Joehoe! Ik kom mezelf nog even snel melden, ik ben vandaag pas lid geworden. Ik heb al vanaf de zwangerschap veel gelezen hier en ook erg veel aan gehad, nou werd het toch eens tijd om te registreren en te ondervinden of ik ook antwoorden op mijn vraagjes kan krijgen. Mijn klein muisje is 16 april geboren 2685 grammetjes en 46 centimetertjes. Ik ben begonnen met borstvoeding, dit leek voor ons niet te slagen en na een maand zijn we combinatie voeding gaan proberen. Na een week liep mijn productie zo ver terug, tot gevolg een hongerige baby. Nou zijn we 4 dagen bezig met flesvoeding. Ze zit nou al op 5 á 6 voedingen van 150/5. Ik zag dat jullie het net hadden over de nachten door slapen, mijn kleine meisje slaapt nou 3 nachtjes 7 á 8 uur Groetjes!!!!
Nou ja, bij een tweede scheelt het dat je weet dat alles een fase is. Je weet dat ze niet maandenlang zo zullen doen. Nu net met de middag fles was het goed, maar het zelf gaan slapen is en blijft lastig. Leg ik haar wakker weg, dan gaat ze na even brullen.... Laat ik haar bij me liggen, gaat ze ook brullen... Leg ik haar weg wanneer ze bij me in slaap in gevallen, slaapt ze max 30min en weer wakker en brullen... Maar ook dit verschilt, zomaar slaapt ze zomaar en slaapt ze ook zomaar door. Ze kan het dus wel en dat maakt het heeeeel frustrerend!!! Terwijl het hiervoor altijd goed ging en ik haar altijd zonder problemen weg kon leggen... Misschien idd toch sprongetje, maar hoe lang duurden die ook alweer??
Fem, wat een stomme buurvrouw heb jij zeg! Asociaal gewoon! Gelukkig had je een goede dag verder! Chantal, wat vervelend dat Sofie zo onrustig drinkt, ik herken het niet dus kan je helaas niet helpen. Volgens Oei ik groei kan een sprongetje 1 dag tot 1 week duren. Maartje, nog geslaagd met shoppen? Frumelke, gefeliciteerd en welkom! Hier gaat het goed, Daan slaapt 's nachts ongeveer 5-6 uur achter elkaar, dus dat is netjes. Voel mezelf ook beter, erg prettig! Zijn jullie kleintjes ook zo bewegelijk in bed? Ik tref Daan nu al 3 nachten achter elkaar helemaal bovenin zijn ledikant aan, arm door de spijlen en hoofd ertegenaan... Handdoek ertegen leggen lijkt me niks ivm verstikkingsgevaar, maar zo zonder dekens liggen is ook niks natuurlijk...
Frummelke: Welkom hier en van harte met je dochter. Wel een kleine meid toen ze geboren werd. Kwam ze te vroeg? Ze doet het erg goed, zullen menigen hier van ons jaloers op zijn denk ik. Moon: Hmm Romina blijft gewoon liggen gelukkig.
@moon.. kay is ook vrij druk maar ik heb nog wel 2 handdoeken tegen zijn benen aanliggen, hihi niet dat het veel helpt maar echt bewegen doet die ook niet meer helpt een slaapzak niet? @buurvrouw, grrr ik had net zolang blijven bellen en bonken tot de boodschap duidelijk was geweest... @duo.. hoop indd voor je dat ze snel de slaap weer vat en de fles van 4 uur verschuift naar 5.30/6.00 uur @mvdave... Pff indd erg onrustig.. Ook lijkt me dan lastig om te weten of ze wel genoeg binnen heeft, maar aan de andere kant.. als ze echt honger heeft komt ze wel.. is ze niet te duf? om te eten bedoel ik dan he... @ego.. vanmiddag naar de bios geweest met me vader, haha! laatste film waar we samen zijn geweest was pocahontas.. nu fast and furious 6... (geweldige film, als je er van houdt) ik heb iig weer heerlijke kunnen zwijmelen... Kay weer heerlijke nachten gemaakt.. (sorrysorrysorry) probeer nu iets eerder savonds zodat ik ook een keer voor of rond 12e lig.. en vannacht ging dat redelijk goed! 23.15 laatste fles, 12 uur in bed, hoorde hem rond 6e.. dacht ok, fles erin dan maar, dus ik speen erin zodat ik fles kon maken en gelijk stil... Dus toen ben ik ipv naar beneden heel snel me bed ingedoken en hoorde ik hem pas weer om 7.15 en toen wou meneer echt echt eten haha, dus vanaf 23.15 tot 7.15, is toch 8 uurtjes zonder fles... Ik ben trots (altijd al hoor!) verder weinig nieuws... @frumelke, welkom en gefeliciteerd.. gaat alles goed?
is r stiekem n ander topic waar ik niet van af weet? of zijn jullie ineens allemaal op vakantie? t is hier verrekte stil................................................................................................................................................................................................................................
Hihi Roos, het duurde even maar dan valt het kwartje toch he . Dat krijg je met die patserslaapjes van Kay .. Even zoeken naar het clubje 'jaloerse april mama's 2013'. Morgen zal ik weer even uitgebreider reageren . Moon, misschien is een slaapzakje wat voor Daan? Frumelke, welkom en gefeliciteerd met je meisje! Fijn dat het na een wat rommelige start met de voeding nou goed loopt en dat zijn inderdaad perfecte nachten! Waar woon je in Limburg als ik vragen mag? Trusten meiden! Owja, t mens wat mijn kind probeerde te verminken heeft dr excuses aangeboden. Het blijft natuurlijk een heks, maar ik kan het zeker waarderen dat ze erkent dat ze een fout gemaakt heeft en ze voelde zich oprecht vreselijk.
Hooiii lady's Frummelke welkom! Wat een klein meisje! Eet, drinkt en Groeit ze goed? Wat een lange uren slaapt ze! Chantal ziet er super handig uit die draagzakken met de 2 kids! In het oei ik groei boek staat dat de sprongetjes een dag tot een week kunnen duren... Per kind volgens mij erg verschillend. Indd erg frustrerend! Hier heb ik ook zon dag gehad. Vooral savonds is ze lastig als ik wil dat ze om 8 uur op bed ligt zodat ze de laatste bv kan krijgen om 2309. Heerlijk hè nieuwe kleren! Over dat gedoe van een pagina terug las ik dat veel baby's dat hebben vooral savonds. Misschien komt het omdat ze dingen verweken ofzo... Zal vast met een sprong te maken hebben. Maartje hoe was het shoppen? Bloemetjes in de tuin maken het een stuk gezelliger vooral met dit herfst weer! Roos lijkt me een leuke film morgen maar is downloaden! 8uurtjes al! Wat knap! Dacht trouwens dat dat niet mocht zolang door slapen dat zeiden ze van het cb tegen mij? Al zou Naomi zo lang door slapen zou ik d'r denk niet wakker maken, slapen is goed voor ze. Duo hoop dat ze snel weer door slaapt! Anders moet je de laatste voeding eitjes meer Doen, soms doe ik dat ook als ze wat onrustig is en dan slaapt ze beter door. Werkt niet altijd hoe. Mo heerlijk dat hij zo goed slaapt! Naomi is ook vrij bewegelijk in bed! Tref haar elke keer helemaal boven in bed aan of ze ligt helemaal dwars! Femme wat rot van ml zijn arm! Klinkt erg pijnlijk! Beterschap voor hem! Wat een fijne vuur zeg pffff word je ook niet vrolijk van! Slaapzak gehaald maar daar zakt ze helemaal met d'r hoofdje door is boven in nog veelste wijd! We hebben zon delta blok ding gekocht omdat ze onwijs veel draait en na haar laatste nacht flesje valt ze als een blok in slaap Zonder te boeren en soms spuugt ze nog wel is wat terug en als ze dan op de rug ligt vind ik het een beetje eng... Maar ondanks dat blok wurmt ze zich er tussen uit en ligt als nog alle kanten op in bed! Samen met ml vandaag rdam in geweest voor nieuwe kleren. Beide zijn we flink geslaagd we zijn gelijk een stuk armer! Ml zijn werk gaat momenteel minder! Ze gaan flink reorganiseren 10 juni hoort hij wat ze gaan doen. Of hij eruit ligt of dat hij mag blijven.. Op zijn werk zijn ze flink aan het klootzakken, worden we niet bepaald vrolijk van!!! Welterusten. Xxxxx
Roos: Lekker hoor die uurtjes. Leuk dat je naar fast en furieus bent geweeest. Willen mijn vriend en ik ook nog heen. Suzanne: Toch fijn dat die heks dr excuses heeft aangeboden. Flieentje: Jeetje wat is dat toch met al die banen he. Vervelend zeg! Hopelijk kan je vriend gewoon blijven werken. Spannende dagen dus. Wel leuk dat jullie zijn wezen winkelen en flink geslaagd zijn. Word je altijd vrolijk van . Nou hier een korte nacht achter de rug. Half 12 lag de kleine in bed en werd ze wakker om half 5 voor dr flesje. Daarna ben ik niet meer in slaap gevallen en half 7 ging me wekker want 8:15 moest ik met Romina bij de dokter zijn. Ben dus erg gaar. Nou Romina heeft last van lichte eczeem maar ze wilde geen hormonenzalf voorschrijven omdat ze daar pigmentvlekjes van kan krijgen omdat ze een licht getinte huid heeft. Dus er zit niks anders op dan het gewoon vet te houden en wachten tot het vanzelf over gaat. Maar dit kan nog wel even duren..
Nee worden best wel zenuwslopende dagen met dat werk.... 35% word er bij hem ontslagen.... We moeten maar rustig afwachten... Hier ook een korte nacht gehad. Naomi kreeg half 12 laatste flesje en werd om half 4 wakker... Toen weer om half 8 nu liggen we samen nog lui te wezen. Duo wat rot van dat eczeem pigment vlekken wil je ook weer niet dat ze dat krijgt! Hopelijk gaat het snel over. Als de zon weer is komt drogen ze ook snel weg! Wencke beter dat ze d'r excuses heeft gemaakt ! Laat d'r maar goed vreselijk voelen leert ze van ! Gister ook nog bij de vk geweest voor na controle ik had nog last van een klein plekje van het hechten moet het vet houden dan geneest het snel. Nu fanatiek wasjes aan het draaien. Straks komt me zusje gezellig voor tante spelen. Even langs de dierendokter met de cavia nagels groeien om d'r pootje heen durf ze nu niet meer zelf te knippen. Een pica van me kleine meid http://i.imgur.com/v5nNLso.jpg http://i.imgur.com/uOMUPGn.jpg http://i.imgur.com/4CwTy7B.jpg http://i.imgur.com/wg6oLwF.jpg
Nu even een ego bericht. Straks uitgebreider. Alexander heeft gisteravond weer een aantal traantjes gelaten. Hij heeft om 23.15u gegeten en kwam pas om 05.45u. Heb heerlijk geslapen. Dadelijk naar het cb waar hij zijn eerst spuitje krijgt.
Succes kleine Alexander, Hessel doet met je mee! Wij worden op de middag verwacht voor zijn eerste inentingen, spannend!! Nu eerst maar eens met de kleine aan de slag en daarna bijlezen. Ohw en Maartje, volgens mij hebben die kleintjes gewoon stiekem onderling contact, want hier de langste tot nu toe gehad (23.45-06.45) en daarna weder het korte slaapje. Ze komen er wel die ukkies van ons. X
Hier ben ik weer. Vannacht wederom heel goed geslapen. 20.00 uur fles toen weer om 01.00 uur(ml gegeven) en toen weer om 6.30 uur!! Hebal gezegd datik vannacht de fles ga geven. We zijn op aanraden van de osteopaat toch maar weer gaan ophogen.En terug gegaan naar volledig hypo-allergeen. blijkbaar werkt die combi want sindsdien gaat het super snachts!! Ook heeft hij gisteren en vandaag weer zelf gepoept. Heerlijk!! Hij blijft nog wel in een banaanvorm liggen en favoriet blijft zijn rechterkant maar het is al minder als eerst. Gisteren was Lars erg pieperig, hij moest om alles huilen. Maar geen koorts ofzo. Ook niet heel veel geslapen. Gisterenavond deed ik zijn pyama aan, overal rode vlekjes waarvan de helft kapot gekrast was. O nee toch geen waterpokken he? Vanmorgen was er niks bijgekomen maar hij blijft krassen, was ook niet zo heel fit. KDV gewaarschuwd en we horen wel als hij koorts heeft of waterpokken. Vaak gaat het bij hem ook wel weer plotseling weg. Weet niet wat ik meemaak. Vanmorgen Olaf in zijn nest gegooid tv gekeken, schoongemaakt, was erin, was opgehangen, vaatwasser uitgeruimd, opgemaakt, en nu helemaal klaar met alles, maar Olafje ligt nog steeds te tukken. Prima. Kan ik effe ZPen
Hessel en Alexander, heel veel succes en sterkte met jullie eerste prikjes! Jullie zijn stoere knullen dat weet ik. Maar toch. Dikke knuffel. Roos: ik ben heel blij voor je dat kleine Kay zo goed slaapt. Maar een beetje jaloers ben ik wel. Ik denk iedereen. Stil gisteren? Tja ook wat tijd aan mijn andere mannen geven he. Dat is ook nodig af en toe Frummelke Welkom bij dit gezellige clubje. Suus: fijn dat dat mens nog excuses heeft aangeboden. Het lost niks op natuurlijk maar toch. Eef: succes met ml zijn baan. Hoop dat hij mag blijven. En ooohhh heerlijk shoppen in Rotterdam. Binnenkort moeten wij ook weer eens gaan denk ik. effe de koopgoot onveilig maken met zijn vieren. En wat een mooie foto's!!! duo: succes met smeren. Hormoonzalf is ook niet alles, lekker vet houden dan maar. Hebben we bij LArs ook eeuwig moeten doen. Vanmiddag dan maar effe bijtanken dan. Maartje: heb je nog wat aan de tips van het zkh? Wel fijn dat hij zo goed geslapen heeft. En jij ook succes met de eerste prikjes. voor de mama zelf is het ook helemaal niet leuk!!
ik zal niks meer zeggen van kay zijn nachten... @flientje heerlijk shoppen! ik ga morgen nog ff n keertje.. en wat balen van ml zijn werk... zit je niet op te wachten nu.. ga voor jullie duimen... @fem wat fijn dat olaf lekker slaapt snachts... en lekker dat je wat heb kunnen doen in huis.. @wencke... fijn dat ze iig der excuus aangeboden heeft.. is iets... @schnidt jammer van de tranen maar klinkt als n heerlijk nachtje wij een rustig dagje...ns aankleden en boodschappen doen...
Dankjewel!! Het was inderdaad een klein meisje. Ze is met 38 weken 1 dag geboren. met medische indicatie was ik sowieso al vanaf begin zwangerschap onder controlle bij de gynaecoloog. Tot de 20 weken echo was alles helemaal in orde, 10 weken geen echo gehad, met 30 weken kregen we een groei echo. Op deze groei echo bleek ons meisje een groeiachterstandje te hebben, later bleek dit mee te vallen. wel 7 weken lang 4x controlle (ctg enz. enz.) Eind week 37 vond de gynaecoloog het wel goed geweest, en vond het beter om mij met 38 weken in te leiden. Ze konden toch beter nagaan wat er precies aan de hand was als ze er was. Met 38 weken precies in de ochtend is de inleiding begonnen met ballonkatheter en 38 weken 1 dag om 23:30 is ze geboren. Ze deed het meteen super goed! Haar apgarscore was 9 10 9, en geen complicatie's te vinden ook geen oorzaak. Om 02:30 waren we alweer thuis Ze blijft het super doen! Geboorte gewicht: 2685 18-04: 2535 20-04: 2700 23-04: 2840 07-05: 3405 15-05: 3655 en 52,5 cm 24-05: 4055 Morgen gaan we weer wegen. Ze slaapt nou echt heel goed, de nachten sta ik zelf ook nog steeds verstelt van. Alleen ik heb de afgelopen week echt een probleempje met Daisy gehad, ze bleef wakker tussen 2 voedingen en soms ook nog wel 3 voedingen. Gister morgen was het alweer zo dus dik 3 uurtjes wakker geweest, voeding en toen sliep ze. Nou heb ik dus ondervonden dat ik haar 1 uur na de voeding in bedje moet leggen dan slaapt ze ook echt tot de volgende voeding. Normaal lag ze de hele dag in de box en hadden we dus 's avonds een brullende baby uren achter elkaar. Dus gister is ze 1 uur na elke voeding naar bedje gegaan en de nacht ook weer doorgeslapen. Helemaal happy! Nou afwachten of het ook zo goed blijft gaan. Slapen de kleintjes van jullie ook zoveel?? Het blijkt dat ze toch al die uren die ze slaapt nodig heeft, voor ik Daisy in bedje leg heeft ze al 2 á 3 keer gegaapt. Ik weet even niet meer zo snel wie het precies vroeg, maar wij wonen tussen Sittard en Geleen in Limburg. Hopelijk volgende maand verhuizen we naar Nuth!
Hoi meiden! Nou, ik ga even bijlezen hoor meiden . Gewapend met een grote bak aardbeien, een pruim en een kopje thee hoef ik voorlopig nergens heen . Rianne, ohhh altijd leuk die grote cadeau's, wat is het geworden? Duo, heerlijk zo'n lang slaapje! Die paar keer dat hij hier op 6,5 zat was ik ook erg blij . Nu maakt het voor mij natuurlijk niet zo veel uit of ik na 5,5uur of na 6,5 uur de borst geef, maar vooral voor manlief is het wel fijn als hij in ieder geval 1 lang slaapje heeft. Hoe staat het nu met de bultjes? Hessel heeft de laatste week ook een erg droog huidje en daardoor wat rode bultjes. Ook bij mij zeiden ze dat ik er wat vaseline of Neutral op kon smeren. Het liefst niet te vaak in bad en oppassen met producten zoals Zwitsal. Succes vandaag bij de dokter! Owww, ik lees nu dat je al geweest bent. Irritant dat die creme niet geschikt is voor de kleine, maar pigmentvlekjes zit je ook niet op te wachten. Misschien dan eens Neutral proberen in plaats van Vaseline? Geen idee of het uitmaakt hoor. Eef, wow uit maat 50 alweer! Ze groeit goed die meid! Uk heeft iets langer in 50 gezeten, maar die was natuurlijk ook 2 weken te vroeg. Inmiddels is het echt een klein dikzakje aan het worden, heerlijk die spekjes. Begint Naomi ook al babyspekjes te krijgen? Love it! En goed geslaagd voor jullie zelf, joepie! Hoera voor leuke nieuwe dingen scoren . Die bewegelijke madam van jullie, gewoon op wereldreis in haar eigen bedje . Wat een prachtige foto's trouwens!!! Superleuk!!! Nou ga ik er ook weer even wat spammen van Hessel hoor . Flink balen overigens van je man zin werk , wat voor iets doet hij? Specifiek zijn bedrijf of de hele sector? Nou ik duim dat het allemaal meevalt voor hem! Ohhh jullie hebben ook een cavia, ik dacht alleen een vogel. Naomi en de caav al aan elkaar geintroduceerd? Chantal, flinke meid! Hessel mocht bij zijn eerste meting wel iets zwaarder, maar dat is inmiddels helemaal goedgekomen zoals ik al bij Eef aangaf. En pure krachttraining met die kleintjes op je rug! Hopelijk gaat het nu alweer wat beter met Sofie. Het is ook niet gek hoor, want tegen ons zeiden ze (kinderartsen) dat het heel normaal is dat die ukjes de eerste weken heel goed gaan en dan tegen de 4 a 6 weken slaat het weer even om, om vervolgens weer zichzelf e worden. Monica, het wachten op Dan Brown is vast de moeite waard , uitkijken naar de spanning. En daarnaast uitkijken naar alle veranderingen op je werk, leuk hoor (of zie je er ook een beetje tegenop?). Fijn om te horen dat het goed gaat met Daan. Roos, het rood van het zonnetje inmiddels bijgekleurd naar bruin? Gezellig dat je met je papa naar de bios bent geweest . Hihi en omdat je je een beetje remy voelde heb ik maar een plaatje voor je uitgezocht die je vast kan bekoren . En gewoon lekker over zijn nachten vertellen meis , ik snap dat je hartstikke trots op hem bent. Ik schreeuw ook continu van alle daken hoe goed Hessel dit of dat weer heeft gedaan , moet Den Haag ook mee leren leven . Maartje, nog gelukt met de plantjes? En whoehoe! Shoppen met mams! Lief van die andere dame bij het BV cafe, attent ook . Fem, pfff wat een buren! Mijn mama heeft ook zo'n stel naast zich wonen, vreselijk! Wat fijn dat je 2 van die lekkere nachten hebt gehad, lief van je man . Hoop voor Lars dat hij geen waterpokken heeft, maar van de andere kant kan hij er maar beter van af zijn. Hoe zit dat eigenlijk met baby's en de waterpokken? Hebben die niet nog enigszins bescherming van de mama in hun lichaam? Wat fantastisch dat Olaf zo lekker aan het slapen was ! Kon mama de boel mooi onder handen nemen. Frumelke, die nachten klinken echt heerlijk hoor meissie, snap dat je daar superblij mee bent . Pittig al die controles zeg, dat zal vermoeiend zijn geweest . Helaas kwam ik daar ook niet onderuit, dus ik weet een beetje hoe het is. Hier dus een zoontje was met 38weken en 2 dagen geboren is. Hij zou komen met een geplande keizersnede met precies 39 weken, maar hij vond het uit zichzelf blijkbaar wel welletjes en besloot bijna een week eerder al te komen . Leuk dat je gaat verhuizen naar Nuth! Schattig plaatsje . Ik ben sowieso dol op die limburgse dorpjes. Ben zelf opgegroeid in Venlo en heb vervolgens vanaf mijn 18e in Maastricht gestudeerd. De ouders van mijn ex kwamen uit Beek, dus kwam vaak in die hoek . Hier hebben wij eigenlijk als schema slapen, voeding (hij krijgt borstvoeding) en daarna verschonen + spelen. Afhankelijk van hem gaat hij dan snel of niet snel weer slapen. Meestal wil hij 2x niet direct zijn bedje in en de andere 2x wel. De vermoeidheid toont hij hier ook duidelijk aan met gaapjes. Nou Roos, hier komt hij .
Hier gaat het goed! Afgelopen nacht dus lekker lang kunnen slapen . Straks de prikjes, vind het het wel een beetje spannend hoor! Hoop dat hij niet al te zielig is daarna. Verder heb ik inmiddels wel ontdekt dat Hessel toch een klein litteken heeft , hopelijk trekt dat uiteindelijk wel weg in de loop der tijd. Misschien zo eens informeren of ik er iets op kan smeren tegen littekens. Arm klein ding. Verder is het nog een klein beetje zwart, maar is de rest van de huid wel weer normaal. Als uk zijn inentingen heeft gehad huppelen we gezellig naar mijn zus toe en zij en dr vriend koken vanavond ook voor ons. Mjam! Fijne dag nog meiden!! En owja, eventjes wat plaatjes spammen . (overigens geen idee waarom hij die ene nu gedraaid laat zien )
@wencke... heerlijk plaatje! dank u en wat betreft het trots zijn.. Ben ik ook zeker weten! en wat betreft dh moet er mee leven, jou hoor ik dus altijd vanuit wassenaar succes met de prikjes.. hoop dat hesseltje er weinig last van heeft.. Tip van mijn moeder hihi... Goed wrijven op de huid waar geprikt is gelijk erna.. dat scheelt weer qua stijfheid en evt blauw worden... Hierbij even foto spammen van me kleine vriendje.. Suus en flientje.. geweldige foto's!!