April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Koken is prima hoor. Het gaat erom dat het zoutloos is. Bij koken gaan er wat vitamines verloren, maar niet drastisch veel hoor. Wij zijn ook groot geworden met gekookte groente ;)

2. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Ik vond het heel erg meevallen. Een van mijn vriendinnen had hem net voor mij laten zetten en die vond het echt afgrijselijk, dus ik was wel zenuwachtig :). Ja, ook ik ben een watje ;).
    Overigens is het bij mij wel door de gyn gedaan in het ziekenhuis. Ze hebben daar dus ook de regeling om 6 weken na plaatsing een echo te maken om te kijken of hij echt goed zit. Die vriendin van mij heeft het bij de huisarts laten doen en kreeg geen check.

Bovendien is ook zwanger zijn geweest een reden dat het een stuk minder pijnlijk is.

Normaliter zetten ze hem als je ongesteld bent, maar omdat ik vanwege de bv dat nog niet ben heb ik het gewoon na 3 maanden laten zetten.

Enige waar ik wel last van heb is af en toe wat bloedverlies (heeeeel weinig), maar dat schijnt normaal te zijn in het begin. Volgens mij wordt 70% niet meer ongesteld bij de Mirena :D.

Gewoon doen meissie, is echt handig!

3. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    De volgende keer stoom ik de groentes wel gewoon. Blijven er inderdaad meer vitamientjes bewaard. Ga ook eens kijken naar die unit. Ben wel van plan om het grootste deel zelf te maken, omdat ik denk dat hij dan net wat puurdere smaken binnenkrijgt. Echter ben ik vaak genoeg liever lui dan moe, dus of ik het vol blijf houden ;).

Misschien gewoon 1 a 2x in de week porties maken en invriezen ofzo... Naja, eerst maar gewoon laten wennen. Voorlopig is de echte voeding toch gewoon de boobies (als hij maar niet gaat bijten, auw auw auw :D).

Thanks meiden voor de tips!

4. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Duo, wij gaan nog met Ferron een fotoshoot doen. Denk als hij een maand of 7 is, had dit in combinatie met de zwangerschapsshoot. Ben dan geloof ik €135 kwijt met foto‘s.
    Ohh ik hoop het trouwens niet dat je eventueel weer zwanger bent. Net wat Wencke al aangaf is dat niet zo snel de bedoeling na een ks.

Dink, wat fijn dat jullie feestje zo gezellig was. En ook nog een top cadeau! Leuk leuk! Dat 3d zwembad zag ik bij de kruidvat, snap helemaal dat dat een succes was!
    Balen dat je de bob was. Heeft ze niet wat bewaard voor je? ;)
    Wat goed van Sem dat hij op zijn buik draaide, stoere bink! Ohh en pruillipjes zijn te schattig! Wij hebben daar ook echt een zwak voor! Veel plezier met badderen, maar dat zal vast lukken! Bah wat balen dat ze niet goed gehecht hadden! Hebben ze er nog wel naar gekeken? Blijft het nu wijken dan?

Eef, heerlijk hè het mooie weer! Alleen jammer van het werk, inderdaad is het verlof veelste snel gegaan. Waar je eerst zo naar uit keek is nu alweer voorbij :(
    Vannacht ging prima, gister was het bovendien niet warm en wij hebben airco :)
    Hij slaapt gewoon echt nog te onrustig om niet ingebakerd te liggen. Dit hoor je heel veel bij couveuse kindjes en het gaat vanzelf over :) we gaan gewoon rustig door met afbouwen :)
    Wat een nachten maakt Naomi, wauw! Heerlijk voor jullie ook!
    De eerste keer gemeenschap was wel pijnlijk ja! Doordat ik geknipt ben tijdens de bevalling voelde ik het litteken dan ook nog erger. De eerste keer was 6 weken na de bevalling, wilde wel eerder maar toen trok het litteken nog te erg. Nu is het helemaal niet pijnlijk meer, de eerste paar keer wel gevoelig. Wat betreft dat kwijlen hoort ook bij de leeftijd. De speekselklieren gaan zich ontwikkelen en daardoor gaan ze meer kwijlen. Daardoor schijnt de kaak ook meer te jeuken en stoppen ze dingen in hun mondje.
    Veel plezier bij je ouders!

Wencke, heel veel plezier op het strand! Maar zo te lezen gaat dat helemaal lukken!!

5. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Oja, het koken van groente is gewoon prima hoor Wencke. Wij gaan het niet stomen. Straks eten ze toch ook met de pot mee. Hier dus gewoon gekookte groente :)
    Heb trouwens nog nooit gehoord dat koken niet mag, dat is een fabeltje. In alle boekjes staat omschreven hoe of wat. Bij stomen blijven er inderdaad meer vitamine inzitten. En bij het koken moet je met zo min mogelijk water koken en het water niet afgieten maar gebruiken bij het pureren :)
    Inderdaad wel zoutloos ;)

6. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik snap dat dat wel erg snel zou zijn na een KS. Nouja afwachten maar, maar denk niet dat ik zwanger ben hoor...

Suzanne: Zooo je eerste groente gemaakt voor hessel. Leuk :)
    Ik zie hessel al smullen.

Al jullie kindjes vinden groente en fruit lekker? Ik heb romina nu al verschillende keren groente en fruit gegeven maar ze doet haar mondje niet echt gewillig open, steekt juist haar tong uit zodat het er niet in kan en kijkt vaak met een beetje vies gezicht.
    Word vast een lastige eter.. Hmmm

Hitte: Hier heeft romina volgens mij geen last van de hitte. Word juist eerder moe en slaapt langer door.

Nou we hebben net toch even de BBQ aangezet en vlees en aardappels erop gebakken voor vanavond alvast. En nu slaapt Vl weer op de bank. Hij heeft een slaapprobleem waardoor hij bijna nooit kan slapen snachts en als hij slaapt heeft hij aan een paar uurtjes genoeg. Soms wel lastig, want als hij dan overdag in slaap valt wil ik hem eigenlijk niet wakker maken omdat die dan zn slaap hard nodig heeft. (soms slaapt die namelijk heel lang niet).

7. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Pffff warm!! Zodra uk wakker is gaan we richting strand. Alle dagjesmensen zullen nu wel weg zijn hoop ik :).

Voeding, woops, ik weet echt niets... ik had wel in een klein laagje water gekookt, maar een deel van het vocht wel weggegooid, woops! Uiteraard geen kruiden en zout, etc toegevoegd.

Hessel vind het vooral interessant, maar hij hapt het nog niet zo enthousiast naar binnen als de andere babes hier. Hij neemt een hap en een deel werkt hij soms ook weer naar buiten. Ik heb niet het idee dat hij het vies vind, het is alleen wennen. Dat zal bij Romina vast ook het geval zijn.

Wat vervelend voor vriendlief met het slapen, lijkt me echt balen zeg!

X

8. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Heerlijk strand ik wil ook!!!! Haha

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Poeh wat een berichten weer. Even een ego bericht, want ben druk.

@strand, het was heerlijk. Wel heel warm en druk en gelukkig hebben we de files weten te omzeilen. In begin waren we bang dat we snel weer naar huis konden. Was erg warm en Alexander moest steeds huilen. We hebben uiteindelijk een hydrofielluier nat gemaakt en hem hiermee laten spelen, dat was een groot succes, vanaf dat moment hebben we bij wijze van geen kind aan hem gehad. Tussendoor hebben we ook een poos de schaduw opgezocht op een terras.

@luxemburg, wij hebben besloten dat ik gewoon ga. Hoe lang is de vraag. Logt aan een hoop factoren, weer, tentje etc. Ben dus spullen aan het pakken. Wanneer ik terug ben zal ik uitgebreider reageren.

@duo, hmm dat zal snel zijn wanneer je weer zwanger bent. Maar niks is natuurlijk uitgesloten. Ik geniet er wel van om biet te menstrueren.

10. rsky

rsky Niet meer actief

@duo.. Ik geef kay nu alleen smiddags nog half potje fruit.. ff kijken en uitproberen wat die lekker vind en dan wil ik t straks zelf maken... Dat ga ik straks ook doen met groente... Kijken wat die lekker vind beetje, en dan proberen mee te laten eten met ons... Ik ben ook zo groot geworden ;) Spannend hoor.. evt een brusje erbij... Keep us posted!
    oooh vl en zijn slaapprobleem.. Ik zou zelf gek worden als ik het heb.. Moet er niet aan denken.. Ik ben echt een slaapkop...

@wencke.. Lekker worteltjes! hmm... lekker experimenteren! waar zat het overal? kay had vanmiddag appel/banaan/mango drapje in zijn haar.. Altijd fijn als zoonlief druk is met handjes en na elke hap even wil naproeven met vingers... ;) Lekker naar het strand heerlijk!
    En tandje?? wow!!! nice nice.. dan was dat waarschijnlijk de rede dat meneer last had van wat wij de maandelijkse noemen ;)

@flientje.. Veel plezier met lekker bbq-en.. Klinkt echt alsof je heerlijk aan het genieten ben! lekker hoor meid! en wat slaapt prinsesje heerlijk zeg!!!

@gemeenschap... Wat is dat??? ;)

@spiraaltje, ik krijg hem deze week, donderdag.. Wou hem eerst niet maar aangezien mijn gynaecoloog niks anders vertrouwd, (geheel onthouding ;)) dan spiraaltje word het dat toch.. Pil heeft bij mij geen zin aangezien ik daar dwars door heen zwanger ben geraakt... En dat was toch een van de zwaardere.. Volgens haar ben ik super vruchtbaar en hoeft vl bijwijze van alleen maar te kijken... Dus donderdag word die door haar gezet...

@fotoshoot... Mijne gekregen maar moest wel de foto's er los bij kopen.. Dus daar moet je wel ff goed naar informeren voordat je het zomaar ergens doet ;)

@hoe krijgen jullie allemaal een profiel foto?? en ik niet :(

@ego... Wij een lekker dagje gehad.. Strand was hier vanmorgen om 9 uur al dicht.. tenminste je kon er niet meer op met auto.. Dus dat werd hem sowieso niet.. Fietsen gaat nog niet met kleine uk dus toen zei ik, dan miss ff katwijk over de boulevard lopen.. Mijn beste vriendinnetje lag dar op het strand dus ff daarmee een drankje gedaan op t terras met haar vriend en toen weer naar huis.. Kay die zette het ineens op een krijsen op het terras haha, was ergens wakker van geworden.. En net als mama moet je kay niet wakker maken, tenzij het voor eten is... ;)

Vl vind t op deze dagen alleen veelste warm en wil t liefst thuis/binnen zijn... Ik heb dat dus totaal niet!! dus vl lag binnen dvd te kijken en ik lag weg te smelten in de tuin.. Rond half 5 bbq aan en lekker gaan eten, nog ff gezwommen in ons pierenbadje met kay en toen lekker gaan douche, ijsje gaan halen en nu ligt meneer ff te eten bij papa.. en daarna lekker naar bed, want hij is toch wel erg moe na t zwemmen, en is wakker van fles tot fles...

@grijpen/rollen enz enz... Kay is "lui"
    doet nog niet echt moeite om zich om te draaien en vind het ook niet echt nodig speelgoed te pakken... Doekjes vind die wel lekker (hydrofiel/spuuglap) en deze verdwijnt het liefst geheel in zijn mond...
    Speelgoed zit die me aan te kijken van, "mens! wat doe je nou raar met dat rammelaartje, die moet ik niet"

op zijn buik liggen prima, beetje kruipen wel maar draaien niet...

Als ik jullie mannetje dan hoor... ;) denk ik oh oh oh luilakje

11. rsky

rsky Niet meer actief

@schmidt, veel plezier in luxenburg... je heb groot gelijk te gaan... Njoy!

12. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schmidt: Veel plezier in Luxemburg. Hopelijk gaat alles goed daar met de tent enzo en hoef je niet vervroegd terug te keren.Ow en ideale uitvinding dus een natte doek :) Misschien zelf ook eens uitproberen.

Roos: Hahahah Hier met romina hetzelfde hoor. Echt een doekjes fan. Fijn dat je een lekker dagje gehad hebt!

Pierenbadje: Heeft iemand een tip welke en waar ik die kan kopen? En hoe doen jullie dat dan? Zitten jullie er gewoon naast op de tegels de kleine vast te houden? Omdat de achtertuin niet af is, zal ik ws in de voortuin zitten dus dan ga ik zelf echt niet me badpak aandoen.

13. rsky

rsky Niet meer actief

Ik zat gewoon in me korte broek en bh in t badje en kay lag net zijn hoofd op mijn been een beetje heen en weer te spetteren! Wij hebben een deel van zo'n blauwe schelp! Die je ook kan gebruiken als zandbak....

14. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Ik heb zo'n grote voor ons daarin gaat hij in zijn zwemband. Heb ook een kinderbadje gekregen met een diameter van circa 1,50 m , daar gaat een klein laagje in en dan samen. En sinds kort een babybadje erbij. Die staat op de foto. Deze was 3 a 4 euro bij de bigbazar hier. Zag ze bij Bart Smit ook maar die waren roze.

@ Schmidt. Die natte hydrofielluier ga ik ook eens proberen, super. Veel plezier in Luxemburg.

Bijgevoegde bestanden:

15. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even voor ik weg ga.
    Alexander heeft iets nieuws geleerd. Zijn medicijnen uitspugen. En trots dat ie was. Uiteindelijk hebben wij hem samen lopen aanmoedigen waardoor hok voor het eerst lachend zijn medicatie heeft genomen.

Wanneer hij daar zo spookt als vannacht zijn we zo thuis. Denk door de hitte.

16. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo het was inderdaad wel heet vannacht. Romina en ikzelf hadden er ook last van.

Veel plezier schmidt. Hopelijk gaat alles top!

17. rsky

rsky Niet meer actief

hier kay geslapen van 20.30 tot 8.30 en ik zat vannacht om 3 uur nog in de tuin... Veeeeeeeeeeeeeelste warm

18. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dink: ik denk trouwens dat ik dat babybadje vandaag ga halen. :) Bevalt de kleine man het badje? Hij ligt er lekker in zo te zien.

19. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Goedemiddag meiden,

Eef, doen doen doen, snel je schoonzusje (of was het zusje?) opzoeken in Scheveningen en dan vooral NIET naar de boulevard.

Roos, heb ff gekeken voor de profielfoto --> naar gebruikersinstellingen en dan Avatar. Dan kun je een standaard pic kiezen of een eigen foto uploaden.
    Fijn dat jullie heerlijke man goed heeft doorgeslapen afgelopen nacht, jammer dat mama niet mee kon doen. WARM!!
    En wat een lekker dagje, altijd leuk om ff te terrassen met vriendinnetjes :D. Misschien hier even ook wat meiden bij elkaar trommelen voor vanavond, al moet ik deze week beginnen voor mijn theorie-examen van volgende week maandag.
    Ow en kruipen is toch hartstikke knap! Dat kan Hessel echt niet hoor, tenzij hij trappelend op een iets grovere ondergrond ligt en dan komt hij hoogstens 10 cm vooruit.

Duo, je kan er ook gewoon een bij de Hema kopen als dat dichterbij is. Wij hebben een Jip en Janneke variant voor 5 euro. Dat zijn wel de mini's waar zij alleen in kunnen. Overigens heb je ze momenteel overal, Kruidvat, Blokker, etc.
    Hessel vind het fantastisch iig!! Met zijn blote billen erin en trappelen maar :D.
    Vervelend trouwens dat jij en jullie kleine prinses last hadden van de hitte :(.

Dink, ahhh wat een leuke foto van Sem, zie hem chillen :D. Nu nog een melkcocktail erbij en het plaatje is compleet :D.

Hessel ligt lekker te slapen en ik moet aan mijn theorie werken. Het boek ligt al naast me, maar ik heb geen zin. Verder heb ik zojuist ene gigantisch ijsje weggewerkt (Chunky monkey op een hoorntje <3).. vind je het gek dat ik aankom ;)... Maar het was wel heeelll erg lekker :D.
    Vanavond misschien weer richting strand huppelen, al moet ik ook nog andere dingen doen. Vriendinnen eerst peilen en dan maar zien of ik voor de leuk of de verstandigheid kies.

Fijne middag!

X

20. rsky

rsky Niet meer actief

gelukt!! thanks wencke!

Deel Deze Pagina