April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Wencke snap je wel hoor. Meestal heb ik het ook te druk om te reageren. En over dat niet reageren op jou of andere daar maak ik me ook schuldig aan. Vaak wil ik wel reageren maar komt er net weer iets tussendoor waardoor ik het vergeet.
    Het is geen desinteresse.
    Want ik lees heel graag andermans verhalen en dagelijkse dingen.
    Fijne vakantie nog.

Roos mooie en lieve foto's. Kay doet het super!!

Dink naar dat de reflux weer terug is en helemaal vervelend dat je huisarts niet geloofd in verborgen reflux. Hoop fat je snel terecht kan bij de huilpoli

Chantal haha je draagdoekenverslaving blijft groeien dus. Vervelend dat Sofie niet in haar eigen bedje overdag wilt slapen. Hoop dat het beter gaat

Eef heerlijk toch zo'n burgerlijke zondagse wandeling. Fijn dat jullie meisje het zo goed doet. Heerlijk die babbeltjes

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wencke, ik sluit mij helemaal bij jou aan. Ik herken het gevoel. Het ligt vooral ook bij mijzelf, want ik voel mij verplicht om ook op iedereen te reageren. Ook hoer heb ik vaak geen tijd en energie voor. Zo'n kleine vraagt veel van je. Wencke, heel veel plezier nog in Frankrijk!

@anderen, probeer eerdaags nog even uitgebreid op iedereen te reageren.

@ego, het is en blijft hier helaas wat onrustig. Het lijkt wel dat sinds ik weer met Alexander in het ziekenhuis ben geweest de klachten verergeren. Al moet ik niet vergeten dat er een hele hoop goede en mooie momenten tussenzitten. A.s. Maandag vertrek ik voor een midweekje belgie. Voor die tijd wil ik hier nog een hoop doen. Beetje teveel, aangezien de gebroken nachten terug zijn en ik vrijdag een dagje moet werken.

3. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hellooowww!

Roos, wat super doet Kay het zeg, hartstikke mooi! Hoeveel uur ga je werken en hoe verdeel je die uren? En de opvang?

Wencke, zwaai!

Maartje, wat balen dat het nog zo onrustig is bij jullie. Wel fijn dat je ook de goede momenten koestert, blijven doen hoor!
    Lekker dat je een midweek naar België gaat, even ertussenuit!

Manlief moet nog 2 dagen werken en dan zijn we lekker 2 weken vrij, kijk er zo naar uit! Doordat Daan in het zh lag de eerste 19 dagen hebben we helemaal geen kraamtijd gehad om samen te kunnen genieten van Daan. We gaan de schade nu dus flink inhalen, te beginnen in Groenlo!
    We zitten in een bungalow met sauna, jacuzzi en sunshower, Moon gaat kamperen...:D

29 juli ga ik weer werken, krijg een min of meer vast rooster, in de zorg is dat best moeilijk te krijgen dus ik ben hartstikke blij!
    Ik ga maandag van 7.00 - 15.30 werken, dan woensdag of donderdag van 14.30 - 23.00 en de even weekenden overdag.
    Ik zie er echt naar uit om weer aan de slag te gaan, lekker onder de mensen en even wat anders...

Daan is de laatste dagen wat onrustig helaas, denk dat hij met zijn 8/9 weken sprong bezig is, hij is vandaag gecorrigeerd 9 weken. Gelukkig slaapt hij in de nacht wel goed, zo'n 6 uur. Meestal slaapt hij op zijn buik, dat gaat het beste.

4. rsky

rsky Niet meer actief

he moon, ik ga 28 uur werken... dat werkte ik voor me zwangerschap ook al, en denk dat ik dat prima kan redden... Ik werk net als jou in de zorg en vast rooster is eigenlijk onmogelijk, maar we zijn begonnen met zelfsturende teams, net toen ik met verlof ging dus we proberen nu vaste roosters... Dus heb me vaste dagen.. Qua opvang heb ik me lieve moedertje ;)

5. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ Moon Wat fijn dat Daan zich voorbeeldig gedroeg op het personeelsfeest. 2 weken ertussenuit met het gezinnetje, heerlijk. Fijn dat je dan even het genieten kunt inhalen wat je in de kraamtijd gemist hebt. Wij moeten helaas nog even wachten. Ik vind jouw mannier van kamperen wel erg aantrekkelijk hoor. Kom ik met mijn caravannetje :D . Fijn dat Daan s nachts zo goed slaapt ook als hij overdags wat onrustig is.

@Roos, wat een ontzettend mooi mannetje is Kay. Wat een heerlijke nachten maakt hij en wat een grote beer wordt het. Lief die foto dat hij zit te duimen. Echt super schattig.

@ Suzanne Wat jammer dat je het zo ervaren hebt. Ik hoop dat je het weer leuk gaat vinden om er wat tijd die je over hebt in te stoppen ( tijd die je over hebt met een baby...jaja :p ) . Ik moet zeggen dat ik soms ook laat reageer maar wel ieder nieuw verhaal gelijk lees. Ik vind het heerlijk al die trotse verhalen te lezen. Hebben jullie een beetje genoten in Frankrijk? Zo te lezen wel. Wat leuk dat Hessel iedereen voor zijn karretje spant, een echte charmeur dus al.

@ Fem, gelukkig konden we inderdaad snel terecht.

@ Schmidt, wat naar dat het zo onrustig en dat het minder gaat met Alexander. Ik hoop dat je in België lekker samen eventjes kunt bijkomen. En wat betreft wat je allemaal nog wilt/ moet doen. Wat geen haast heeft kan toch ook als je terug komt. Dan staat je huis er ook nog hoor ;)

@ Ego, maandag ziekenhuis gebeld en konden dinsdag bij de ka terecht. Hier bleek reflux niet het onderliggende probleem te zijn. Meneer wil teveel met zijn hoofd maar kan nog niets met zijn lichaam en wordt daardoor boos, overprikkeld, kan zichzelf niet ontspannen. Hierdoor komt het eten terug gelopen. Kan ik me goed in vinden. Via de Fysio moeten wij leren om hem te leren zichzelf te ontspannen ( volg je het nog ;) ). Woensdagochtend kwam de fysio en ik de hele dag de geleerde houdingen gedaan en ik had een heerlijk kind. Zo zalig. Gisteren viel hij helaas weer wat terug omdat we op visite waren geweest en we waren in 2 winkels geweest waar hij voor het eerst kwam. Maar zelfs deze terugval was veel minder dan eerst en hij heeft alsnog bijna niet gespuugd. Wij genieten weer volop. Helaas heeft hij door de stress flinke eczeem gekweekt wat weer jeukt en waardoor hij weer niet kan ontspannen :p .

De nachten gaan echt geweldig het is `s nachts een echte slaapkop. Hij slaapt gemiddeld 9 tot 10 uur op een nacht wil dan een voeding en gelijk weer 3 uur slapen :) .

We kijken erg uit naar onze vakantie. Ik nu extra omdat ik ervoor een maand fulltime aan de bak ga dus in de vakantie laat ik Sem niet los 2 weken lang ;) . Mijn ouders hebben voor een week de plek naast ons op de camping geboekt dus kunnen we ook eventueel even met z`n 2tjes uiteten ofzo.

Het zwemmen vond Sem trouwens heerlijk. Hij heeft erna zo goed geslapen die middag hij was helemaal afgepijgerd van 30 minuten zwemmen.

Zo nu heb ik jullie wel weer genoeg verveeld :p Tot snel

6. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hoi lieverds

Maartje hoe gaat het nu met alex? is het al wat rustiger?

Mo klinkt allemaal heerlijk wat jullie gaan doen! Heerlijk genieten dus! Fijn da je een vast rooster heb! Hoest met Daan nu? Nog last van een sprongetje?

Roos jij ook al een vast rooster! Bij ons op de afdeling doen ze daar zo moeilijk over. Zie onderstaand bericht van me.

Dinky wat goed dat het helpt met de fysio! Zo word het denk ik elke keer een stukje minder!
    Geniet lekker van jullie vakantie straks!
    Leuk dat je al gezwommen hebt met hem!
    Wij gaan dat ook in de vakantie doen.

Ego, hier gaat alles verder super. naomi slaapt van 2130 tot 0830! soms nog wel langer.
    ze groeit als kool. veel dingen van 62past ze nu al!

Was trouwens vd week langs geweest op me om me rooster enz op te halen. Voor ik met verlof ging had ik in overleg met me leiding gevende een rooster gemaakt ik dacht dat dus vandaag terug te zien op het rooster..... Helaas zei me leidingevende alle afspraken zijn terug gedraait! Wat nu in houd dat ik elke week weer andere dagen werk avond dag diensten moet doen en heel fijn ook 3 nachten achter elkaar!!! Volgens Arbo cao mag dit de eerste 6 maanden na je bevalling niet en helemaal niet als je bv geeft! Volgens me lg mag het wel omdat ze een "goede" reden heeft dat het vakantie Tijd is en het rooster opgevuld moet worden.... En heel fijn ml had papadag met moeite kunnen regelen en wat denk je ik ben elke papadag ook vrij! Ik was en ben nog steeds laaiend! En dan heeft me konijn vanavond ook nog fijn me dr Brown flesspeen op zitten vreten moet niet gekker worden!

Foto van begin tot 2 weken geleden van Naomi
    http://i.imgur.com/9AYZfD6.jpg

Manlief heeft vanaf morgen 4 weken vakantie! Misschien gaan we weg maar we zitten best onhandig vol gepland. 50jr huwelijks feest van me om en tante schoonouders heel vee jaar getrouwd . Maar blijf liever thuis met dit klote weer. Volgend jaar halen we zowiezo de schade in door lekker naar de zon te vliegen.

Fijn weekend lieverds

7. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Dink87, De spruw is helaas nog niet over, ga zo even bellen met de huisarts. Ze drinkt ook heel slecht en huilt nog steeds heel veel. Hopelijk wordt het beter als de spruw helemaal weg is. Ik heb de gordijnen wel dicht, maar het is niet pikkedonker.

Haha jaaaa ik ben zo blij met mn draagdoeken! Ik zweer er ook bij! Heb er ondertussen 8 en een ringsling. Na de vakantie gaan er wel weer een paar op draagdoekenmarkt om te verkopen, want 8 is wel beetje veel :p Het is echt heel verslavend, ik zit ook op verschillende draagdoek facebookgroepen om erover te kletsen en dus de draagdoekenmarkt op fb.

Hoe wist jij eigenlijk dat je kindje reflux had? Het is voor ons ook al geopperd, maar ik heb dan toch het idee dat ze ook ’s nachts slecht zou moeten slapen. Maar ze slaapt ’s nachts nog steeds prima. Vannacht was het wat minder, van 23.30 tot 6.30, maar normaal slaapt ze echt van 20.30 tot een uur of 8. Bijna 12uur dus.

@Vakantie, Wij gaan over een 1,5 week op vakantie naar de veluwe, naar een landal park! :D

@Werk, Ondertussen vier sollicitaties en al voor drie teruggebeld. Dinsdag eerste gesprek al. Vind het wel weer erg spannend! Maar heb het ook echt hard nodig. Sofie is overdag echt niet te harden. Huilen huilen huilen… ze doet niks anders dan huilen en is eigenlijk nooit tevreden. Heel zwaar vind ik het. We hebben bijna alles al wel geprobeerd. Nu proberen we rust en regelmaat, maar met steeds afspraken en dinsdag dus voor het eerst naar de opvang alweer, gaat dat ook nog niet echt. Al doe ik wel altijd hetzelfde ritueel voordat ze gaat slapen, maar het lijkt nog niks uit te maken…

@Prikjes. Het klinkt heel hard, maar ik was er blij mee. Tenminste even 1 dag dat ze wel gewoon goed sliep en niet de hele tijd huilde. Verder deed ze het prima, ze heeft maar eventjes gehuild. Ze was niet zoveel gegroeid, maar 500gr in 4 weken. Maar ze drinkt ook niet goed, ze laat heel vaak staan en komt meestal maar net aan de 600cc, meestal minder. Terwijl ze minstens 700cc zou moeten drinken om te groeien. Ze was ook maar net 2cm gegroeid in de lengte.

@Wencke, Oh wat fijn, lekker in Frankrijk!!! Heerlijk!! En ik heb wel gehoord dat Fransen echt gek zijn op kleine kinderen, maar Hessel weet daar dus goed zn voordeel mee te doen :p En champagne, wat een verwennerij! Hier is het maar triest weer en niet echt sfeertje voor champagne en baguette met kaas en worst. Het lijkt wel winter, krijg spontaan zin in stamppot boerenkool ;)

En ik snap je hoor, dat had ik ook een beetje de laatste tijd.

@Ego, Het gaat hier dus helemaal niet zo goed. Sofie doet niks anders dan de hele dag huilen overdag. Ik snap er niks van en weet niet meer wat ik moet doen. Vooral ook omdat ze ’s avonds na de laatste fles wel lekker gaat slapen en dan rustig 10/11 uur slaapt. Ze is zelfs in de draagdoek onrustig overdag. Het enige wat werkt is haar in de kinderwagen of draagdoek en wandelen. Maar ik kan niet de hele dag met haar wandelen, want ik heb ook nog een peuter rondlopen die aandacht nodig heeft. En die er ook onder begint te lijden. Ik merk gewoon dat ik geïrriteerd en gespannen begin te raken en dat soms ook op hem af reageer, of op de baby loop te schelden en dat hij me dan na gaat doen.

Niet goed dus :( Ik weet alleen echt niet meer wat ik moet doen. Vooral omdat het ’s nachts wel heel goed gaat, snap ik gewoon niet wat er aan de hand kan zijn. We zijn nu begonnen met rust en regelmaat, een bepaalde structuur en elke voeding hetzelfde ritueel. Maar dat lukt niet altijd, want moet ook naar het CB, heb andere afspraken, moet twee dagen per week mn zoontje naar de gastouder brengen. Ik ga nu elke keer met haar in de kinderwagen of draagdoek en mn peuter in de draagdoek of wandelwagen naar de gastouder, want dan slaapt ze tenminste. Al is ze meestal ook direct weer wakker en huilen zodra ik stil sta/zit.

Hopelijk wordt het snel beter, want we zijn ondertussen al twee maanden aan het klooien en er zit nog altijd geen enkele verbetering in. Nu ligt ze heel vaak overdag boven in bed uren te huilen. Niet omdat ik dat zo leuk vind, of omdat ik denk, laat haar maar liggen, maar omdat niks anders werkt. Ze huilt bij mij ook en ik krijg haar niet getroost of in slaap. Vaak valt ze uiteindelijk wel in slaap, na een aantal keer speen geven, maar vaak is ze dan ook regelmatig weer wakker. Als ik dan nog een keer speen geef, slaapt ze meestal dan wel verder, maar ik loop dus de hele dag heen en weer. En ik huil regelmatig een potje met haar mee, uit pure frustratie en onmacht.

Heel erg, maar stiekem ben ik blij dat ik misschien binnen nu en een week of 2/3 weer aan het werk kan. Dan ben ik er in elk geval een paar dagen per week vanaf en hoef ik er even niet mee te worstelen. Het is zo verschrikkelijk frustrerend….. Ik wou op dit moment dat ik de tijd een paar maanden vooruit kon spoelen, dat ze wat ouder is, wat meer kan communiceren en spelen en hopelijk minder huilt. Erg eigenlijk :(

8. rsky

rsky Niet meer actief

@flientje, wow wat een lekker grietje! die foto met die roze muts is geweldig! mooi meissie hoor! en wat een lekkere nachten! beter als kay! ;)
    Wat betreft je rooster, oooh men,, wat irritant zeg van je leidinggevende... Kan je de papa dagen niet ruilen met een collega? zodat je toch werkt op die dag? of aangeven bij je lg dat die dag je wil werken? Snap je frustratie hoor! en stout konijn!

@dink.. Dankje wel! je snapt natuurlijk dat ik tot over me oren verliefd ben.. Af en toe word ik gek van mezelf, dan loop ik bijna huppelend door het huis van de vlinders in me buik.. haha (ben ene typische cliché moeder..) en wat fijn dat de oefeningen zo goed helpen al... heerlijk moet dat zijn om je kind zo ten goede te zien veranderen van (waarschijnlijk simpele) methodes... ;) blij voor je!

@mvdave... Ik kan me er iets bij voorstellen dat het vervelend is als je een ontroostbaar kind heb, wat de hele dag huilt, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je op een babytje van 2 maanden loopt te schelden, in t bijzijn van je zoontje.. Of haar de hele (mid)dag laten huilen boven in bed... Zit er niet iets anders achter? miss is ze niet lekker, of heeft ze iets onder de leden? misschien gewoon een huilbaby? Nogmaals, snap dat het vervelend is hoor, maar zo denk ik erover..

Hier is kay een beetje van de leg.. zeker na de prikjes is t slaap patroon anders.. wel weer redelijk doorslapen maar ook paar nachten vroeg gekomen... Verder heeft die denk ik last van het 8/9 weken sprongetje.. (al wist ik voor dit forum niet eens dat kids sprongetjes hadden haha) ik heb even gebruik gemaakt van dokter Google.. En er kwam uit... humeurigheid.. veel huilen, weinig slapen... Nou het leek wel of er eigenlijk stond:
    Humeurigheid, veel huilen weinig slapen of terwijl : KAY
    Hihi.. Vind het ook wel weer grappig om te zien, dat die me zo lekker boos kan aankijken.. maar goed, de afgelopen 2 dagen is het veel minder.. slaapt die weer wat beter snachts en overdag.. Misschien ook omdat ik hem nu vaker boven leg om te slapen.. en hij is stukken minder humeurig.. Tijdens de eerste fles smorgens heeft die het te druk met naar me lachen met als resultaat dat alle mel langs zijn kin naar beneden loopt.. hihi Draakje!

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zoals jullie weten lees ik mee. Dit weekend komt er echt een uitgebreide reactie. Ik beloof het.

@chantal, toch kan het reflux zijn. Alexander wordt in de nacht alleen wakker om te drinken en dan kan ik hem gewoon weer wegleggen. Dit kon ook al voordat hij medicatie kreeg. En ga naar de ha en geef aan wat het probleem is, en dat het zo echt niet langer kan. Ik heb zo (luxe van in de buurt van Veldhoven wonen) die opname aangeboden gekregen, zodat er gekeken kan worden naar wat de reden is, want zoveel huilen is niet normaal. Ik snap dat je haar met pijn in je hart soms laat huilen. Helaas weet ik uit ervaring dat dit helaas soms moet, alleen al om jezelf te sparen, want je gaat eraan onderdoor. Sterkte.

10. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Misschien moet ik me even anders uitdrukken, zag dat ik me niet zo handig had uitgedrukt en je me niet helemaal goed hebt begrepen roos.

Ten eerste, het is niet zo dat dit probleem iets is van de laatste dagen ofzo. Dit is al vanaf ongeveer 2 weken na de bevalling. Dus al 7 weken. Je kunt je niet voorstellen hoe het is als je kind al 7 weken lang niks anders doet overdag dan huilen en krijsen. Dat is meer dan gewoon vervelend, dat maakt je helemaal gek.

Daarnaast heb ik me niet helemaal goed uitgedrukt. Met schelden bedoelde ik dat ik vaak door huis loop onder het uitroepen van; schatje waarom ga je nou niet slapen, wat is er nou, waarom wil je niet slapen, toe nou, ga nou gewoon slapen want je bent zo moe. En eigenlijk nooit als ik haar bij me heb, al komt dat ook wel voor. En dat neemt mn zoontje dus over, die loopt nu steeds door huis Toe nou te roepen. Het is meer frustratie wat ik moet uiten, dan dat ik op haar scheld. Ik scheld haar natuurlijk niet uit ofzo.

Over haar laten huilen in bed, het is niet zo dat ik haar boven leg en dat ze drie uur lang alleen ligt te huilen ofzo. Ik loop constant heen en weer om haar te troosten/speen te geven enzovoorts. En ja, het komt ook wel eens voor dat ze wel een uur alleen ligt te huilen boven. Maar als ik haar zo nu en dan niet wegleg en even tijd voor mezelf neem, draai ik door en bij mij huilt ze toch ook.

Je kunt je echt niet voorstellen hoe het is als je geen huilbaby hebt/hebt gehad. Ze huilt urenlang en is met niks stil te krijgen, we hebben al zoveel geprobeerd. Ze huilt rustig van voeding tot voeding zonder te stoppen en is alleen stil als we met de wagen lopen of ik met haar in de draagdoek een stuk loop. Maar ik heb nog een peuter van 2 rondlopen die mij wel eens nodig heeft, want die kan niet alles zelf, en aandacht wil. Dus ik kan niet de hele dag rondjes door Bolsward lopen. Soms lukt het wel om haar na een 45-90min in slaap te krijgen voor een uurtje of twee. Maar de rest van de tijd, behalve 's nachts, huilt ze.

Vandaag de dokter gebeld, ze was al geen goede drinker, maar komt de laatste tijd nauwelijks boven de 500cc uit en zit sowieso fors beneden dat wat ze moet hebben om te groeien. Ze heeft maar een stuk of 5 luiers per dag en die zijn verre van kletsnat. Er is dus echt iets, maar wat, dat is dus nog even de vraag... Ze heeft nu weer spruw medicijnen, want dat was nog niet over na de kuur van afgelopen week. En als het dan dit weekend niet beter wordt, moet ze naar de kinderarts en misschien opgenomen worden in het ziekenhuis.

11. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Hey meiden,

Na een hele tijd afwezigheid even een berichtje van mij.
    Heb de afgelopen tijd sporadisch mee gelezen en gelukkig gaat het met de meeste van jullie erg goed!

Dinky, nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Sem, heerlijk dat je zo van hem kunt genieten!

Fem, hoe gaan de sollicitaties?

Maartje, ik hoop dat het weer beter gaat met Alexander. Wat heerlijk naar België, veel plezier!

Roos, lastig hè die sprongetjes? Hopelijk is Kay gauw weer de oude!

Chantal, wat vervelend zeg. Ferron kon eerst ook alleen maar huilen en niet slapen overdag. Sinds we weten dat het reflux is hebben we een heel ander kind! Goed dat je naar de dokter gaat. Succes!

Monica, wat fijn om lekker samen vakantie te hebben. Inderdaad kun je dan volledig genieten! Veel plezier!

Eef, wat heerlijk 4 weken!! Super leuk die fotootjes, wat gaat het hard hè?

Hier gaat alles goed! We zijn net terug van 2 weken Zuid Frankrijk. We hebben heerlijk genoten met en van ons mannetje. Nu pas kwam de afgelopen tijd eruit en kijken we nu alleen nog maar vooruit. Hier ook een echte charmeur in Frankrijk,hadden Hessel en Ferron vast afgesproken Wencke ;)
    De reflux is nog steeds aanwezig maar goed in de hand te houden met de verdikte voeding. We zijn nog steeds druk met omrollen en druk doen hihi! Zon blij ventje!
    Meiden als ik tijd heb zal ik proberen te reageren maar nu gaat mijn tijd voornamelijk op aan genieten van mijn lieverds!

Fijne zondag!

12. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Roos, fijn dat je ook vaste dagen hebt, werk je ook avonden en om het weekend? Nachtdiensten hoef ik gelukkig niet te draaien.

Dink, lekker dat Sem zo goed slaapt! Hopen dat de houdingsadviezen hun vruchten af blijven werpen, moet je hem dan 'rond' dragen ofzo?
    Waar ga je naar de camping? En leuk dat je ouders ook een weekje komen.

Eef, ook al zo'n slaapkop, heerlijk hoor!
    Wat ontzettend naar zeg dat je lg alle afspraken heeft teruggedraaid! Wat die nachten betreft zou ik wel actie ondernemen, want volgen mij mag dat gewoon echt niet!
    Lekker dat manlief nu 4 weken vrij is, je kan ook lekker dagjes uit plannen!?

Chantal, wat vreselijk dat Sofie zoveel huilt, kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit! Denk ook aan jezelf en vraag op tijd hulp als je het niet meer ziet zitten.

Rianne, super dat jullie vakantie zo fijn was! En lekker blijven genieten van je gezinnetje, dat heeft uiteraard prioriteit!

Ego, vannacht heeft Daan bij oma en opa gelogeerd, hij sliep van 23.45 - 05.30 en daarna nog van 06.00 - 09.15, dus prima! Was er van tevoren wel een beetje bang voor, maar gelukkig is het hartstikke goed gegaan!
    Morgen gaan we een midweek naar Groenlo, wat een hoop spullen staan er klaar om mee te nemen zeg, haha! Hele volksverhuizing!

Oh ja, Daan heeft 's avonds de laatste dagen echt een huiluurtje, niks is dan goed en hij loopt helemaal paars aan. Het begint ineens en houdt ook vrij plotseling weer op. Herkenbaar?

13. rsky

rsky Niet meer actief

@moon, hier geen nachtdiensten ook.. Werk in de thuiszorg en de nachtdiensten worden overgenomen door een zorginstelling buiten wassenaar! avonden en om t weekend wel.. maar dat weet je in de zorg... Heb hiervoor 5 jaar horeca gedaan dus ben het gewend ;)

kay geen huiluurtjes.. maar het kan best toch... je hoort het wel vaker..

Rianne, welcome back ;)

14. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Dames,

Terug van weggeweest uit het heerlijke Frankrijk! Na 2 weken genieten, gisteravond nog een birthdayparty die wat uitliep (4uur/half5 lagen we er pas in ;), Hessel lag overigens al vanaf 10uur in zijn slaapwiegje te tukken) en vanmiddag Parkpop, ben ik helemaal op.
    Ik was zo gek om nog even het forum te openen, maar ik merk dat het er niet meer in zit om bij te lezen. Morgen staat alleen de scan van Hessel zijn heupjes gepland (standaardprocedure bij stuitkindjes) dus daarna hoop ik er eventjes tijd voor te kunnen maken.

Ik wens jullie allemaal bergen nachtrust toe en ik sneak er nog even twee pics tussendoor van mijn ukje <3.

X

P.S. Rianne, die twee boefjes van ons kunnen dadelijk nog franse charmeurlesjes gaan geven :D

15. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Monica, wat fijn dat Daan het zo goed deed bij opa en oma. Was vast spannend denk ik. Ferron gaat over twee weken 2 nachtjes bij oma logeren pff!! Lastig zon huiluurtje, maar je hoort het inderdaad vaker. Op de camping hoorde we rond etenstijd veel kindjes instorten.
    Heerlijk zon midweek, haha ja het is net een volksverhuizing.
    Geniet lekker met je mannen in Groenlo! Veel plezier.

Wauw Wencke!!! Wat een super mooie foto van Hessel, ben nog verliefder op hem geworden, wat een kanjer! Haha kunnen de mannen mooi een zakcentje verdienen in Frankrijk ;). Al heeft er hier eentje door hoe je vooral niet naar de camera moet lachen, is hij enorm aan het lachen pak je de camera of telefoon gaat ie arrogant kijken whaha! Hoe was Parkpop? Het zag er erg leuk uit! Prachtig weer ook!

@ego, hier een mannetje die druk zijn stem aan het ontdekken is, zo graag. Je ziet hem nadenken als er geluidjes komen, heel aandoenlijk.
    Vl is helaas weer aan het werk :(

16. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ Flientje, Wat raar dat je leidinggevende dat zo maar doet. Maar mag dat wel want als sommige dingen gewoon wettelijk geregeld zijn is de vakantieperiode daar toch geen uitzondering op? Dan zou je altijd maar gewoon minstens 6 maanden voor de vakantieperiode moeten bevallen :eek: . Stout konijn, Foei. Wat een heerlijk mooi prinsesje is Naomi. Daar kun je trots op zijn ;)

@ Mvdave, succes op het sollicitatiegesprek. Wat naar dat het niet zo lekker loopt met Sofie. Ik snap je frustratie en de pijn in je mamahart. Ik huil ook regelmatig een potje mee met Sem. Ben je al bij de Kinderarts geweest? Of ging het van het weekend beter? Er moet toch iets zijn wat niet helemaal klopt als ze zoveel huilt, of is het gewoon de spruw? Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor de kleine meid zodat je weer volop van je kindjes kunt genieten. Opname lijkt me echt super naar :( . Stelden ze ons ook voor maar wij vonden dat geen goed idee zolang het niet hoog nodig is. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan de liefde, aandacht en troost krijgen die nodig is. Kun je der niet een avondje naar de oppas brengen om even bij te kunnen komen?

@ Roos ja ik snap helemaal dat je verliefd bent op zo`n mannetje. Ik hoop dat hij snel weer de oude is. 8/9 weken sprongetje nog nooit van gehoord, hebben wij door de commotie gemist denk ik :p. Lachen achter de fles.... ohw dat is zo lief en dan vergeten te drinken en te slikken. Komt me bekend voor.

@ Kipje, Fijn dat je genoten hebt in Frankrijk. Wat fijn dat de reflux zo goed in de hand te houden is. En wat goed dat Ferron al omrolt. Zover is Sem nog lang niet, maar dat komt vanzelf wel :) . Zijn stem heeft hij al wel ontdekt. Leuk is dat hè die gezichtjes die ze dan trekken.

@ Moon, We moeten hem inderdaad "rond" dragen. Voor de eerste keer uit logeren, wat goed dat Daan zo goed geslapen heeft. Dat huiluurtje heeft Sem al vanaf het begin. Zo rond etenstijd eventjes. Hahah zo`n vakantie is inderdaad altijd een hele volksverhuizing. geniet ervan.

@ Suzanne, Hessel is ook al zo`n heerlijk mannetje om te zien. Wat een super mooie lach. Heerlijk dat je naar feestjes kunt en Hessel dan gewoon gaat slapen.

@ Ego, het gaat hier echt met flinke golfbeweging. Maar het krijsen is wel helemaal weg. Soms moeten we hem de hele dag bezig houden anders wordt hij alsnog boos. Spugen is er nog wel bij maar hij lijkt het nu allemaal beter aan te kunnen. We hebben wel een paar dagen met een grumpy baby gezeten maar een paar goede knuffels van papa en mama lijken hem er inmiddels weer bovenop te helpen. Sem lacht inmiddels weer aardig wat af en "kletst" weer voluit. Hij kan zo heerlijk vol overtuiging een heel verhaal brabbelen en dan smelten papa en mama helemaal weg :) .

Ik zal er ook even een plaatje tussendoor gooien.

Bijgevoegde bestanden:

17. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hoi meiden,

Vandaag op het ziekenhuisbezoek na dus een rustdagje en tijd om even bij te lezen. Het is echt een stuk stiller tegenwoordig, dus die 10 pagina's zal vast wel te doen zijn :). Ik zal niet op alles reageren, daar vast niet alles meer relevant is ;).

Chanti, wow meid! Wat is Skye toch een heerlijk meid! <3

Fem, gefeliciteerd met je nieuwe functie bij het pretechobureau, superleuk!! Je snapt dat je flink wat verzoekjes vanuit zp zal krijgen als we straks allemaal opnieuw zwanger zijn ;). Heel goed trouwens dat je bent geswitcht van KDV, dat kan echt niet!
    Ontzettend irritant trouwens van je buren. Bizar dat zij uiteindelijk de reden moeten zijn dat je gaat verhuizen. Nu maar hopen dat ze zich gedragen als er kijkers komen. Pfff, dan besef ik me maar weer hoe fijn onze buren zijn en wij hebben ze aan alle kanten zitten.

Ann, vandaag weer aan het werk gegaan of reken ik verkeerd? Hoe bevalt het meis?

Monica, mooie buggy die Chicco Liteway. Laat je ons tegen die tijd weten hoe hij bevalt?
    Hoe gaat het verder met de fysio van Daan?
    En vandaag zijn jullie heerlijk middels een grote volksverhuizing naar Groenlo <3, lekker hoor meissie! Het is je van harte gegund (al wil ik stiekem ook wel weer, hihihi). Heeeeel veel plezier!

Eef, alweer ongesteld! Dat is inderdaad snel met de borstvoeding :). Hier nog niets en ik hoop dat voorlopig zou te houden. Deze week krijg ik mijn spiraaltje, jippie! Bij veel vrouwen blijft hij dan weg, dus ik hoop dat ik me ook bij die groep mag voegen (ongi is bij mij veel misselijkheid en soms zelfs overgeven :().
    En wat is Naomi toch een schoonheid! Heel leuk ook zo'n overzicht :).

Chantal, fijn dat je weer een spiraaltje hebt, altijd handig! Wat leuk dat jullie bijna op vakantie gaan. Heerlijk om er even helemaal uit te zijn :), echt even quality time je gezin.
    Wat naar om te horen dat Sofie zoveel huilt, dat lijkt me echt heel erg moeilijk. Hessel huilt ontzettend weinig, maar als hij het op een brullen zet vind ik het al lastig.. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het moet zijn als hij continu zou huilen. Sterkte er mee.
    Succes trouwens voor morgen met je gesprek.

Duo, hoe gaat het met het gezonder leven? Ben je daar nog mee bezig? Daar waar ik in eerste instantie onder mijn startgewicht zat ben ik nu aan het aankomen :(:(. Ik zou met gemak Mount Everest kunnen verorberen en dan nog een McFlurry nemen als toetje... Voor de vakantie was ik alweer beter gaan opletten, maar in Frankrijk leek dat weer als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen. Vandaag maar weer braaf gezonde tussendoortjes gepakt en wegblijven van alle ongezonde dingen...
    Eventueel elkaar stimuleren?

Dink, nogmaals gefeliciteerd met jullie kleintje Sem. Een vroeg aprilkindje, leuk hoor :). Hier ook een eerste kleintje genaamd Hessel. Het is een heerlijke vent met prachtige blauw ogen en rode haartjes <3. Hij lag in stuit dus er stond een geplande keizersnede voor 2 april, maar meneer besloot op 28 maart al uit zichzelf dat hij het zat was. Daarmee is hij op mama's verjaardag geboren en hebben we voortaan dubbel feest die dag ;).
    Wat heerlijk dat je een vakantie hebt om naar uit te kijken, dat is het voordeel aan wat later gaan. Iedereen is dan al geweest, maar jij hebt nog iets om naar uit te kijken :).
    Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag, zijn jullie al lang getrouwd? En sushi, mjam!
    Hoe gaat het met de oefeningetjes voor Sem zodat hij kan ontspannen? En wat slaapt hij heerlijk lang, fijn hoor!
    Wat voor werk ga je doen de komende maand?
    En wat een plaatje is Sem! Echt leuke pics! En dat plaatje onder in het midden, zo kan Hessel ook echt kijken <3!

Maartje, ook jij bent vandaag vertrokken voor een heerlijke midweekje weg. Lekker genieten lieve meis!
    Hier zal Hessel per 1 september naar het KDV gaan voor drie dagen in de week (ma, di en wo). Zolang ik studeer blijft dat zo en zal manlief 5 dagen blijven werken. Daarna wil ik zo'n 3 a 4 dagen gaan werken en zal manlief ook een papadag nemen. Volgens mij kijkt hij er nu al uit :).
    Hoe is het gesprek gegaan bij het KDV?

Roos, o my, wat zouden we zonder google moeten?? Wel echt prachtig hoe die mannetjes soms kunnen kijken he :D. Hessel heeft er volgens mij vandaag ook een handje van. Hij wilde net echt niet slapen, trapt alle dekens van zich af en kijkt triomfantelijk als ik hem dan weer opnieuw kom instoppen, waarna hij zijn grootst mogelijke grijns laat zien en daarmee mama voor zich wint (sucker dat ik ben).
    Hoe gaat het vandaag met die heerlijke knapperd?

Rianne, zakcentje, ben jij gek, onze grootste inkomstenbron joh ;) (lukt de boefjes vast). Mogen ze een mooi weekendje weg in een of ander spa oord voor ons bekostigen, waarbij de papa's op de ukjes passen en de mama's verwend worden (al zal ik hem dan alleen maar ontzettend missen vrees ik :D).

Hier gaat het dus erg goed. Hessel slaapt alweer enige tijd de nachten door, maar niet zo lang als sommige slaapkopjes hier ;). We zitten nu op zo'n 8 a 8,5uur en daarna nog een slaapje van 3 a 3,5uur. Wij zijn er erg tevreden mee :).
    Verder blijft hij een uiterst tevreden baby, zijn de refluxklachten sterk verminderd (jippie) en groeit hij bijzonder hard (zeg maar een dikzakje <3, love die babyspekjes). Uk krijgt nog steeds volledig de borst en deze of volgende week start ik met het opbouwen van een melkvoorraad in de vriezer zodat ik de 6 maanden vol kan maken.

Uk zijn heupjes zijn gelukkig helemaal goed, dus geen gek broekje voor meneer :).

Hopelijk hebben jullie ook genoten van het fantastische weer vandaag!

Kus

18. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden

Suzanne wat goed van jou dat je daar aan denkt zeg dat heb je idd goed vandaag moest ik werken vanmorgen Jaylinn na kdv gebracht ging heel goed ze zeiden daar dat ze een makkelijk kindje was, heb toch ff een traan gelaten onderweg na mijn werk pff na goed 9 maand thuis te hebben gelopen in 1 keer weer aan het werk pff maar op het werk ging alles prima het was net of ik nooit weg ben geweest tijd ging mooi snel. Ik las dat de heupjes goed worden top dat is fijn te horen sorry andere meiden dat ik niet regeer op jullie berichten lees elke dag ff jullie berichten heb er ook grote bewondering voor hoe jullie op elkaar reageren maar mijn geheugen laat me echt in de steek dus dan mag ik wel eerst alles op papier zetten dus ik zal af en toe iets posten maar dan alleen over Jaylinn als jullie dat niet erg vinden gaat hier verder heel goed heb haar nu overdag in der bed en s`nachts op een zij lig kussen i.v.m haar voorkeurshouding het word niet erger maar goed is het ook nog niet maar heeft tijd nodig. ik ga nu heerlijk genieten van mij drie dagen vrij en dan mag ik vrijdag van half 9 tot 8 s`avond werken pff lange dag maar goed heb geen andere keus.
    slaap lekker allemaal

Bijgevoegde bestanden:

19. rsky

rsky Niet meer actief

wat een rust hier dames! little update, hier gaat alles goed! :) bij jullie ook?

Bijgevoegde bestanden:

20. mamavandave

mamavandave Fanatiek lid

25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Even een heel kort berichtje. Wij gaan morgen op vakantie, een weekje bungalowpark op de veluwe, dus ben druk bezig.

Hier gaat het iets beter. Ze huilt minder, nu we erachter zijn dat ze wat langer wakker moet zijn tussen de flessen. Helaas gaat het drinken nog steeds niet altijd goed, gister weer nauwelijks 500cc. Helaas gaat het ook nog niet helemaal van een leien dakje en zijn we wel nog regelmatig aan het dubben met een huilende baby, maar het gaat dus wel iets beter. Ze heeft wel erg last van de warmte en slaapt dan bijna constant.

Op de een of andere manier kwamen de meldingen dat er hier nieuwe berichten waren ineens in mn ongewenste mail, dus ik heb heel wat bij te lezen, maar heb vandaag dus echt geen tijd. Als ik er op vakantie aan toe kom antwoord ik even op jullie en anders over een week!

Oh ja, gesprek ging goed, na de vakantie hebben we weer contact en heeft ze zo'n beetje gegarandeerd dat ik bij 1 van de gemeentes aan de slag kan die zij in haar portefeuille heeft.

Fijne dagen met dat mooie weer meiden!

Deel Deze Pagina