April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kan weer even reageren met terugwerkende kracht.

@chanti, wat lijkt me dat erg een borstontsteking. En wat een plaatje, die kleine van jullie. Wat hebben wij dan een grote vent. Van die pink herken ik deels. Wanneer hij niet in slaap komt om war voor reden dan ook wil het helpen. Dit is vaak op vaste momenten.
    Hmm weer verschoontijd

2. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

Jeetje jullie hebben weer veel gekletst.
    Laatste dagen beetje druk gehad en lekker van het mooie weer aan het genieten dus heb niet echt veel tijd gehad om te reageren. Nu eigenlijk ook niet echt, want Romina moet weer drinken om 15:00 uur.

Schmidt: Wat fijn dat de osteopaat heeft kunnen helpen. Hopelijk brengt het mooie resultaten!

Kipje: Voor jou ook de osteopaat maandag. Ik duim voor je dat ze Ferron kunnen helpen zodat jij ook wat meer rust krijgt. Is inderdaad wel zwaar he... Ik vind het knap van je dat je positief bent gebleven zolang, maar hier mag je van je afschrijven :)

Mamavandave: Echt zeer vervelend dat je zoveel last hebt van je toeschietreflex. Vind het knap van je dat je nog steeds wilde doorgaan en niet opgeeft! Kolven is ook prima. Goed van je! Maareh wel 1 ding: als het niet gaat uiteindelijk, gaat het niet. Niet blijven doorstribbelen. Mijn dochter is het juist veel beter gaan doen met Kv.

River: Welkom

Chanti: Jullie hebben echt een mooi kindje hoor. Mooie foto!

Nou meiden, verder kom ik even niet. Ik ga flesje maken. Oww ennuh. Vl is aan het behangen! Jeeej :)
    Met Romina is verder alles goed. Drinkt goed, slaapt goed. Helemaal top! Maandag weer afspraak CB, ze krijgt dr eerste inentingen.

3. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Korte reactie: Alexander heeft weer een hele slechte dag.

4. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee toch :(
    Hmmm hou vol. Word vast en hopelijk snel beter.

5. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Getver!! Dat is echt kl-te. Sterkte en dikke knuffel

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    We bijten door. Gelukkig zijn mijn ouders gier om me er doorheen te slepen.

7. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Rianne, ik denk ook dat het deels te wijten is aan Daan zijn prematuriteit. CB gaf ook aan dat prematuur geboren kindjes extra heftig reageren op prikkels enzo. Best moeilijk hoor, hij heeft al zoveel moeten doorstaan in zijn jonge leventje en dan is het vaak ook nog allemaal wat heftiger wat hij meemaakt. Maar prematuurtjes zijn wel vechtertjes!
    Gelukkig kon Ferron weer poepen! Ik ben heel benieuwd hoe het maandag gaat bij de osteopaat en of er een verband is met zijn prematuriteit.

Chantal, hoe gaat het nu, nu je de voedingen kolft? Voel je je beter?
    Hoop dat je een goede keuze kan maken voor de toekomst.

Duo, jeej, vl heeft dus het licht gezien? Is het behangen inmiddels klaar?
    Succes maandag met de inentingen voor Romina!

Maartje, KNUFFEL! Hoe is het nu met Alexander en met jullie?

Ego, ik ben blij dat ml er het weekend is, ben veel relaxter hierdoor. Mede omdat ik er dan niet alleen voor sta de hele dag.
    Kolven doe ik nu alleen nog als ik er echt even voor kan zitten en er zin in heb, denk zo'n 4x per dag te gaan redden. Wat ik dan tekort kom haal ik nu uit de vriezer en straks wordt het kv. Het is niet anders, maar Daan is toch ook gebaat bij een blije mama... Verder gaat het redelijk hier, Daan heeft wel last van krampjes, zo zielig!

8. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @maartje, vervelend!!! Hopelijk gaat het snel weer beter!!

@moon, ik wist niet dat ik niet de enige was die problemen had met de bv, jij kolft dus ook? Waarom lukte het niet?? (Sorry als je het al hebt verteld, ik lees alles wel, maar het is zo druk met twee kids nu even).

@ego, ik voel me stukken beter!! Vandaag wel het idee dat ik constant aan het kolven en voeden ben, maar dat zal de komende dagen ook wel even zo zijn. Maar heb voor het eerst sinds de geboorte vanmiddag een voeding gegeven en ervan kunnen genieten. Best heel erg als je erover nadenkt. Vond het nog wel even moeilijk om haar niet aan de borst te hebben, zeker toen ze direct de tepel zocht toen ik haar op schoot nam. Voelde toch nog even alsof ik haar iets ontzeg.Maar ze krijgt in elk geval alle goede dingen binnen...

9. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Goeiemorgen lieve dames een beebjes!!

Hopelijk heeft iedereen een goede nacht gehad!

Chanti he bah een borstontsteking! Gelukkig gaat het nu beter!
    Heerlijk dat de bv opgang gekomen is! Wat een plaatje op de foto!!

Maartje fijn dat de osteopaat goed naar jullie mannetje gekeken heeft! Haha indd kijk geld vragen ;) geniet ergan meis, Niet te bruin worden he!

Mo hoe gaat het nu met het huilen?
    Wat fijn hoe het zh het doet!
    So Daan drinkt indd veel! Mijn collega heeft ook fv door de bv gedaan zij had er goede ervaring mee! Hopelijk raakt Daan er verzadigd van!

Chantal moeilijke keus wat je beter kan doen! Zolang het gaat gewoon proberen. Maar het is ook niks hoe je je erna voelt! Lastig meis!

Femme petje af hor! Lijkt me zo pittig als je al een kleintje hebt om het dan zo goed op schema te krijgen maar je hebt het super gedaan! Ook nog is een uurtje voor jezelf!

Rianne klagen lucht op gewoon doen!
    Fijn dat hij weer goed poept!
    Zonnestralen doen soms wonderen je komt er weer heerlijk van bij! (Ik wel tenminste)

Duo nog even en dan is d'r kamertje af! Ben benieuwd hoe het geworden is!

De rest weet ik even niet meer op mob gaat het zoveel lastiger om te gereageerd

Hier gaat alles opzich goed.
    Sinds een paar dagen vloei ik niet meer, heb alleen af en toe nog een beetje last van me hechtingen waar het knoopje zit.
    Ben nu bv aan het kolven omdat Ik een heel lief kloofje gekregen heb door ons zuig monstertje! Naomi zuigt nog harder dan de elektrische kolf!
    Zei tegen lief anders moet jij d'r is aanleggen bij jou kan je is voelen hoe dat voelt maar hij durft het niet omdat ze onwijs hard zuigt. Ze zuigt op alles wat voorbij komt ze heeft nu ook een speentje gekregen. Wilde daar liever mee wachten maar haar zuig behoefte is enorm.
    We zijn al een pAar keer met dr wezen wandelen daar geniet ze echt van!
    Aan me is trouwens niet te zien dat ik 2,5 weken geleden een beebje gebaard heb! Heb geen buik meer ja een mini rolletje. Zal straks is een foto van me buik maken! Moet alleen nog 5kg kwijt dan zit ik op me oude gewicht.
    Wat ik soms wel erg moeilijk vind is dat Naomi huilt en ik niet weet wat er is. Ze heeft dan al gegeten gedronken geknuffeld ect dit is meestal savonds.... Voor de rest horen we d'r nooit alleen savonds gaat ze los.... Maar als ze slaapt slaapt ze.
    Nou ik ga ook nog eventjes slapen voordat onze dame wakker word!

Fijne zondag allemaal en de dames die gaan klussen klus ze het word mooi weer!

Foto van gister
    http://i.imgur.com/EJwClT3.jpg
    http://i.imgur.com/Jxe3NjT.jpg

Kusjes ❤❤❤❤ van ons

10. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Chantal, Daan kon niet aan de borst drinken toen hij in de couveuse lag en daarna lukte het niet. Lk heeft meegekeken, hij laat te snel los en zet het dan op een huilen. Was voor hem en voor mij zo frustrerend dat ik heb besloten fulltime te kolven. Maar aangezien Daan steeds meer drinkt heb ik niet meer genoeg per dag en moet dus mijn voorraad aanspreken.
    Daan zoekt de tepel nog wel, maar zodra de fles erin zit is hij erg blij, hihi! En knuffelen kan ook zonder bv geven!
    Fijn dat je je beter voelde!

Eef, kan het zijn dat Naomi last heeft van krampjes in de avond? Als Daan huilt na zijn verschoning en voeding is dat meestal het euvel.
    Wat een mooi kindje ook!

Fijne zondag allemaal!

11. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @monica, geniet van het weekend! Goed dat je wat bv betreft nu ook meer naar jezelf kijkt.

@eef, het blijft allemaal zo onwerkelijk. Zo kort geleden bevallen al lijkt het nu al een eeuwigheid geleden. Heerlijk die kloofjes. Ik heb er toen doorheen gebeten, maar fijn was dat niet. Moet eelt creeeren.

@chantal, fijn dat het gisteren stukken beter ging. Hopelijk zet deze lijn door.

@ego, Alexander had gister dus echt een mega slechte dag. Dit begon halverwege de middag. Om 21.00u was hij zo moe en als een blok in slaap gevallen. Ruim 4 u is hij vervolgens van de wereld geweest. Hierna heeft hij helaas de 3 u steeds niet vol gemaakt en op de camping ga ik dat in de nacht niet rekken. Vanochtend was hij helemaal overstuur. Heb hen toch maar weggelegd om te ontbijten. Opa is nu met hem aan het wandelen. Vandaag mag hij echt pas weer na 3u komen. Gister heb ik als een regeldag beschouwd en om de 2u gevoed. Hopelijk gaat het schakelaartje dan weer om. Maar morgen ga ik de osteopaat weer bellen. Dan maar even op en neer (2x 1,5 u) verder is het hier heerlijk. Gister aan het begin van de middag met mijn moeder wat inkopen gedaan. Had voor de zekerheid wat gekolfde melk bij mijn vader achtergelaten (was niet nodig). Toch wel een fijn idee dat er nu wat staat. Fan ga je geruster eventjes op pad. Verder was het weer gister minder. Hele koude wind. Over 3 dagen zit hier een negertje.

Nu ga ik maar even koffie drinken en me klaarmaken voor de dag van vandaag. Ml komt straks.

12. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Sorry meiden, druk druk druk dus even geen reactie.
    Maar Roos: KAMPIOENUHHHHHHH!!!!!! :D

13. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Vandaag alleen maar aan het kolven en voeden geweest en vanochtend en vanmiddag visite. Eerst vanochtend voor Dave en vanmiddag oom en tante uit rotterdam, maar die zijn naar uurtje geweest gelukkig.

Wel goed nieuws, contact gelegd met lactatiekundige. Kreeg een compliment, ze vind het bijzonder knap dat ik bv wil blijven geven, in elk geval een paar weken, terwijl ik D-TSR heb. Nu via haar op zondag een dubbele electrische kolf kunnen regelen, wat heel fijn is. Want mijn difrax voldoet echt niet voor fulltime kolven, kost me teveel tijd en is niet krachtig genoeg. Kolf wordt zo gebracht, heel erg fijn!!

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier een enorme drukte dus ik kon niet eerder reageren. Op enkele heb ik prive even snel gereageerd, maar uitgebreid op iedereen lukte niet. Nu zit dat er ook niet in, maar ik doe mijn best :D.

Chantal, wat ontzettend balen van de aandoening zeg. Ik weet hoe graag je het wilt geven, dus dit moet echt een enorme domper zijn voor je. Misschien even contact opnemen met een (huis)arts? Misschien zijn er middeltjes om het dopamineniveau minder rap te laten dalen/zakken.
    Fijn dat er in ieder geval al veel hulp krijgt en dat je het vooralsnog met kolven wel kan bolwerken. Goodluck meissie!

Fem, fijn dat je dag alleen erg meeviel. Ben ook trots op je dat je dat allemaal voor elkaar hebt gekregen! Bikkel :)!

Duo, yeeeey behangen! Fijn dat hij aan de slag gegaan is. Fijn dat het ook lekker gaat met de kleine meid. Spannend dat ze maandag al dr eerste inentingen krijgt :D!
    Hoe gaat het verder met je? Kan je inmiddels alweer alles doen?

Eef, poeh de kloofjes he! Flink K* zijn die dingen. Ik heb ze in het begin ook flink gehad (dat krijg je bij 10 verschillende methodes van 10 verschillende mensen bij een oververmoeide mama en een hongerig babytje, hihi). Gelukkig heelde die relatief snel door middel van mamamelk te laten drogen en Bepanthem. Helaas is het daarna nog 1x mis gegaan en dat is nu daadwerkelijk een gat.... Vraag me af of dat nog komt (hihi, klinkt dramatischer dan het is, maarrr ohhh wat deed dat pijn). Succes ermee!
    En wow wat is Naomi toch een knapperd! Mooi om een foto van mama en dochter samen te zien :D.

Ego, hier gaat het goed. Ik loop wel nog steeds tegen alle symptomen van verborgen reflux aan (op veel huilen na) en dat baart me wel zorgen. Morgen hebben we een date op het CB en ik ben erg benieuwd wat zij er van zeggen. Ik ga me in ieder geval niet laten afschepen. Het kost ukje de laatste dagen soms wel 1,5uur om in slaap te komen doordat het zuur steeds om hoog komt. Hij kijkt dan zo pijnlijk en ligt dan te wurmen in zijn bedje, maar hij geeft geen kick. Alleen maar heel hard slikken.

Nou, ik krijg elk moment visite en er is eigenlijk nog van alles wat ik moest voorbereiden.

Geniet nog van de avond meiden!

X

15. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even ego, Daan is vanaf een uur of 6 ontroostbaar, hij blijft huilen...Heeft al 2 keer eten gehad, rechtop gehouden, maar zodra we hem in bed leggen is het bal. Hij moest daarstraks ook wat spugen, niet veel maar wel een poosje kleine beetjes. Ik heb een paar keer JBPM door de voeding gedaan (1 schepje op 100ml) sinds gisteren, maar nu heeft ie geen ontlasting meer gehad, terwijl dat voorheen echt bij elke luier wel was. Wat moet ik nou doen?? Straks heeft hij verstopping en daardoor pijn... Ik weet het echt even niet meer...Sorry voor mijn ego-bericht, maar zit er echt even doorheen...

16. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Vandaag hele dag visite, wat een drukte. Zaterdag hadden wij ons eerste dagje alleen al gehad en viel mij aardig mee. Nu nog even kolven, dan voeden en dan naar bed!

17. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Mo heb je iets tegen krampjes in huis misschien helpt dat. Of heb bij je leggen op de borst daar word Naomi rustig van.
    Misschien staat er op internet een goude tip voor zulke dingen!
    Misschien kan hij wel niet tegen die poeder!
    Succes meis hoop dat Daan er snel minder last van heeft!
    Met bv is het trouwens normaal dat ontlasting een à twee weken weg kan blijven had ik gelezen vriendin van me die ook bv gaf had dat ook. Weet niet of dat het is...

18. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Chantal gaat het kolven beter?

Wencke ik kolf nu me kloof kant en moet zeggen dat de kloof wel minder word en al minder pijnlijk is!
    Hoop ook voor je dat je kloof beter word toch ziet mijn kloof er ook lelijk uit zou bijna een foto maken om het te delen haha.
    Ach wat zielig dat hij het zo zuurtjes heeft! Misschien heeft het cb morgen een tip voor je!

19. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @eef, Ja met kolven voel ik me een stuk beter! En het kolven zelf gaat ook goed. Heb een hele lieve lactatiekundige gevonden, die heeft nog even gezorgd dat ik vandaag nog een dubbele electrische kolf in huis kreeg, want dat is natuurlijk stuk fijner dan een kolf die eigenlijk niet geschikt is voor fulltime kolven. Heb nu in 20min 200cc gekolfd, 100cc per borst. Dat gaat een stuk sneller en gemakkelijker... Heb nu bijna drie voedingen in voorraad, hopelijk blijft het zo goed gaan!

20. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Chantal super dat het beter gaat! Zal en hele verandering voor je zijn! Welke kolf heb je gekregen? in het begin hadden wij een zh kolf geleend omdat Naomi zo was afgevallen en te suf was om te drinken. Ik vond medela een heerlijke kolf volledig elektrisch super stil enz. Jij hebt ook al zon massa productie! Ik heb in 5min 80cc ik kolf niet langer dan 7 min anders heb ik zoveel en ben ik bang dat me klieren een massa productie maken!
    Ik heb nu een elektrische medela kolf die net een grasmaaier lijkt!

Deel Deze Pagina