@slapen, het lijkt wat beter te gaan. Maar juich niet te vroeg... Fles drinkt ze meestal niet leeg, dus meer erin maakt dan niks uit. Wel weer super nacht, ze heeft tot 8.15 geslapen!!! Had 22.30 laatste fles. @anticonceptie, Ik krijg maandag de koperspiraal weer. Verder hier rustig!
mvdave... is t niet een beetje snel de spiraal na de bevalling? ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en die zegt dat het echt het beste is de spiraal 3 maanden na de bavalling pas te plaatsen... weet niet hoe of wat qua verschil tussen hormoon en koper....
Koper is idd anders, die kan vanaf 4 weken na de bevalling. Gelukkig, want ik wil ECHT niet zwanger worden, het risico op blijvende schade aan mn bekken is te groot. En steriliseren wil ik nog even mee wachten... En andere anticonceptie kan niet, want ik mag geen hormonale anticonceptie. Hier lekker dagje in de zon gehad. En, mevrouw lijkt eindelijk te gaan slapen in dr eigen bed. Gister bij beste vriendin boven op bed van mn petekind vanaf de fles tot we weg gingen en ze bijna fles moest. Wel paar keer speen gebracht. Net van de gastouder thuis en even op bed, rustig kunnen eten en toen was ze wakker. Daarna fles om half acht en daarna op bed... Ze ligt er nu nog!! En ze slaapt!!! In 1 keer en heb niet meer naar dr toe gehoeven voor dr speen! Ik ben voorzichtig optimistisch... Ook ben ik vandaag begonnen met bv afbouwen. De D-TSR wordt weer erger, ook tijdens kolven. En we zijn er beide klaar mee. Het kost mij veel tijd ene energie, die ik liever aan Dave besteedt. En sofie drinkt heel onrustig aan de borst. Het is met pijn in mn hart en kan wel janken. Maar heb in elk geval mn doel van zes weken gehaald en het is voor ons beiden beter om nu af te bouwen. Bovendien heb ik nog 10liter in de vriezer, dus ze krijgt nog even gedeeltelijk bv! Maar toch, vind het heel erg k*t dat ik dit heb en nu "moet" stoppen...
Hi mamavandave, Wat is d-tsr? Kan me voorstellen dat je mama hart pijn doet om te stoppen maarja soms gaat tniet langer: flesvoeding is ook prima toch? En Ja Dave aandacht geven is ook zéker belangrijk. Ik type nu met onze dame op mijn arm: overdag slapen lukt ook alleen maar op de arm. Sja, hopelijk verandert dat snel. Voordeel is dat wij nog maar 1 kindje hebben dus t gaat nog. Heerlijk he die zomer ineens! Ik hijs mijn blubber figuur in de meest meerekkende jurk en lekker naar buiten jipppiiiee Hoe is t met al jullie lijven post-bevalling gesteld? Zonnige groetjes
blubberfiguur?? schei is uit!! ook al lijkt het nog zo erg.. probeer een beetje trots te zijn op je lijf.. heeft een mooi kindje gedragen... Ik ben wel weer redelijk opgewicht.. Ik was het helemaal maar door me gesnoep in de 2e week na zijn geboorte ben ik weer 2 kilo aangekomen..
Hi meiden Ik zit op 2kg na bijna op me oude gewicht! Ik pas al me broeken weer. Heb alleen een heel klein vetje zitten. En indd wat roos zegt is helemaal waar! Fijne avond lieverds!
Nou ik moet nog 15 kilo hoor voor ik terug ben op gewicht voor de zwangerschap. Maar ben nu sinds 2 weken aan het afvallen, maar zal nog wel even duren. In elk geval, met een 2e zwangerschap geen macdonnalds meer voor mij. Lesson learned. Hier gaat alles goed verder. Romy slaapt erg goed. Al een paar dagen slaapt ze goed door, zo'n 7 a 8uur. En daarna nog eens 4 uurtjes. Heerlijk! Ook overdag slaapt ze erg veel en slaapt overdag ook het beste in haar eigen bedje. Heel makkelijk kindje heb ik En het is zeker lekker weer. Lekker veel buiten zijn.
kan je een handje geven hoor duo.. Kay is ook heerlijk makkelijk! Slaapt eigenlijk overal.. Voornamelijk in de box nog.. maar nu slaapt die bijv al vanaf 10 uur boven in zijn eigen bed.. ga hem zo maar is halen voor de fles... en hij heeft vanavond van 20 tot 22 op een verjaardag gewoon geslapen met 3 blaffende honden en een groepje bierdrinkende voetbalgasten haha! het doet hem allemaal niks... (kind van zijn mama ) Hoeveel was je aangekomen duo als ik vragen mag? ik in totaal 10 kilo
D-TSR is een afwijking in je hormonen waardoor je heel depressief wordt als je borstvoeding geeft. Na 2,5 dag nauwelijks kolven is mn productie al zo weinig dat ik 's nachts alweer zonder bh en zoogcompressen kan slapen. Sofie doet het goed op de kv verder, ze is alleen wel alweer verkouden sinds een dag of twee, net als haar broer, die net van de ab af was! Vannacht heeft ze van 24.00 tot 8.30 geslapen, ik moest haar wakker maken om 8.30!!! Hier ook alweer op gewicht van voor de zwangerschap. Bijna direct na de bevalling. Was totaal 11 kilo bij. Maar er moet nog meer af!
Hier weer een heerlijke nacht gehad. 21:00 laatste fles, 22:30 en werd pas 6:30 wakker . Daarna weer in bed gelegd en ligt nog steeds te slapen. Roos: Wat fijn dat Kay het ook zo goed doet. Je zou toch proberen ook de fles van 00:00 te vervallen en zien of die nog steeds doortrekt? Maar wat heerlijk dat Kay ook gewoon slaapt tijdens lawaai. Dat lukt de mijne niet. Dan word ze jengelig omdat ze moe is maar kan niet slapen of ze is binnen half uurtje weer wakker. Hebben vandaag ook een feestje, maar gelukkig is het mooi weer. Dan kan ze binnen slapen terwijl de rest buiten is. Ik was trouwens 35kilo aangekomen. Misschien zelfs wel 40. In elk geval iets daartussen. De 1e week na de bevalling was ik wel meteen 18 kilo kwijt aan vocht, maar die andere 18 kilo blijven maar zitten. Vandaar nu echt rigieus afvallen. Wow 10 kilo maar! Lucky you...
Meiden wat is het hier stil zeg! Druk? Genieten van het mooie weer? Vakantie? Hier begint de ziekenboeg langzaamaan op te knappen. Lars geen koorts meer, alleen hoesten, ik ben nu verkouden en een kop vol snot maar heerlijk geslapen. Ml heeft maagpijn maar gaat alweer beter, En Olaf! Die heeft alleen maar honger. Komt weer om de drie uur. Ook snachts. Dus maar weer ophogen dan. Zelfs de huisarts zegt dat we niet moeten luisteren naar het cb maar naar het kind. Dat betekent nu flessen van 180 ml aanbieden
Fem, wat een hongerlappie is Olaf zeg, hihi! En ik zou inderdaad ook geven wat hij vraagt, je laat je kind geen honger lijden toch!? Max is natuurlijk 1 liter per 24 uur, maar binnen die marge zou ik ook lekker geven. Balen van je verkoudheid, hier last van hooikoorts, dus loop ook te snotteren! Duo, fijn hoor dat Romina zo lekker slaapt, succes met lijnen! Ga je een bepaald dieet volgen? Roos, heerlijk hè als die kleintjes overal doorheen slapen. Daan slaapt gelukkig ook makkelijk door alle herrie heen, we hebben zaterdag een bruiloft waar hij mee naartoe gaat, dus dan is dat ook wel handig. Chantal, goed hoor dat je voor jezelf kiest en fijn dat je de 6 weken hebt kunnen halen. Ben je inmiddels al klaar met kolven? Bij mij liep het heel snel terug, daar was ik wel blij mee. Als je dan toch wilt stoppen met kolven, dan maar zo snel mogelijk vond ik. Succes morgen met het plaatsen van de koperspiraal, ik zit er ook over te denken omdat ik geen hormonen meer in mijn lijf wil en condooms niet zo veilig en prettig vindt. Was het plaatsen erg pijnlijk? Eef, we gaan eind oktober 8 dagen naar Bodrum, Turkije. Heerlijk all inclusive, sm en haar vriend gaan ook mee, dus oppas aanwezig, hihi. Ego, hier gaat het zijn gangetje, Daan is steeds meer wakker maar tot nu toe slaapt hij 's nachts gelukkig wel ongeveer 6 uur door. Kunnen jullie kleintjes zich een beetje vermaken met speeltjes? Daan soms wel, maar vaak wil hij wel vermaakt worden door ons, hihi. Morgen is hij alweer 12 weken, gecorrigeerd bijna 7 weken. Wat gaat de tijd toch vreselijk snel!
@moon, dit is de tweede keer voor mij koperspiraal. Na de bevalling van Dave heb ik er eigenlijk niks van gevoeld, dat was vier weken na de bevalling. Nu 6 weken erna, dus ben benieuwd, laat het morgen weten!! Productie loopt idd heel hard terug. Vind het nogal moeilijk, maar heb mn keus gemaakt. Het is tijd om me weer normaal te voelen en al mn tijd en energie aan mn kids te kunnen besteden. @ego, Vandaag dagje artis geweest met schoonfamilie. Hele dag sofie in de draagdoek gehad, heeft heerlijk geslapen. Dave toen ie moe was ook in de drager bij ml op de rug. Ben nu gesloopt!! De kids zijn hier trouwens ook beide weer verkouden! Terwijl Dave net van de ab af was...
He meiden... @fem... Ik merkte hier ook dat Kay nog honger had na de flesjes.. Dus ik heb sinds vandaag ook 180 gegeven.. maak 180 water en de schepjes en gooi t daarna weg zodat die echt 180 krijgt en als die nu op is de fles geen driftig mannetje meer wat meer wil.. maar lekker verzadigd.. @mvdave, lekker dagje gehad zo te horen... @moon... heerlijk zeg die vakantie! jammer dat t nog ff duurt... @ego.. Hier niks bijzonders,, Kay is nog steeds super lief, slaapt en eet heerlijk.. is lief.. Huilt alleen als die honger heeft of moe is.. Spelen doet die nog niet echt eerlijk gezegd.. Hij kijkt veel in de rondte.. of naar zijn mobiel.. of naar ons.. Verder slaapt die nog erg veel hihi... Vandaag lekker dagje gehad, wezen bbq-en met vrienden.. Die hebben een dochtertje van een jaar, een heerlijk lekker wijffie! lekker mee geknuffeld... Vrijdag zijn vl en ik noordwijk geweest, afspraak gemaakt voor tattoo... Erg spannend weer... en gister dagje alleen geweest met kay.. Vl moest eerst werken en daarna feestje dus die kwam als een torretje om 23 thuis en lag 23.15 in bed... hihi.. Dus wij hebben vanmorgen tot 11.30 met zijn alle in bed gelegen.. verder echt geen nieuws... Waar zijn kipje en suus eigenlijk??
Goeiemorgen! Iedereen een goeie rustige nacht gehad? Hier wel! Ook allemaal genoten van een zonnig weekendje Duo flink wandelen met het weer en lijnen ben je het kg sneller kwijt. Wat slaapt ze goed zeg die kleine meid van jullie! Zeker een makkelijk kindje! Naomi is ook al zo makkelijk! En een goeie slaapster! Roos heerlijk he zon kindje! Naomi slaapt hier overdag ook vaak in de box hor, vind ik soms wel makkelijk en fijn! Wat duo zei kan je proberen! Wij schuiven de fles hier steeds een half uurtje naar voren, maar laten vallen is denk beter anders kom je me de fles eerder in de knoei.... Dat merken we hier nu een beetje..... Spannend een tattoo! Wat laat je zetten? Chantal wat een ruk! Hebben jullie ook heerlijk uit kunnen slapen of was dave al vroeg in de weer? Fijn dat Sofie het goed doet met kv! Merk je wat anders in het ontlastings patroon? Dacht altijd dat het altijd moeizamer en harder word als je van bv op kv stapt. Hoe zit dat eigenlijk met een koperspiraal? Menstrueer je dan nog? Heb je er last van? Sorry maar ben er nieuwsgierig naar omdat ik zo erg twijfel tussen pil of spiraal maar bang ben om een spiraal te laten zetten... Femme fijn dat de ziekenboeg weer op knapt! Hoop dat je snel van die rot verkoudheid af bent! Precies ik geeft je ha gelijk cb houd zich alleen maar aan die stomme lijn van een kind en als je er boven of onder zit oen ze moeilijk! Heb je al flessenrek van 180ml geprobeerd of dat goed gaat? Mo ooohhhhh klinkt heerlijk jullie akantie "zucht" zou wel mee willen in jullie koffer! Speeltjes: Naomi gaat sinds een paar dagen pas een beetje rommelen me speeltjes. Denk dat ze het meer onbewust pakt of aanraakt. Merk wel dat het nog snel vermoeiend voor d'r is. Daarin tegen babbelt ze er op los en wilt graag alles zien. Vanaf wanneer ging Daan speeltjes "gebruiken" mo? Ego, heerlijk rustig weekend gehad. Woensdag krijgt ze d'r eerste prikjes ml gaat gelukkig mee. Verder eigenlijk geen nieuws. Bv gaat nog steeds goed geef 1 fles kv als laatste voeding verzadigd voor de nacht meer bij haar dan bv. Naomi is veel wakker op de dag. Babbelt en lacht veel nog wel zonder geluid lachen. Vandaag huis opruimen veel wassen en verder niks doen. Ik draai me nu even om Naomi ligt weer in bed kunnen we beide van verder slapen!
Veel gemist maar weer een berichtje van mij. Met Daisy gaat het opzicht wel goed, het weekend heeft ze zich 's nachts weer gemeld, dus de avond fles 180 geprobeerd, ging super nu heeft ze weer 2 nachtjes door geslapen. Verder heeft Daisy het erg moeilijk gehad de afgelopen 2 dagen. Niet slapen, veel huilen, veel honger. Arm kind! Ze heeft zich een paar keer in slaap gehuild, echt super zielig gewoon! Eergister ging het na de eerste voeding goed, naar bed en lekker slapen. Toen kwam die 2e voeding van 11 uur, naar bed en niet slapen een uurtje later uit bed moeten halen want ze was helemaal overstuur. Dan krijg ik haar wel rustig met de speen (die ze nog niet vasthoud, ze laat het altijd vallen) en gewiegel, dan kan ik haar een uurtje in de box leggen, en dan begint ze weer te huilen en raakt ze na een tijdje weer overstuur. Dan de voeding van 3 uur met veel gewiegel veel gespeen, door bijten en rekken. Toen viel ze na het boeren lekker in slaap maar voor ik boven was en ze haar bed rook weer klaar wakker, 1 uurtje gaat het goed en dan raakt ze weer helemaal overstuur. Dan beginnen de volgende 3 uurtjes. Na de voeding van 7 uur heeft ze eindelijk met wat gehuil in bed lekker geslapen, tot ik haar om 10 uur heb moeten wakker maken om in badje te gaan. De nacht slaapt ze dan super goed! Gisteren ging het eigenlijk het zelfde alleen dan al vanaf de voeding van 7 uur tot de voeding van 11 uur, en vanaf de voeding van 3 uur tot de voeding van 11 uur 's avonds. Ik kom er maar steeds niet achter waarom hoe en wat. Krampjes zou kunnen maar daar heeft ze dan niet echt heel veel symptomen van. Ik vind het maar mega zielig, en zelf raak je er ook wel gefrustreerd van en dan is de taak van moeders natuurlijk rustig blijven. Ik zag dat jullie het hadden over anticonceptie, ik heb van woensdag de implanon gekregen. Ik heb me mega druk gemaakt, dat ding gehaald bij de apotheek even thuis spieken en kreeg een grote schrik! Wat is die naald megaaaaa dik! Gelukkig werd hij op de poliklinische operatie kamer met verdoving geplaatst. Het viel uiteindelijk allemaal reuze mee. Beetje vreemd om dat staafje in je arm te voelen, het is een beetje gevoelig maar verder geen probleempjes. Iemand hier die een implanon heeft gehad of heeft? Zondag is ons mopje 2 maandjes, maandag krijgt ze haar eerste prikjes, vind het allemaal maar erg spannend! En natuurlijk ook hartstikke benieuwd naar hoeveel ze weer gegroeid en bijgekomen is! (jeetje, toch wel een lang verhaal geworden) Fijne dag iedereen!!!
Hoihoi, even korte racties want Romy zal zo wel voor een voeding komen. Moon: Hier kan ze zich wel eventjes vermaken met speeltjes, maar niet echt lang. Zit liever op schoot tv te kijken of te babbelen met ons. Ze lacht steeds vaker, zo geweldig Flieentje: Spannend hoor dr eerste prikjes. Waarschijnlijk zal ze er niet veel last van hebben, maar je weet nooit. Elk kind reageert weer anders. Roos: Aaah lekker zeg zolang met zn allen in bed gelegen. En lekker gebbqed. Klinkt lekker. Het kon nog, want het weer word nu weer wat slechter. Bah. Frumelke: Arm kind. Ja als moeder kun je natuurlijk ook niet veel doen en is inderdaad frustrerend. Hopelijk gaat dat snel beter Succes ook maandag met dr eerste prikjes. Over prikjes gesproken, Romina moet maandag voor dr 2e prikjes. Hopelijk krijgt ze niet al te veel last ervan. Verder gaat alles goed. Mamavandave: Lekker hoor dagje artis Jammer dat de kids weer verkouden zijn. Ow ow ow...