April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er is gisteravond een wonder gebeurd. Durf niet te vroeg te juichen, maar moet het toch even kwijt voor ik weer een poging ga doen tot slapen. Alexander heeft gisteravond voor het slapen gaan niet gehuild. Heb hem zo op zijn bedje kunnen leggen, hij wilde wel gaan sputteren, heb meteen het slaapmuziekje met de sterretjes aangezet en heb hem niet meer gehoord tot hij vannacht honger had (was wel wat sneller dan normaal, omdat hij om 20.45u al had gedronken)

2. rsky

rsky Niet meer actief

super schmidt!! hier kwam kay om 6 ipv 7.30..... tja nog niet verkeerd maar ff wennen weer... ben gelijk verwend natuurlijk! ;)

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hmm, kan ik me sinds lange tijd eindelijk eens omdraaien zonder Alexander in bed, lig ik klaar wakker. Wil hier zoveel doen in huis. Dus er zit maar 1 ding op. Dat is opstaan en aan de gang in de hoop dat er 1 blijft slapen.

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @roos, jij bent veel te ve verwent ;)

5. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Zo, eindelijk gelukt!! Had het gister maar opgegeven om de foto te plaatsen. Sofie is hier erg onrustig afgelopen twee dagen. Zo gek, ze komt ook steeds vroeger weer om te drinken... Vannacht half 3!!! Ipv half 6, ze doet de afgelopen nachten steeds een uur vroeger. Ik heb echt geen idee wat te doen. Ze drinkt ook ineens heel lang, wel drie kwartier en lijkt dan nog niet verzadigt en is dan onrustig en wil niet slapen, terwijl ze normaal direct weer in slaap valt na +/- 10min drinken. Vanochtend weer, met de fles. Steeds loslaten en huilen, drie slokken drinken en weer loslaten en huilen. Ik wist uiteindelijk echt niet meer wat ik moest doen en Dave was ondertussen ook wakker, dus heb haar in bed gelegd en ben naar beneden gegaan met Dave om hem broodje te maken enzo... Nu is het stil boven. Maar ook al s het bij Dave ook zo dat we hem even lieten huilen. Leuk vind ik het nog steeds niet!

Bijgevoegde bestanden:

6. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    chantal:sprongetje? Weet niet of je erin gelooft, maar Olaf had precies hetzelfde en hij is net uit zijn sprongetje.

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chantal, zo'n fase heeft Alexander ook gehad. En eerlijk is eerlijk, het was voor mijn gevoel al geweldig dat ze zolang doorsliep. Ik gun het je van harte, maar volgens mij zijn er maar weinig die zo snel op borstvoeding doorslapen. Ik hoop natuurlijk voor je dat dit snel weer gaat gebeuren.

8. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Schmidt: Wat fijn dat je alexander zo zn bed in kon leggen. Jeeej. (oeps, ja inderdaad niet te vroeg juichen). Maar we houden moed.

Hier ook een wat mindere slaapnacht gehad. Romina werd 4:00 wakker voor de fles. Maar goed, fles erin en daarna weer doorslapen. Mag niet klagen.

Wat een lekker weertje weer. Geniet ervan want laatste dagje!
    Ik ga nu even douchen voordat Romina wakker gaat worden. En dan lekker naar buiten vanmiddag.

9. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja eerst even dokter bellen voor Romina. Ze heeft nog steeds rode bultjes. Lijken maar niet helemaal weg te gaan.

10. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @duo, jeetje, balen. Hopelijk valt het nee.

@ego, heb vanochtend gewoon al heel de benedenverdieping gepoetst. Volgens mij moet Alexander heel wat bijtanken. Tijdens het voeden is hij weer in slaap gevallen. Wilde hem eigenlijk in bad stoppen. Hij heeft dus ook nog geen schone luier aan. Zit in dubio of ik hem ga wekken. Misschien wordt ie snel zelf wakker. Zit nu toch nog even te kolven.

11. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Op zich was het doorslapen ook niet het probleem, als ze gewoon drinkt en verder slaapt. Maar zo onrustig! Zijn net maar even naar de winkel gelopen met de kinderwagen, want als ze bij mij in slaap valt en ik leg haar weg, dan is ze direct wakker en gaat echt niet slapen. Vanochtend dus ook te vroeg gejuicht, vlak na het berichtje huilde ze alweer. Ik geloof wel in de sprongetjes ja, maar Dave had er nooit echt last van. En vannacht kwam ze alweer na amper 3,5 uur. dat doet ze zelfs overdag niet. Dan is ze na vier uur vaak nog niet wakker...

Hopelijk is ze snel weer haar normale gemakkelijke zelf!!!

Ik heb net een nieuwe draagdoek bestelt, helemaal blij!!! :) en net visite gehad, een kennis waar ik ook mee heb gezwommen, haar tweeling is alweer 4mnd. Gaat snel!!

12. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schmidt: Hoe gaat het nu met alexander nu die goed geslapen heeft?

Mamavandave: Hahaha ja hopelijk is ze weer dr normale zelf gauw. Maar je bent wel verwend met zo'n makkelijke dochter hoor!

Hier komt Romina overdag standaard om de 3uur. Soms 2.5 soms 3.5 uur. Maar amper dat ze overdag langer trekt.

13. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @chantal, Misschien is het gewoon een regeldag. Ik weet dat wencke en ik rond die tijd het even heel zwaar hadden met onze mannen. Hopelijk gaat het snel beter.

@ego, hier gaat het top. Wat een zoet mannetje hebben we toch, maar dat wisten we al. Hij heeft vanochtend flink geslapen en is vervolgens 2uurtjes wakker geweest, ok,!tudsendoor dat inkakmoment wat ik al schreef. Vervolgens is hij weer als een blok in slaap gevallen. Eerst al in zijn wippertje, waarop ik hem heel snel zijn bed ingefietst heb. Hij heeft vervolgens netjes ruim 2u geslapen. En ik heb heerlijk in de tuin gezeten. Had ook even de babyfoon bij de buurtjes neergezet om hier in de buurt plantjes te halen. Helaas hadden ze niet veel. Zo even kijken dat Alexander hier tegenover kan spelen zodat ik iets
    verder weg kan. Wil wat bloemetjes in de tuin ;).

14. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk eens aan:D Top!
    Meteen de bloemetjes in de tuin zetten haha.
    Aplaus voor alexander.

Heb ook lekker in de tuin kunnen zitten.
    En de afspraak voor de dokter staat as donderdag.

15. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ooooh heerlijk, mijn eerste nacht van 8 uur slaap heb ik achter de rug. Gisteren om 08.00 uur een fles gegeven. Om 02.00 uur kwam hij weer, maar toen is ml eruit gegaan voor hem. En om 06.00 uur kwam hij weer. Maar lag er al om half tien in. Heb geslapen als een blok.

Gisteren wa ml plotseling vrij. nu ja vrij, hij had sinds zondag zo'n last van zijn arm. Elke beweging deed hem zoveel pijn dat hij er lijkbleek van werd. Bij de bedrijfsarts geweest, die zei spierscheuring. Week volledige rust. Maandag had hij een audit dus moest hij op het werk zijn. Toen had ik al gezegd dat hij zich ziek moest melden.
    Gisteren dus samen boodschappen gedaan en daarna in het bos gelunched. Heerlijk zeg.
    Thuis gekomen, Olafje in bed gelegd, maar die kon niet slapen omdat de buren echt zo hard muziek draaide. Eerst op de muren gebonsd, toen met hakken aan de trap opgelopen, toen aangebeld, deed ze niet open. Olaf maar mee genomen naar buiten, in het campingbedje gelegd in de schaduw.
    Toen de buurvrouw haar hond in de tuin ging uitlaten, heb ik keihard geroepen dat die K utmuziek uit moest. Wonder boven wonder ging de muziek uit.
    Ik word hier zo gek van. Ik hoef toch niet mee te genieten van haar muziek. Kan ze nou nooit eens rekening houden met een gezin met kleine kinderen?

Om vijf uur heb ik Lars opgehaald van het kdv met de fiets. Vond hij leuk, is weer eens wat anders dan de auto. En ook goed voor mijn conditie.

Heerlijke dag gehad dus, behalve dat incidentje met de buurvrouw. Zal blij zijn als we eindelijk eens dit huis kunnen verkopen en verhuizen

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @fem, wauw super!!! Jaloers!!! En idd, wat een stom mens!!! Kan ik me ook heel erg aan ergeren. Oke, het was niet hun keus dat jullie kinderen namen. Maar daarom kun je er nog wel rekening mee houden!!!

@ego, Had ik al gezegd dat ik er een nieuwe draagdoek bij heb gekocht?? Een Lennylamb cherry lace, zoooooo mooi!!!! Helemaal blij. Hopelijk komt ie voor 9 juni, want dan gaan we naar Artis en wil ik eigenlijk beide kids dragen. En de hop tye voor Dave wordt te klein.

Vandaag nieuwe kleertjes aan, heb gister even een paar nieuwe dingen gekocht en gelijk mn kast uitgemest. Mn buik is nog lang niet weer plat, dat duurt echt langer bij de tweede merk ik. Maar zie er toch weer enigszins leuk uit al zeg ik het zelf... Probeer minder zwart te dragen. Dus vandaag alleen een zwarte pantylegging!

Hier nog steeds beetje handen in het haar. Vannacht ging wel super, half 5 hoorde ik haar, speentje en heeft ze nog tot half 6 volgehouden, ze lag om half elf, in haar eigen bed. Maar ze is steeds zo raar onrustig als ze wakker is. Maar ook niet elke keer... Het gaat dan als volgt:

Ze drinkt drie slokken uit de fles, laat los en begint hard te huilen. Ik haal de fles weg, want blijkbaar wil ze niet en probeer speen en troosten. Helpt beide niet, dus probeer de fles weer. Weer hetzelfde... Dat gaat zo een keer of drie, dan geef ik op en leg haar tegen mn borst. Dan huilt ze nog even, wil na een paar minuten soms toch speen, soms niet en valt als een blok in slaap. Ik snap er niks van! Soms pakt ze de fles wel alsnog. Ik snap er echt niks van. Maar de borst wil ze ook nog wel eens vaak loslaten. Het gaat niet elke keer zo, maar wel regelmatig, vaak 's ochtends en 's avonds.

17. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @femm, klinkt heerlijk. Wel balen van je buurvrouw.

@chantal, Alexander had dit in de avonden ook. Kwam bij hem door zijn reflux ;).

18. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Nou, ze heeft wel wat last van terugstromende melk. Maar dat is al veel minder en bovendien in zekere mate normaal. Bij baby's is de afsluiting van maag naar slokdarm nog niet helemaal gesloten en dus hebben baby's altijd een beetje last van dat het terugkomt. Dit wordt vanzelf minder en dat merk ik wel, ze heeft al veel minder vaak de hik en ik hoor haar ook bijna niet meer erg slikken als ze ligt te slapen enzo. Het is bij haar dus niet zo heel erg dat je het verborgen reflux kunt noemen denk ik en ik denk dan, zou ze er dan niet altijd last van moeten hebben??

19. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet het biet. Ik weet alleen dat bij Alexander dit volgens mij het probleem was. Verder ben ik geen deskundige. Weet alleen dat er heel vervelend is. Hopelijk gaat het snel beter.

@ego, gisteravond is hij weer aan het gillen geweest. Uiteindelijk viel hij in slaap. Dit was voor de voeding van 22.00u. Ik kreeg hem bijna niet wakker, maar had zijn medicijn klaarstaan. Deze moest hij nog hebben en het mag niet langer dan 30 min. staan. Vannacht ging goed. Lekker 5 uurtjes. Vanochtend bij er bv café geweest. Altijd gezellig. 1 moeder had mij 3 wkn niet gezien. Zij is zo bezig geweest met Alexander. Vond het zo zielig. Die x was ook goed te zien dat hij pijn had. Zij vond mij er duidelijk beter uitzie . Dadelijk komen mijn ouders en moet ik verplicht met mijn moeder gaan shoppen. Dy dat doen we dan maar. O, wat vind ik dat erg. Alleen zit het weer niet echt mee.

20. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fem: Lekker hoor dat je een keer door hebt kunnen slapen :)

Mamavandave: Tja, ik weet het ook niet. Klinkt inderdaad verwarrend.

Schmidt: Mooi dat de nachten steeds beter gaan! Veel plezier met shoppen, weer zit inderdaad niet echt mee..

Hier word Romy nu al 2 nachten rond 4uur wakker voor een voeding. Hoop dat ze snel weer door zal slapen tot half 6 zoals voorheen.

Deel Deze Pagina