April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben bij de Osteopaat geweest. Was een positieve ervaring alleen nu afwachten of het helpt. Vanavond en vannacht kan ie nog wat onrustig zijn. Hij heeft 3 punten aangepakt, waarvan de huisarts al 1 had kunnen ontdekken.

2. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Nou lekker dan van de huisarts. Heeft de osteopaat ook aangegeven wat het probleem is en waar de knelpunten zitten? Fijn dat het positief is geweest voor jullie. Weer een stap in de goede richting en ik hoop dat het geholpen heeft. Wanneer moet je weer terug?

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Einde van de maand moeten we terug voor een check up. Als het goed is, aat het vanaf morgen een stuk beter. De overgang van de dikke darm naar de endeldarm (deze had de huisarts al kunnen ontdekken, zeker omdat Alexander het uitschreeuwde toen hij daar voelde). En overgang hoofd/nekje en ergens op het hoofdje.

4. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Nou fijn dat de osteopaat in ieder geval plekken heeft kunnen vinden die te verhelpen zijn. Ik hoop echt dat er al snel verbetering optreed. En dat jullie nu hopelijk een rustige tijd tegemoet gaan. Dat hebben jullie zo verdiend.

5. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat die Osteopaat gedaan heeft, maar hij gaat voor het eerst in de avond 4 uur halen. Nee, ik durf er nog niet op te hopen dat het beter gaat. ALtijd eerst zien dan geloven. In de avond en begin van de nacht zou hij onrustig kunnen zijn. Nou, onrustig was hij na de laatste drinksessie. Hij was al een windenkampioen, maar nu helemaal. Lucht moet er natuurlijk uit. Hij heeft echt lopen krijsen en prrrr...weer een wind, en deze gingen makkelijker als voorheen.

@Rianne, wat een verschil met fv en bv. fv is bijna geen ontlasting en een stank.....bv is spuitpoep en geen stank ;).

Oja, ik heb deze week van 2 deskundige complimenten gehad dat ik zelf geen melk drink. Wist niet dat dit zo slecht was tijdens het geven van bv.

6. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    hey meiden,

Wencke, wat een geweldige foto ook van Hessel! Hij kijkt ook al zo wijs, lekker moppie! Nog van harte met jullie 6 jarig jubileum! :D Luxe hoor champagne erbij haha! :D Prachtig hè die Maxima! En wat een figuurtje na 3 kids! (jaloers :p haha). Ja wat betreft die voorkeurshouding ben ik er extra op gefocust omdat ik op mijn werk ook meerdere kindjes met een helmpje heb gehad dus wil er op tijd bij zijn.

Maartje, wat een goed nieuws van de osteopaat! Hopelijk werkt het inderdaad nu al en zet Alexander dit door! :D Heb wel aan jullie gedacht hoor vanmiddag :). Wat betreft die ontlasting het is bij fv inderdaad wel minder maar zoals Ferron het nu heeft hoort niet. Hij poept hele harde keutels en doet hem zeer. Dit had hij niet en in het begin had hij ook bij elke verschoning poep. In bed hebben wij een druktemakertje haha! Als ik hem op zijn zij leg draait hij of op zijn rug of op zijn buik. Zelfs als we er iets tegen aan leggen, hij is zo sterk. Iedereen kijkt er steeds weer van op hoe sterk hij is. Fijn dat Alexander het wel keurig doet :) En 's nachts ligt Ferron ingebakerd anders slaat ie zichzelf wakker dus dan gaat het niet zo lekker op zijn zij :) Heb zelf het idee dat het bij zijn nekje niet lekker zit want hij vind het echt vervelend als we zijn koppie draaien. Gelukkig mogen we maandag al naar de osteopaat :D Wat fijn dat bij jou alles goed was in het zh. Het is ook niet niets voor je lijf zo'n zwangerschap en inderdaad Alexander was al lekker op gewicht ook :) Spannend hoor zonder anticonceptie.. En wat een geweldige foto!! Wat een heerlijk ventje! Zo tevreden ligt ie erbij! Wat lekker dat jullie morgen al naar de camping gaan :) Dat zal je vast goed doen :)

Fem, wat heerlijk dat Olaf het ook zo netjes doet in de nacht. Fijn dat ml hem dan laat boeren kun jij mooi je rust pakken :) Goed dat Olaf voldoende voeding binnen krijgt, hopelijk kun jij het nu ook wat loslaten :). Is het zonnetje nog een beetje doorgekomen daar? Hier was ie afentoe wel aanwezig. Wat fijn zeg dat het goed ging bij de tandarts. Geloof gelijk dat ze allemaal verliefd waren, ideaal he met zon kleintje iedereen wil je helpen etc haha ;) En was je nog geslaagd voor nieuwe shirts? Heel herkenbaar dat je die zwangerschapskleding zat bent! Ik had het ook al heel snel me kast uit! Maar ondertussen heb ik nog steeds niet uitgebreid geshopt voor een nieuwe garderobe, kan het aldoor niet echt vinden. Dat was dan wel ideaal met die dikke buik je hoefde niks te verbloemen haha ;)

Chantal, tja die hormonen blijven nog wel even he :( Helaas! Eigenlijk wil je hup baby eruit en jezelf weer zijn! Wel goed om je zelf denken hoor, snap dat je graag de bv wilt voortzetten maar je moet er zelf niet aan onder door gaan. Hoe was jullie eerste dagje zonder ml en Dave? Fijn dat het met je bekken weer wat beter gaat :) ennuh ik denk trouwens dat je Fem bedoelde ipv mij? hihi Mijn tijden zijn nu wel lekker ja maar Ferron is dan ook al 7,5 week :) en vl slaapt hier 's nachts want die moet werken :) Maar geeft niet hihi :) En wat heerlijk dat Sofie zo 6 uur achter elkaar slaapt, dat doet Ferron pas sinds een week.

Eef, geeft toch niets. Als je geen tijd hebt nemen we je dat echt niet kwalijk hoor ;) Als jullie maar genieten :D Oh oh die arme papa haha! Gaat het nu beter met het speentje?

@ego, hier een niet zo'n lekker dagje. Ferron was heel onrustig, heeft amper geslapen en heeft ontzettend veel last van zijn darmpjes :( Zo sneu! Eind vd middag een enorme poepbroek gelukkig en niet hard. Helaas heeft hij wel al 2x weer aardig gespuugd :( Zelf denk ik nog steeds aan reflux. Nou maandag mogen we naar de osteopaat en ben ik heel benieuwd. We hopen een ander mannetje terug te krijgen want vind dit toch best wel zwaar. Ferron is eigenlijk vanaf de tweede week al een heel onrustige baby die best veel huilt, niet alleen wil zijn (dit laat ik waarschijnlijk niet zo blijken omdat ik positief wil blijven, alleen begint het me een beetje op te breken) Er zijn gelukkig ook goede dagen tussen maar als ik soms verhalen lees dat kleintjes van jullie meteen weer slapen overdag of gewoon in de box kunnen liggen denk ik dat wil ik ook! Vanmiddag was mijn moeder er zodat ik mijn was kon doen en wat in het huishouden want hier kom ik amper aan toe omdat ik dus heel veel met Ferron in de weer ben. Maargoed genoeg van me afgeschreven :) de nachten gaan gelukkig wel lekker! Vanavond hebben we weer kraamvisite gehad en hebben we het Yepp Mini fietsstoeltje + windscherm gekregen. Lijkt me zo leuk om met hem te kunnen fietsen :D

Nou meiden fijne avond en een goede nacht gewenst! xx

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @rianne, jeetje, dat had ik idd niet in de gaten, maar wat moet dat zwaar zijn. Het is ook zo dubbel. Je bent zo blij met de kleine, maar o wat is het zwaar om die kleine pijn te zien lijden. Het is zo vermoeiend. Je bent heel de dag in de weer met de kleine. Ik kom ook nergens aan toe en fijn is dat niet nee. Eigenlijk moet ik op de rustige momenten even bijtanken maar dan vind ik weer vanalles te moeten doen. Vandaar ook mijn uitstapje naar de camping. Ik hoop zodat maandag helpt, maar dat zal toch wel. Een vroeg geboorte brengt ook het 1 en ander met zich mee. Meid, denk aan jezelf en schrijf vooral van je af. Dat lucht op ;).

Nu is het tijd om onze wakker mannetje zijn bed in te fietsen, want mama wil slapen :p. Nu hopen op een betere nacht. Ben dus al gewaarschuwd voor een onrustie nacht, dus het kan alleen maar meevallen ;).

8. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Inderdaad heb ik het niet zo laten blijken Maartje, zo ben ik nou eenmaal niet hihi. Precies wat je zegt zo blij dat ons kleintje er eindelijk is! Ik wilde zelf al heel vroeg een kindje maar vl wilde in eerste instantie niet. Daarna zijn we nog wel een tijdje er voor bezig geweest en nu hij er is wil ik inderdaad super genieten. Dat is inderdaad het dubbele gevoel. Genieten doe ik dan ook zeker wel want ben super blij en gelukkig met ons ventje alleen is het zo afentoe wel erg zwaar. Maargoed we komen er wel :) Het zal gerust een keer beter gaan hihi ;) We houden moed ;) Zelf houd ik er inderdaad ook wel rekening mee dat de vroeggeboorte er mee te maken kan hebben en de super snelle bevalling. We gaan het zien, mijn hoop is nu net als bij jou wel op de osteopaat gevestigd.

Lieve Alexander lekker gaan slapen ventje ;) Dan kan je mama ook bijtanken! ;)

9. rsky

rsky Niet meer actief

@moon, wij leggen kay ook vaak na de voeding lekker terug hoor..
    die ligt meestal ook gelijk in coma na zijn flesje..
    knuffelen komt indd wel als ze wat ouder zijn en vaker wakker..
    al herken ik je gevoel wel goed hoor..
    Ik wil t liefst ook lekker knuffelen en kroelen maar
    vind het dan ook weer zielig om hem dan wakker te maken
    daarvoor als die zo lekker verzadigd ligt te slapen...

@wencke... Tja die speen.. eigewijs mannetje, want hij vind hem zo het lekkerste zitten hihi.. Nu zijn ze nog zo klein en rond, dus maakt hoe die zit inprincipe niet uit.. ;) maar meerdere zeiden het indd hihi..

@schmidt, wat een heerlijk mannetje!! pfoee!! lovely, wat een heerlijk idee lekker naar de camping.. Hoop voor je dat kleine man lief slaapt en zijn opa en oma te vriend houd ;) Fijn trouwens dat de osteopaat postief was... ga voor jullie duimen dat het werkt.. Vind het een zielig idee dat de huisarts dit al had kunnen zien, van de buik... arme kleine vent... sommige huisartsen kunnen beter stoppen, nietsnutten!

@Riverr, welkom! Hier wel echt bevallen in april ;) met 39.4 van een heerlijk mannetje, Kay...

@hormonen... Hier geen last van hoor, ook geen kraamtranen... Misschien moet ik ze er een keer uit persen maar nee... 1x omdat ik moe was, hoofdpijn had maar ook zo gelukkig was dat er ff een traan over me wang biggelde maar denk dat het meer was omdat ik zo moe was ;) maar gewoon lekker huilen hoor! je kan het maar kwijt zijn...

@kip.. wat heerlijk, poepluiers op het terras.. klinkt nog steeds als muziek in de oren hihi... Kay poept hier elke dag... soms wel 3-4 keer.. Lekker mosterd ;) Lieve lieve kip!! iedereen hier schrijft van alles van zich af, ook de minder leuke dingen! dat moet jij ook doen!! Je geniet echt niet minder van je mannetje, of houd minder van hem als je een keer toegeeft dat het heel zwaar kan zijn... En zeker als de kleine man zoveel wakker is en onrustig is.. Je hoeft je echt niet te schamen omdat je het zwaar vind.. vinden we allemaal denk ik wel eens.. Je bent een super trotse en lieve moeder voor de kleine dondersteen, komt allemaal wel goed.. en tegen ons kan je alles zeggen ;) hoop ook voor jullie dat het gaat werken maandag... ga zeker aan je denken..

@mvdave.. super dat het zo goed gaat.. jammer dat je toch nog last heb van je bekken.. :( hoop voor je dat het snel weggaat, net als die rot hormomen... Ik heb echt vanaf t moment dat kay op me buik lag geen last meer van me schaambeen... Heerlijk!

@fem.. pff tandarts.. daar heb ik altijd zo'n hekel aan... En wat betreft de voedingen, kay loopt ook ineens sinds 2 dagen een beetje te rommelen met zijn flessen.. De ene fles gaat schoon op, de andere drinkt die dan ineens maar 50/60 en daarvan spuugt die ook nog eens de helft uit... houd mama niet van he.. ;)

@flientje... Hihi moest even lachen om papa zijn tepels.. maar meis wat rot voor je.. Lijkt me zo pijnlijk.. (ik dan god nu op me blote knietjes dat ik fv heb gekozen) hihi Ik heb alleen maar respect voor jullie.. IK vond een dagje stuwing al 3x niks... :p (muts, ik weet het haha)

@ego.. Ik was helemaal in shock... Denk hoe kan er nou al zolang niet geschreven zijn in het topic... tja, even niet gezien dat ik hier al weer 3 pagina's!!! had gemist.. jullie gaan zo snel..:)
    Hier een druk weekje.. elke dag wel iets.. Gister een newborn fotoshoot gehad.. Was super leuk alleen vond Kay het iets minder haha, hij moest in zijn nakie en dat vind die 3x niks.. zielig.. met speen was die stil alleen wou ze die niet op de foto.. dus als die stil was snel de speen eruit en foto gemaakt en dan weer gauw erin haha, uiteindelijk gaf die t op, en dacht die nou als ik ff 20 min lief kijk en stil ben dan zijn ze hopelijk wel klaar, en dat was ook zo... Mevr wou nog 1 foto met zijn 3e en toen dacht kay, nu moet ik plassen op mama der witte shirt... BEETJE JAMMER WEER!! hihi... ach, had er nog meer bij me dus is goed gekomen, konden gelijk dweilen daar... ;) Morgen gaan we kijken naar de foto's, ben zo benieuwd...
    Verder morgen om 11-15 en 19 kraambezoek.. (pff, bij de volgende doe ik een kraamfeest hihi, heb ik alles in 1x gehad) en om 13 uur dus nog ff voor de foto's...
    Verder loopt kay dus ff deze 2 dagen de rommelen met zijn flessen, we hebben een redelijk vast ritme, maar soms spuugt die t dan ineens eruit.. en dan word ik toch onzeker, of die wel genoeg binnen krijgt.. Ook moet ik hem overdag dus na 4 uur wakker maken voor zijn voeding, denk dat als ik hem laat liggen hij overdag ook 6 uur doorslaapt.. Vanmiddag bij het CB geweest, en die mw zei, kijk maar na hoelang die komt overdag en probeer daarop in te spelen qua flessen, En als ik hem net een half uurtje langer laat liggen, word die zelf wakker, en drinkt die alles op, en niet spugen.. Word ik dan weer blij van.. Verder heeft die ook de gehoor test gehad en die was goed!! helemaal blij mee.. hij is ook keurig aangekomen, dus niks te klagen (sorry meiden).. Kay slaapt ook zo heerlijk.. Vanacht trouwens onze eerste : "spooknacht" gehad.. Kleine draak vond 2 uur een mooie tijd om wakker te zijn.. Heb na 7x eruit voor een speen, vl een por gegeven.. Hij word er gewoon niet wakker van, zelfs niet als de babyfoon keihard staat te loeien, terwijl ik al wakker word na een scheet die meneer laat.. hihi.. maarja.. dat zijn volgens mij mannen he.. EN wat betreft de voeding smorgens vroeg.. Vl gaat naar beneden om die te maken/halen, ik geef hem in bed en samen verschonen, dan weer lekker terug naar bed, heerlijk verdeeld... als vl straks gaat werken weer, en hij zou om 3 uur komen sta ik er wel alleen voor maar dat zien we dan wel weer..

even een vraag aan de dames met FV... Hoe doen jullie dit met de laatste voeding? bij sommige lees ik om 10 uur naar bed... kijken jullie dan hoelaat die snachts weer komt?

Wij geven de laatste rond 00 uur... Ene keer om 23.30 andere keer om 00.00, en dan komt meneer rond 6 weer... Ik wacht meestal op de fles, ga niet eerder naar bed, tenzij ik heeeeeel moe ben, en dan zet ik me wekker voor de laatste voeding, of vl geeft deze...
    Zo weer een heel verhaal, mooi geweest... (sorry, bedek gelijk 3 pagina's met mijn gezwets..)
    slaap lekker meiden xx

10. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @rianne, dat gaat maandag helemaal goed komen.

@roos, man, man...sorry, vrouw, vrouw...wat kun jij schrijven :p... Maarum klinkt allemaal goed. Leuk zo'n fotoshoot. En geweldig die plasactie. Dat zijn de heren hè :p. Wat het drinken betreft. Volgens mij hebben we allemaal met deze onzekerheid te maken, maar het zal allemaal vast wel goed komen. Wat een drukte trouwens met de kraamvisite. Leuk, maar zwaar lijkt me. Toch veel plezier met al die mensen over de vloer.

@ego, vreemde avond en nacht. Allerlei veranderingen, maar ben positief gezind. Heb heeft gisteravond 2x een verschrikkelijk huilbui gehad. 1x omdat hij na 1u al honger had, maar in de avond krijgt ie pas na 2u van mij. Verder nog wel krampen, maar alleen maar lucht wat eruitkt. Ook meer boertjes. Dit moet er duidelijk allemaal uit. De poepluiers blijven even uit, dus verwacht straks een meta poepluier. En voor mijn gevoel is het dan gedaan. Hij kwam vannacht helaas ook om de 3u, maar zijn lichaampje is natuurlijk even de weg kwijt. Nu slaapt ie wel wat langer door en dat is met nachten van 3u uniek, want meestal slaapt hij de laatste 3u dan amper van de krampen, maar na de vorige voeding viel hij als een blok in slaap. Normaal hoor ik tijdens deze slaap een en al gekreun. Hij kreunt wel af en toe van het persen, maar minimaal. Nee, dit gaat goed komen. Ik ga zo alle zooi bij elkaar vergaren, want als hij nu weer naar de 4u gaat wordt het anders een latertje. Wil nl. het liefst zo snel mogelijk na een voeding wegrijden naar Zeeland. Ook vanaf daar kan ik jullie op de hoogte houden. Heb gewoon internet en een laptop daar ;).

11. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag lieve Dames, welkom River,

Ik begin langzaam weer op te krabbelen van mijn feestbevalling ;)
    wel ook nog even een vette bortsonsteking gehad met bijgaande koorts aanvallen. Ik begon inene superhard te rillen, oncontroleerbaar en ik liet bijna mijn dochter vallen. zoooo erg! gelukkig was Man lief erbij. het is nu weer wat gezakt en we liggen lekker op schema wat betreft de voedingen. er begint zelfs al echt een ritme in te komen van 2-2,5uur. nog even geduld hier voor de 3-4 uur hoewel de nacht soms 4u wordt gehaald!
    Het is voor Skye wel moeilijk om in slaap te vallen als er geen tepel of pinkje in haar mond zit: kent iemand dit?

Waar het in het ziekenhuis nog heel moeilijk ging met de voedingen, Skye was helemaal in paniek omdat er steeds niets kwam na 1 sec. dit komt doordat de bv later op gang komt met een ks. zodra we thuis kwamen legde ik haar aan en hapte ze meteen heel relaxed. de tranen stroomden over m'n wangen! en nog als ik het iemand vertel: wat ben ik trots op haar dat ze het ineens weet!

schmidt: wat mijn dat de osteopaat zo goed naar je zoon gekeken heeft, hier in Belgie gaat bijna iedereen preventief naar de osteo als een baby ongeveer 6-8 weken oud is. gewoon ff checvken of alles lekker soepel zit. Ik hoop echt voor jullie dat dit gaat helpen!

heel gezellig om hier verder te kletsen met jullie. ik ga nu nog eens proberen een foto te plaatsen

alle liefs voor iedereen

Bijgevoegde bestanden:

12. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Riverr, welkom en gefeliciteerd!
    Hier een maart-mama, Daan is ruim 5 weken te vroeg geboren, vandaar. Slechte start gehad met bijna 3 weken ZH-opname, maar onze kleine man is gelukkig alweer 4 weken thuis.

Chantal, balen dat je je zo somber en verdrietig voelt, ik herken het helaas...:( Goed dat je zo lang mogelijk bv wilt geven, maar het moet inderdaad niet ten koste van alles gaan. Zo denk ik er ook over.

Eef, fijn dat het zo goed gaat met jullie!

Maartje, hoop dat de osteopaat helpt!!

Rianne, vervelend zeg dar Ferron zo onrustig is, ik hoop ook echt dat de osteopaat voor jullie helpt! Ik ga er toch maar eens wat over opzoeken, misschien heeft Daan er ook wel baat bij.
    Het hele verhaal is mij op het lijf geschreven, herken veel.

Roos: ben benieuwd naar de foto's! En er is natuurlijk niets leukers dan plassen op mama...:D

Chanti, mooie foto's zeg! Smelt!

Ego: Daan heeft gisteren van 05.00 - 11.00 non-stop gehuild, werd er echt helemaal gefrustreerd van...:( Wat het nou was geen idee, denk combinatie honger/krampjes ofzo...
    'Gelukkig' had ik een afspraak staan in het ZH om de bevalling na te bespreken en zou sm al op komen passen 's middags dus ik kon even weg. Dat heeft me wel goed gedaan moet ik zeggen, maar ik blijf het lastig vinden hoor als hij zo verdrietig is en ik zelf nergens aan toe kom. Wil graag het huis een beetje op orde houden en wil nog van alles uitpakken en opruimen...;) Oh ja, en af en toe eten/drinken is ook niet verkeerd!

Gesprek in het ZH ging goed, we hebben de bevalling nog even doorgenomen. Was best verhelderend, al wist ik het meeste nog wel. Placenta heeft voor/tijdens de bevalling deels losgelaten, oorzaak is onbekend. Daar krijg ik nog onderzoeken voor, om te kijken of er iets mis is met mijn bloedstolling.
    Ik heb een verhoogde kans bij een eventuele volgende zwangerschap dat het kindje ook weer te vroeg komt, vandaar dat ik dat onderzoek aangeboden krijg. Ook is het de bedoeling dat ik dan voor controle in het ZH begin, ze beslissen dan later of ik naar de VK over mag. Maar dat is natuurlijk allemaal nog toekomstmuziek! Eerst Daan maar eens wat groter laten groeien, hihi.

Net nog even (huilend) de jeugdvpk gebeld van het CB over de voeding. Ik kolf fulltime, maar krijg Daan zijn voeding niet meer bij elkaar gekolfd (hij drinkt ruim 600 ml per dag). Ik heb nu nog wel voorraad in de vriezer, maar die slinkt vrij snel. Ik kom gewoon nauwelijks aan kolven toe, en de opbrengst is minder dan voorheen. Wat adviezen gekregen, onder andere om Nutriton (JBPM) door de voeding te gaan doen in de hoop dat hij wat meer verzadigd is en minder snel spuugt. Iemand hier ervaring mee?
    Als mijn voorraad BV op is kan ik beginnen met 1 voeding te vervangen voor KV, wil het zo lang mogelijk uitstellen, maar het moet wel te doen zijn natuurlijk...

Zo, dat was mijn verhaal, fijn weekend allemaal!

13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Dames, wat schrijven jullie veel! Ik heb het vandaag nogal druk, ik moet nog veel regelen, bijschrijven verzekering, rekeningen betalen en administratie. Anders dan komt de bank straks zeuren om de hypotheek... En straks visite. Dus ik reageer even niet op iedereen.

@fv, Ik ben ook wel benieuwd hoe het bevalt voor de dames die direct fv zijn gaan geven. Ik ben er nog steeds niet over uit...

@Hormonen, Echt vreselijk... maar ben er dus achter dat ik daadwerkelijk een lichamelijk defect heb waardoor de borstvoeding zo zwaar valt. Om bv te kunnen geven is er een samenwerking nodig van meerdere hormonen, waaronder oxytocine en dopamine. Dopamine moet dalen, om de oxytocine door te laten, zodat je melk toe kan schieten. Als de dopamine echter te veel of te snel daalt, dan wordt je daar somber en verdrietig van. En dat is er dus bij mij aan de hand. Een onbalans in mn dopamineniveau. Het heeft dus ook een naam, D-tsr (D-mer in engels). Ik heb het helaas vrij sterk en omdat oxytocine nodig is om bv te geven, is de kans groot dat het niet zomaar weg trekt zoals ik hoopte. Sommige vrouwen krijgen er minder last van, maar pas na een maand of 3 of later. Dus ik zal in elk geval stoppen met bv als ik weer ga werken, want ik zie het al voor me, elke keer als ik kolf helemaal in de put op mn werk... Het maakt dus ook niet uit of ik kolf of niet, al zou het misschien in die zin helpen dat de melk maar 1 keer toeschiet en ik minder vaak hoef te kolven dan ik nu voed.

Nu twijfel ik dus ontzettend. Of ik moet stoppen, heel egoïstisch omdat ik me zo rot voel tijdens de bv, of toch die zes weken wil proberen vol te maken. Ze drinkt wel goed en doet het prima... Maar zie ook heel erg op tegen hoe ik dat straks moet doen met Dave en voeden enzo. En het blijft natuurlijk heel naar, om je elke 3uur gemiddeld een half uur zo rot te voelen. Maar voel me dan ook weer heel schuldig, want het is zo goed voor dr en alles gaat verder super goed. Heb genoeg melk, ze drinkt goed.... Nou ja, nog maar even goed over nadenken en het hangt er ook vanaf hoe snel er enigszins een ritme in zit, vanwege Dave...

Verder gaat het hier wel goed, alleen slaapt ze nogal moeilijk en ze wil eigenlijk niet op haar rug slapen. Gister toen de kraamzorg weg was, op haar buik weg gelegd, omdat ze op mijn borst lag te slapen. Wel zo dat ik haar kon zien en ja hoor, ze sliep tot de volgende voeding zonder mij. Ik ga er dus vanuit dat het een buikslapertje zal zijn, net als dr broer.

Ik zal even mn dingen gaan regelen, voordat de visite er is. Nog even een plaatje die bij het artikel over D-TSR stond en exact weergeeft hoe ik me voel:

Bijgevoegde bestanden:

14. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Lieve chantal, ik reageer eerst even op jou. Het is fijn dat je neerslachtigheid een oorzaak heeft en een naam draagt, maar dat doet dus niks af aan hoe jij je voelt.
    Als je stopt met bv is het dan zo dat je je weer beter gaat voelen?
    Als dat het geval is en je staat er achter dan zou ik over gaan op flesvoeding. Ik weet dat flesvoeding niet ideaal is en dat het niet je voorkeur heeft, maar als je daar een stuk gelukkiger door voelt. Waarom niet?
    Ik merk nu zelf hoe ideaal het voor mij is. Ik kan ml ook af en toe een flesje laten geven, ik kan behoorlijk spelen met de tijden en als er ineens bezoek voor de deur staat, dan haal ik het flesje uit zijn mond en doe open. Daarnaast zie ik precies hoeveel er in gaat. Dat vind ik erg fijn.
    Maar dat zijn mijn afwegingen.

Kip: ook jij mag klagen over Ferron. Het is ook allemaal best zwaar, vooral als je geen moment even voor jezelf hebt. Daarnaast is reflux voor een kind maar ook zeker voor de moeder best heftig. Dus geen wonder dat je af en toe je handen wilt vrij houden. Een baby is niet alleen maar rozengeur en roze wolk idee.

Roos: inderdaad wat een lappen tekst heb je geschreven, maar ik hou er wel van. Kan ik tijdens het voeden bijlezen en op de hoogte houden. Gaaf hoor, zo'n newborn fotoshoot. Binnenkort zal ik ook eens er eentje houden. Maak namelijk ook zelf newbornfotoshoots. Best erg dat ik het nog iet gedaan heb met Olaf. haha
    Wa betreft de laatste voeding; ik probeer het zo uit te kienen dat hij rond 2300 uur de laatste fles krijgt. Dat wordt ook een fles waar meer inzit. We gaan nu naar de 120 ml toe en de laatste fles wordt dan 135 ml of iets meer. Wil ook niet dat het maagje te overvol gaat zitten. Maar omdat ml die fles geeft kan het rustig 2330 worden of later. Hij is niet zo van de tijd en slaapt vaak door de wekker heen.

Schmidt: fijn dat je het idee hebt dat de osteopaat al wat gedaan heeft. Inderdaad wat je zegt, zijn lichaampje moet nu extra werken om alle veranderingen door te maken en dat kost extra energie dus ook extra voeding maar ook extra slaap. Hoop dat je al lekker in zeeland zit nu en dat je lekker kunt genieten van het heerlijke weer.

Chanti: wat fijn om weer wat van je te horen. Wat een hoop ellende heb jij meegemaakt zeg. Ook nog een borstonsteking er bovenop!! Pfff.
    Gelukkig gaat het met Skye goed en tuurlijk ben je trots op je kleine meisje dat ze ineens zo goed aanhapt en drinkt aan de borst. Goed hoor.
    En wat een leuke lieve foto's! Smelt

Moon: ook fijn om weer wat van jou te horen. Het is ook niet niks als je kleintje zoveel huilt. Ook al zou het gaan om honger/krampjes. En jullie hebben al zoveel meegemaakt.
    Goed dat het gesprek in het ziekenhuis wat verhelderend is geweest voor je en ook goed dat je hulp zoekt mbt kolven en bv. Helaas heb ik geen adviezen voor je. Heb ook geen ervaring met nurtriton. Hoor wel van vriendinnen dat het wel werkt en dat het ook wat verzadigend werkt.

Ego: Vandaag eerste dag alleen met twee kindjes. Ik zag er zo tegenop, maar tot nu toe loopt het allemaal wel. Het is wat meer plannen en regelen.
    Vanmorgen zelfs nog naar buiten geweest. Naar de eendjes en rondje om de grote vijver. Lars vond het heerlijk en het is ook zo'n lekker weer buiten.
    Half twaalf kreeg de kleine man een fles, maar ik moest hem nog lange tijd rechtop houden dus kreeg Lars later zijn boterhammen. tussendoor zelf gegeten. Olaf even snel in de box gelegd om op te ruimen. Maar hij bleef wakker liggen omdat hij last had van zijn flesje. Hij dus weer op mijn schouder. Alles met een hand opgeruims. Toen Olaf naar bed, Lars ee verdieping hoger gezet op zijn kamer. Snel naar beneden voor het natte wasgoed. Weer naar boven om het wasgoed af te halen en op te hangen. Gelukkig was Lars nog lief aan het spelen. Toen Lars in zijn bedje gelegd. En wonder boven wonder heb ik het gered om twee slapende kindjes om een uur te hebben. Tijd voor mezelf!!! Jeej. Ben best trots op mezelf!!

15. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    Andijk
    Goedenavond meiden!

Bedankt voor jullie lieve reacties :) Ben gewoon niet zo'n klager over het algemeen hihi, gister had ik echter even echt een baaldag. En zelfs na 7,5 week kunnen die hormonen nog steeds goed hun werk doen :).

Roos, heerlijk jouw hele verhalen haha. Je kunt zo leuk vertellen dat het bijna lijkt alsof we er bij zijn geweest hihi! Leuk hoor! Wat enorm leuk zeg van die newbornshoot! Haha en wat een actie van Kay! Echt een jongetje, hilarisch! Ben heel benieuwd naar het resultaat! Hoe was het met de kraamvisites? Heel herkenbaar! Wij zeiden ook al bij de 2de word het een kraamfeest haha ;) Heb je wel weer leuke cadeautjes gehad? Hier maak ik Ferron trouwens wel wakker voor zijn fles om een ritme te behouden en dat hij niet dag en nacht ritme door elkaar gaat halen, echter zeggen ze bij het cb inderdaad voeden op verzoek. Fijn dat Kay goed groeit en dat de gehoortest goed was :D Haha en wat betreft vl heel herkenbaar van het niet wakker worden! Hier ook zo één inderdaad ;) Wat betreft die laatste voeding is hier om 22:30/23:00 en dan laten we hem gewoon weer komen. In het begin maakte we hem wel wakker om de 3 uur omdat hij zo klein was. Nu komt ie meestal tussen de 5 of 6 uur s morgens.

Maartje, en kwam er een enorme poepbroek? En hoe gaat het nu? Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt! Wat je al zei dit kon natuurlijk een onrustige nacht zijn maar wel fijn dat je al verschil merkt! Kon je nog optijd vertrekken naar de camping? Was het daar ook zulk mooi weer? Nou meid hoop zo dat Alexander zich nu alleen maar beter gaat voelen!

Chanti, wat een mooi moppie! Heerlijk! En wat goed dat ze thuis meteen goed aanhapte :D. Vervelend zeg van de borstontsteking! Brr! :( Is het nu weer helemaal over? Fijn dat je weer wat begint op te krabbelen, het was ook niet niets allemaal meid!
    Nou geniet maar lekker van jullie meissie!

Monica, wat grappig (sorry niet voor jou) maar dat je zoveel herkent. Zou het dan misschien toch ook gedeeltelijk met de vroeggeboortes te maken hebben? Ik ga er wel naar vragen maandag. Heel herkenbaar ook om geen tijd te hebben om te kunnen eten en jij geeft nog wel bv! Wel fijn dat je er even uit kon om naar het zh te gaan. Ohjee, jij dus wel verhoogde kans de volgende keer op weer een vroeggeboorte. Wel goed dat ze je meteen onder controle zetten in het zh dan!
    Wat vervelend dat je voeding toch wat terug loopt. En Daan wil natuurlijk ook steeds meer. Wij geven hier ook nutriton door zijn fles. Puur tegen het spugen en dat werkt! Maar Ferron spuugde heel veel. Van de week ging ik weer eens zonder proberen en huppa daar was zijn voeding weer. Hopelijk werkt het voor Daan ook!

Chantal, hier ben ik ook meteen begonnen met fv. Geen bv gegeven. En heb er nog geen moment spijt van. Ik weet precies hoeveel hij binnen krijgt en vl kan ook mooi de fles geven. Net als wat Fem aangaf je kunt ook wat beter spelen met de tijden. Mij bevalt het prima! Wat enorm vervelend zeg zo met je bv dat je je daar down door gaat voelen :( Opzich wel fijn dat het een naam heeft dan weet je wel dat het echt niet aan jou ligt. Je moet er zelf natuurlijk niet aan onder doorgaan he meid! En je faalt echt niet als het niet gaat. Sofie heeft meer aan een blije mama die fv geeft dan een verdrietige mama met bv. Maar je moet doen wat goed voelt voor jou. Heel herkenbaar van de buikslapen! Hier slaapt Ferron ook het lekkerste op zijn buik. Overdag vind ik dat prima want dan ben ik erbij 's nachts doe ik het niet, maar dan ligt hij ook ingebakerd dus dan is het geen optie. Wel fijn dat ze het verder zo goed doet :)

Fem, inderdaad is een baby niet altijd rozengeur en maneschijn dat wist ik wel hihi :) Maargoed komt wel weer goed hihi ;) Even een dipdagje gehad :) Toch weer spannend lijkt me de eerste dag alleen met de 2 jongens. Fijn dat het wel liep en dat je lekker een uurtje voor je zelf had! Heerlijk! Hoe ging de rest van de dag?

@ego, hier vandaag een betere dag. Het lijkt wel nu ik de osteopaat heb gebeld dat Ferron het poepen weer heeft ontdekt haha! Boefje, nouja gelukkig maar! Geen harde ontlasting meer gehad, maar dat was de vorige keer ook toen ging het even goed door de zonnebloemolie en daarna gewoon weer hard. Helaas heeft hij nu door de zonnebloemolie veel hormoonbultjes, dus we geven maar even geen zonnebloemolie meer. Ook heeft ie vandaag veel meer geslapen gelukkig! Heb zelfs even in de zon met een tijdschrift kunnen zitten. 's Middags ben ik bij een collega geweest, zij heeft een zoontje van bijna 10 maanden en die wilde alleen maar aan en op Ferron zitten haha, heel lief bedoeld alleen heeft hij tandjes en die gebruikt ie ook bij kusjes geven haha! Zelfs ben ik ook weer wat positiever maar zie wel uit naar maandag! Verder weinig nieuws.

Fijn weekend meiden! xx

16. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik reageer morgen waarschijnlijk uitgebreider, maar word hier flink vermaakt op de camping. Een hoop bekende en een hoop bezichtigingen. Papa zei al. We gaan entree vragen hihi. Hij heeft nog een hoop lucht en poep verloren. Hij lijkt meer te spugen en later op de dag minder krampen te hebben, maar vind het nog moeilijk oordelen. En wat het weer betreft....top. Word al snel bruin. Ben net een neger.

Nu even Alexander knuffelen. Mijn moeder wil weer bij haar wijntje kunnen.

17. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik reageer even snel, vandaag eerste dag alleen met de kinderen. Ik ben nog steeds niet uit over kv/bv. Aan de ene kant wil ik niet stoppen, maar aan de andere kant wordt het nu wat een vicieuze cirkel. Tijdens voeden zit ik te huilen door die D-TSR, na de voeding omdat ik me zo rot voel tijdens de voeding dat ik denk aan stoppen, terwijl ik zo graag bv wil geven. Straks komt de vk nog. Eens kijken of ik het aan kan geven zonder te huilen.

Sofie heeft net heel erg gespuugd. Gistermiddag ook al. Hele voeding kwam terug en nu twee keer na de voeding en geen kleine beetjes... Ik ga even mezelf bijeen schrapen, ik vind het altijd zo beschamend als ik helemaal behuild mensen te woord moet staan. Fijne dag meiden!

18. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, ik wilde wel op jou reageren, maar was gister zo druk. Ik kan niet voelen wat jij voelt. Al geef je wel een hele duidelijke omschrijving. Als ik dat zo lees dan denk ik dat er voor jou maar 1 optie is, hoe vervelend het ook is, en dat is stoppen met bv. Bv op zich is al zeer intensief en als je dan ook steeds moet huilen. Ik moet er niet aan denken om dat met 1 kind te moeten ervaren. Laat straat met nog een 2de erbij die thuis rondloopt. Je moet er zelf niet aan onderdoor gaan. Natuurlijk zit in bv de beste voedingsstoffen. Maar kv is ook een goede optie. Suc6 ermee.

@rianne het is alsof de natuur ermee speelt. Neem je het t om hulp in te schakelen gaat het beter. Al is dit dan vaak van tijdelijke aard. O en.wat lief van het geven van die kusjes.

Hmm moet weer even verder met Alexander.

19. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Chantal: wat zei de vk? Heeft die nog wat zinnige informatie kunnen geven aan je? Hoe gaat de dag tot nu toe?

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    De dag was tot nu toe heel waterig... Veel huilen. Maar de vk is net geweest en die heeft me geholpen de knoop door te hakken om eerst te gaan kolven en via de fles te geven. Met kolven is de toeschietreflex minder en dat veroorzaakt alles. En dan heb ik minder momenten op een dag, omdat ik dan twee voedingen minder kolf dan dat ik zou geven aan de borst. Ze vond het ook echt wel even nodig omdat ik zo overstuur ben.

Heb het er nog steeds heel moeilijk mee dat ik haar nu dan dus niet aan de borst zal hebben, maar ik ben nu aan het kolven en het voelt veel beter... Kolven is veel gelijkmatiger en dan heb ik maar 1 keer toeschietreflex. En wie weet, kan ze uiteindelijk alsnog aan de borst... Maar zo krijgt ze in elk geval alle goede stoffen binnen!

Deel Deze Pagina