April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Hey meiden,

Maartje, wat gaat Alexander goed met slapen zeg, wat fijn voor jullie. Ben heel blij dat te lezen. Heerlijk dat ml echt vrij is! Heb jij nog kunnen slapen?
    En gaan jullie nog iets doen of heerlijk thuis met zn drietjes?
    Wij hebben nu 4 zwembroekjes, waarvan één een soort zwemluier is, uitwasbaar.

Roos, hoe ging de nacht? Sliep Kay goed ondanks het half uurtje eerder?

Chantal, wat leuk zeg naar Oranjestad. Kan me heel goed voorstellen dat Dave de dag van zijn leven had! Wat vervelend met je sm, heel herkenbaar. Goed zeg dat je duidelijk bent geweest. Leuk dat je moeder ook is langs geweest! Wel heerlijk dat Sofie slaapt en eet, ideaal hihi

@ego, het was vanmorgen eerst 4:30 heb hem toch nog in slaap gekregen in zijn eigen bed tot 5:30. En we zijn vanmorgen naar het zwembad geweest!! Wat hebben we genoten! Ferron lag heerlijk te genieten! Zal straks nog wel een foto spammen!

Fijne dag!

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
  3. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Maartje wat een snoepie! Zo‘n blije foto, wat een mooi mannetje!

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Chantal, wat fijn dat Sofie zo goed slaapt. En het lijkt mij idd ook niet praktisch pm daar te kolven. Persoonlijk vind ik het nog lastig om op een openbare plek te voeden, maar stap voor stap brokkelt dat af.

@Rianne, heerlijk dat zwemmen. ZOu ik ook graag een keer doen met ALexander, maar eerst zijn eerste enting. Echt balen van die nachten bij jullie. In het begin ging dit toch stukken beter?

@Ego, jaja ik heb nog 2 uurtjes heerlijk geslapen. Daarna kwam ml met een gillende Alexander boven. Na het voeden vielen beide heren in slaap. Was eigenlijk de bedoeling om te badderen of te douche, maar ml heeft zijn slaap ook hard nodig. Ik beneven kattenvoer wezen scoren. Wat we hadden was blijkbaar niet ed genoeg voor ze. Eenmaal thuis bleek ALexander wakker. Eenmaal beneden wsa het gillen. Heb hem gebuideld, maar te strak, wardoor het niet praktisch is, maar nu is hij weer rustig, Later vandaag naar mijn ouders.

5. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ann: Wat sneu dat ze verkouden is. Hopelijk knapt ze snel op. Fijn dat je andere kinderen zo goed reageren op haar en jou helpen.
    Wat slaapt ze lekker door zeg!

Roos: Wat lekker dat kay zo verwend word haha :)
    Hier hetzelfde met romina, slaapt ook niet altijd meteen na haar flesje met gevolg dat ze een uurtje slaapt voor ze weer haar voeding krijgt.

Schmidt: Wat een vrolijke foto :)
    Fijn dat alexander zo goed geslapen heeft en wat heerlijk dat je even naar het toernooi heb kunnen gaan en dat alexander zich gedragen heeft!

Kipje: Wat fijn dat het zwemmen zo goed verlopen is :) Lekker zeg.
    Wat een veel zwembroeken...
    Was gezellig bij sm, maar wel erg druk. Romina wist niet wat haar overkwam haha. Ze vond het wel erg interesant.

Mamavandave: Leuk dat jullie naar oranjestad zijn geweest. Zeer geslaagd uitje en wat heerlijk dat sofie zo voorbeeldig is!
    Jammer dat je niet op 1 lijn ligt met je sm. Maar is inderdaad wel nodig dat sofie aan haar rust toekomt :).

Heb even geteld en volgens mij krijgt romina gemiddeld 6 a 7x 120ml per dag. De ene dag slaapt ze snachts wat langer door en de andere keer komt ze snachts vaak om de 3 uur.
    Hopelijk gaat ze snel meer drinken en slaapt ze langer door snachts.
    Als ik al jullie verhalen lees dat jullie kindjes zo goed slapen, vraag ik me af waarom romina dat niet doet. Misschien kan ik het beter aanpakken maar zou niet weten hoe...
    Kan wel bij het cb inloopspreekuur binnenlopen, maar vl zegt dat we het moeten overlaten aan romina. Ze zal zelf wel komen voor meer als ze hieraan toe is.

6. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hier was het gister van half tien tot half vijf vanochtend. Heerlijk!! En daarna pas om half tien weer. Hoop ook voor je dat Romina dat snel gaat doen!!

Sofie drinkt nu trouwens overdag 120 tot 140cc, maar dat is wel bv.... Ze is nog steeds verkouden trouwens :(

7. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ook maar even een foto

Bijgevoegde bestanden:

8. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    wou een foto plaatsen even kijken of dit lukt
    hier is ze nog maar een week oud zal ff een plaatsen van nu

Bijgevoegde bestanden:

9. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    deze is van tien minuten geleden,

Bijgevoegde bestanden:

10. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    #290 Moon83, 20 mei 2013
    Laatst bewerkt: 20 mei 2013
    Ann, fijn dat het goed gaat bij jullie!

Wat een mooie foto's allemaal!!!

Rianne, wat leuk dat het zwemmen zo leuk was! Wij zijn niet echt zwembadfans...;)

Ego, we zijn erg van slag hier. De vader van de 2 jochies die zijn gevonden kennen we van de voetbalvereniging en nu zijn die jochies hier hemelsbreed 500 meter van ons huis vandaan gevonden...Het was al zo dichtbij en nu helemaal! Konden er gisteren maar nauwelijks van slapen en het zit de hele dag in ons hoofd. Zo'n vriendelijke vent, dat hij dit heeft kunnen doen... Hij moet wel heel wanhopig zijn geweest... Schijnt ook dat zijn ex hem het leven flink zuur heeft gemaakt, wat kunnen mensen elkaar toch een hoop verdriet en ellende aandoen! Arme jochies, ik hoop maar dat ze niet geleden hebben.

Met Daan gaat het goed, morgen naar het cb, ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is. Waarschijnlijk mag hij dan ook meer ml per fles krijgen, hij krijgt nu 6 à 7 keer 100 ml.
    Morgen ook zijn inentingen, ben benieuwd hoe Daan erop reageert!

11. rsky

rsky Niet meer actief

ann wat een scheetje!!! lief hoor! en heerlijk, zo lief die grote broer en zus!!

@schmidt en mvdave, wow, lief!!!

Hier vanmiddag weer een plukje kraamvisite gehad, t broertje van vl... met zijn vriendinnetje en schoonvader kwam ook gelijk mee... weer leuke kleertjes gehad! hihi... alsof we nog niet genoeg hebben... ;)

Verder niks te melden, alleen dat ik baal van het weer!!

12. rsky

rsky Niet meer actief

oohw, btw kip... nacht was prima alleen kwam die om 5.45 ipv 7.00 haha, kunnen rekken tot 6.30 toen wou die echt eten

13. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ann en Chantal, wat een scheetjes!

@roos, heb je al zoveel kleertjes dan? ;). Hier wordt de deur niet platgelopen, dus hier valt het wel mee.

@monica, heftig dat het allemaal zo dichtbij afspeelt, lijkt me verschrikkelijk.

@ego, jaja ben nu druk aan het kolven. Even wat druk van de ketel halen. Teveel eruit kolven is natuurlijk niet goed omdat de productie dan te hoog blijft, maar moet echt wat druk van de ketel halen. Deed zo'n pijn en er zaten flinke ophopingen.
    Alexander is na 5u en 3u al gekomen (hoor mij nou, dit kon ik 2 wkn terug echt niet bedenken).
    Gister was het mega gezellig. Helaas is de werkweek weer aangebroken voor ml. Dadelijk naar de kinderarts. Ben zo benieuwd wat er komen gaat.

14. rsky

rsky Niet meer actief

Goodmorning dames... nou kay denkt na 2 dagen tot 7 gaan we weer terug naar 5.30/6.00.... bij mij in bed nog kunnen trekken tot half 7/7.00 uur om vervolgens boven te komen met een flesje en n mannetje te vinden wat heerlijk in.coma ligt.... Pffff
    schmidt.. succes vandaag bij de kinderarts...

15. rsky

rsky Niet meer actief

ik heb of eigenlijk kay heeft belachelijk veel kleren... terwijl we ook zoveel speelgoed hebben gehad... kay is gewoon super verwend.. dat beloofd wat met zijn bday...

16. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Goedemorgen!

Duo, jeetje Romina krijgt 1à2 flessen meer dan Ferron hihi. Toch best apart wij mochten voorlopig niet ophogen dan deze 5 van 125 water. Zo zie je maar weer dat het toch weer verschilt. Lastig hè wat betreft het slapen. Wij zitten er ook iedere keer weer over te dubben. Fijn dat het gezellig was bij je sm!

Ann, wat een schatje! Wat kijkt ze wijs hihi! Ze lijkt wel op haar broer en zus hè? Super lief!!

Monica, wat heftig zeg! Ik kreeg er iedere keer al kippenvel van en dan zo dichtbij jullie. Sterkte meis!
    Succes bij het cb en met zijn prikjes! Hopelijk blijft de koorts hem bespaard!

Chantal, ook al zon lekkere toet! Wat een lieffie! En wat een leuke kleertjes!

Roos, heerlijk toch dat Kay zo verwend wordt! En op je nachten blijf ik gewoon jaloers hoor haha. Is hij dan eigenlijk voor zijn laatste fles wakker?

Maartje, ben heel benieuwd naar de kinderarts! Hopelijk kunnen ze iets voor jullie mannetje betekenen!
    Fijn dat jullie zon leuke dag hadden!! Helaas hè de werkweek weer begonnen. Ferron sliep inderdaad met 6,5 week door. Tot hij zijn vaccinaties kreeg, sindsdien is het drama!

@ego, pfff het lijkt hier wel steeds weer een half uur vroeger te worden. 3:30 begon meneer te pruttelen. Een enorme poepbroek als gevolg. Hij poept nu echt super vaak en soms is het bijna waterig, denk dat hij toch last heeft van het maximale indikken! Trouwens slapen jullie ukkies al voor de laatste fles of gaan ze daarna pas naar bed? Ferron krijgt om 19 uur een fles en slaapt dan om 20:30 om 23:00 geven we wel een fles maar echt wakker word hij niet. Dus waarschijnlijk slaapt hij voor zijn gevoel gewoon van 20:30 tot 4:00 dan is het natuurlijk wel een flinke tuk. We zitten er al aan te denken om vanavond niet om 23;00 te geven en te wachten tot hij komt. Alleen gaan we daardoor weer naar een nachtvoeding en dat is eigenlijk niet de bedoeling (dat vond de kinderarts ook geen goed idee) Wat vinden jullie? Overdag is het de laatste 2/3 dagen ook weer drama en ik lees wel eens dat als ze overdag te weinig slapen ze s nachts ook onrustig zijn. Het blijft lastig.
    Zometeen komt een oud collega op kraamvisite.

Fijne dag! (Al is het weer weer drama :()

17. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Super leuke en lieve foto's

Als ik zo kijk naar jullie nachten dan ben ik erg jaloers. Hier is het nog steeds 0.00 uur en met een beetje geluk 0400 uur. Maar Lars deed er ook 3 mnd over on door te slapen. Zal vast wel goed komen.

Straks naar de dokter. Voor mijn handen. Vocht zou eruit moeten zijn maar de pijn wordt alleen maar erger. Gelijk ook maar eens navragen voor Olaf zijn ontlasting. We moeten bijna altijd helpen en daarna gilt hij het uit van de pijn.

18. rsky

rsky Niet meer actief

he kip...

Kay slaapt zoveel!! echt een slaapkopje! haha... Kay krijgt rond 8.30 meestal een fles en rond 12 de laatste maar is meestal niet wakker hoor, moet hem er echt voor wakker maken, daarna verschonen! en dan is die natuurlijk wel wakker.. maar zodra ik hem in bed leg hoor ik niks meer en ligt meneer voor ik in bed lig al weer in dromenland, tot ong 6/7... ik zit indd ook wel eens te denken, ik laat hem liggen, en dan hoor ik t wel.. maar indd dan denk ik ook dat wij weer naar de nachtvoedingen gaan, en daar zit ik niet echt op te wachten eerlijk gezegd...
    maar per wanneer is ferron naar 5 flessen gegaan van 125? want ik denk dat kay dit ook wel red... qua slapen sowieso...
    kay krijgt dus 1 fles meer als ferron... Scheelt wel qua leeftijd maar oke...

19. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Fem, wat vervelend zeg van je handen :( Hopelijk kan de dokter er iets mee. Oh en arme Olaf! :( Dat is sneu. Hoop dat de dokter voor jullie beide iets kan betekenen.

Roos, wat heerlijk zeg zo'n slaapkoppie!! Ja denk toch dat Kay echt eens met Ferron moet praten haha! Ferron krijgt nu sinds een week of 3 125 water. Zijn laatste fles krijgt ie 150 water. (officieel, mag dat dus niet van het cb ivm zijn gewicht) Als je teveel flesvoeding aanbied heb je meer kans op een te zwaar kindje. Het scheelt natuurlijk wel dat Kay bijna even zwaar is en het daarom inderdaad ook wel zal redden die voeding. Zolang Ferron het red om de 4 uur met deze voeding laat ik het nog zo. Denk dat als hij een maand of 3 is ik naar de 150 ga. Ach we houden gewoon maar hoop hij zal het vast weer eens gaan oppakken en lekker doorslapen hihi ;)
    Heb je voor Kay wel grotere maatjes kleding gekregen?

Bij deze nog de foto van het zwemmen, als ik er naar kijk geniet ik er nog van. Ga van de week het zwembad even bellen zodat ik een proefles babyzwemmen kan gaan doen!

20. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @rianne, wat een gave foto's. Hij geniet er echt van en zo te zien zijn moeder ook ;)

Deel Deze Pagina