April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roos: Heerlijk zo'n nacht.

Word hier nu inderdaad erg donker. Is een beetje aan het rommelen. Denk da het zo wel losbreekt hier in Hoorn.

2. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Dink, als ik een project X party geef ben je uitgenodigd hoor haha :p
    Wat leuk naar de dierentuin! Hopelijk heb je geen hoosbui gehad! Hier ging het goed te keer!

Duo, jeetje half 9!! Wow! Was dus een leuke housewarming haha!
    Zijn jullie nog gaan zwemmen?

Roos, wat heerlijk zeg!! Hier is het keurig elke ochtend 6 uur haha!
    Snap wel dat je even schrok hihi ;)

Maartje, wat ging het tekeer hè? Ik geloof dat nu weer het zonnetje voorzichtig probeert door te breken, helaas waren de harde klappen precies in zijn middagslaapje dus kon meerdere keren naar boven om hem te troosten :( Hoe gaat het nu met Alexander?

Even een vraagje, in welke maat slaapzak slapen jullie ukjes? Had eerst eentje van de hema in maat 50-62 maar die is te klein, 68-80 is nog te groot daar kan hij met zijn hoofd nog doorheen. Je ziet ook die cm maten, 70 cm, 90 cm en 110 cm.
    En van welke winkel/merk?

3. rsky

rsky Niet meer actief

hi dames...

@rianne, hier geen slaapzak.. Kay slaapt deze warme dagen alleen in een romper en zonder lakentjes zelfs... als ik een dekentje neerleg is het binnen 2 tellen eraf en hij heeft het zo snel warm dat die gewoon zonder ligt....

heb er wel 1 maar denk dat die inmiddels te klein is... zou ik eens naar moeten kijken.. heb hem van de prenatal.. Geloof ook zo'n cm maat....

@weer, wij liepen in de stad maar t viel mij super mee... Wel hard geregend maar niet onwijs onweer enzo... hoop dat het bij jullie ook redelijk meeviel en dat jij het redelijk droog gehouden heb Dink!

@stad, 2 broeken gekocht... Moest echt en 2 bh's... mijn maat is toch iets veranderd sinds kleine kay...

vanavond lekker uiteten met vriendinnetjes bij sumo, en daarna ff drankje doen hier in t dorp.. Kleine man blijft logeren bij opa en oma.. Vinden ze helemaal geweldig!

4. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Kort bericht

Werken gaat goed even wennen weer. Ben opeens naar de andere kant van de afdeling geplaatst als evver heel fijn Not!!!

Mis de kleine meid wel!

Kolven op me werk gaat tot nu toe goed

Xxx

5. rsky

rsky Niet meer actief

Fijn om te horen flientje

6. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ Rianne, momenteel slaapt meneer alleen in een luier en kort pyjamabroekje. Ander 70 cm slaapzak van wibra, fijne dunne ademende stof.

@ dierentuin, was erg leuk. Wel wat regen, maar met de grootste buien zaten we binnen. Sem heeft zich goed gedragen. Hebben niet alles gezien. Sem wilde niet echt slapen, dus lekker naar huis, naar zijn bedje. We hebben gelijk een abonnement aangeschaft. Dan is het minder zonde als hij het snel zat is. Met 3x heb je hem eruit. Mogen per keer 4 introducés meenemen tegen 25% korting. Dus als iemand die kant op gaat, geef maar een gil ;)

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kipje:
    Ik heb maat 70 prenatal past goed maar hier heb ik hem
    Paar keren gebruikt meer niet. Heb combisleeper maat 70 die is gewoon te groot

Hier eindelijk beaba babycook geleverd gekregen na drie weken wachttijd!
    Wat een super leuke ding heb gelijk stoom worteltjes gemaakt voormijzelf haha :))

Hebben jullie kindjes dat ook dat ze in bed kunnen gewoon urenlang liggen en schattige gil geluiden maken soort van baby praat?
    Hier ligt ze altijd in de ochtrnd wakker tegen knuffeltje te praten wachten tot we wakker zijn en als ze ziet ons bewegen of ofen open doen begint ze gelijk jengelen voor eten. Nu ook overdag heb ik haar naar bed gebracht omdat in bix begon ze huilen. ze had geen zin dacht ik maar ging niet huilen of zo in bed maar gewoon met open ogen te staren. Nu ligt ze al 1.5 uur met zichzelf te praten..

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, ik ga weer proberen in te haken, maar ga nu niet alle pagina's teruglezen.

@Roos, 12 uur geslapen. Beters!!! Jaloers met mijn 6 uurtjes vannacht ;).

@Rianne, kan mij voorstellen dat de verleiding groot is om die kleine man bij je te leggen ;). Wat slaapzakjes betreft. Hier heeft ie (niet met deze hitte) gewoon 68-80 aan. Je kunt de onderkant altijd vastbinden, wanneer je bang bent dat hij erin kan zakken. Ik vind persoonlijk de bambino slaapzakken van het kruidvat ook heerlijk.

@Duo, balen dat vl weer zo laat thuis is. Hij moet echt leren dat er een gezin is waar hij er voor moet zijn ;). Ik heb verder eigeniljk niet het recht van spreken want ml hier is bijna nooit thuis. Maar veelal is het dan werken. Maar er zijn ook acties van meneer waar ik heel boos om word.

@Eef, fijn dat het goed gaat. Snap dat die verplaatsing niet bepaalt leuk is.

@Weer, het was even kort hee; heftig vond ik, met de harde wind enzo. Ik heb hier ook 2 nachtjes een hond zitten die heel bang voor onweer is :(.

@Ego, Alexander heeft eindelijk weer de 6 uur gehaald vannacht. Dat is in ieder geval weer een vooruitgang. VErder is hij vandaag weer van de wap. In vlagen is hij heel vrolijk. Op andere momenten huilt ie, of is hij erg moe. Wanneer ik hem op bed leg, is hij het er niet mee eens, maar vaak valt hij wel even in slaap. Kan me voorstellen dat hij nu niet echt lekker kan slapen.
    Gister toen ik thuis kwam was ml gelukkig ook thuis. Hij heeft Alexander en mij platgeknuffeld. Op het moment dat ik terug kwam van het uitlaten van de hond was mijn plekje in bed ingenomen door Alexander in zijn wippertje :(. Nee, was een mooi gezicht.
    Ik had het over tips die wij uitgewisseld hadden. Ik heb er meer gekregen dan gegeven hooror ;). Maar logisch, haar dochtertje is een stukje ouder.
    De meeste tips hebben jullie denk weinig aan, want deze gaan meer over het doorslapen en het op tijd in zijn bed fietsen in de avond. Alexander heeft nl op de camping elke avond rondgespookt. OM de beurt moesten wij hem pakken en ronddragen. Daarnaast weet ik dat ik over 3 weken moet gaan werken en dat het leven er vanaf dan heel anders uit gaat zien waarbij ik in de gaten moet houden dat ik genoeg slaap krijg.
    Wij zullen moeten gaan doorpakken. Het weer is hoervoor helaas niet heel erg ideaal, maar we moeten er een ritme in gaan bouwen. Elke avond hetzelfde ritueeltje met drinken, badderen wassen), voorlezen en slapen. Elke avond rond dezelfde tijd. Vervolgens afwachten wat er gebeurd. Dus in het begin 20-30 minueten laten liggen. Wanneer hij blijft huilen, erheen om te troosten waarbij we hem laten liggen, of in ieder geval op zijn kamertjes houden. Dit kunnen we elke 10 min. herhalen. Uiteindelijk zal hij weten dat er verwacht wordt dat hij gaat slapen. Ik ben benieuwd, want ik wil dit wel gaan doorvoeren, maar het is zo warm, dat ik het moeilijk vind om hem lang te laten huilen.
    Verder hebben we het dus gehad over het doorslapen. Ik weet dat ALexander het kan, maar op de 1 of andere manier gebeurd dit niet. Ik ben aan het overwegen om de laatste voeding te vervangen door flesvoeding, en dan meteen door een variant die helpt tegen darmkrampjes. Normaal krijg ik natuurlijk niet meer alles mee, maar op de camping lag hij langs mij en kon ik elk zuchtje en kreuntje horen en dat laatste deed hij wel erg veel, gevolgd door een harde wind. Ik wil dit a.s. donderdag op het cb gaan bespreken.
    VErder heb ik met een andere vrouw een erg diepgaand gesprek gehad. Ik had al vertelt dat zij aan reiki doet. Ze voelde dat zijn darmen flink rommelde. Dit liet hij haar voelen, maar verder als dat mocht ze duidelijk niet komen van hem. Verder is duidelijk d (wat eigenlijk heel logisch is) dat door mijn onrust hij ook erg onrustig is. Ik moet rust in gaan bouwen. In de opvoeding en de thuissituatie. Dit gesprek is ook wel heel erg diepgaand geweest, waar ik liever geen verdere uitspraken voer doe, maar het komt erop neer dat ik meer voor mezelf moet gaan kiezen (maar dat was al duidelijk).

ZO tijd voor een dutje. Mijn oogjes valen bijna dicht. Hopelijk wil ALexander nog wel even slapen.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Schmidt: doorslapen
    Hier flesvoeding baby vanaf 1mnd en van geboorte fv bijgevoed ze heeft een keer 4e dag leeftijd 9 uur achter elkaar geslapen. Daarna nooit meer ;) nu bijna 4mnd 23.30 flesje-04.30 flesje-09.30 flesje.. Rijstebloem forte etc geprobeerd helpt niks :)) ze drink ook max dus het voeding zegt niks over doorslapen helaas...
    Soms raken ze ook in tijd patroon van eten..

Laten slapen: mijn ervaring zegt dat sls baby geen pujn heeft kan je best laten huilen in eigen bed (op moment dat die moet slapen en niet anders), dus in slaap laten huilen. Hoe eerder je begint hoe beter.. Sommige kindere hebben het nodig. Belle hier was ze allen op schouder korte slapjes elke beweging wakker huilen: erg huilerig echt 20 uur per dag huilen zeg maar.
    We begonnen bij 6weken met rust en regelmaat en eerst huilde ze wel maar werd steeds minder en nu ze weet gewoon het regelmaat: eten, spelen, box- bij jengelen in box of hapen gelijk kusje en in bed. Soms begint ze huilen maar zelden dan laten we het 5min dan lopen we steed heen speentje, bolletje aaien. Niks zeggen niet in ogen kijken.
    Soms blijft het hangen die huil dan pakken we haar aan en zonder iets te zeggen beethe rondlopen dan terug leggen.
    Het werkt super goed hier ze slaapt nooit meer op borst en in box ook niet. Ze slaapt of ligt alleen na elke flesje waardoor ik erg verl yijd over heb. Nadeel is dat baby niet in andere bed kan slapen of op bezoek

10. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ piccolina, ook ergens anders slapen moeten ze leren ;) als ze tijdens het wandelen wel in de wagen slaapt kun je proberen haar bij bezoek of bij een oppas ook hierin te laten slapen tot ze gewend is. Ik zeg niet dat het 100% werkt hoor, ieder kind is anders. Hier werkte het wel ;)

@ Schmidt, misschien heeft Alexander inderdaad gewoon vaste tijden nodig ipv alles op verzoek. Hier gebeurd het half om half. Redelijk vast schema maar soms wordt hij 's ochtends eerder of later wakker, meestal later, dan schuift alles gewoon een beetje op. Ik hoop in ieder geval dat het snel beter gaat. Heb je al cinababy geprobeerd voor de krampjes?

11. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Bedankt voor de maat voor het slaapzakje. Alleen slapen in een luier gaat hier niet aangezien hij net aan het leren is om überhaupt niet meer ingebakerd te liggen :) Dan gaat de overgang veelste snel.

Roos, goed geshopt dus, lekker zeg :) Veel plezier vanavond!
    (eerste keer dat Kay gaat logeren?)

Eef, fijn dat het werken goed gaat, ook al ben je naar de andere kant verhuisd. Straks weer lekker knuffelen met je moppie ;)

Dink, wat leuk een abonnement! Als we in de buurt zijn hoor je het hihi :D Fijn dat jullie tijdens de ergste regen binnen zaten :)

Picco, eet smakelijk hihi wat zal Belle straks smullen ;)

Maartje, de gaten bij het hoofd en de armen zijn veelste wijd dus hij verdwijnt bijna in de slaapzak haha! Misschien dat ik hem iets laat innemen door mijn moeder, maar sowieso vind ik 2 slaapzakken wel handig :) Fijn dat je zo'n goed gesprek had. Waarschijnlijk een echte eyeopener! En inderdaad die ukkies voelen mama's onrust feilloos aan! Hier gaat het doorslapen ook pas sinds 2 weken goed hoor. Wij houden al een hele tijd de ouderwetse 3 R'en aan! Elke dag hebben wij een vast ritme:
    6:30 fles, +/- 8:00/8:30 slapen. 10:30 fles, +/- 12:30 slapen 14:30 fles, +/- 16:30/17:00 slapen, als hij om 17:30/18:00 wakker is groente, 18:30 fles, +/- 20:30/21:00 slapen, 22:30 fles met rijstebloempap. Ook laten wij hem alleen in bed slapen. Soms valt hij in de wagen wel in slaap maar slaapt daar niet zo vast in en maar kort. In de box slapen doen we echt niet, wij zijn van mening dat de box om te spelen is. Wij laten hem inderdaad ook huilen, de ene keer huilt hij wel 10/15 min en de andere keer helemaal niet. Wij halen hem inderdaad niet uit bed dan en gaan er alleen even naast zitten en eventueel een hand op zijn borst om te laten weten dat we er wel zijn.
    Vervelend zeg dat zijn darmen zo blijven rommelen :( Inderdaad maar eens horen op het cb. Hoop dat de regelmaat voor jullie gaat werken :) En tja de ene baby slaapt gewoon eerder door dan de andere, hoe graag je ook wilt dat ze doorslapen. Wij hebben ook geen echt slaapkoppie :)
    Heb je nog even kunnen slapen?

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hoeft van mij niet ergens anders slapen hoor :) in reiswieg slaapt ze prima op bezoek maar ik bedoel avond/nacht slaap. In Luxemburg wilde ze niet in andere bed slapen was wel eerste drie dagen gedoe maar daarna wel ok. Maar we gaan pas volgende jaar weer op vakantie en oppas heeft ze niet nodig ik denk dat ze 99% vam de tijd altijd in eige bed gaat slapen snachts behalve vakanties dan.
    Ik ben gewoon die rust zo gewent dat twee keer nacht opstaan voor is dan al erg hahaik ben gewoon verwent denk ik met mijn man want als ze iets van slag is dan is gelijk een ramp voor ons maar eigenlijk us normaal

13. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Hee lieverds

Werken ging gister opzich wel! Kolven gast tot nu toe ook goed op me werk!
    Papa heeft het zwaar gehad hij dacht dat hij dat wel even deed haha viel hem vies tegen! Hij is heel de tijd met Naomi in de weer geweest. Ze was wat onrustig (waarschijnlijk door het onweer) en ze bleef continu op d'r buik draaien gast ze een beetje tijgeren lukt het niet meer huilen huilen. Ligt ze weer goed hoppah weer op d'r buik!

Roos wat een mannetje die kay!! Heerlijk!!
    Heerlijk geshopt dus!!
    Lekker gegeten bij sumo?

Dink ideaal hè zon abbo op de zoo! Wij gaan hem zekers te weten ook aanschaffen! Mii ❤ zoo haha
    Gelukkig zat je met die buien binnen!

Picco wat ideaal!!! Toch zou ik ook zon ding willen!

Maartje reikie nog nooit gedaan maar heb vaak gehoord dat het echt werkt! Regelmaat is wel belangrijk we zijn het hier ook aan het proberen. Het huilen en dan wachten om er naar toe te gaan zou ik echt moeilijk vinden!
    De laatste voeding hier is trouwens flesvoeding en ik moet zeggen dat Naomi daar zo veel beter op slaapt dan dat de laatste voeding bv is! Het is het proberen waard hier werkt het!

Geluidjes, Naomi doet dat ook soms gaat ze ook ineens hard gillen van plezier! Haha

Droompjes kunnen ze dat al dromen? Naomi ging gister keihard huilen in d'r slaap? Schrok me kapot!

Slaapzak hier geen Naomi ligt alleen in d'r rompertje zonder lakentje ze heeft het veelste warm

Ik lees vanmiddag verder moet werken!!!

Fijne zondag ❤❤❤

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Fleentje: succes met werk!

Dromen: ja ze kunnen dromen soms lachen sons onrustig in slaap soms huilend wakker.

15. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kipje: Bij de C&A hebben ze maat 80. Die heeft Romina nu. 90 is nog te groot.

Flieentje: Wel jammer dat ze je gister ergens anders hebben geplaatst :(

Dink: Leuk de dierentuin! Reageerde sem al een beetje op de diertjes?

16. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ duo, sommige wel, visjes bijvoorbeeld. Maar diëten die weinig bewegen vallen niet op. De vlindertuin leek hij ook leuk te vinden, maar vaak ging hem dat toch te snel. Verder hebben we door de regen weinig buitendieren gezien. Maar volgende keer beter. Gaan nu nog meer voor ons, maar was wel leuk.

17. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roos: Hoe heeft Kay geslapen bij Oma? Lekker dat je geslaagd bent. Altijd leuk shoppen ;)

Piccolina: Jeetje zichzelf 1.5 uur bezig te houden in dr bed. Wat goed! Dat doet Romina niet hoor! Misschien eventjes (15 min ofzo) maar dan zet ze het wel op een huilen dat ze eruit wilt.

Scxhmid: Zal inderdaad veel helpen denk ik om een vast ritueel aan te houden voor het slapen gaan. Badje, flesje, slapen. :)
    Komt vast goed. Hopelijk krijg jij dan ook meer rust. Ik hoop het voor jullie! In elk geval wel weer prettig dat die weer een 6urtjes geslapen heeft. Zeker even doorspreken op CB donderdag.

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Duo: ook niet altijd hoor overdag bijvoorbeeld wel maar kan ook huilerig zijn na flesje 17.00. Ik denk als ze gewoon tevreden is maar nog niet moe dan is ze lekker zich kan vermaken in bed.

Hier heb ik ingeschreven bij mudmasters bootcamp. Elke zaterdag ochtend verschillende lokaties door obstakels modder etc ;))

19. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @rianne, ook een optie voor het slaapzakje ;). En heb je het voor elkaar gekregen om die kleine man in zijn eigen bedje te leggen? Betreffende het doorslapen. Je hebt ook gelijk. Alleen heb ik het Roel wanneer ik bepaalde posts lees dat de meesten al doorslapen. En dan heb ik ook nog eens een moeder die dat benadrukt ;).

@picco, op de camping moesten alle baby's omschakelen en sliepen ze m.n. de eerste 2 nachten slecht. Fijn is het niet, maar op zich wel logisch. Wanneer ik elders slaap, slaap ik de 1ste nacht ook niet best. Wij willen Alexander wel proberen aan te leren overal te kunnen slapen, maar dit is lang niet voor iedereen weggelegd. Kijk maar weer naar mijn kampeerervaring met Alexander. O, ennum lekker hoor dat je weer gaat sporten.

@eef, jaja oppassen is zwaarder als je denkt. Zeker in het begin. Ze moeten elkaar toch leren kennen. Dit is een stuk intensiever dan alleen een paar uurtjes.

@anderen, heb alles gelezen, maar zit op mijn tel.

@ritme, het us algemeen bekent dat dit beter is, maar ok deze erin te krijgen. In het begin hoor je bijna alleen maar, dat regelt zichzelf. Nu ben ik in zo'n stadium terecht gekomen dat het lastig wordt. We hebben besloten om op bepaalde vlakken te gaan schuiven. Zo gaan we kijken dat we hem er nu eerder in krijgen met zijn gewoonte, die iets uitgebreid wordt. Zeker omdat hij nu vaak nog wat later zit met eten. Zeg tussen 20.00u en 21.00u. De laatste week voor het werken ga ik hem vast elke ochtend om 7.00u uit bed halen.

@ego, lekker relaxed dagje vandaag. Gisteravond en vanochtend hebben we wel weer een flink verdrietig mannetje gehad die flink moest huilen. Verder heeft het hier vannacht flink geonweerd. Hij heeft gewoon lekker doorgeslapen. Ruim 6,5 uur. Morge ga ik toch maar weer het zkh bellen. Misschien is de dosering van zijn medicatie gewoon te laag. Even voor de nieuwkomers, Alexander heeft geen last van reguliere krampjes, maar heeft juist veel meer last van krampen dan gemiddeld en bijna niks lijkt te helpen.
    Verder had ik al een hele poos last van spierpijn. Dit lijkt alleen maar erger te worden. Oké, heb ook een zoontje van ruim 8 kilo te dragen ;). Ik zou nog een afspraak met de ha maken voor mijn rug. Morgen toch eens bellen.

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    schmidt
    ja dat kan maar als je 3 mnd ben gewent aan baby die flesje-spelen-slapen zonder gezeur dan 2 keer snachnts opstaan is opeen irritant :) Gister ook was ze huilerig beetje rond 21.00 uur ik was bezig met **t bakjes schoon te maken van lijmresten (irritante stickers van nieuwe bakjes), mijn ma was bezig met Belle. Ze wilde niks- geen spelen, geen knuffels, niks. alles rondgedragen worden. Na 5 minuten heeft mijn man het wel al gehad ik ook hoor maar als het dagen ervoor gewoon niet is dan heb je opeens soort van - wat moet ik nu!?? Uiteindelijk naar bed en beetje huilen-steeds komen etc sliep ze als een roosje maar we hadden uurtje pittig huilende baby en wisten opeen ons geen raad terwijl na de geboorte huilde ze 12 uur achter elkaar en toen konden we het ook wel verdragen...
    je went gewoon zo snel aan aan 'normale' leven, ofwel leven waar je ook gewoon je eigen tijd heb als baby slaapt dan als het anders loop keertje is dan echt een ramp..

Goed dat kolven goed gaat op je werk en je daar mee kan doorgaan. Mijn vriendin kolfde 1 jaar ongeveer nog.
    Ik was al snel klaar met die kolf niks voor mij... ik waardeer enorm als vrouw een borstvoeding geeft want ik heb het ruim een maand geprobeerd echt alle, 2 LK en toch niet gelukt door pijn.

Deel Deze Pagina