April 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Femmelepem, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Probeer het een beetje bij te houden, maar lukt nog niet echt. Zal zometeen reageren op iedereen.

De afgelopen dagen was het erg druk. Door de warmte zat ik aan huis gebonden met twee kids. Ze sliepen beide wel erg goed maar Lars moet zijn energie kwijt en dat lukt niet als we binnen zitten. Dan gaat hij behoorlijk lopen vervelen, aandacht vragen, hangen tegen alles aan, gooien, woedeuitbarstingen noem maar op.
    Daarom ben ik ook zo blij dat het vandaag niet zo warm is. Hij is lekker naar buiten geweest, hele tijd rennen en zo dol als een jonge hond. Maar luisteren? Ho maar. Jajaja het echte opvoeden is begonnen.
    Dan Olafje, na zijn prikjes vorige week is hij echt een paar dagen niet fit geweest. Grote rode dikke schijven op zijn been. Verhoging, weinig drinken, veel huilen. Zelfs met de huisarts en cb contact gehad erover.
    En toen in een keer ging hij weer lachen, brabbelen en zijn flesjes van 180ml gingen allemaal schoon op.
    De volgende dag rolde hij om. dus ik denk combi sprongetje en prikjes en warme weer.

Ik las iets over doorslapen. Hier nog steeds niet, vier dagen achter elkaar gedaan en nu weer elke nacht 4 uur half 5 en dan ook echt honger!!

Ritme: Hier ben ik heel streng ik ritme en regelmaat, misschien wel te streng maar ik merk dat helpt. Hij krijgt zijn flesje,boeren recht op zitten en dan mag hij eventjes spelen, maar zodra hij gaat gapen of zijn blik afwend, hop naar bed. En dan slaapt hij bijna altijd weer tot de volgende voeding. Soms ligt hij dus al na 3 kwartier weer terug in zijn bedje.

straks weer verder typen, want de pizzaman staat voor de deur

2. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Pizza jammie!

3. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ Schmidt, Ohw sorry, dacht dat de medicijnen voor reflux waren. Hoop dat het snel beter gaat met je kleine man. Extreme krampjes. Super zielig. Moet je voorstellen dat je zoveel maanden weeën hebt. Geef hem maar een hele dikke knuffel.

@ fem, hmmm pizza. Geloof inderdaad wel dat je met 2 popjes echt streng moet zijn in rust en regelmaat.

@ flien, vind het nu al de aankoop van het jaar. We zijn zelf dol op de dierentuin. Krijgen ook kortingen op andere dierentuinen en 2x gratis Antwerpen Zoo. Wat naar dat Naomi een nachtmerrie had. Hier droomt meneer ook vaak. Ik zie hem vooral veel zuigen en smakken in zijn slaap alsof hij van zijn fles droomt ;)

@pico, stoer hoor dat sporten. Je gaat er duidelijk echt voor :) heb je al besloten over de nieuwe fles? Wij hebben wel van die flessen, maar niet van difrax en nog niet gebruikt. Hoor graag of Belle het wat vind ;)

@ alle lieve andere dames. Ik lees uiteraard nog mee. Ik vind het heerlijk alle verhalen over de kleintjes. Ook om mijn eigen verhaal te doen.

@ iedereen, ik ben superblij met jullie luisterend oor (lezend oog) . Jullie lieve reactie en jullie ervaringen.

@ ego. Ik vind Sem inmiddels bijna na ieder slaapje op zijn buik. Ook in de box en op de vloer, hij heeft met zijn kont de bodem nog niet geraakt of hij draait op zijn buik. :D verder kauwt meneertje nog steeds op alles wat los en vast zit. Sinds een paar dagen "aait" hij de katten. Ik dacht eerst dat hij ze wilde pakken, maar het lijkt verdacht veel op aaien. Zal wel toeval zijn.

Sinds afgelopen maandag gaat Sem voor zijn laatste fles slapen en moesten we hem rond 22 uur wakker makenvoor een flee waarvan hooguit de helft erin ging. Omdat we dit zielig vonden hebben we vandaag rond19 uur 180+6 gemaakt ipv 150+5 en hem erna in bad gedaan. Dus ben benieuwd of we er vannacht uit mogen.

Zo zelf lekker richting bed en morgen weer aan de bak.

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    @dink, en hoe is de nacht gegaan. Bewegelijk mannetje hebben jullie ;). Het is bij Alexander een combi, darmkrampjes en verborgen reflux. Voor het laatste wordt hij nu behandeld.

@picco, ik snap het heel goed. Zo heeft Alexabder hier een x 5 nachten achter elkaar doorgeslapen. Ineens was dit weer over. En dan hebben wij na flink wat aanklooien 1,5 maand een vrolijk kind gehad en nu is hij in vlagen weer ontroostbaar. Wat ik wilde aangeven is specifiek gericht op het op vakantie gaan met zo'n kleintje ;).

@ego, gisteravond was het weer krijsen. Mijn rug is helemaal op door het rondlopen met hem. Ben bang dat ik zo het ritme niet kan aanbrengen. Hij heeft een slechte(re) nacht gehad. Ik merk dat dit alles een hoop doet met mijn lijf, want mijn kolfopbrengst loopt achteruit. Dadelijk eerst de ha bellen (is eerder open) gevolgd door de kinderarts. Verder was het gister een relaxte dag. Zijn wezen lunchen en in de avond hebben we Chinees gegeten bij mijn ouders.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Schmidt: jammer dat hij steeds meer aandacht vraagt. Hier ook vannacht wellicht volle maan? :)) belle wilde al om 03.00 flesje. Gegeven-slaapt ze. Dan opeens 7 uur wakker jengelend niet te troosten. Toch flesje gegeven dan. Was erg moe want met talloze keren wakker geweest om instoppen, speentje etc als ze bijna wakjer was zo kon ik iets rekken flesje tijd..
    Maar nu hele dag 2 uur eerder qua eten en omdat ze aan max van 30 schepjes zit hoop redden we het vandaag..

Het is inderdaad slopend als je baby steeds moet hele nacht dragen.
    Borst geven helpt niks?
    Heeft hij last van krampen denk je of iets anders?

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kom net terug van de huisarts. Hij wil dat ik stop met de borstvoeding en overstap op speciale voeding. :(

7. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Wat is de reden dat je ermee moet stoppen van hem?

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij verwacht een allergie

9. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer om te horen dat je moet stoppen met BV. Maar misschien is dit wel beter voor jullie beide.
    Ben benieuwd hoe alexander gaat reageren op de nieuwe voeding. Komt goed meis, waarschijnlijk beter.

Het is weer mooi weer vandaag. Jeeeej.
    Misschien vanmiddag even wandelen.

10. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    #1010 flieentje, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
    Maartje, okay, valt even tegen! Wel jammer dat je ermee moet stoppen. Maar als het voor Alex beter is....
    Misschien worden de nachten wel beter als je kv doet. Kom jij ook wat tot rust! Heb je het ook over de pijn enz in je rug gehad?
    Dikke kus van ons!

Picco wat gaaf! Soort survival achtig iets! Al woonde ik in den haag had ik met je mee gedaan!

Femme vervelend dat ze allebei slecht sliepen! Het was ook wel extreem heet benauwd!
    Klinkt als een sprongetje! Leuk he dat draaien!

Dinky klinkt indd als een super aankoop! Hoe gaat het nu met het oppassen?
    Werkse vandaag!

Flessen wij gebruiken dr Brown ik vind het heerlijke flessen! Ik had eerst avent maar die lekte heel erg en vond ze niet fijn.

Ego:
    Morgen gaat me moeder voor het eerst oppassen. Vind het best eng! Ze hebben een grote drukke lompe hond. En zelf ben ik onwijs netjes maar hun niet zo ze zijn bes makkelijk met alles van ach joh dat komt wel goed maak je niet druk.
    Ml zijn ouders zijn een stuk netter en denken meer met ons mee heb ook een heel ander gevoel als hun op gaan passen.
    Ik heb een oppasschrift gekocht net al een hoop erin geschreven hoe of wat. Wil wel dat ze allemaal het zelfde doen qua eten enz hoe wij het doen. Rust en regelmaat.... Tot nu toe werkt het hier. Weet alleen niet meer waar die andere r voor staat.

Naomi is fanatiek aan het rug/buik/rug draaien. Ze probeert te tijgeren en soms komt ze een stukje vooruit. Als het niet lukt word ze wit heet! Haha zo leuk om te zien .

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,1 KB
      Weergaven:
      3
  11. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    @ Schmidt , wat vervelend. Ik snap dat dit pijn doet. Ik hoop dat Alexander er snel baat bij heeft. Dan is dat gevoel waarschijnlijk snel over. Sowieso een hele dikke knuffel voor jou en Alexander.

12. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoeveel mogen jullie kindjes max aan flesvoeding hebben?

13. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Naomi krijgt om 12.00 en 20.00 flesvoeding ik doe eigenlijk altijd 180cc 5 scheppen anders is het te veel voor dr

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    30 schepjes binnen 24 uur.
    Extra water mag altijd.
    Ik geef friso comfort ivm reflux en kraampjes die is wat dikker.
    Ze krijgt altijd extra 10cc boven nodige.

Voor fv tel je gewicht x150/ 5 voedingen bijvoorbeeld
    Voorbeeld: 6000kgx150/5= 180cc per keer dat is dan 6 schepjes = 200cc of 210 met extra water
    maar je telt dus 180 altijd - eigenlijk tel je altijd poeder qua cc en niet al aangemaakte voeding.

Als ze verwachten allergie moet je pepti eerst geven 4 weken

15. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schmidt: Romina drinkt nog steeds niet ontzettend veel, 150 op 5.

Ik zou het maximale aanbieden en gewoon even kijken wat die opkrijgt. Dikke kans dat die van FV sneller volzit dan van BV.
    Gewoon even proberen..

Flieentje: Mooie foto en mooie profielfoto ook :)

Rug/buikdraaien: Ik lees dat de meeste kindjes van jullie dat wel kunnen. Romina kan wel van de buik naar de rug draaien (of nouja ze gooit zichzelf om) maar kan niet van rug naar buik draaien. Zou ze dit al moeten kunnen???

16. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Nee hor volgens mij hoeft dat nog niet Naomi is best snel met draaien volgens mij

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier draait ze helemaal niet

18. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    #1018 suzanneVVdO, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
    Zucht, alles kwijt... ik ben met van alles tegelijk bezig en nu is mijn hele lap tekst weg... Vergeef me dat ik niet opnieuw begin, heb wel alles gelezen meiden. Probeer het kort samenvattend nog neer te zetten.

Roos, hier ook een mama haar fan, hij denkt: 'Hessel kaal? Mama kaal!'. Hier voorlopig ook geen tweede, ook al had het wel gekund na de ks. Eerst Hessel, papa en mama en dan over een jaar of 2 kunnen we eens op voor nummer 2 ;).
    En wat een nacht, wow!

Picco, wow! ze kan misschien niet draaien, maar sokjes uittrekken vind ik ook een mooie prestatie hoor! Hessel heeft zich nou welgeteld 2x omgedraaid (oke, wel vaker maar dan was het op een zachte ondergrond dus dat zegt niet zo veel).

Dink, ach meis wat een gedoe met je papa en mama. Hoe gaat het daar nu mee? En wat leuk een abbo op de dierentuin! Ik ruik een volgend groepsuitje ;). Lekker wandelen in de zoo met heerlijke verse frieten als afsluiter.
    Hoe is jullie nacht gegaan met de flesjes op die manier?

Rianne, hihi ik zie Ferron al helemaal voor me met de broccoli! Hahaha, supermooi! Ben zo trots op hem dat het slapen zo goed gaat! Is toch een behoorlijke overstap. Van knus geborgen, naar bijna poedelnaakt. Hihi, oke zo erg is het niet, maar wat een kanjer hoor!
    Hoe is het weekend bevallen? Ferron nog braaf in zijn eigen bedje geslapen?

Picco, kreeg hier ook het advies van zo'n kussentje er onder zodat zijn billen niet omhoog vlogen. Heb dat twee dagen gedaan en nu doet hij dat niet meer. Dus of zijn achterkant werd te zwaar, of hij had direct de smaak te pakken. Toch kan ik hem nog niet superlang op zijn buik laten liggen hoor.
    Hessel kan ook echt praten en gillen af en toe :). Als hij lekker in zijn sas is kan hij hele verhalen vertellen. Supermooi. Wordt wat met die twee als wij koffie gaan drinken.

Duo, ohhh die vriendlief van jou ;), moet wel een supermooie housewarming zijn geweest. Heerlijk he dit weer vandaag! Ben je nog wezen wandelen?

Eef, ahh interessante wijze om weer te beginnen met werken als je direct verplaatst wordt. Fijn dat het kolven goed gaat. Vond je het wennen? Nog een rompertje/foto meegenomen? Bij mij duurt het toeschieten soms ontzettend lang, terwijl als Hessel drinkt het er direct uitspuit.. Maar bij mij doen foto's/rompers/gedachten echt helemaal niets..
    Hihi, mooi dat papa zag hoe zwaar zo'n dagje met een uk is. Zo'n dag vliegt ook soms voorbij en dan vraag je je echt af waar de tijd is gebleven..
    En wat is ze toch een schoonheid he, zo'n mooi kindje!!!

Maartje, ach die arme Alexander :(. Wat een gedoe allemaal en dan moet jij ook weer voor een extra check voor je rug, flink balen allemaal. Een voordeel aan de fles is dat het wel meer regelmaat biedt (weet natuurlijk niet of dat bij elk kind zo is). Als Hessel gekolfde melk krijgt, is zijn schema veel strakker dan wanneer hij op verzoek uit de borst drinkt.

Fem, niets mis met streng zijn hoor, ik zou willen dat ik af en toe wat strenger was tegen mezelf, hihi. Lekker pizza!

Hier een mega druk weekend achter de rug. Ben nu ook alweer bezig met een tekst voor een vrijgezellenfeestje en tegelijkertijd theorie aan het doornemen voor mijn Golfcertificaat. Komende vrijdag, zaterdag en zondag alsnog op voor mijn GVB.
    Hessel was/is ziekjes :(. Gisteren moest hij heel veel huilen en heeft de hele dag lang lopen spugen (hij spuugt bijna nooit). Ik heb hem echt meerdere keren nieuwe kleertjes aan moeten doen. De arme kleine man :(. Zaten ook helemaal aan de andere kant van het land, dus we konden niet even snel naar huis wippen :(.
    Morgen krijgt hij zijn prikjes, hoop dat ze meevallen.

Nou, daar ging mijn korte versie van de de vorige lap tekst.

Fijne avond lieve meiden!

19. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Afspreken!

Nog over de date! Ik wil voorstellen om op vrijdag 9 augustus af te spreken. Het lijkt me het handigste om de grote gathering in de ochtend te plannen. Zo houden we rekening met Lars zijn slaapje + vangt het weekend 's avonds ook aan en dan heeft iedereen vast zijn eigen dates staan.

Wie kan en komt?

X

20. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    9e moet ik tot half 12 werken
    De dagen dat ik kan zijn
    8-9
    9-9 na 12uur
    22-9
    26-9
    29-9
    30-9
    Heb gelijk even alles opgeschreven wat ik vrij ben!
    Ik werk heel augustus en september nog 36 uur dus vrije tijd heb ik amper....

Ik lees/reageer zo verder maar me aardappels verbranden een beetje

Deel Deze Pagina