April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @monica, ik leg Alexander ook alleen met luier in zijn slaapzak en heb het raam een beetje open. En de lucht kan maar door een kleine kiertje onder het rolgordijn door.

@rianne, poeh, maandag alweer werken (zinlijke echt natuurlijk, want we zijn allemaal al erg lang thuis). Het lijkt mij zo moeilijk om aan het werk te moeten en de kleine dus af te moeten staan. Jammer dat Vl. Net dit weekend dienst heeft. Veel plezier morgen met relaxen en met de bbq! Alexander slaapt wanneer ik ga gewoon bij mij in het tentje. Waaslrschijnlijk in zijn kinderwagenbak op het luchtbed. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik ga.ml ziet Alexander al veel te weinig :(. Ennum het huis is weer schoon.

@ego, het huis is schoon en Alexander is van de wap, en mee ben ik onzeker. Hij heeft op zulke vreemde tijden gedronken en tijdens het drinken zelfs liggen krijsen. De eerste helft van de dag verliep voortreffelijk. Helaas is dit in de middag omgeslagen. We hebben net gewandeld en net voor we thuis kwamen is hij in slaap gevallen. Ik hoop stiekem dat hij tot 23.00u slaapt. Dan heeft hij niks Leerdam anders gedronken.

@drinken/bv/nachten, ik geef Alleen maar bv. Bv uit de fles weigert hij momenteel. We gaan weer een poging doen tot hem te trainen. Het vervelende is dat ik kolf om een voorraad voor over 4 wkn. op te bouwen, maar moet ook trainen. Ben bang dat ik straks vaker op een dag na het drinken moet proberen te kolven. Omdat hij dus de fles weigert kan ik hem ook niet verdikken. Sowieso wil ik over 2 wkn eerst in overleg met het cb. En ik weet dat hij kan doorslapen, maar hindoes dit lang niet altijd. Ik weet ook dat sommige kinderen er soms lang over doen om door te slapen, maar hier zit ik niet op te wachten.

Fijne avond allemaal!

2. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Nou meiden, het lijkt erop dat Hessel echt een sprong gemaakt heeft. Het ziet er naar uit dat zijn eerste tandje doorkomt, maar het zit op de plek van een hoektand. Witte bobbel en hij is al dagen bellen aan het blazen, alles op aan het eten en hij was dus erg jengelig. Voelde al een paar daagjes wat zitten, maar nu was het echt duidelijk.
    Ik heb even op google gekeken en het kan blijkbaar wel dat de hoektanden eerst komen. Volgende week maar eens informeren bij het CB.

Hessel heeft ook hapjes wortel gehad vanmiddag :D. In overleg met het CB mag ik hem vaste voeding geven, zolang het maar niet ter vervanging komt van de borstvoeding. Maar voor erbij om te wennen aan de smaak mocht ik gewoon experimenteren. Dus heb worteltjes gekookt, gepureerd en toen kon hij gaan smullen.
    Hij vond het reuze interessant, maar moest wel erg wennen aan de substantie. Echt zo'n mooie gezichtjes die hij trok, maar zijn mondje ging wel steeds weer enthousiast open :D.

Duo, heb je vriendlief nog uit zijn bed laten komen? Mag je best doen hoor, hij is ook papa!

Roos, whoehoe voor pyamadagjes!

Monica, wat knap van de kleine man! Supergoed! Hoe gaat het verder met hem?

Rianne, hihi nee, ik heb braaf Hessel zijn kamer toonbaar gemaakt. En we gaan gewoon samen met onze camera's prutsen als de ukjes samen zijn :D.
    Misschien eens babyfoto's van ons en hen posten :D. Hessel lijkt soms zooo op mij, maar meestal toch echt op zijn papa.
    En mjammie, ijs! Heerlijk! Ik had ook ijscohoorntjes gehaald + chunky monkey en heb ook lekker ijs als toetje gehad :D.

Maartje, op naar wederom 7uurtjes komende nacht, misschien zelfs wel 8,5 :D. Go go Alexander, you can do it! En veel plezier morgen met z'n 3tjes!

Slaap lekker meiden!

X

3. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Maartje, oh inderdaad in de kinderwagenbak is een goeie ja :)
    Ja bah nog echt geen zin om te werken maarja zit ondertussen al op 1 dag na 5 maanden thuis hihi. Het zal toch weer eens moeten.
    Wat lastig dat Alexander niet uit een flesje wil drinken. Inderdaad zal je daar even op moeten trainen. Heb je genoeg bv om op te sparen?
    Hoe is de nacht gegaan? En had hij het gister tot 23:00 gered?
    Ennuh Alexander gaat vast straks hele nachten lang doorslapen. Bovendien doet Ferron dat ook pas nu. Net wat je zegt er zijn heel veel kindjes die er wat langer over doen om door te slapen. Het kindje van onze neef word in augustus 1 en slaapt nog steeds niet door.

Wencke, een tandje!!!! En hoektanden kunnen inderdaad als eerste komen. Bij elk kindje is het anders al zeggen ze dat vaak als eerste de ondertandjes komen maar op mijn werk is het aldoor verschillend eigenlijk hihi :) Al heeft Ferron ook al wel bobbels zitten (ook zijn hoektanden) en is ook al tijden aan het kwijlen (+ alles even proeven hihi), heb ik nog niet het idee dat ze ook al echt gaan doorkomen. Het zijn nog geen mega dikke bobbels en zijn tandvlees is ook nog niet wit. Hadden ml en jij al snel tandjes? Hier hadden vl en ik beide met 4 maanden de eerste. Eerlijk gezegd mag het van mij nog wel even duren hihi.
    Ohh jammie jullie hadden dus ook lekker ijs :D Heerlijk! Ik kan echt de hele dag wel ijs eten.
    Goed idee inderdaad om samen aan te klooien met de camera's! Worden vast leuke effecten hihi.
    Echt leuk dat Hessel zo zat te smikkelen van de worteltjes! Jammie hihi! Is ook gek natuurlijk als je normaal alleen maar melk krijgt en nu ineens met een lepel iets heel anders in je mond hihi! Lekker experimenteren!

@ego, wij zijn druk aan het oefenen om het inbakeren af te bouwen. Hij slaapt nu al 2 nachten met 1 arm los en dat gaat goed. Al kwam ik vannacht bij hem (om 5:00) en wat bleek lag meneertje met 2 armen eruit haha, blijkbaar was ie daar wakker van geworden. Weer even teruggestopt speen erin en verder slapen :)

Fijne dag meiden, geniet van het mooie weer en hopelijk word het niet te heet voor onze moppies!

4. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hi!

Ferron denkt gewoon -> Inbakeren is voor baby's, met 1 armpje los is voor dreumesjes en met 2 armpjes los is voor echte mannen :D!
    Ben heel benieuwd hoe het werken je morgen zal bevallen. Zal wel even wennen zijn :). Alvast heeel veel succes!

Vanmiddag eens informeren wanneer wij tandjes kregen :D. Fijn om te horen dat het dus echt niet heel raar is dat de hoektandjes eerst komen. Hij moet nog echt omhoog komen, maar het tandvlees zit er niet meer overheen. Echt een kleine witte punt.
    Van mij hoeft de rest ook niet al op te komen, hihi, doen we wel als hij van de bortsvoeding af is ;). Dadelijk zegt hij heel hard 'HAP'!

Moet ik dat ding nu ook al gaan poetsen dan?

X

5. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Oh het puntje is er al echt door!! Dat had ik niet begrepen, WAUW!! Weer een mijlpaal! Ehm ja zodra de tandjes doorkomen/aanwezig zijn moet je ze ook gaan poetsen inderdaad. Hoop inderdaad voor jou en je boobies dat de rest nog even wegblijft hihi. Wel cool zo'n draculaatje hihi!
    Wat is die kanjer deze week ineens hard gegaan hè? Echt een topper :D

Haha ik denk het inderdaad dat hij dat dacht. Jammer alleen dat hij zichzelf nog wakker slaat met 2 armen haha! Onze mannen willen veelste snel groot zijn, boefjes!

Succes met zijn tandje, ennuh misschien even een foto? ;)

x

6. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hihi, ja ik zou ook enthousiast met mijn armen zwaaien als ik hem was. Freedom at last! denkt die knapperd ;). Beetje jammer dat hij nog niet doorheeft hoe hij flink kan rondmeppen zonder zichzelf wakker te meppen :D. Lekker ding is het toch ook.

Ik zal straks proberen een foto te maken. Of het lukt is een tweede, het bestuderen is al lastig vanwege de plek in zijn mond. Maar misschien als hij bijna knock out is na zijn melk :D.

X

7. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Nou, Hessel heeft mij inmiddels de oorlog verklaard, maar ik heb een foto :D! Hij is niet scherp, maar naast mijn vinger zie je een wit vlekje en daar steekt er het bovenkantje van zijn tandje uit :D. Wilde hem niet nog langer treiteren in mijn poging een foto te maken.

X

8. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schmidt: hoe heeft alexander geslapen? Snap dat je er niet op zit te wachten dat die nog heel lang niet doorgaat slapen, maar toch zou dit best kunnen. Volgend mij is het echt een wonder dat de meeste kinderen van ons hier doorslapen al.
    Is je man vrij vandaag? Gaan jullie wat leuks doen?

Suzanne: Nog bedankt voor je compliment :). Hahahah grappig hoe je een beeld kan hebben en dat totaal mis hebt he. Ik draag amper make-up, soms helemaal niet.
    Een tandje!! Wow wat snel...! Jeetje die hessel gaat ineens wel heel hard. Is die niet heel erg huilerig dan nu?

Kipje: Zo jij hebt een paar lekkere dagen achter de rug. Ik hoor alleen maar BBQ! Lekker hoor. Paar kilo bij nu zeker?
    VL wilde vandaag ook weer bbqen maar moet er echt even over nadenken. Ik kan het dan niet laten om toch lekker te smikkelen en dat gaat niet ten goede van me afvallen. Ben alweer als de dood voor de weegschaal morgen.
    Jammer dat vl moet werken vandaag, maar ach een relaxdagje is ook lekker.

Ikzelf: Nou hier kwam romina weer wat eerder vannacht. 22:00 laatste fles en werd volgens mij 5:00 wakker. Vl ging eruit dus de tijd weet ik niet meer zo goed. Vandaag niet veel op de planning. Ik heb weer een doos met kleertjes gekregen, maat 68 en 74, dus heb wat uit te zoeken. En misschien vanmiddag even naar het ijsselmeer lopen.

Denk ook dat ik vandaag de kinderwagen in elkaar zet, volgens sommige die dezelfde kinderwagen hebben, kun je de kinderwagen er net zo makkelijk opklikken als de reiswieg, dus dan kan ik de reiswieg nog gebruiken als ik langere tijd weg ben van huis.

9. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens voor degene die een fotoshoot hebben gedaan met de kleine:

Hoeveel kost zoiets nou? Is het het waard geweest of had je het idee dat je zelf ook wel die fotos kon maken?

Als ik al die leuke fotos zie van jullie, begin ik zelf ook te twijfelen of ik zoiets zal doen. :)

10. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ duo, geen flauw idee, wij waren proefkonijn voor mijn zwager. Die is hobby fotograaf. Die heeft ook mijn zwangerschapsshoot gedaan. Als je een beetje een behoorlijke camera hebt en één wit en/of zwart laken kun je het altijd eerst zelf proberen ;)

Ik wordt jaloers op al die BBQ's . Ik houd wel van lekker eten. Lijnen is dan ook niet aan mij besteed ;) .

@ kinderwagen, wij waren gisteren de adapter voor de reiswieg vergeten, dus de kinderwagen plat gelegd en dat ging prima. Ik zou zo zelf alleen geen lange stukken gaan lopen, maar dat is meer een gevoels kwestie. Meneertje lag prima plat en sliep heerlijk.

@ Suzanne, zijn eerste tandje, wow wat een snelle jelle is Hessel.

@ Schmidt, hoe is het nu met Alexander? Ik hoop dat het weer beter gaat. De arme schat.

@ iedereen die ik vergeten ben, sorry.

@ ego, gisteren is Sem voor het eerst op zijn buik gedraaid. Hij schrok er zelf van, gelijk een pruillipje. Voor zijn pruillipjes zijn papa en mama erg gevoelig. Tegenwoordig vinden we boef naast overdwars nu ook soms ondersteboven in bed terug. Zal lekker liggen denk ik. :D

Net vast het babybadje opgezet voor Sem, Ml gaat zo het grote zwembad opzetten voor ons.

Het feestje gisteren was super. Ik en ml zijn dol op koken, ik heb een nicer-dicer van mijn ouders gehad. It's amazing :p . Ik ben er super blij mee. Ml krijgt zijn cadeau volgende week. Voor het buurjongetje hadden we een 3d zwembad gekocht, dit viel erg in de smaak. Baalde gisteren voor het eerst dat ik de bob was, mijn moeder had sangria gemaakt, geserveerd in een halve uitgeholde ananas.

11. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden,
    Gister had ik iets last van oud bloedverlies. Ik denk dat er misschien een bloedvaatje is geraakt tijdens de sex ofzo, maar ik keek vanmorgen in me agenda en zag dat ik volgende week vrijdag (dag 28) weer ongesteld moet worden.

Volgens sommige zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn, al lijkt me dit wel heeeeeel sterk hoor!
    Maar goed, ik kon het dus niet voor me houden tegen jullie. Zit wel een beetje in spanning. Bedoeling was wel dat we snel weer zwanger zouden willen raken, maar niet zooo snel!

(oeps).

12. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    ..... Al denk ik dat het niks is hoor...

13. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ duo, snap dat je in spanning zit. Ik ben een maand geleden gestopt met bv en nog steeds niets, heb al zitten denken om voor de zekerheid een test te halen, maar heb het nog niet aangedurfd. Ook geen idee hoe snel het gemiddeld terug komt.

14. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met BV weet ik dat het wel maanden kan duren voor je weer ongesteld worden. Gebruik je wel anti conceptie sinds je gestopt ben met BV?

15. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hoi lieverds

Genieten jullie allemaal van het mooie zomer weertje? Wij wel hor we liggen heerlijk in het zwembadje!

Duo heerlijk dat bbqen! Welke wagen heb jij?
    Echt! Zou ook oud bloed kunnen zijn! Snap goed dat je in spanning zit!
    Ik slik de een hormoonpil maar als ik die 1dag vergeet ben ik gelijk "ongesteld"

Maartje Luxemburg! Super mooi om heen te gaan. Zal het in een tentje ook wam worden als die in de schaduw staat?
    Wat vervelend dat hij niet uit het flesje wilt drinken. Misschien last van een sprongetje?

Wencke wAt een mijlpaal!!! Merk je verschil in zijn gedrag? Je ziet zijn tandje ook echt zitten!
    Geweldig die reactie! Ik dacht trouwens dat je alles moest stomen? Maar als koken ook gewoon kan!

Rianne hoe ging het vannacht? Misschien vind hij het te warm in het inbakersysteem?

Mo wat zijn die uitslaapkindjes toch heerlijk!

Naomi gaat 22.00 naar bed en komt pas 10.00 weer!

Tandjes, Naomi kwijlt onwijs veel en knabbelt overal op. Iedereen zegt " oohhh ze krijgt tandjes" ? Vind het zelf wel erg vroeg ze is net 3 maanden.
    Volgens mij moet je ze ook gelijk wennen aan poetsen.....

Trouwfoto's, meiden wat zien jullie er allemaal lovely uit in de witte jurken! Ik wil ook zooooo graag echt trouwen! Officieel zijn we al getrouwd ( geregistreerd partnerschap zelfde principe).

Klagen, gewoon doen! We zijn er om elkaar te helpen, tips geven en mee te klagen! En soms lucht het op!
    Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn!

Warmte, hebben jullie kids er last van?

Hoe ging het bij jullie de eerste keer weer gemeenschap? Pijnlijk of niet?
    Bij mij wel nu soms nog al word het wel steeds minder pijnlijk. Ik durfde in het begin ook niet omdat ik dacht dat het veel pijn zou doen en dat het Miss niet goed dicht gegroeid was haha.

Verlof gaat veelste snel voorbij!

Meiden wij gaan naar me ouders lekker bbqen fijne zondag allemaal!

Xxxx

16. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ duo, slik al sinds 3 weken na de bevalling cerezetta (of hoe heet het kreng) . Maar las net inderdaad dat het ook na de bv nog best een tot meerdere maanden kan duren. Ik gerustgesteld, was niet van plan zo'n 16 and counting mama te worden :p

17. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ flien, wow wat een nacht. Gewoon klokje rond. Netjes hoor. Veel plezier op de BBQ. Ik vond het ook eng en lichtelijk pijnlijk. Vind het nog steeds eng, was niet goed gehecht dus moest helemaal op eigen kracht dichtgroeien, dit heeft ongeveer 6 weken geduurd voor het weer enigzins ergens op ging lijken. Helemaal dicht lijkt het niet meer te gaan.

18. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Goedemiddag meiden!

Duo, hij was van ma t/m do echt ontzettend sjaggo. Hij sliep heel weinig overdag, kwijlde veel, propte alles in zijn mond en ik had toen al het bobbeltje gevoeld. Maar verder niet echt bij nagedacht, daar het op de hoek zit en het nog wel erg vroeg is. Echter sinds vrijdag was hij weer opeens mega vrolijk. Gisteravond voelde ik het toevallig weer en toen zag ik een witte bobbel en in daglicht vanochtend zag ik dat het echt al doorgekomen was.
    Weet ik de volgende keer ook dat het daar aan ligt ;).
    Maar wat spannend met je bloeding! Beloof je me wel direct contact op te nemen met het ziekenhuis als je wel een positieve test blijkt te hebben? Het kan echt gevaarlijk zijn voor jouw zelf om nu alweer zwanger te zijn vanwege de keizersnede en we willen wel dat het allemaal goed gaat met je he.

Hihi, misschien moeten Rianne en ik foto's komen maken van Romina met onze fotografiekunsten, hahaha. Is een stuk goedkoper, alleen het resultaat blijft een heuse gok ;).

Dink, ja snel he! Ik was gisteren mega trots met zijn omrollen, worteltjesavontuur en tandje, maar werd ook wel een tikkeltje emotioneel van. Het gaat me allemaal veel te snel. Pffff, wat een ontwikkeling maken onze kleintjes door he!
    Wat heerlijk dat jullie zo'n lekker feestje gehad hebben en jullie zijn flink verwend! Kan me voorstellen dat je bij het aanzicht van de ananas met sangria wel even moest slikken dat jij er niet van kon smikkelen :). Klinkt goed!
    Heel veel plezier in het zwembadje met z'n 3tjes!

Eef, hij was echt vervelend afgelopen week. En ja, je kunt het echt zien zitten al is het wel een gevecht omdat het in de hoek zit. Daarom krijg ik alleen vage foto's. Hij denkt 'gekke mama, ik ga lekker mijn tong er voor stoppen en mond dicht doen :)'.
    Wist echt niet wat er aan de hand was. Van maandag tot en met donderdag wilde hij amper slapen overdag, heel snel uit zijn doen, continu bellen blazen, veel kwijlen en alles at hij op. Overigens geen spuitluiers en ook 's nachts sliep hij perfect.
    Wist trouwens niet dat je moest stomen, woops! Ik had verse worteltjes gekookt in een beetje water met de deksel er op. Heb ik dat nou dus verkeerd gedaan? Online stond gewoon 10 minuten koken... Pfff en ik was nog wel zo trots dat ik verse groente had gepakt...

Gemeenschap -> heeft nog nooit zo weinig plaatsgevonden. Ik ben doodsbenauwd om zwanger te worden (debiel he). Ik keek enorm uit naar het plaatsen van mijn spiraaltje (manlief ook ;)), maar nu moet ik dus nog een paar weken wachten om te kijken of hij goed zit (krijg volgens mij over inmiddels 3 weken een echo). Bij een ks moet je een jaar wachten en hoe blij ik ook ben met Hesseltje, die zwangerschap is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ben blij als ik eindelijk weer mijn normale leventje op kan pakken.
    Maar daardoor ben ik niet echt ontspannen, dus waar het hier tot week 37 nog lekker frequent was, is het nu overgegaan op sporadisch ;).
    En wat een uitslaapmeisje is Naomi! Wow!!! Ik was al trots op de 9uurtjes die Hessel vandaag voor het eerst heeft gehaald :D.

Dink, whahah ja erg is dat he. Pffff, lijkt me bizar, terwijl ik zelf ook 3 a 4 kids wilde.

Straks lekker naar het strand met wat vrienden. Champagne staat al in de koeler. Wat een heerlijke zondag, hoop dat jullie ook zo genieten!!

Kus

19. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Wencke zal vast goed zijn hor koken. Een vriendin van me zei da het niet mocht maar die heeft zon blender stoom app van Philips. Vind ik overigens zelf te duur om aa te schaffen aangezien ik ook dacht dat je gewoon zoutloos kon koken. Als je het pureert is het lijkt mij net zo goed als stomen toch en alle zie,te kiemen enz worden er toch ook uitgekookt?

Deed het zeer zon spiraal? Ik wil dat ook graag maar durf niet haha. Wat een watje ben ik toch ook eigenlijk!

20. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Denk da ik Naomi d'r kaakjes ook maar is ga voelen op knobbeltjes, want ze bellenblaast kwijlt knabbelt als een gek!

Zo naomi heeft weer lekker gedronken, Ik duik de zon weer in!!!

Deel Deze Pagina