Hallo dames! Hier als moederdagcadeau een slapeloze nacht gehad, Daan was van 01.30 - 05.30 niet in slaap te krijgen en ontroostbaar... Natuurlijk vreselijk voor hem, maar ik werd er nou ook niet bepaald vrolijk van. We doen er verder nooit iets aan, verheug me nu al wel op de knutselwerkjes die ik over een paar jaar hoop te krijgen. Roos, wat is Kay toch een voorbeeldig jochie! Heerlijk toch als ie zo kan slapen! Hoe is het nu met zijn oogjes? En prachtige foto's! Buikligging, Daan ligt ook altijd heerlijk op zijn buik, hij draait niet zelf door, maar als hij erg onrustig is of krampjes heeft leg ik hem op zijn buik en is hij meestal gelijk rustig. 's Nachts op zijn buik laten slapen durf ik nog niet zo goed, hij kan zijn hoofd wel goed optillen en draaien hoor, maar toch... Fem, alvast gefeliciteerd met Lars zijn 2e verjaardag! Rianne, wat vervelend dat Ferron aan het rommelen is, en je hebt gelijk hoor dat je een joggingpakkendag inlast! Maartje, succes morgen bij de osteopaat, hopelijk werkt het! Vergeet je sleutels niet morgen... Ego, Daan is nog steeds wat onrustig, vraagt sneller om de fles en valt daarna maar moeilijk in slaap. Deels krampjes denk ik, maar hij 'jengelt' ook meer dan eerst. Zal wel een fase zijn, maar wij willen toch ook wel wat rusten/slapen. Hij is nu 8 weken, maar gecorrigeerde leeftijd pas 2w5d. Oei ik groei gaat uit van de uitgerekende datum, dus er staat ons waarschijnlijk nog wat te wachten... Geloven jullie in het hele verhaal van sprongetjes enzo? Ga nu maar eventjes proberen een dutje te doen, wie weet wat de rest van de avond/nacht ons nog brengt...
Hi dames, Chantal, ohhh wat jammer dat er nu minder mensen komen. Toch een beetje flauw ook. Ik snap wel dat er misschien iets minder enthousiasme is overall, maar wel jammer dat ook de kraamvisite het iets meer laat afweten. Prachtige opmerking naar manlief trouwens . En sneu voor Dave. Hij heeft natuurlijk een lastige leeftijd en dan komt er een kleintje bij + weinig nachtrust voor papa en mama, maar dan nog is het niet leuk voor hem als hij negatieve aandacht krijgt van papa. Goed dat je even quality time hebt ingepast voor de kleine man, al was zwemmen misschien inderdaad niet het handigst. Gelukkig vloei je al bijna niet meer . Sport, Maartje -> van jou wist ik inderdaad dat je fervent hockeyster was alleen die stomme rug de boel verziekt heeft, maar misschien iets voor jou Fem? Overigen hockey ik zelf niet, maar vind ik het wel superleuk. Roos, hoe is je eerste echte dag alleen gegaan? En grappig dat jullie shiften er niet van kwamen en je eigenlijk na twee uur weer terug wilde naar je mannetjes. Het is ook zo heerlijk met z'n 3tjes he! Waar/bij wie heb je trouwens de foto's laten maken? Balen van Kay zijn spooknachtje trouwens, hopelijk komende nacht weer zo'n prinsheerlijke nachtjes als daardoor. Wij mogen niet klagen hoor, maar op die tijden ben ik wel jaloers . Fem, alvast gefeliciteerd met Lars zijn birthday!!! Feest! Gaan jullie nog iets speciaals doen? Hebben ukjes van 2 al kinderfeestjes? Leuk hoor! Balen dat het goede ritme er even uit is bij Olaf, klinkt inderdaad als een groeispurtje . Al heb ik bij jou wel vaak het idee dat het onzin is wat ik vertel, daar jij veel meer ervaring hebt dan ik . Rianne, soooo ik ben ook zo pro joggingbroekendagen , heerlijk! Pittig hoor dat hij overdag nog zo veel kabaal weet te maken, maar daar groeit hij uiteindelijk over heen (wishful thinking) en zo niet wordt hij gewoon een soort Wencke en die zijn hartstikke gezellig weet ik uit ervaring... Mijn ouders hebben krampachtig gehoopt dat mijn broertje geen tweede Wencke baby zou worden , zo erg was ik... Maartje, neuhhhh wat vervelend van je sleutel! Balen zeg! Maar goed dat je papa en mama dichtbij wonen. En terecht dat stuk gebak, mjammie! Ik wil serieus nu ook een stuk gebak... Niet goed . Hopelijk morgen weer bergen resultaat bij de osteopaat! Vaak hebben kindjes een paar sessies nodig toch? Hihi en prachtig Alexander zijn scheet.. Overigens zijn die baby's best handig.. Als je zelf wat lucht laat ontsnappen (al zal ik dat uiteraard nooit doen als de prinses die ik ben ), kun je tenminste mooi de baby de schuld geven... ohohhhhhhh ... Monica, ik heb zelf het boek niet (staat wel in de aanschafplanning), maar ik geloof opzich wel in het maken van sprongetjes (als je tenminste bedoelt waaar ik aan denk bij sprongetjes). Ik zie soms echt enorme vooruitgangen in Hessel zijn gedrag en soms gaat dat gepaard met meer drinken en meer onrust.. Ego, hebben een mega druk weekend gehad met als resultaat een jengelend Hesseltje. Hij was poeslief, zolang hij maar in mama's armen lag.. Maar bij elke poging die ik deed om hen weg te leggen ging hij brullen. Hij heeft denk ik een half uur naast me liggen spelen met zijn polsbandjes, maar daar houdt het ook mee op.. Nu snel eten en gaan genieten met z'n 3tjes. Fijne avond meiden en op naar supernachten! Kus
Maartje, heeft het cb nog teruggebeld? Ben benieuwd wat ze te zeggen hadden. Ojee buitengesloten haha, handige actie Fijn dat je paps de sleutel kon komen brengen. Fijn he dat je ouders dan dichtbij wonen De etosbox is dus niet echt de moeite waard om voor na te bellen . Ik zal laten weten of die van de prenatal wel leuk is. Succes morgen bij de osteopaat! En hopelijk is Alexander vanavond niet weer zo onrustig. Trouwens ging Alexander bij de osteopaat niet allemaal scheetjes laten? Dat deed Ferron namelijk heel ongegeneerd haha! Ik duim voor jullie Roos, hoe was jullie eerste dagje? Monica, hmm Daan snapt nog niet helemaal dus dat Moederdag er is dat moeders mogen uitslapen. Hopelijk heeft hij dat volgend jaar wel door Oh en die knutselwerkjes, ja geweldig (maak ze zelf ook altijd op mijn werk met de kids) Lastig dat Daan nog steeds onrustig is Hopelijk is het inderdaad dat hij een sprong maakt en daarna weer blijer word Ik geloof inderdaad ook wel in die sprongetjes en fases. Dus we houden hoop dat die fases dan ook weer overgaan he hihi Heb je nog even kunnen slapen? Wencke, haha dan ga ik jou om advies vragen Jij bent dan de ervaringsdeskundige Ik zeg ook wel eens tegen Ferron als je geen enigst kind wilt blijven dat ie maar beter wat minder kan gaan huilen anders komt er geen broertje of zusje haha! Die speeltjes zijn ook echt geweldig, dus snap wel dat Hessel daar dan nog wel even mee wilde spelen hihi. Is hij ondertussen weer wat rustiger? Hopelijk heeft hij een goede nacht en is hij morgen weer zichzelf @ego, hier een redelijk goede dag . Ferron heeft nog bijna 2 uur in de draagdoek geslapen en een half uurtje in de box En het is me eindelijk gelukt zijn lach op foto te krijgen. Tot voorheen was ik iedere keer te laat haha! Nu is het wel een close up foto geworden maar dat doet er niet toe. Hoe verliefd kun je zijn op je eigen kind hihi Verder weinig nieuws, ben nog steeds verslaafd aan candy crush en landleven (schandalig hè hihi) Fijne avond meiden en een goede nacht gewenst!
@wencke, die pols en voetbandjes zien er indd erg leuk uit!! ga ik dit weekend ook maar eens naar kijken... de foto's zijn gemaakt bij danielle van der spek, in leiden... Erg leuke meid! @kip.. hihi enigs kind.. en verliefd op je kind, ik ken t helemaal!! en candy crush.. hou op schei uit.. dat schijt spel... zit alweer 1,5 week vast in 1 level.. word er moe van... @ego.. dagje ging prima! vanmorgen naar de dokter voor de oogjes, best een eind lopen, en dat met die k*twind.. kom ik daar aan, ja sorry dokter heeft net een spoedgeval, dus ik zeg nog zo lullig, hoelang moet ik wachten, nee je moet een nieuwe afspraak maken... Ja halllooooo, bel dan ff!! had ik met die kleine hummel niet eruit gehoeven, maar goed.. nu woensdag.. Maar moet morgen naar het cb, afspraak met de arts daar, dus die laat ik wel ff kijken, gaat opzich goed, alleen nog steeds beetje smurrie soms, en nog steeds geen tranen... Verder beetje pissig op vl geweest net, grrr en de kleine man is weer lekker wezen douche, overigens weer met papa en nog steeds niet met mij... moet vl nog beetje sturen!! ach ja... Kay ligt nu lekker in de box te pitten, schoon en verzadigd van zijn flesje.. en mama ff ruzie maken met candy crush... fijne avond lady's
Sprongetjes: ik geloof er zeker in. Bij Lars konden we het heel erg merken. Dan had hij een week waarvan ik dacht, wat heeft dat jong? En dan een paar dagen later kon hij in een keer veel meer. Vooral de sprongen met 14 maanden en later waren echt goed te merken.
Fem, van harte gefeliciteerd met Lars zijn tweede verjaardag! Lieve Lars, gefeliciteerd!! Ik wens je een fijne dag met veel cadeautjes en lekkere taartjes! Veel plezier. Maartje veel succes bij de osteopaat! Roos, erg hè zo verslavend! Welk level zit je? Ik zit nu in 199 Oh en wat irritant van de ha, konden ze inderdaad wel even bellen! Veel succes bij het cb! Vervelend van vl hopelijk kun. je ook gauw douchen met Kay! @ego, ik bestel bij de weergoden voor elke avond harde regen en onweer! Lekker slapen dat Ferron deed! Tot 3:30 toen de regen stopte, klaar wakker! Gelukkig heeft ie nog wel even geslapen hihi! Straks even naar me werk me nieuwe contract inleveren. Fijne dag meiden
Wencke: Is Hessel al een beetje bijgekomen van het drukke weekend? Rianne: Vannacht ging redelijk, Daan kwam om 01.30 en 05.30, maar slapen na 05.30 ho maar... Toen op zijn buikje gelegd, en toen kon ik 'm om 10.30 wakker maken omdat ik het tijd vond dat hij weer zou drinken. Tussendoor heb ik hem wel horen 'wauwelen'. Blijft lastig hoor, want ik wéét dat buikslapen verhoogd risico geeft op wiegendood, maar een huilend, overstuur kind is ook niks. En hij ligt zóó relaxed op zijn buikje... Hihi, die Ferron! Maar dan wel alleen regen bestellen als we de deur niet uit hoeven hè! Hoe was het op je werk? Roos: Ze hadden je inderdaad wel even kunnen bellen ja dat de HA een spoedgeval had! Snap het wel dat hij dan geen tijd voor jullie heeft, maar jij komt daar nu voor Jan Joker. Hoe was het bij het CB? Dames die FV geven: Hoeveel flessen krijgen jullie kleintjes en hoeveel ml per keer? Daan krijgt nu 6 à 7 flessen van zo'n 100ml, hij komt meestal om de 3 à 4 uur. Ego: Daan slaapt dus vrij slecht, met name overdag is hij moeilijk in slaap te krijgen. Behalve als ik hem op zijn buik leg... Nu zit ik dus in dubio: Ga ik hem vaker op zijn buik leggen om te slapen en dus ook 's nachts, of toch proberen hem op zijn rug/zij te laten slapen? Hij draait zichzelf vaak al van rug naar rechterzij, dit is hij ook gewend vanuit het ZH. Lastig hoor, hij tilt zijn hoofd gemakkelijk zelf op en draait zijn hoofd ook een paar keer in zijn slaap, dus bang voor verstikking ben ik niet echt, maar je leest dat de ademhalingsprikkel weg kan vallen omdat baby's zo vast slapen op hun buik. DILEMMA!
Hey meiden, Sorry dat ik een paar dagen niet gereageerd heb. Drukke dagen, moet ook eerlijk bekkennen dat ik niet echt teruggelezen heb nog. Heb even jullie advies nodig, voor degene die fv geven. Romina woog 2 weken geleden bij het cb 4280. Maar ze drinkt nog steeds 120ml met 3,5/4 schepjes terwijl ze al 150 met 5 schepjes hoort te drinken. Ze krijgt maar 120ml omdat ze aan het eind heel langzaam gaat drinken en uiteindelijk gaat sabbelen en 10ml soms nog laat staan. Daardoor heb ik het idee dat ze hieraan genoeg heeft. Alleen een poosje ging het snachts met slapen erg goed. Sliep goed door, soms wel 5 uur. Maar sinds deze week haalt ze maar net de 3 uur steeds. Terwijl het juist de bedoeling is dat ze steeds meer gaat doorslapen. Ik weet niet zo goed hoe ik haar voeding moet verhogen naar 150. Per dag 10 ml erbij? Want in 1x naar 150ml gaat ze niet trekken denk ik.
Ik moet ook nog even klagen hoor.. De babykamer is eindelijk behangen. He he! Alleen nu zijn we begonnen met de meubels in elkaar zetten, de kast en de commode. Nu is de kast schots en scheef en daardoor gaan de deuren niet goed dicht!!! Grrrr.. Ik word er zoooo moe van... Ik wil gewoon dat het nu eens klaar is, zodat romina naar haar eigen kamer kan. Maar ik weet hoe dat gaat bij mijn vriend. Ineens heeft die motivatie, dan gaat die ervoor, maar nu door die kast is dat weer weg en doet die weer niks. Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar ik ben echt niet handig daarin. Pfff. Waarschijnlijk word dat een nieuwe kast kopen dus. Terwijl het een gloednieuwe kamer is. Jep ik baal ontzettend. En Romina krijgt ook weer last van dr pukkeltjes/korsten. Het begon eindelijk beetje weg te gaan en nu is het net zo hard weer terug. .
Moon: Hier krijgt romina dus 120 ml en ze komt om de 3uur. Kan er bijna mijn klok op gelijk zetten. Maar hoezo de vraag? Drinkt ze niet goed? Trouwens Romina slaapt ook erg graag op haar buik. Snachts leg ik haar ook op haar buik. Vind dit ook nog best wel eng, maar anders slaapt ze echt niet. En ze is ook al erg sterk met dr hoofdje.
Even ego bericht, probeer later op iedereen te reageren. Osteopaat heeft zijn best gedaan, maar het was duidelijk dat hij het niet zeker wist. Wanneer het donderdag niet stukken beter gaat moet ik naar de ha voor een verwijzing naar het zh. Hij heeft daar werkelijk alles bij elkaar gegilt. Zo zielig. Ook heeft ie (wat ik al vermoede) (verborgen) reflux. Kan er voor hem ook nog wel bij. Het is niet uitgesloten dat ik eerder deze en gene inschakel.
Monica, fijn dat de nacht beter ging. Lastig hè dat buikslapen. Ik laat Ferron overdag wel op zijn buik maar s nachts niet. s Nachts slaapt hij ingebakerd omdat hij zichzelf anders wakker slaat/fladdert. Ik vind het voor s nachts ook eng ja ook al weet ik dat hij sterk genoeg is. Wat betreft de fv. Ferron krijgt 5 flessen van 125 ml water (5 extra ivm zijn ontlasting) Hij krijgt om de 4 uur. Je kunt zelf uitrekenen hoeveel ze nodig hebben. 150 ml x het aantal kg. en dat delen door het aantal flessen. Dan weet je hoeveel er in een fles moet. Het maximale is 180 ml x het gewicht. Deze regel geldt voor het eerste half jaar. En die regen alleen voor s nachts hoor hihi! Op me werk was me leidinggevende er niet dus heb me contract op der bureau gelegd en even gezellig gezeten met me collegas. Duo, druk in de weer dus hihi. Wat balen van de kast zeg Ferron woog vorige week ook 4280 en wij moesten het voorlopig bij de aantal ml houden. Hoeveel flessen krijgt Romina op een dag? Vervelend van de pukkeltjes, hopelijk trekt het snel weer weg! Maartje, arme Alexander. Ik hoop dat het voor donderdag stukken beter gaat! Toch wel reflux dus misschien Hoop dat hij nu weer rustiger is.
Hoi lieve meiden, Rianne, hihi ik dacht echt waar heeft ze het over.. Candy crush en landleven. Dat laatste is ook een tijdschrift wat mijn schoonouders krijgen.. Hihi, ik had wel kunnen beseffen dat het om spelletjes ging, blondT! En mijn tip, helemaal na het horen dat hij rustiger was tijdens de storm --> zachte geluiden. Ik kon toen ik klein was niet in slaap komen en zette altijd bandjes met sprookjes aan, daarmee viel ik direct in slaap. Ik kan niet tegen stilte, wordt ik onrustig van. Nu nog steeds overigens, erg he (al werkt manlief zijn ademhaling ook en heb ik de casettebandjes niet meer nodig ). Gezellig dat je even kon babbelen met je collegaatjes . Roos, ik ga haar zo even googlen, thanks voor de naam! Wat raar dat de assistente je niet even gebeld heeft, alsof je niets beters te doen hebt met je kleine uk. Ze zouden toch beter moeten weten :S. En was vriendlief irritant/een aap of was het gewoon stom dat hij je weer sneaky voor was met het lekker samen douchen met Kay. Moet je echt snel een keer doen, is zo leuk! Monica, ik snap je dilemma heel goed! Weet niet zo goed wat ik zou doen in jouw situatie. Op het buikje slapen is minder goed, maar geen nachtrust gaat op den duur ook ten koste van Daan en jullie. Niet normaal slapen kan de groei beinvloeden volgens het CB, al zeiden ze in het ziekenhuis weer dat niet slapen geen ramp is zolang de groei en ontwikkeling goed blijft. Duo, neuuhhh daar zou ik ook van balen, die kast is spiksplinternieuw! En vriendlief gewoon een trap onder zijn kont geven. Romina is al 2 maanden en nu moet hij toch echt even die kamer afmaken hoor! Stom van die pukkeltjes, hopelijk is het snel weg . Gelukkig heeft ze er zelf geen last van. Maartje, die arme man van jullie krijgt het wel te verduren. Ik was er ook al bang voor toen je het over de symptomen had . Laat je niet afschepen he bij het maken van de afspraak en ook niet in het ziekenhuis. Hessel heeft veel last, maar die schreeuwt niet alles bij elkaar zoals jullie kleintje. Als dat wel was geweest had ik echt pillen geeist. Dikke knuffel voor jullie beide! Hier is Hessel weer een beetje de oude, al heeft hij vandaag erg veel last van krampjes. Ik zit nu op bed met de laptop met de kleine in zijn wiegje naast me en af en toe krijst hij het uit, zo sneu! Hij slaapt gelukkig wel door, maar ze lijken vaker te komen dus hij zal zo wel echt wakker worden. Deze week een afspraak maken voor een paspoort voor de kleine man en eens wat dingen gaan opzoeken over testamenten en voogden etc, zodat we een afspraak kunnen maken bij de notaris. Geniet van jullie dag lieve meiden, al is hij hier in Den Haag wel erg grauw. Lekker thuis, zonder visite en vanavond ga ik eens kijken hoe Anouk het doet op het songfestival (ja, ik ben zo'n gek die daar naar kijkt ). Kus
@Monica, jij bent dus erg verwend op Moederdag not. Vervelend dat Daan momenteel zo onrustig is. @Wencke, heerlijk wanneer die kleine zo afhankelijk van mammie is. We moeten het positief bekijken, nu hebben ze onze troost nog nodig, dit veranderd nog wel wanneer ze aan het puberen zijn . Ennum, het songfestival kijken wat een schande . Nee, ik vind het echt een mega slecht nummer van Anouk. @Rianne, moeilijk he die lach vastleggen. Ik probeer het ook steeds. Gelukkig heb je in deze tijd cameras waar je de fotos van kunt wissen, want het zijn er zoveel . Ze kunnen inderdaad zo heerlijk slapen in een draagdoek . En je verslaving herken ik. Had ik voor de bevalling ook, nu heb ik er gewoonweg de puf niet voor. Ik duim voor je dat het de hele nacht mega hard regent . @Roos, lekker dan, voor niks naar de ha. Hopelijk kunnen ze vandaag bij het cb alvast kijken. @Buikslapen, volgens mij kan er wanneer je het bedje goed opmaakt, maar weinig gebeuren, maar toch blijf ook ik het eng vinden , maar wanneer ze zo lekker kunnen slapen. @Duo, fijn dan, dat hij weer korter slaapt not, maar wat doe je eraan? Balen van het kamertje, hopelijk komt het snel goed. @Ego, het verhaal van de osteopaat is al bekend, al twijfel ik of ik de huisarts alvast voor een afspraak bel. Verder ben ik gisteravond heel boos op mijzelf geworden. Ik zat alweer bij mijn ouders. Ik vind het zo moeilijk om die lange dagen alleen thuis te zitten, maar voor Alexander is het denk beter om in zijn eigen leefomgeving te zijn, en ik als egoïst haal hem er steeds uit.
Ik reageer later even uitgebreider dames... Heb het nog steeds behoorlijk druk met twee kids en fulltime kolven. Vandaag 's ochtends even centrum in. Moest even boodschappen doen. Daarna doorgelopen naar de supermarkt. Ondanks dat het steeds beter gaat, merk ik dan toch dat ik nog erg geneigd ben om net teveel te doen. Het laatste stukje is dan eigenlijk net te zwaar. Vanochtend vriendin op visite en die is nu net weg. Heb haar een deel van Dave zn kleren meegegeven. Met pijn in mn hart, maar wij gaan het toch niet meer gebruiken... Gisteren was het cb hier, even gewogen en Sofie weegt nu na 2,5 week 4300gram. Ruim 300gram gegroeid in 1,5 week. Verder geen bijzonderheden en tot mijn grote verbazing niet eens commentaar. Nu ga ik even mn kopje thee opdrinken en de boodschappen opruimen. Daar was ik nog niet aan toe gekomen en daarna moet de baby weer fles en Dave van bed! @fem, Gefeliciteerd met Lars!!!!!!!!!!! Hopelijk hebben jullie een leuke dag!!!!
Schmidt: Aaaah toch reflux. Jeetje daar zit je niet echt op te wachten. Waarom zou het nu donderdag ineens stukken beter moeten zijn? Ik zou ook alvast de HA bellen voor die verwj\ijzing. Hoe eerder hoe beter! En meid, Alexander heeft het meeste baat bij als jij je op je gemak voelt. Als jij beter in je vel zit als je bij je ouders bent, dan zit volgens mij alexander ook beter in zijn vel. Of merk je dat die echt veel huileriger is als je bij je ouders bent? Kipje: Ow kijk aan, jouw mannetje hetzelfde gewicht en drinkt bijna hetzelfde als romina. Daar heb ik wat aan Voorlopg kan ik dit aanhouden dus, ben ik wat meer gerustgesteld. Alleen Romina komt standaard om de 3uur en niet 4 uur. Ferron slaapt wel goed door snachts of komt die dan ook om de 4uur? Hoe kan ik tellen hoeveel flesjes ze drinkt? Moet ik dan rekenen van 9 tot 9 ofzo? Suzanne: Arme hessel! Gaat ook dus nog niet echt beter. Zielig hoor! Gelukkig slaapt die wel door. Oeh een paspoort! Goed dat je het noemt, moet ik ook nog steeds regelen. Ja vanavond weer het songfestival. Heb er niet echt vertrouwen in. Meer vriendjespolitiek, maar we zullen zien. Hahaha ja vl heeft zeker een schop onder zn kont nodig. Ik ga maar "eisen" dat die het probeert weer vandaag. En anders ga ik er toch zelf mee lopen kloten. Maakt me niet uit hoelang ik bezig zal zijn, ik zal in elk geval de commode afkrijgen vandaag. (hoop ik).
Helloo, Ik zit lekker met ukje op de bank te wachten tot manlief thuis komt en we pannenkoeken gaan smikkelen. Maartje, niet boos op jezelf zijn. Uk kan best twee thuisbasissen hebben, helemaal als dat ook nog een blije mama oplevert. Hihi en hoe verschillend kunnen smaken zijn he, ik vind het nummer prachtig . Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen. Alle grote favorieten zitten er in vanavond volgens de bookies, dus we gaan het meemaken . Chantal, mooi gewicht hoor. Die ukjes groeien hard op onze slagroom. Hessel was afgelopen week ook al 4355 gram . Fem, vanochtend vergeten, maar van harte gefeliciteerd met de grote man, 2 jaar alweer! Duo, jep altijd weer die vriendjespolitiek, hopelijk valt het mee en er is ook nog de jury. Hoe is het vandaag gegaan met Romina's kamertje? Vriendlief nog zo ver gekregen? Fijne avond meiden! Kus
@wencke, idd smaken verschillen. @duo, is het nog gelukt met de commode? @ego, heb niemand meer gebelt. Alexander is erg onrustig. Moest een andere speen proberen. Hij heeft hier vanmiddag flink op geslapen, dus ik ook. Vanavond is hij weer erg onrustig.