :( het hoort er wel bij he... schijnt dat je dat gevoel zelfs een beetje nodig hebt om te gaan bevallen. hoop voor je dat het snel mag gaan gebeuren!

@fidel: oei, darmen van slag door pannenkoeken? zijn ze nu weer oke? veel plezier/succes bij de controle/echo!

@noosa: fijn dat je bloeddruk goed was!! en wat leuk dat de box nu staat :D heerlijk! kun je er vast aan wennen!

@sjors: een hele dikke knuffel voor jou! *berichtje aan baby-sjors: kom je gauw? mama wil je ontmoeten!! En het is weer tijd voor een aprilbaby!* zijn die krampen die je hebt niet gewoon 'het begin van'? hoop het zo voor je....

@chelleke: hele dikke knuffel voor jou en ik vind dat jij vandaag moet gaan bevallen! luisterrrrrrrrrrrren jij!

@moesch: oei, ziekenboeg bij jullie! heel veel beterschap voor je man en zoontje! hopelijk helpt de medicatie goed en snel!

zoooo ik ben weer bij voor vandaag...

4. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    MoesCh Jeetje ziekenboeg zeg bij je thuis. Gelukkig knappen ze al wat op, daar zit je nu ook niet echt op te wachten.

Melissa, spannend meis! Succes zo.

Sab, fijn dat alles goed was, hoop ook dat t je laatste keer was!

Fidel, heb je niet nog.iets te lezen? Lekker in de zon, boekje erbij....ik doe niet anders haha..

UNOX, ja het is idd net zoals in t begin...maar eigenlijk is de hele zw.schap afwachten en uitkijken naar een volgende mijlpaal...

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik heb ooit dit eens geschreven.. misschien nu nog steeds herkenbaar...

zwanger worden is wachten...

dag 1
    geduldig wacht je af tot het moment dat je ongi ten einde komt, zodat je alvast het klussen kunt oefenen..

dag 5 tot dag ..
    je ongi is voorbij, een oplucht want fijn is dat nooit.. nu kan je al voor de pret wat klussen, maar vol ongeduld wacht je op je ei.. misschien door
    ovu-testen misschien door te temperaturen.. maar wachten duurt lang

ovulatie dag
    je probeert zo goed mogelijk het klussen te plannen en er ondertussen van te genieten

DPO
    je zit nu braaf op het wachtbankje ongeduldig tot je naderende NOD. in het begin wil het nog maar als de NOD naderd komen ook de zenuwen en vaak ook de kwaaltjes..

NOD
    spanning... wat zal het worden ongi of niet, zwanger of een langere cyclus.. testen..

niet zwanger?? dan begint het hele verhaal weer bij stap 1
    Zwanger blijer kan je niet zijn.. maar nu begint het lange wachten

zwanger tot je 1e afspraak bij de vk
    nu is het het echte werk, vol spanning tel je de dagen af dat je naar de VK mag, hopend dat alles blijft plakken, hopend dat je meteen een hartslag kan horen

de 12 weken echo
    spanning blijft stijgen want de 12 weken is toch wel de 1e grens.. er kan zoveel mis gaan.

de 20 weken echo
    spannnend wil je het geslacht weten of niet is alles nog in orde met je kleine frummel

de controles van de vk/gyn
    als alles goed gaat ga je gemiddeld om de 3 a 4 weken voor controle, altijd fijn om te weten dat alles goed gaat daarbinnen, even hartje luisteren en vaak met 10 min sta je weer buiten.. de weken vliegen ondertussen voorbij.. druk met van alles de babykamer, de geboortekaartjes, kleertjes uitzoeken...

de 1e schopjes..
    afwachten is het wanneer je het 1e teken van leven voelt, oeh is dit wat of ahh was dat het?? wachten wachten en nog eens wachten

de groei/liggingsecho
    vaak de laatste echo, t laatste kiekje tot de geboorte, hoe ligt de kleine, hoe groot wordt het geschat...

en dan wachten wachten wachten tot de bevalling begint...

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    hier gaat t redelijk zn gangetje. We krijgen steeds meer regelmaat en handigheid in alles. Was echt wel even zoeken naar goede volgordes enzo, maar t begint nu een beetje vanzelf te gaan.

Viggo is de afgelopen 2 nachten wel aan het spoken zeg. Eerste nacht wilde hij heeeel vaak drinken en afgelopen nacht vertikte hij het weer om in zijn wieg te slapen. Hij wilde alleen maar bij ons slapen. Zo frustrerend. Aan de ene kant willen we hem dan ook bij ons houden, omdat hij daar blijkbaar behoefte aan heeft. Aan de andere kant zijn we bang dat het een gewoonte gaat worden, maar ook wel een beetje bang dat als hij op onze borst ligt dat t een keer mis gaat. overdag slaapt hij gek genoeg overal (in zijn wieg, in de doomoo seat, in de kinderwagen), dus ik snap niet zo goed waar m dat verschil in zit (misschien is het 's nachts te stil?).

Gelukkig heeft hij het oude drinkritme wel weer te pakken, en netjes meeverhuisd naar de zomertijd hahah. Hij kwam om 12 uur, 3 uur, 6 uur, 9 uur enz. En nu met de nieuwe tijd heeft hij het uurtje gewoon opgeschoven :D handig!

voor de meiden die al een kleintje hebben: moeten/moesten jullie ook zo vaak tijdens het voeden verschonen? wij verschonen voor het voeden de luier (meestal heeft ie dan geplast en gepoept) en dan halverwege de voeding nog een keer (dan heeft ie m weer volgepoept en weigert verder te drinken totdat hij een schone luier heeft) en dan vaak na de voeding NOG een keer, omdat ie weer heeft gepoept. Alle mensen, ik mag wel aandelen nemen bij pampers!:D

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @juultje: nee hier geen pijn meer bij het aanhappen. links heeft wel dagen zeer gedaan maar dat is nu ook over. hapt viggo wel goed? dus niet alleen de tepel maar ook stukje tepelhof? daar kan de pijn van komen namelijk, anders is het inderdaad een kwestie van wennen van je tepels.

8. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juultje, fijn dat viggo zn ritme weer terug heeft! Dat niet in de wieg willen slapen hoor je inderdaad wel vaker....kan me voorstellen dat je dat wel een beetje eng vindt hoor!
    Auw....klinkt pijnlijk die tepels.....hoop dat dat snel minder wordt!

9. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @juultje: wij verschonen alleen voor het voeden, soms poept ze nog na het voeden maar meestal niet. lekker zo een ritme!!! hier totaal geen ritme maar hoeft ook niet van me, voed echt op verzoek. dat bij je willen liggen herken ik, mamahonger noem ik het :p

10. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Juul, goed te horen dat alles goed gaat met viggo!!
    Heerlijk genieten.
    Mij lijkt dat aanhappen ook best pijnlijk (waarom weet ik niet :p) misschien omdat het toch nu ook allemaal wat gevoelig is.

11. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fidel, heel herkenbaar ja!

Ik lig nu heerlijk op ons loungeset in de zon...denk dat ik even mn ogen dicht doe....zzzzz

12. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    ooo ik word hier GEK van de buurhond. Die is aan het janken als een malle omdat ie niet alleen kan zijn (denk ik). De buren weten het, de hond is een logeetje, maar aargh.. wat een ellende! Die hond wil ik niet naast me hebben als ik aan het bevallen ben want ik doe hem wat...

De enveloppen zijn binnen!! Jeuj! Gauw gaan schrijven (in de zon!) want van slapen komt niks met dat gejank van die hond hiernaast. Lig me alleen maar te irriteren en das ook niet gezond.

13. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Fidel; zo is het maar net! DAt wachten.. Naja. Bezig blijven dan maar he. Heb je al een anti-verveel-ding gevonden? Film kijken, serie kijken, sokken breien, de tuin schoffelen, ramen lappen, kledingkast opruimen, was vouwen etc ;)

14. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Juultje wij moesten idd ook zo vaak verschonen is er in ieder geval niets mis met de darmen;)

@ Unox veel plezier met schijven ik ga dadelijk de enveloppen ophalen.

@ Fidel ja dat is vervelend als je je verveelt leen mijn kind even dan ben je zo genezen:D

@ Sjors ik hoop echt dat het snel begint bij je en of je nu wel of geen onstluiting hebt wil niets zeggen je kunt de ene dag potdicht zitten en de volgende dag bevallen.

@ Moesch beterschap bij jullie thuis.

ctg duurde lang eerst was het te regelmatig het hartje en toen juist teveel variatie, wat willen ze nou denk je dan. Na bijna 50 min was het dan eindelijk wel oke.
    Internist heeft de medicatie weer opgehoogd tsh was nog steeds niet helemaal naar zijn tevredenheid of dat nu echt nog nut heeft voor een week geen idee.

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    sjors alweer terug????ben benieuwd!!ennuh je hebt me nummer he ;)

haha jullie ervelen je allemaal?nou ik niet hoor, met neomi hier in huis, is er altijd wel wat te doen, kan iedere dag van voren af aan begnnen haha, vanmorgen boven alles gedaan, straks benden nog even.

denk dat ik even ga slapen en dan de zon in...

eind van de week kouder en regen he, balen, wil eigenlijk wel zulk lekker weer in de kraamweek!!!

unox pfff irritant zeg zo';n hond, en als je je irriteerd eraan ga je er ook juist meer op letten en je nog mer ergeren, haha ken het helemaal!!!

juultje, fijn dat jullie en beetje ritme vinden nu, heeft natuurlijk ook even zijn tijd nodig he!
    En heb dat bij nomi ook gehad hoor, dat ze wel eens op de borst in slaap viel, maar niet zo vaak, want ze sleip gelukkig wel goed in har eigen bedje, hoop deze jongen ook haha.

noosa fijn dat alles weer goed was!!!

16. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Meiden, Bedankt voor jullie berichtjes :)

Hier weer thuis met alles potdicht haha, erg jammer maar het zegt niets vertelde de vk. Wel is mijn baarmoederhals/mond haal het altijd door elkaar aan het verstrijken. Gelukkig nu wel gerustgesteld en tja wanneer het gaat beginnen geen flauw idee. De vk vertelde wel dat als ik wel ontsluiting had gehad dit nog niets zei en het dus ook niets zegt dat ik geen ontsluiting heb.

@Vogeltje, Ja dat dacht ik dus ook, kan nog wel 2 weken duren maar kan ook morgen al zover zijn.

@Juultje, Ik hoop dat de kleine man je gehoord heeft want hij luisterd nu al niet naar ons :p Ik hoop dat het snel begint :)
    Het is idd voorwerk, hoop dat het nog wat meer oplevert haha en we zullen zien hoelang hij nog op zich laat wachten. Probeer me nu wel in te prenten dat het nog wel 2 weken kan duren !

Wat fijn dat Viggo zijn ritme weer terug heeft en wat klinkt dat pijnlijk zeg dat aanhappen...brr

Voor iedereen die het zwaar heeft een dikke knuffel !

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    juultje wat fijn dat viggo zn ritme weer terug heeft! dat slapen snachts zal vast snel weer goed gaan.. staat het wiegje naast je bed?
    dat op de borst slapen hebben wij in het begin ook wel s gedaan maar ik vond t zo eng.. dus maar snel in zn wiegje laten wennen toen..

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Unox, vervelend zo'n hondje... Wij hebben er standaard eentje boven ons :(

19. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Unox, wat irritant die hond!! Hoelang is hij daar logee dan..hoop voor je niet al te lang.
    Fijn dat je enveloppen er zijn meis!

Ano, ik verveel me ook niet hoor! Mn dagen zijn soms te kort haha..wil in de zon zitten, tas inpakken, beetje schoonmaken, lezen, foto's uitzoeken, boodschappen doen en dan heb ik nog op de harde schijf heel veel films en programma's staan die ik wil zien.
    En dan heb ik niet eens een dochter rond lopen zoals jij haha..
    Deze week maar van de zon genieten want als het weer kouder wordt van het weekend dan is dat ook niet lekker meer.

Vogeltje, pff 50 minuten..ze weten inderdaad ook niet wat ze willen!
    Wat is TSH als ik vragen mag?

Sjors, toch fijn dat ze even gekeken heeft. En inderdaad ontsluiten wel of niet zal geen verschil maken. Maar toch zou het fijn zijn als die gekke krampen soms toch iets zouden doen!
    Maar dat de baarmoedermond/hals aan het verstrijken is is iig iets!
    Hoop dat je vandaag nog wel van de zon kunt genieten...

Zo meiden, ik ga even op kraamvisite...beebje is wel al ruim een maand oud maar toch.
    Hoop dat de volgende baby die ik in mn hand hou de mijne is haha.
    Gister trouwens niet meer naar het strand gegaan maar in de tuin wat foto's gemaakt. Ik zal eens kijken of ik ze er morgen op kan zetten. Vandaag gaat het hem niet meer worden.

20. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Klaar met schrijven,:D:D:D laat die bevallingsdans maar beginnen! ;)

Geen idee hoelang die hond blijft. HIj was een poosje weg, en nu issie dus weer terug. Echt een supermooi beestje om te zien en zou 'm graag naar een hondenschool sturen om dat gejank af te leren. :) Ik vind het zo zielig en het is ook bloedirritant. Gelukkig is het nu even stil maar echt slapen heeft voor mij geen zin meer, ik moet om half vijf bij de fysio zijn. Ik kruip wel met een boek in een ligstoel. Beetje bijbruinen op de benen, kop maar in de schaduw houden.. ;)

Vogeltje; Of het zin heeft om nog een weekje die TSH anders in te stellen dat weet ik ook niet. Hormoonwaardes hebben vaak een week of 6 nodig om te stabiliseren, maar in een zwangerschap zal dat nog wat lastiger zijn misschien. :( Ben zelf ook schildklierpatient (te traag, maar al járen stabiel en nu nog steeds godzijdank) dus weet wat het is om ermee te klooien. It sucks! Wel fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt!

Mijn voeten hebben ook ineens formaat XL aangenomen. Charmant hoor.

Deel Deze Pagina